Permalänk
Medlem

580 gtx SLI force reboot?

Ja så här är det att min dator startar om helt random när jag typ spelar mer krävande spel eller någon form av förändring vid typ grafikinställningsbyte i spel.

även i FIfa 15 som inte alls är krävande(dock så funkar inte sli i fifa 15). Fifa 15 är det jag har mest problem med då datorn startar om relativt ofta.

kan spela WoW och CS go utan problem, har kanske hänt 1 gång i wow när man laddat en instance lr nått.

Kan det va så att en SLI brygga kan funka felfritt men endå fela i missa moment? Jag har testat korten separat utan SLI och då funkar det felfritt vad jag kan se.

Grejjen är det att datorn bara bootar om utan BSOD så kan inte se vad som är felet heller.
har installerat om drivers och även testat senare nvidia drivers har också gjort en formatering på windows disken.

Kan det vara PSU också som felar? :S

Allt började när jag köpte min asus 144hz vg248qe kan det ha någon inverkan? känns långsökt.

jag har svårt å få tag på en extra SLI brygga förutom att köpa en då.

Tack för tipps!

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad säger windows event viewer?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Splongen:

Ja så här är det att min dator startar om helt random när jag typ spelar mer krävande spel eller någon form av förändring vid typ grafikinställningsbyte i spel.

även i FIfa 15 som inte alls är krävande(dock så funkar inte sli i fifa 15). Fifa 15 är det jag har mest problem med då datorn startar om relativt ofta.

kan spela WoW och CS go utan problem, har kanske hänt 1 gång i wow när man laddat en instance lr nått.

Kan det va så att en SLI brygga kan funka felfritt men endå fela i missa moment? Jag har testat korten separat utan SLI och då funkar det felfritt vad jag kan se.

Grejjen är det att datorn bara bootar om utan BSOD så kan inte se vad som är felet heller.
har installerat om drivers och även testat senare nvidia drivers har också gjort en formatering på windows disken.

Kan det vara PSU också som felar? :S

Allt började när jag köpte min asus 144hz vg248qe kan det ha någon inverkan? känns långsökt.

jag har svårt å få tag på en extra SLI brygga förutom att köpa en då.

Tack för tipps!

Bästa tipset är att sälja korten och köpa ett 970.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Vad säger windows event viewer?

Vet inte vad jag ska leta efter, är iaf under "windows logs - System" där hittar jag några (critical Kernel-Power) vid tillfällen då det har crashat.
Senaste va en varning "The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice."
vet inte va det betyder dock.

Skrivet av nackskägg:

Bästa tipset är att sälja korten och köpa ett 970.

Skickades från m.sweclockers.com

ahh jo enkelt för den som har pengar kanske.

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

750w med 8350 och 2x 580 är på gränsen om det är OC, ditt system borde dra ganska mycket i full load.

Borde gå att kolla 12V linan med program.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Splongen:

ahh jo enkelt för den som har pengar kanske.

Då är mitt tips att skaffa pengar. Det är tydligen bra att ha, har jag hört

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

750w med 8350 och 2x 580 är på gränsen om det är OC, ditt system borde dra ganska mycket i full load.

Borde gå att kolla 12V linan med program.

ahh förlåt glömt bort att uppdatera min signatur. Kör med ett fractal design 1000w borde vare enough för 2 580 och ja det förra 750 funka prima också utan problem.

men kan det va så att det är ett defekt psu? kanske någon inställning i bios jag missat?

jag har ju en sånhär 4-pin ATX 12w power connector EZ-plug kontakt på moderkortet ovanför PCI portarna men har aldrig använt det, kan det funka tro?

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem

Okej har kört med en GPU nu under kvällen å nu boota skiten om igen .... event logen står det "The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice." någon som vet vad det är?

nu senast när jag spela D3. körde med asus kortet. har testat båda korten separat tidigare med båda skärmarna utan problem men värkar som det är nå större problem...någon som stött på detta förut?

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Splongen:

Okej har kört med en GPU nu under kvällen å nu boota skiten om igen .... event logen står det "The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice." någon som vet vad det är?

nu senast när jag spela D3. körde med asus kortet. har testat båda korten separat tidigare med båda skärmarna utan problem men värkar som det är nå större problem...någon som stött på detta förut?

Jag tog mig friheten att googla lite... Vissa säger PSU och andra säger Drivisar för SSDer, typ sata kontrollers och liknande. Såna här fel är luriga minst sagt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Slängde ett öga på google.

Detta va första träffen.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-h...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splongen:

jag har ju en sånhär 4-pin ATX 12w power connector EZ-plug kontakt på moderkortet ovanför PCI portarna men har aldrig använt det, kan det funka tro?

580 är ström törstiga kort och jag skulle sätta i den extra 12v matningen till PCI-E bussarna. Manuallen säger väl om du kör 3 kort SLI/CF men med tanken på vad 580 kan dra i fullt ös så.
Och börjar du sedan dra på i 144Hz ut till skärm får dom jobba.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Mjo har faktiskt snubblat över det där också både med PSU och SSD även med 12v kontakten.

Jag snubbla över ett forum och när jag sökte på den där "drivern" så fick denne till svar så som hade samma problem som jag fast med ett 680 kort, var att uppdatera eller installera drivers till chipset. Vilket jag gjorde då för några dagar sedan, nu har jag lirat diverse spel i snart 2-3 kvällar utan en enda reboot.

Som sägs har det installerats en del windows uppdates också som kan ha något med uppdatering av SSD också.

ahh juste jag har Defragmenterat diskarna också kanske också kunde hjälpa läste jag på samma forum

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4