Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur många grafikkort kör du med i din dator ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hur ser sweclockers på resultatet i undersökningen. Vist det är fortfarande få personer i förhållande till alla som finns här på sweclockers men det visar ändå en tydlig trend att det är många som sitter med mer än ett grafikkort.

Det är ett hårdvaruforum, vilket brukar betyda en hel del personer som gillar att spela också.
Sen sitter många här på 1080p 144 Hz-skärmar eller 1440p skärmar (eller värre), och det finns inget ensamt grafikkort(ensam krets) som kan driva dessa skärmar till sin fulla potential, så då behöver man mer än ett grafikkort om man vill nå hela vägen.

Sen så ska man komma ihåg att det är först på senare år som dom största SLI/CF-relaterade problemen har blivit fixade. Jag läser fortfarande ibland inlägg där folk råder varandra att undvika mer än ett grafikkort, trots att flerkortslösningar inte alls är det bry dom en gång var.

Jag minns själv för 3 år sedan när jag satt på HD 6870 Crossfire...usch, hemska minnen.

Skrivet av Sirme:

jag undrar dock hur, hmm "ärliga" folk är,

Skulle tro att folk är ganska ärliga. Att ljuga om man har CF/SLI eller inte känns ganska meningslöst, eftersom det är så vanligt här.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Vad menar du nu???
Skulle folk här ljuga om vilken typ av grafikkort man använder???

2st 5850 har samma makering som 2st gtx980 så varför skulle någon ljuga??

jag tog bort mina argument då jag insåg att inte allt behöver diskuteras:), jag skulle själv bli förvånad om det visade sig att ens 1/5 av alla unika läsare på swec sitter med mer än 1 grafikkort:)

Permalänk
Inaktiv

Sitter med 2x780ti referens och det funkar bra. Ett måste med två om vill ha spelbara fps på 1440p och ultra.
Skaffade agg för att ev. även kunna skaffa ett tredje. Får se. 3gb korten är väl dessvärre inget bra val för framtida speltitlar som nog kommer att kräva mycket vram, men om man undviker dom allra högsta texturerna, borde det gå bra iaf.

Permalänk
Skrivet av sesese:

Hur ser sweclockers på resultatet i undersökningen. Vist det är fortfarande få personer i förhållande till alla som finns här på sweclockers men det visar ändå en tydlig trend att det är många som sitter med mer än ett grafikkort.

Skrivet av Sirme:

jag undrar dock hur, hmm "ärliga" folk är,

Trots den lilla mängd är mönsteret rätt tydligt minst 60% sitter på enkelkort och därför det prioriterats, tänk på det tar dubbla tiden att testa två kort. Dom vill ha ut testen fort, så blir inte realistiskt tyvärr. Dessutom har dom mer krångel när dom kör två kort.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Trots den lilla mängd är mönsteret rätt tydligt minst 60% sitter på enkelkort och därför det prioriterats, tänk på det tar dubbla tiden att testa två kort. Dom vill ha ut testen fort, så blir inte realistiskt tyvärr. Dessutom har dom mer krångel när dom kör två kort.

Idag är det väldigt enkelt att välja att använda ett grafikkort även om det finns två i grafikkort monterade. Det man vill se är om det skalar bra med två kort så att testa mer än ett system med amd och ett system med Nvidia är allt som behövs😊

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Inaktiv

Eftersom jag nästan uteslutande lirar bf4 och kör 1080p och kör SLI 780 så ångrar jag nästan mitt köp lite. Fps är marginellt bättre även på maxgrafik och haft lite strul. Men funkar nu felfritt iaf och behöver inte snåla på inställningarna. Helst hade jag haft ett nyare kort och enbart kört ett om man ska köra 1080p då alltså. Om 1440p måste man ha minst 2 av nyaste korten för OK fps. Nog gärna 3. Kanske kommer nästa generation kort räcka för bra fps i 1440p vore intressant att veta.

Undrar även hur det är att lira på 1440p i fps spel. Blir inte allt väldigt smått på 27"?

Permalänk
Medlem

Ett Asus GTX Titan.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon99565:

Eftersom jag nästan uteslutande lirar bf4 och kör 1080p och kör SLI 780 så ångrar jag nästan mitt köp lite. Fps är marginellt bättre även på maxgrafik och haft lite strul. Men funkar nu felfritt iaf och behöver inte snåla på inställningarna. Helst hade jag haft ett nyare kort och enbart kört ett om man ska köra 1080p då alltså. Om 1440p måste man ha minst 2 av nyaste korten för OK fps. Nog gärna 3. Kanske kommer nästa generation kort räcka för bra fps i 1440p vore intressant att veta.

Undrar även hur det är att lira på 1440p i fps spel. Blir inte allt väldigt smått på 27"?

Jag lirar 1440p på 27" med mitt GTX 780. Det blir inte alls smått, ser jäkligt bra ut däremot! Färgerna och skärpan är underbar jämfört med min gamla 1080p, 22", TN skärm. Sen så spelar jag inte så mycket snabba FPS så jag bryr mig inte om att jag "bara" har 60hz.

Sen tycker jag redan att den här generationen räcker fint för 1440p i många spel. Battlefield 4 och Far Cry 3 kan jag spela på High preset med MSAA x2, då ligger jag nästan aldrig under 60 fps. I Sweclockers tester så blir FPS ofta ganska låga i 1440p då de oftast testar med Ultra presets och x4 MSAA. Jag ser ingen större skillnad mellan x2 eller x4 så den brukar jag sänka, vilket allt som oftast gör underverk för FPSen. Sänker man ser några inställningar till High eller very high så är det finemang Till och med Watch Dogs gick bra att ligga på ca 55 fps konstant med high presets.

Men hur som, 1440p går i min mening alldeles utmärkt att driva på ett kort så länge som man inte behöver ha precis ALLT på högsta möjliga inställningar.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag lirar 1440p på 27" med mitt GTX 780. Det blir inte alls smått, ser jäkligt bra ut däremot! Färgerna och skärpan är underbar jämfört med min gamla 1080p, 22", TN skärm. Sen så spelar jag inte så mycket snabba FPS så jag bryr mig inte om att jag "bara" har 60hz.

Sen tycker jag redan att den här generationen räcker fint för 1440p i många spel. Battlefield 4 och Far Cry 3 kan jag spela på High preset med MSAA x2, då ligger jag nästan aldrig under 60 fps. I Sweclockers tester så blir FPS ofta ganska låga i 1440p då de oftast testar med Ultra presets och x4 MSAA. Jag ser ingen större skillnad mellan x2 eller x4 så den brukar jag sänka, vilket allt som oftast gör underverk för FPSen. Sänker man ser några inställningar till High eller very high så är det finemang Till och med Watch Dogs gick bra att ligga på ca 55 fps konstant med high presets.

Men hur som, 1440p går i min mening alldeles utmärkt att driva på ett kort så länge som man inte behöver ha precis ALLT på högsta möjliga inställningar.

Att göra som du gå till1440 eller som jag 4K ger en grym skillnad mot HD i skärpa. (När man gör en jämförelse med skärmarna monterade sida vid sida så undrar man hur man kunde tycka att linjerna var skarpa på den gamla HD skärmen)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen på sweclockers som kommenterat resultatet. Tråkig att man inte vill vara delaktiga i sitt egna furum😯. Om infon om kommande grafikkort endast kommer med 4gb minne så kommer det bli än mer personer som kör med 2 grafikkort istället för byta till ett nytt med endast 4gb eller till ett kort med 3,5 +0,5 som är långsamt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Fortfarande ingen på sweclockers som kommenterat resultatet. Tråkig att man inte vill vara delaktiga i sitt egna furum😯

Vad är det för typ av kommentarer du är ute efter?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

2 st Msi 980 , vattenkylda. Nöjd som fan. kör 1440p.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Vad är det för typ av kommentarer du är ute efter?

Skrivet av sesese:

Ca 250 har röstat kul att se att det är så många som vill dela med sig om sina datorer. När man läser resultatet nu så ser man att sweclockers borde ta med test av 2grafikkort när de testar nya titlar ( så man ser att det funkar bra)

Det här😊

Inte heller i dagens speltest finns test med två grafikkort även när man inser att ett grafikkort inte klarar av Max inställningar😉

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Vilken kvalitetstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Vilken kvalitetstråd

Jag blir glad när även du vill vara med i denna tråd. Hoppas du har röstat. Målet med tråden är att visa att det är många här som kör med 2 eller mer grafikkort. Då det är få tester med två grafikkort.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Det här😊

Inte heller i dagens speltest finns test med två grafikkort även när man inser att ett grafikkort inte klarar av Max inställningar😉

jag tror du förväntar dig lite för mycket:/
jag personligen skulle bli högst förvånad om de skulle ändra sin affärsmodell baserat på lite över 300 personer,

http://www.tns-sifo.se/rapporter-undersokningar/webbplatsstat...

http://www.kiaindex.se/?object_id=541&kyear=2015&kweek=6

här konstateras hur många unika besökare en hemsida har, så skulle det vara ett test, så skulle nog en snabb pop up för alla som besöker hemsidan gå snabbare då jag tror de flesta skulle svara, eller iaf ett par tusen, eller kanske 10 k,

t, ex vecka 6 hade de 272 165 unika läsare, så de kommer nog inte ta ett resultat på 300 pers alltför allvarligt, nu vet jag inte hur mycket de här länkarna stämmer, då de exakta siffrorna är nog bara sweclockers som vet;)

Men jag tvivlar inte på att sweclockers redaktion sitter och räknar på om den extra tiden för dubbla kort skulle löna sig eller inte:),

300 personer är alldeles för osäkert statistiskt sett för det, däremot pekar det på att du fångat många entusiaster:)
och bland entusiasterna tvivlar jag inte på att det är större % som har dubbla kort;)

Min poäng är att medans det är intressant tror jag inte du kan förvänta dig att de ska ändra sitt arbetssätt;),

edit:
Eller så ser det ut så att antingen får vi ett snabbt prestanda speltest eller inget alls,
eller att vi får 4 istället för 2:) och fler artiklar och tester är trevligare:) så skulle jag resonerat om jag jobbade/ägde swec:D
att hellre få ett ett test än inget alls:),
Dessutom om ett 280x/770 ensamt får säg 30 avg/20 min fps så kan man rimligtvis anta att 2 kort skulle få om det finns en profil runt 50/30 fps eller högre:)

minns jag rätt så förklarade emil och jonas varför de inte benchade 2 grafikkort i en fredagspanel men det var nog ett tag sen nu men jag tror det de sa då förmodligen gäller nu med, tyvär minns jag inte hur längesedan det var:P

rättstavning:)
Permalänk
Medlem

i juice dose (2 på spanska) video cards

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sesese:

Målet med tråden är att visa att det är många här som kör med 2 eller mer grafikkort. Då det är få tester med två grafikkort.

De är inte bara till för entusiaster, vilket det är rätt få utav, om man nu inte bara letar efter de aktiva medlemmarna på sweclockers :p. Tanken är nog att även visa det för folk som inte ens är medlemmar, dvs hur de nya korten presterar. Tror även att en som ser en mening i flera kort kan jämföra tidigare tester med sli/cf och få en väldigt bra uppfattning om vilken prestandaökning man kan förvänta sig. Har för mig att det är en 40% men jag kommer inte ihåg riktigt så rätta mig gärna. Jag är inte en utav dem så därför har jag inte perfekt koll, jag tycker bara det är mycket intressant info på sweclockers. Har själv ett 270x

Permalänk
Medlem

Jag har kört Crossfire tidigare. 2x4850, 2x4890, 2x6950. Numera kör jag ett 290x. Sen får jag se om de blir ett 290x till eller om man uppgraderar till tex 390x.
Jag eftersträvar 120fps+ med max settings och 1920x1080.
Funkar bra i dom flesta spelen iaf. Men skulle de lbi ett till 290x så får jag nog uppgradera nätagget först.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

hmm, räknas två kort med dubbla gpu's fortfarande som två kort. Det är iaf 4waySLi. 590funkar fint så länge jag inte går över 1080.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om det dök upp mer SLI/CF-benchmarks då det förr eller senare kommer dyka upp dessa tester. Då byter man sajt, när man egentligen inte hade behövt göra det.

Ser hellre ett djupgående test, med mycket text och bilder än att "bara" försöka få ut ett test så snabbt som möjligt.

Förstår att det kanske tar sin tid att bencha två kort. 3/4waySLI är så ovanligt vill jag påstå, där förstår jag att knappt någon vill bencha. Det är lite väl mycket ute i dimman, även om det finns folk som kör det. Samtidigt så dyker det upp flera trådar om "Ska jag köpa ett till kort?" etc.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Ja alltså att de inte kör 3- eller 4-way SLI Crossfire kan jag förstå men det är ändå lite tråkigt att Swec verkar ha slutat med SLI/Crossfire tester. Det hade ju varit intressant att veta tycker jag ändå.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

I min nuvarande dator kör jag två. Ett integrerat i min processor som jag inte använder, och såklart mitt MSI GTX 970. Mycket nöjd med mitt 970 och är verkligen inte typen som kör SLI, även om jag köpte ett lite fetare nätagg än planerat just för att ha möjligheten i framtiden om det ändras... i dagsläget dock ser jag inte dubbelt pris för 10-20% bättre prestanda som en bra deal.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobberoth:

I min nuvarande dator kör jag två. Ett integrerat i min processor som jag inte använder, och såklart mitt MSI GTX 970. Mycket nöjd med mitt 970 och är verkligen inte typen som kör SLI, även om jag köpte ett lite fetare nätagg än planerat just för att ha möjligheten i framtiden om det ändras... i dagsläget dock ser jag inte dubbelt pris för 10-20% bättre prestanda som en bra deal.

10-20% stämmer inte, det är mycket mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

i dagsläget dock ser jag inte dubbelt pris för 10-20% bättre prestanda som en bra deal.

Newsflash: scalningen från ett till två kort både för Nvidia och AMD är ca 90-99% numera, och det har varit så i ett antal år.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirme:

jag tror du förväntar dig lite för mycket:/
jag personligen skulle bli högst förvånad om de skulle ändra sin affärsmodell baserat på lite över 300 personer,

http://www.tns-sifo.se/rapporter-undersokningar/webbplatsstat...

http://www.kiaindex.se/?object_id=541&kyear=2015&kweek=6

här konstateras hur många unika besökare en hemsida har, så skulle det vara ett test, så skulle nog en snabb pop up för alla som besöker hemsidan gå snabbare då jag tror de flesta skulle svara, eller iaf ett par tusen, eller kanske 10 k,

t, ex vecka 6 hade de 272 165 unika läsare, så de kommer nog inte ta ett resultat på 300 pers alltför allvarligt, nu vet jag inte hur mycket de här länkarna stämmer, då de exakta siffrorna är nog bara sweclockers som vet;)

Men jag tvivlar inte på att sweclockers redaktion sitter och räknar på om den extra tiden för dubbla kort skulle löna sig eller inte:),

300 personer är alldeles för osäkert statistiskt sett för det, däremot pekar det på att du fångat många entusiaster:)
och bland entusiasterna tvivlar jag inte på att det är större % som har dubbla kort;)

Min poäng är att medans det är intressant tror jag inte du kan förvänta dig att de ska ändra sitt arbetssätt;),

edit:
Eller så ser det ut så att antingen får vi ett snabbt prestanda speltest eller inget alls,
eller att vi får 4 istället för 2:) och fler artiklar och tester är trevligare:) så skulle jag resonerat om jag jobbade/ägde swec:D
att hellre få ett ett test än inget alls:),
Dessutom om ett 280x/770 ensamt får säg 30 avg/20 min fps så kan man rimligtvis anta att 2 kort skulle få om det finns en profil runt 50/30 fps eller högre:)

minns jag rätt så förklarade emil och jonas varför de inte benchade 2 grafikkort i en fredagspanel men det var nog ett tag sen nu men jag tror det de sa då förmodligen gäller nu med, tyvär minns jag inte hur längesedan det var:P

Tack för info. Men oavsett hur stor man är är det inte helt oviktigt att synas/vara aktiv i sitt egna forum. Man behöver inte hålla med även om man svarar i en tråd. Det räcker att man visar vad man står i frågan.

PS det är nu över 370 som röstat och det bara ökar hela tiden😉

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

I min nuvarande dator kör jag två. Ett integrerat i min processor som jag inte använder, och såklart mitt MSI GTX 970. Mycket nöjd med mitt 970 och är verkligen inte typen som kör SLI, även om jag köpte ett lite fetare nätagg än planerat just för att ha möjligheten i framtiden om det ändras... i dagsläget dock ser jag inte dubbelt pris för 10-20% bättre prestanda som en bra deal.

Den integrerade grafikkretsen i din cpu räknas knappast som ett andra grafikkort och kalla 750w nätagg som fetare nätagg är att ta i.

Sen får man mer vinst i sli än 10-20%, beror klart på stödet iofs.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Kör också ett kort. 280x. Eftersom jag bara kör 1080p duger kraften för mig.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop