Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Sitt ner i båten, han behöver ju inte konfa några VLAN för 80pers i syfte att minska broadcasts. Come on people.

OP kanske borde ta och börja kolla på EL distributionen och om det sitter en router med NAT längre fram i nätet eller om han måste stå för den med.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Sitt ner i båten, han behöver ju inte konfa några VLAN för 80pers i syfte att minska broadcasts. Come on people.

OP kanske borde ta och börja kolla på EL distributionen och om det sitter en router med NAT längre fram i nätet eller om han måste stå för den med.

Elen har jag ordnat. Har tillgång till 1x3-fas 63amp och 1x3-fas 16amp.
Jag ska dit imorgon och kolla hur deras nätverk är uppbyggt. Men hur ska jag gå till väga? Jag var nere i deras källare förra veckan där switchen sitter och dom påstår att det är det enda dom har. Så hur undersöker jag om det är en router och om den kommer duga för mitt LAN för 80 pers? Tusen tack för alla svar. Jag läser allt och tar åt mig, men blir för mycket att svara på allt. Tack ännu en gång föe att hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Går det kanske att belasta den eller något dylikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerty:

Elen har jag ordnat. Har tillgång till 1x3-fas 63amp och 1x3-fas 16amp.
Jag ska dit imorgon och kolla hur deras nätverk är uppbyggt. Men hur ska jag gå till väga? Jag var nere i deras källare förra veckan där switchen sitter och dom påstår att det är det enda dom har. Så hur undersöker jag om det är en router och om den kommer duga för mitt LAN för 80 pers? Tusen tack för alla svar. Jag läser allt och tar åt mig, men blir för mycket att svara på allt. Tack ännu en gång föe att hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Går det kanske att belasta den eller något dylikt?

Det lättaste sättet att ta reda på om det är en router är att kolla om den har ett WAN-uttag, annars är det bara att googla modellen.
Om den duger till 80 pers är svårt att säga på rak arm, men sök rätt på lite recensioner när du väl vet vad det är för någon pryl.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerty:

Elen har jag ordnat. Har tillgång till 1x3-fas 63amp och 1x3-fas 16amp.
Jag ska dit imorgon och kolla hur deras nätverk är uppbyggt. Men hur ska jag gå till väga? Jag var nere i deras källare förra veckan där switchen sitter och dom påstår att det är det enda dom har. Så hur undersöker jag om det är en router och om den kommer duga för mitt LAN för 80 pers? Tusen tack för alla svar. Jag läser allt och tar åt mig, men blir för mycket att svara på allt. Tack ännu en gång föe att hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Går det kanske att belasta den eller något dylikt?

Koppla i en dator i uttaget som du skall använda, så ser du vad du får för IP-address. Om du får en privat adress så sitter det redan en router med NAT där, får du en publik adress så ja .. då gör det inte det. Men dom måste väl ha en nätverkstekniker som har hand om hårdvaran? Någon man kan prata med och fråga.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --