Permalänk
Medlem

4 arty per lag är för mycket, borde räcka med 2 per lag som max.
Tror inte arty spelare kommer att gnälla för mycket ifall dem får vänta 1 min eller 2 för att komma med i en match.

Permalänk
Medlem

Tror inte det är antalet arty som är problemet (försök vinna med en arty tungt lag om motståndaren pushar hårt)

Problemet är mekaniken som idag gör att tunga tanks kan blir fastlåsta i artyskugga snarare än att arty straffar de som campar för länge på ett o samma ställe. att fixa detta så att det fort. är roligt både som arty och offer ex: 5 sek fördröjning från klick till skott (givetvis med motbalanserande åtgärder som bättre träffsäkerhet etc.).

Permalänk
Medlem

Vissa spelare är så dryga att försöka träffa med arty, precis när man tror att han/hon ska stå stilla i dem får sekunderna det krävs för
kulan att träffa så flyttar han/hon sig precis när man tryckt på knappen.

Heavy tanks har väl fått en armor buff eller ska få, vet dock inte om det hjälpte mot arty.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Själv tycker jag matcher utan artilleri blir tråkiga. Då ställer sig alla heavys med bra pansar stilla o campar hela rundan. När artilleri finns tvingas de i alla fall hjälpa laget. Eftersom det är farligt att stå still för länge.

Det är ju tvärt om. Finns arty måste du stå i artyskydd / gömma dig. Därefter kan du beroende på karta endast röra dig på vissa områden medan andra områden medför enorm risk.

Finns det inte arty så går det att manövrera och avansera.

Edit: Eller det är det man bör göra, jag tycker oftast det är för tråkigt så ofta försöker jag hitta på något roligt ändå men det kan straffa sig, dock är det ett lir så man vill ju ha roligt...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Finns alltid en chans att dem missar eller siktar på någon annan.
Vet dock inte vad som är drygast, möta ett lag med 4 arty eller ett lag med 7 tier X TDs...

Permalänk

Tycker lite att det låter som om många upplever det som att motståndaren har haubitsbataljoner som står och matar på salva på salva. De flesta arty med någorlunda punch har ganska lång omladdningstid, i kombination med att det inte alltid är så lätt att träffa. Rätt spelat kan ett lag "stressa" motståndar arty med scouts samt counterarty. Jag försöker generellt alltid att lägga lite tid på counterarty när jag spelar arty själv.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som att en del har missat punchen i högre tier artyn. Det i kombination med artyn som kör xvm så de ser ens stats så kan ett eller flera sitta och hålla sitt skott i flera minuter och blir man spottad så dimper det ned. Givet att det inte alltid är så men det är vanligt. En granne kan visa sig, inget händer, senare blir man spottad så kommer det, så att "rycka fram" blir ofta puckat om du inte har artyskugga / är ospottad / kör en snabb medium som kan manövrera bra på ytan och tex klättrar snabbt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Skulle inte en möjlighet komma att gömma sina stats?
Antar iofs att en del arty spelare skulle tänka att dolda stats=unicum och bomba järnet ändå.

Tycker det är dålig stil att jaga vissa spelare pga xvm, även om det är smart taktiskt.
Jag brukar försöka hålla bättre koll på spelare som enligt xvm är bra, men att yolo-rusha eller hålla inne min arty eld kommer inte på fråga.
Tur att man är grön fortfarande, även om recent stats ligger runt blått.

Har experimenterat lite med AP ammo i 212A det senaste, med blandat resultat. Men gillar det och har börjat spela mer arty nu i samband med personal missions. Det kanske är dags att köra klart ryska arty trädet, har trots allt haft 212an sedan innan ryska heavy träd spliten

Edit. Förresten, någon som har tips på hur man kan få brittiska Deathstar TD grinden att bli hygglig?
Började nyligen med en ny crew och fri xp upp till AT2, men den är plågsam. Bara tanken på att alla deras tanks upp till FVn är likadana är hemsk.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

#Pope Angående AT2 får du hoppas på att du får en likande match som denna kille fick; https://www.youtube.com/watch?v=HGwDLRxbD3U#t=911

Haha så många tomater det finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Edit. Förresten, någon som har tips på hur man kan få brittiska Deathstar TD grinden att bli hygglig?
Började nyligen med en ny crew och fri xp upp till AT2, men den är plågsam. Bara tanken på att alla deras tanks upp till FVn är likadana är hemsk.

Skojar du? nästan samtliga AT vagnar är monster.

Btw, skaffa Jagdpanzer E 100 istället, ungefär samma kanon fast med pansar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Skojar du? nästan samtliga AT vagnar är monster.

Btw, skaffa Jagdpanzer E 100 istället, ungefär samma kanon fast med pansar.

Har 170k xp kvar till JpE100.
Är inget fan av At2an, och att döma av dom andra AT vagnarna man mött så kommer det bli plågsamt när dom är så långsamma och samtidigt har väldigt enkla weakspots.
Lite hänger väl på min crew som är färsk, men finns risk att jag hoppar av det här trädet ganska snart.
Franska trädet är hemskt det med.

Skönt klipp med AT2an, synd inte alla matcher är såna. Ska nog börja köra den med extra bensin/diesel, dom verkar inte brinna så lätt iaf.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Man kan alltid försöka "wiggla" för att försvåra nyttjandet av weakspots, på lite längre avstånd kan man göra det riktigt svårt för motståndaren.

Annars brukade jag försöka titta runt hörn med en byggnad till vänster om mig för att gömma torntumören, tracka motståndaren och mata ner med AT'ns brutala ROF och pen.

Har markant bättre winrate med samtliga AT och tortoise än mitt snitt.... deathstar är dock ett riktigt bottennapp....

Permalänk
Skrivet av Fonus:

Skojar du? nästan samtliga AT vagnar är monster.

Btw, skaffa Jagdpanzer E 100 istället, ungefär samma kanon fast med pansar.

JPE 100 är bra, men drar samtidigt till sig samtlig guldammo på hela arenan. Upplever ibland när man spelar att man blir en magnet för arty+heavies med guld, samt meds som cirklar runt en och skjuter sönder bandaggregatet

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Pope:

...

Edit. Förresten, någon som har tips på hur man kan få brittiska Deathstar TD grinden att bli hygglig?
Började nyligen med en ny crew och fri xp upp till AT2, men den är plågsam. Bara tanken på att alla deras tanks upp till FVn är likadana är hemsk.

Hygglig och hygglig Håller på och tragglar med Archer nu...denna brittiska idé med att kunna backa fort men krypa framåt är inte rolig. Tunt armor gör inte saken bättre.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

JPE 100 är bra, men drar samtidigt till sig samtlig guldammo på hela arenan. Upplever ibland när man spelar att man blir en magnet för arty+heavies med guld, samt meds som cirklar runt en och skjuter sönder bandaggregatet

Japp, överhuset på JpE skulle gärna behöva lite mer lutning eller pansar. Fruktansvärt enkel att penetrera frontalt med samtliga T10 kanoner.
Edit, samtliga är väl att ta i iofs, IS7 och Maus har inge toppenkanoner direkt. Inte E100 med standard ammo heller.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Japp, överhuset på JpE skulle gärna behöva lite mer lutning eller pansar. Fruktansvärt enkel att penetrera frontalt med samtliga T10 kanoner.

...men det är en rolig kanon den har. Speciellt om man oupptäckt smyger runt och kommer i sidan på andra T10 vagnar. KAPLOFF!

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gullar med en JpE vilken dag som helst bara jag slipper hamna i regnet från en T92...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Jag gullar med en JpE vilken dag som helst bara jag slipper hamna i regnet från en T92...

Jamen det ÄR ju inget regn. En granat i taget med rejäl omladdningstid emellan. Jovisst, det är inte roligt när man får in en fullträff från en T10 arty (men det är roligt när det är ens egen GwE 100 som skjuter ).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Hedersmedlem

T92 fullträff så är det ju game over för i princip vem som helst

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Japp, överhuset på JpE skulle gärna behöva lite mer lutning eller pansar. Fruktansvärt enkel att penetrera frontalt med samtliga T10 kanoner.

Tja, då lär du inte gilla deathstar som har way worse pansar och likvärdig kanon (kanonen var dock superior en period för de som körde med guld innan "guldnerfen").

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Tja, då lär du inte gilla deathstar som har way worse pansar och likvärdig kanon (kanonen var dock superior en period för de som körde med guld innan "guldnerfen").

Jag har provat Deathstar och Jp på testservrarna ett flertal gånger nu och gillar båda. JpE har inget torn och är lite mer beroende av sitt pansar än Deathstar är.
Att väl få in ett penetrerande HESH skott är ju lite som att lira KV2 i Tier10. Inte den mest effektiva tanken, men Troll faktorn är enorm.
JpE har iaf en pålitlig kanon med hygglig aimtime och accuracy som känns mil bättre än min sunkna T110E4.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Har i princip slutat helt med HESH efter allt för många 600-700 dmg träffar (för lång reload för att effektivt kunna ha "rätt ammo för rätt tillfälle"). Även om man inte har absurdskadan är det alltid kul att ha möjlighet att penetrera allt i fronten...men det kan ju även JpE.

Permalänk
Skrivet av Pope:

Jag har provat Deathstar och Jp på testservrarna ett flertal gånger nu och gillar båda. JpE har inget torn och är lite mer beroende av sitt pansar än Deathstar är.
Att väl få in ett penetrerande HESH skott är ju lite som att lira KV2 i Tier10. Inte den mest effektiva tanken, men Troll faktorn är enorm.
JpE har iaf en pålitlig kanon med hygglig aimtime och accuracy som känns mil bättre än min sunkna T110E4.

Uärk...prata inte om accuracy på T110E4. Jag får spunk på den. Träffar inte ens en laggårdsvägg ibland.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Apropås arty. Vad tycker ni om det brittiska trädet? Jag håller på och småharvar lite, ligger just nu på Crusader (jösses vilken sopig grej). Jag tycker dock att FV304 är riktigt rolig att spela trots begränsad räckvidd och skada (behåller den). Är det nån idé att gå vidare till T8-10?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Avstängd

Hur är det att spela det spelet? Har inte spelat det sen år 2010 då mitt konto vart restad.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Hur är det att spela det spelet? Har inte spelat det sen år 2010 då mitt konto vart restad.

Jag började spela på 7.3 eller 4 vet inte när det var kanske 2011? Och det har hänt mycket sedan dess. Men spelet är gratis bara att testa Fortfarande ett lättdrivet spel har en kompis som kör det på Intel hd 4000 och får 40-60fps på sin laptop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Hur är det att spela det spelet? Har inte spelat det sen år 2010 då mitt konto vart restad.

Det har utvecklats en hel del. Jag har spelat sedan Beta, med några små avbrott.
Kan fortfarande känna att det ger mig det jag söker. Utmaningar!
I o m att det ständigt utvecklas med nya träd och nya vagnar finns det alltid något att sträva efter (och då menar jag inte en meningslös badge eller dylikt).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Apropås arty. Vad tycker ni om det brittiska trädet? Jag håller på och småharvar lite, ligger just nu på Crusader (jösses vilken sopig grej). Jag tycker dock att FV304 är riktigt rolig att spela trots begränsad räckvidd och skada (behåller den). Är det nån idé att gå vidare till T8-10?

Körde det i betan och 10 är helt okej, är som tyskarnas 6 eller 7 nu mer (bra träffsäkerhet, inte inte jätte mycket skada).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag började spela på 7.3 eller 4 vet inte när det var kanske 2011? Och det har hänt mycket sedan dess. Men spelet är gratis bara att testa Fortfarande ett lättdrivet spel har en kompis som kör det på Intel hd 4000 och får 40-60fps på sin laptop.

Bliv jätte ledsen då mitt konto bliv restarted visste inte om att jag spelar beta version då min bror hjälpa mig att fixa mitt konto.

Är det lätt värt att börja spela igen? Kan man ta sönder mycket i spelet?

Skrivet av Surgubben:

Det har utvecklats en hel del. Jag har spelat sedan Beta, med några små avbrott.
Kan fortfarande känna att det ger mig det jag söker. Utmaningar!
I o m att det ständigt utvecklas med nya träd och nya vagnar finns det alltid något att sträva efter (och då menar jag inte en meningslös badge eller dylikt).

Kan man styra den på samma sätt som i betan så att man ser samma kameraveken?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Bliv jätte ledsen då mitt konto bliv restarted visste inte om att jag spelar beta version då min bror hjälpa mig att fixa mitt konto.

Är det lätt värt att börja spela igen? Kan man ta sönder mycket i spelet?

Kan man styra den på samma sätt som i betan så att man ser samma kameraveken?

Man kan ha sönder ganska mycket, men mer ska patchas in i framtida uppdateringar.
Jag tycker det är värt att testa. Men ge inte upp direkt utan spela i alla fall till en tier 5. (Ex Sherman m4 eller Panzer IV.) Tycker det behövs i alla fall komma till den nivån innan man behöver tänka på taktik.
http://worldoftanks.eu/game/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb