Regöra fönstret på chassit, förslag?

Permalänk
Medlem

Regöra fönstret på chassit, förslag?

Tjena tjena!

Lite kort och gott vad det handlar är, hur ska jag rengöra fönstret på mitt chassi?

Provade lite med tröjan men det verkade ge små repor så slutade direkt.

Är det någon som har några tips och tricks hur man kan få den "sparkling clean" eller hur man bara rengör det normalt?

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem

fönsterputs och diskhandduk(den släta varianten)/microfiberduk eller alkohol och hushållspapper som inte "smular" borde funka utan problem. Personligen skulle jag köra på det första alternativet.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

fönsterputs och diskhandduk(den släta varianten)/microfiberduk eller alkohol och hushållspapper som inte "smular" borde funka utan problem. Personligen skulle jag köra på det första alternativet.

Fungerar vilken fönsterputs som helst eller någon speciellt? Det är ju plast och inte glas tänker jag på?

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem

Ajax funkar till allt, vad du än gör använd inte aceton...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

plast fönster på chassi, kan du använda vilket medel som helst.. Duger med tvål och vatten också

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |