Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller går det inte att kontakta Gigabyte via mejl? Man måste skapa ett jäkla konto på deras sida och fylla i massa onödig information. Löjligt!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Stämmer det verkligen att ÅF i fråga inte kan göra något pga. Gigabyte inte kommenterat hur de hanterar detta?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Stämmer det verkligen att ÅF i fråga inte kan göra något pga. Gigabyte inte kommenterat hur de hanterar detta?

Det verkar så ja,

En rolig grej som hände när jag stod i kö för att returnera mitt kort.
En kille med 2 st GTX 970 av märket Asus Utan några som helst konstigheter fick lämna in sina kort och fick ett tillgodo i butik. Nu vet jag inte under vilka förutsättningar han har köpt sina kort eller vad han sa till kassören men fort gick det. Jag tänkte fan vad bra då tar de emot korten utan tajjfs. Men nej 5 minuter senare kommer jag med mitt Gigabyte kort och killen i kassan spelar dum '' Hej jag vill reklamera detta kort '' Jaha vad är det för fel då.

Så är jag tvungen och så förklara för en vägg vad problemet är och hur minneshanteringarna och falska marknadsföringen bla bla....

De tog kortet och sedan Måndags så väntar jag på att en djävla tekniker skall kolla vad det är för fel på kortet då personen som jag drog hela vitsen för inte är tillräckligt teknisk kompetent för att fatta vad problemet är med grafikkortet.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulle82:

Det verkar så ja,

En rolig grej som hände när jag stod i kö för att returnera mitt kort.
En kille med 2 st GTX 970 av märket Asus Utan några som helst konstigheter fick lämna in sina kort och fick ett tillgodo i butik. Nu vet jag inte under vilka förutsättningar han har köpt sina kort eller vad han sa till kassören men fort gick det. Jag tänkte fan vad bra då tar de emot korten utan tajjfs. Men nej 5 minuter senare kommer jag med mitt Gigabyte kort och killen i kassan spelar dum '' Hej jag vill reklamera detta kort '' Jaha vad är det för fel då.

Så är jag tvungen och så förklara för en vägg vad problemet är och hur minneshanteringarna och falska marknadsföringen bla bla....

De tog kortet och sedan Måndags så väntar jag på att en djävla tekniker skall kolla vad det är för fel på kortet då personen som jag drog hela vitsen för inte är tillräckligt teknisk kompetent för att fatta vad problemet är med grafikkortet.

Då får du tillbaka kortet då det inte är något fel samt betala felsökningsavgift 500-1200kr då gigabyte inte gått ut med hur de ska hantera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Då får du tillbaka kortet då det inte är något fel samt betala felsökningsavgift 500-1200kr då gigabyte inte gått ut med hur de ska hantera detta.

Hahaha det kan de glömma Inte en krona mer får de av mig.
De har redan blåst mig på detta grafikkort och skall de ha en service avgift också då fan anlitar jag en advokat och betalar han tre dubbla summor så får de ta detta ärende den lagliga vägen.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Då får du tillbaka kortet då det inte är något fel samt betala felsökningsavgift 500-1200kr då gigabyte inte gått ut med hur de ska hantera detta.

Men falsk marknadsförning är väl inget att disskutera kring. Kunden har blivit lurad och stör sig på det.
Det är väl bara att hänvisa till en lagstiftning eller liknande. Spelar väl ingen roll vad Gigabyte har att säga egentligen.

Eller har jag fått det om bakfoten?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Stämmer det verkligen att ÅF i fråga inte kan göra något pga. Gigabyte inte kommenterat hur de hanterar detta?

Dom KAN inte neka en reklamation då det handlar om falsk/felaktig marknadsföring/specefikation och därmed gäller konsumentsköplagen som säger att den part som kund har avatal med (dvs butiken man handlat ifrån) ska följa lagen och i detta fallet så är fäöja lagen=reklamera kortet.
Visst dom "kan" neka men går kunden vidare till ARN/rätten så komemr denne att vinna.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Hur går det Gigabyte. När kan man reklamera Gigabyte 970 till Netonnet?

Permalänk
Medlem

Hittade denna på Geforce forument!!!!!

http://s1230.photobucket.com/user/deoxys987/media/gigabyteupg...

Dear customer,

Thank you for your patience regarding the recent GTX 970 complaint, GIGABYTE is still working with NVIDIA regarding this matter. But we do understand this may be a lengthy process, GIGABTYE has decided to offer a paid upgrade program for customers who are interested in moving up to the GTX 980.

The two model we are offering for the upgrade options are GV-N980G1 GAMING-4GD and GV-N980WF3OC-4GD. For customers who are interested in the upgrades, please provide a copy of the original purchase invoice, serial number, shipping information and the model you are interested. Once we received the information we will reply back with a price difference and how to proceed with the upgrade.

Stämmer detta Gigabyte varför är det så tyst?
Har suttit nu i 2 veckor snart och väntat på mitt kort som skall gå igenom världens service ärende!

De vägrar ta emot denna som en reklamation hos netonnet fortfarande.
Var inne i Netonnet i Slagsta ligger en hel hög med Gigabytes 970 fattar inte vad det är för fel på min situation!

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Hittade denna på Geforce forument!!!!!

http://s1230.photobucket.com/user/deoxys987/media/gigabyteupg...

Dear customer,

Thank you for your patience regarding the recent GTX 970 complaint, GIGABYTE is still working with NVIDIA regarding this matter. But we do understand this may be a lengthy process, GIGABTYE has decided to offer a paid upgrade program for customers who are interested in moving up to the GTX 980.

The two model we are offering for the upgrade options are GV-N980G1 GAMING-4GD and GV-N980WF3OC-4GD. For customers who are interested in the upgrades, please provide a copy of the original purchase invoice, serial number, shipping information and the model you are interested. Once we received the information we will reply back with a price difference and how to proceed with the upgrade.

Stämmer detta Gigabyte varför är det så tyst?
Har suttit nu i 2 veckor snart och väntat på mitt kort som skall gå igenom världens service ärende!

De vägrar ta emot denna som en reklamation hos netonnet fortfarande.
Var inne i Netonnet i Slagsta ligger en hel hög med Gigabytes 970 fattar inte vad det är för fel på min situation!

Gigabyte fick nog inspiration av denna angående "paid upgrade program"

https://www.youtube.com/watch?v=spZJrsssPA0#t=126

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulle82:

Hittade denna på Geforce forument!!!!!

http://s1230.photobucket.com/user/deoxys987/media/gigabyteupg...

Dear customer,

Thank you for your patience regarding the recent GTX 970 complaint, GIGABYTE is still working with NVIDIA regarding this matter. But we do understand this may be a lengthy process, GIGABTYE has decided to offer a paid upgrade program for customers who are interested in moving up to the GTX 980.

The two model we are offering for the upgrade options are GV-N980G1 GAMING-4GD and GV-N980WF3OC-4GD. For customers who are interested in the upgrades, please provide a copy of the original purchase invoice, serial number, shipping information and the model you are interested. Once we received the information we will reply back with a price difference and how to proceed with the upgrade.

Stämmer detta Gigabyte varför är det så tyst?
Har suttit nu i 2 veckor snart och väntat på mitt kort som skall gå igenom världens service ärende!

De vägrar ta emot denna som en reklamation hos netonnet fortfarande.
Var inne i Netonnet i Slagsta ligger en hel hög med Gigabytes 970 fattar inte vad det är för fel på min situation!

Ska vi i Sverige höra av oss till dem också eller hur funkar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ska vi i Sverige höra av oss till dem också eller hur funkar detta?

Ingen aning faktiskt hoppas på att någon ifrån Gigabyte hör av sig här först.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulle82:

Ingen aning faktiskt hoppas på att någon ifrån Gigabyte hör av sig här först.

Hoppas på svar snarast då, nice om man får uppgradera till 980 för en billig peng

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Hoppas på svar snarast då, nice om man får uppgradera till 980 för en billig peng

billig peng lär det nog inte bli.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Hoppas på svar snarast då, nice om man får uppgradera till 980 för en billig peng

Jaa det skulle sätta ett litet plåster på alla såren som har uppstått den senaste Månaden.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv

Det kanske är påhitt då jag läser igenom geforce forumet nu.

https://forums.geforce.com/default/topic/808983/geforce-900-s...

Permalänk
Medlem

Lämnade in idag min Gtx970 från Gigabyte på Netonet utan problem, köpte en 980 ist för 5190 :- Så det går att bytta.

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RexIce:

Lämnade in idag min Gtx970 från Gigabyte på Netonet utan problem, köpte en 980 ist för 5190 :- Så det går att bytta.

WTF??

När köpte du ditt kort da?

Mitt var inköpt i mitten av Oktober och de säger att det har gått för långt tid därav får jag inte ångra mitt köp vilket jag förstår.
Men detta var en reklamation och de tog in det som service ärende för killen i kassan vägrade ta emot reklamationen för han var för teknisk inkompetent för att fatta hur minneshanteringarna som Nvidia har ljugit om.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Köpte korten i dec i mellansdagsrea. Förklarade för killen att jag hade prata med supporten och att det var ok att bytta korten. Ingen mer en så.

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Hittade denna på Geforce forument!!!!!

http://s1230.photobucket.com/user/deoxys987/media/gigabyteupg...

Dear customer,

Thank you for your patience regarding the recent GTX 970 complaint, GIGABYTE is still working with NVIDIA regarding this matter. But we do understand this may be a lengthy process, GIGABTYE has decided to offer a paid upgrade program for customers who are interested in moving up to the GTX 980.

The two model we are offering for the upgrade options are GV-N980G1 GAMING-4GD and GV-N980WF3OC-4GD. For customers who are interested in the upgrades, please provide a copy of the original purchase invoice, serial number, shipping information and the model you are interested. Once we received the information we will reply back with a price difference and how to proceed with the upgrade.

Stämmer detta Gigabyte varför är det så tyst?
Har suttit nu i 2 veckor snart och väntat på mitt kort som skall gå igenom världens service ärende!

De vägrar ta emot denna som en reklamation hos netonnet fortfarande.
Var inne i Netonnet i Slagsta ligger en hel hög med Gigabytes 970 fattar inte vad det är för fel på min situation!

Tyvärr så är det där "gamla" nyheter. Och sedan dess har Gigabyte inte svarat någon.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Sitter också och väntar på vad som kommer ut av detta.
Mitt 970 G1 har jag inköpt på Netonnet. Väntar ett tag till på svar angående vad som blir av detta då jag inte tycker att vi som kunder skall behöva lägga ner tiden att reda upp stora drakars arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Fick svar från Gigabyte alldeles nyss:

"Hi, I'm from GIGABYTE VGA. Regarding the GTX 970, the performance stays the same, If you still have concerns on the GTX 970. I'll try my best to see what support I can do for you here. Thanks."

Behöver jag säga att detta är sista gången jag köper en produkt från Gigabyte...

Sluta vara så negativ har du läst vad det står han / hon vill ju hjälpa dig.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Sluta vara så negativ har du läst vad det står han vill ju hjälpa dig.

Ja, du har kanske rätt... Måste lära mig att räkna till 10 innan jag tänder till.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Försöker hjälpa JA!
Ger ett klart besked till kunderna/butikerna att JA kunderna FÅR lämna tillbaks sina 970 kort OM dom vill NEJ!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Lämnade igen mina 2st gigabyte g1 970 i lördags på NetOnNet inga problem alls köpte mej ett 980 istället å en ssd, ska beställa ett 980 till och mina kort var inköpta i Oktober. fick igen alla pengar på ett tillgodo kort eller på konto, valde tillgodo ^^

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem

Jag fick skicka tillbaka mitt Gigabyte Gtx 970 G1 till Webhallen och fick mina pengar tillbaka.
Stå på er, ni har konsumentköplagen på er sida.

Permalänk
Inaktiv

Netonnet väntar fortfarande på svar från Gigabyte, mitt kort har legat där sen den 11e feb.
Blir väl att slänga det i soporna till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Netonnet väntar fortfarande på svar från Gigabyte, mitt kort har legat där sen den 11e feb.
Blir väl att slänga det i soporna till slut.

Hur har det gått?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej Gigabyte,

Alltid älskat era grafikkort så det blev ingen tvekan om vilken 970 jag skulle välja för ett par månader sen, nu är jag inne på att uppgradera mitt moderkort och tänkte, fan om gigabyte har ett moderkort som passar 970ins färgschema (som msi) och jo visst,
Gigabyte G1 mobo hittade jag o tänkte sweeeeeet tills jag kikade på bilden och såg att det är rött??

mitt g1 kort lyser ju blått, hur tänkte ni där? har ni nå coolt blått g1 z97 som jag missat? eller blev det någon kortslutning hos design och produkttest avdelningen?

Permalänk
Skrivet av CamelActivate:

Hej Gigabyte,

Alltid älskat era grafikkort så det blev ingen tvekan om vilken 970 jag skulle välja för ett par månader sen, nu är jag inne på att uppgradera mitt moderkort och tänkte, fan om gigabyte har ett moderkort som passar 970ins färgschema (som msi) och jo visst,
Gigabyte G1 mobo hittade jag o tänkte sweeeeeet tills jag kikade på bilden och såg att det är rött??

mitt g1 kort lyser ju blått, hur tänkte ni där? har ni nå coolt blått g1 z97 som jag missat? eller blev det någon kortslutning hos design och produkttest avdelningen?

Hej hej

Bra fråga! G1 har använts en längre tid på våra moderkort och då med olika färger för olika serier. Nu senast med G1 Gaming har vi kört rött - rött öga och röda kylare. När VGA-delen sedermera hoppade på tåget med G1 Gaming blev det blått för deras del - blått öga, blå detaljer. Lite underligt kan jag nog hålla med om, men det var säkert en tanke bakom. Några blå G1 Z97 finns tyvärr inte iaf.

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook