Permalänk
Medlem

Speldator ~10k

Tjena min kompis hade tänkt köpa en dator för runt 10k (kan gå upp till 11k) och allt ska ingå. Den ska vara färdigmonterad och mus och tangentbord ska ingå (behöver inte vara något super dyrt tangentbord och mus)

Han vill att datorn ska fungera bra till arma 3, bf4, Cs:Go osv.

Tack på förhand

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7626253/2015-01-21

Skulle dock lägga till en ssd för 600 (120gb för os, spel) Men budgeten verkar inte tillåta detta. Inget stort problem kan sättas in i framtiden om det så önskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7626253/2015-01-21

Skulle dock lägga till en ssd för 600 (120gb för os, spel) Men budgeten verkar inte tillåta detta. Inget stort problem kan sättas in i framtiden om det så önskas.

Tack för svaret! Men går det inte att snåla lite på agget? det räcker väl med 500w om inte mindre?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Cappe, det är 100kr skillnad, Du kan säkert göra det men 600w kan vara något för framtiden/OC.

Det du kan dra ned på är grafikkortet men din vän vill ju spela ett par krävande spel så 970 passar in i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Tack för svaret! Men går det inte att snåla lite på agget? det räcker väl med 500w om inte mindre?

Systemet maxar runt 300w, så 500w klarar man sig med.

Till en 4690K CPU så är moderkort med Z97 chipset att föredra.
Ta fullversionen av Win 8.1 då det är samma pris.
HDD WD Blue istället för skitgate.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7626566/dattaproffs
Här är vad jag hade köpt iaf, du får inte mkt bättre dator än sådär för den slanten.
Windows+Montering tillagt i kundvagnen men jag hade byggt själv personligen för att spara 799kr.
Blev lite över budget men väl värt det iom. att jag lade till en SSD i paketet vilket är sjukt jävla värt

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7626566/dattaproffs
Här är vad jag hade köpt iaf, du får inte mkt bättre dator än sådär för den slanten.
Windows+Montering tillagt i kundvagnen men jag hade byggt själv personligen för att spara 799kr.
Blev lite över budget men väl värt det iom. att jag lade till en SSD i paketet vilket är sjukt jävla värt

det paketet blir bra! skickar kundvagnen till han och frågar vad han tycker.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

det paketet blir bra! skickar kundvagnen till han och frågar vad han tycker.

Rekommenderar Windows 8.1 och en större SSD om personen gillar att ha många spel och program installerade. Windows 8.1 är bättre än 7 på alla sätt och du kan få det att se ut som Windows 7 hur lätt som helst.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Rekommenderar Windows 8.1 och en större SSD om personen gillar att ha många spel och program installerade. Windows 8.1 är bättre än 7 på alla sätt och du kan få det att se ut som Windows 7 hur lätt som helst.

Metro view...

Skrivet av Cappe97:

det paketet blir bra! skickar kundvagnen till han och frågar vad han tycker.

Ser bra ut!

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niner0:

Metro view...

Ser bra ut!

Jag ser aldrig Metro view efter att ha ändrat så att den tar mig till skrivbordet direkt. Inte under det år jag haft Windows 8.1 har jag varit i Metro view.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Jag ser aldrig Metro view efter att ha ändrat så att den tar mig till skrivbordet direkt. Inte under det år jag haft Windows 8.1 har jag varit i Metro view.

Det har inte med saken att göra. Det finns i windows 8.1 och det är sämre än på windows 7 som inte har det.
"Windows 8.1 är bättre än 7 på alla sätt" - är således inte sant.

Visa signatur

Node 804 Black | Core i5-4670K | GA-B85M-D3H | GeForce GTX770 2GB OC | 840 EVO Basic 250GB | Corsair AX 750W PSU | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB | Cooler Master Hyper TX3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niner0:

Det har inte med saken att göra. Det finns i windows 8.1 och det är sämre än på windows 7 som inte har det.
"Windows 8.1 är bättre än 7 på alla sätt" - är således inte sant.

När det gäller prestanda så är Windows 8.1 bättre än 7 på många vis. För mig som spenderar mycket tid vid datorn så räcker det för mig. Att köpa Windows 7 istället för 8.1 bara för att man stör sig på att det fattas en startmeny är riktigt dumt..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Snart kommer win 10 so who care?