Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Precis som Diretide så är även Frostivus inställt i år pga att Valve väljer att lägga ner sin tid på deras stora update som de har planerad till första halvåret 2015, mer info här http://blog.dota2.com/2014/12/future-changes-frostivus/

Gillar detta långt mer än ett dåligt event

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ni missar väl även inte The Oriental eller DotA 2 Asia Championships (DAC) som med communityns hjälp just nu har en prizepool på över 2.1 miljoner dollar och kommer vara som en International som anordnas av Perfect World((?) not sure) och spelas i Kina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Ni missar väl även inte The Oriental eller DotA 2 Asia Championships (DAC) som med communityns hjälp just nu har en prizepool på över 2.1 miljoner dollar och kommer vara som en International som anordnas av Perfect World((?) not sure) och spelas i Kina.

Finns det några svenskar kvar i turneringen?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av stn1337:

Finns det några svenskar kvar i turneringen?

Nej, det verkar inte så, en större majoritet är kinesiska lag tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Finns det några svenskar kvar i turneringen?

Finns två svenskar i Team Secret, dock inget helsvenskt lag kvalificerat.-

Permalänk
Medlem

Ett tips är att kolla på Ninjas in Pyjamas (f.d. Lajons) som är heta just nu. Riktigt kul att se Era komma tillbaka efter Fnatic-sveket.

Visa signatur

Intel Core i7 6700k - MSI SLI PLUS - EVGA GTX 970 SC ACX - EVGA 750 G2 - Corsair Vengance LPX 8gb DDR4 2666MHz x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torr:

Ett tips är att kolla på Ninjas in Pyjamas (f.d. Lajons) som är heta just nu. Riktigt kul att se Era komma tillbaka efter Fnatic-sveket.

Oklart ifall dem är så heta dock :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Oklart ifall dem är så heta dock :/

Håller med, man spelade helt fantastiskt mot Empire och Polar. Men sedan dess har man sett väldigt bleka ut.

Men innehåller en väldigt spännande line-up, blir intressanta att följa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Oklart ifall dem är så heta dock :/

De är kan definitiv sägas vara heta, på gång, klättrande, med mera. Det är ett relativt nytt lag som har hunnit med att bli sponsrade, vinna turneringar samt kvalat in på större lan.

Permalänk
Medlem

Tycker definitivt att NiP ser ut att ha stor potential om de fortsätter utvecklas som de gjort senaste tiden. Inte TI5 vinnar material men bland de bättre lagen i Europa definitivt.

Tidigt imorgon bitti börjar Wildcard matcherna för DAC och sedan börjar turnerings gruppspel på torsdag om jag inte minns helt fel. Inget helsvensk lag är tyvärr med men Team Secret har de 2 svenska spelarna s4 som midlaner och zai som offlaner.

Edit: Kanske en del som hejar på Alliance men som inte riktigt är 100% up to date hela tiden med vad som händer i DotA. Bulldog sade på sin stream under dagen att han inte längre är en del utav Alliance. Hans tidigare status var att han hade uppehåll tills vidare men nu har han bestämt sig för att spela igen och lämnat laget. Dessutom fungerade EGM inte riktigt på offlane så han är tillbaka som support. Detta innebär tyvärr att MyNuts får lämna laget och ge plats åt Niqua som kommer vara deras offlaner, mer kan läsas här http://www.tv6.se/esport/akke/update-on-the-team

Permalänk
Medlem

Na`Vi och HGT är vidare ifrån wildcard och imorgon klockan 06:00 börjar turneringen på riktigt. Coverage får ni utav Beyond The Summit via Twitch.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Relive:

Oklart ifall dem är så heta dock :/

Jag tycker de verkar väldigt lovande. Bara deras senaste 5 matcher har varit vinster mot diverse topplag, och då får man tänka på att det är ett ganska nybildat lag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions

Filmen "We, the community" har äntligen släppts. Mycket sevärd!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions

Samma video som blivit populär i och med 970-skandalen har nu gjorts om för DotA

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Idag slog DotA 2 sitt gamla spelar rekord och det nuvarande rekordet med antalet spelare samtidigt är över 1 miljon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Idag slog DotA 2 sitt gamla spelar rekord och det nuvarande rekordet med antalet spelare samtidigt är över 1 miljon.

Det märks...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Därför servrarna bråkar hela tiden?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om det finns något intresse att styra upp lite inhouse games på kvällarna. Tänkte att vi samlas i kanalen Sweclockers och sen skapar en lobby och kör ett par games. Kom till kanalen eller skriv här eller i PM om ni är intresserade vetja.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Minsc S2:

Därför servrarna bråkar hela tiden?

Nej, det beror på det event som pågår nu, med Year Beast.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tråkigt som fan att Alliance har rasat samman mer eller mindre. Självklart är dom inte ute ur leken, men jag saknar S4 i midlane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vosax:

Tråkigt som fan att Alliance har rasat samman mer eller mindre. Självklart är dom inte ute ur leken, men jag saknar S4 i midlane

Saknar AdmiralBullshit =(

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har en liten fråga angående Dota.

Jag lade precis till 25 euro till mitt steam konto för att köpa Arcane set för Crystal Maiden. Detta skulle jag sen skicka som en Gift till en kompis. Men den är inte tradeable eller marketable förrän den 7 Mars, jag köpte den då från Dotas butik, inte steam market. Det stod dock inget om Gift, min fråga är då: Kommer jag kunna skicka den som en Gift Wrap den 7 Mars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_:

Hejsan!

Har en liten fråga angående Dota.

Jag lade precis till 25 euro till mitt steam konto för att köpa Arcane set för Crystal Maiden. Detta skulle jag sen skicka som en Gift till en kompis. Men den är inte tradeable eller marketable förrän den 7 Mars, jag köpte den då från Dotas butik, inte steam market. Det stod dock inget om Gift, min fråga är då: Kommer jag kunna skicka den som en Gift Wrap den 7 Mars?

Om du läser på följande tråd
Maiden Arcana Gift Problem
så säger de att gift wrapping gäller för drop items.

Vet inte om du kommer kunna skicka det via gift wrapping efter de sju dagarna man måste vänta men det ser i alla fall ut som att du inte kan göra något innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AfterShock:

Om du läser på följande tråd
Maiden Arcana Gift Problem
så säger de att gift wrapping gäller för drop items.

Vet inte om du kommer kunna skicka det via gift wrapping efter de sju dagarna man måste vänta men det ser i alla fall ut som att du inte kan göra något innan dess.

Ja det var ju synd att gift verkar inte kunna funka, får helt enkelt göra en trade då istället, lite tråkigt men okej, tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

Mycket nytt och gott kommer i nästa patch ser det ut som
http://www.dota2.com/684/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

Mycket nytt och gott kommer i nästa patch ser det ut som
http://www.dota2.com/684/

rätta mig om jag har helt fel. men den har redan kommit ut?

Permalänk
Skrivet av Soleher:

Tänkte höra om det finns något intresse att styra upp lite inhouse games på kvällarna. Tänkte att vi samlas i kanalen Sweclockers och sen skapar en lobby och kör ett par games. Kom till kanalen eller skriv här eller i PM om ni är intresserade vetja.

Det låter skitkul!

Har precis börjat spela dota2 nu....(f.d HoN spelare). Vad nickar du?

mattias___90 @ steam

Permalänk
Medlem

Hej! Jag och ett par vänner försöker dra ihop ett lag att spela aktivt med, vi letar efter en pos 4/5 spelare, vi är rätt dåliga och våran average mmr tillsammans är runt 2.7k, men ifall någon är där omkring och vill spela med oss lägg gärna till mig på steam så kan vi se Vi spelar för det mesta för att bli bättre. http://steamcommunity.com/profiles/76561198035587167/

Visa signatur

Citera för svar!!