Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Amd fx 8350 och Asrock 970 pro 3 r2.0

Tjena! Har fixat nytt moderkort,processor och grafikkort. Problemet är att jag inte får någon bild på skärmen "Dvi no signal" eller "Hdmi no signal" har testat med annan skärm och mitt gamla grafikkort men det hjälper inte. Har testat allting men kan inte hitta felet. Men jag vart lite osäker nu på om min cpu och moderkort funkar ihop? Gick in på Asrocks hemsida och jag tycker det verkar som om jag måste uppdatera BIOS på något sätt för att kunna köra med min cpu.

Någon som vet?

Specs:
Cpu:Amd fx 8350
Gpu:Asus geforce gtx 960
Moderkort: Asrock 970 pro 3 r2.0

Permalänk
Medlem

Den ska ta din cpu nått annat måste vara fel
Prova och montera om grafikkortet

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Hm...verkar mycket konstigt allt det här tycker jag. Usb funkar på moderkortet så moderkortet funkar... Grafikkortet kan väl inte vara problemet? Det sitter ordentligt och får ström. Moderkortet borde väl inte ha problem med gpu:n bara för att det är 900-serien? Testa min gamla gpu oxå som var gt 630 o funka inte heller...

Permalänk
Medlem

Har du testat använda grafikkortet i en av de andra PCI-E portarna?

Enligt Asrocks hemsida ska det inte krävas någon BIOS-uppdatering för FX 8350

Folk har varit tvungna att uppdatera BIOS för att PCI-E 3.0-korten ska fungera korrekt. Det finns en variant av GT 630 som använder PCI-E 3.0

Permalänk
Medlem

Köpte du nya minnen?, har du satt dem rätt på moderkortet. Har samma processor, och råka sätta minnena fel en gång. Det resulterade i att datorn starta, men ingen bild osv. Satte dem brevid varandra, vilket tydligen var helt fel.

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk

Har mina gamla minnen men har kollat så dom sitter som dom ska många gånger. PCI-E portarna har jag testat dom två som passar till kortet. Nätagget paja igår men det här problemet var innan så det borde inte ha med det att göra. Kör på mitt gamla 430 W nu som kanske är lite lågt.

Känns som om jag testat allting, något i moderkortet kan ha pajat antar jag? Min mus lyser när jag stoppar in usb i moderkortet men mitt tangentbord är helt dött. Och skärmen känner av när jag drar ur Dvi:n ur grafikkortet borde jag tilläga den säger "Dvi no signal" då.