Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Skäggig legend

Hallå där Webhallen! Jag hämtar visserligen nästan alltid ut varor i butiken eller beställer från Fruängen till Täby och får varorna i butik dagen efter vilket är så otroligt trevligt! Men! har ni börjat med fri frakt? För vissa får fri frakt och andra inte. Tex Artikelnr: 201576 får fri frakt medan Artikelnr: 158153 inte får det. käbbel i systemet eller är det något nytt och efterfrågat påg?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Webhallen
Skrivet av XHI:

Hallå där Webhallen! Jag hämtar visserligen nästan alltid ut varor i butiken eller beställer från Fruängen till Täby och får varorna i butik dagen efter vilket är så otroligt trevligt! Men! har ni börjat med fri frakt? För vissa får fri frakt och andra inte. Tex Artikelnr: 201576 får fri frakt medan Artikelnr: 158153 inte får det. käbbel i systemet eller är det något nytt och efterfrågat påg?

Vi har sju olika fraktklasser som en produkt kan ha, allt från 0kr till 349kr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej!

Som ni vet kräver er statistiksida Flash för att fungera korrekt. Ni har inte funderat på att göra om sidan och därmed slopa (det förhoppningsvis snart utdöda) Flash?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sötpotatis:

Hej!

Som ni vet kräver er statistiksida Flash för att fungera korrekt. Ni har inte funderat på att göra om sidan och därmed slopa (det förhoppningsvis snart utdöda) Flash?

Vid tillfälle kommer det att ske men jag har ingen ETA på det.

Men vi är såklart, precis som alla andra, inte sådär supertända på flash direkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

31:a är releasedatumet, dvs den dag då vi tidigast får börja sälja dem.
Däremot betyder det inte nödvändigtvis att jawbone kommer hunnit leverera några till oss.

Vi hoppas ha dem i lager då men vi har inte fått det bekräftat.

Priset ska enligt all nuvarande information ligga på 1690.

Normalt sett hedrar vi alltid det pris man förbokat till så skulle det gå upp kommer din bokning ligga kvar på 1690.
Skulle det däremot gå ner så ändrar vi priset på befintliga bokningar till det lägre.
(Dvs man ska aldrig kunna förlora på att boka i tid, bara vinna.)

Är det nya datumet bekräftat på något vis? Gällande Jawbone Up3 alltså. Står just nu 20e Mars, förväntar ni er att få in några armband då? Eller är det bara ett "temporärt" datum?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Entusiast

När kan denna tänkas komma in på lager? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/205365-amd_at...

Funderar även på om det här http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/188772-asus_a... moderkortet kommer med rätt bios version för ovan nämnda CPU?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

när kommer raspberry pi 2 in till sveavägen ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

Är det nya datumet bekräftat på något vis? Gällande Jawbone Up3 alltså. Står just nu 20e Mars, förväntar ni er att få in några armband då? Eller är det bara ett "temporärt" datum?

Vad jawbone säger ska de finnas i lager hos oss lagom till lansering den 20e.

Skrivet av MrAdde:

När kan denna tänkas komma in på lager? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/205365-amd_at...

Funderar även på om det här http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/188772-asus_a... moderkortet kommer med rätt bios version för ovan nämnda CPU?

Moderkortet funkar fint med den CPUn out the box.

Processorn bör komma in i veckan.

Skrivet av swe3633:

när kommer raspberry pi 2 in till sveavägen ?

De håller på och levererar in dem just nu så under dagen dyker de upp i saldot!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Undrar om ni har så man kan klämma och känna på möss i era butiker? Är på jakt efter en ny och vill prova ett annat märke än tidigare men är osäker på vilken modell/form som kommer passa mig och att då kunna klämma och känna på någon av de mössen jag är intresserade av vore guld värt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AlbertMwugabi:

Undrar om ni har så man kan klämma och känna på möss i era butiker? Är på jakt efter en ny och vill prova ett annat märke än tidigare men är osäker på vilken modell/form som kommer passa mig och att då kunna klämma och känna på någon av de mössen jag är intresserade av vore guld värt.

Nej tyvärr har vi inget sådant. I några butiker har vi specxifika möss från vissa tillverkare utställda vid någon demo-dator eller så men inget generellt där man kan klämma och känna på flera.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Kommer Haswell refresh fungera på detta ur lådan eller kör det ett gammalt bios? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/185866-msi_b8...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Kommer Haswell refresh fungera på detta ur lådan eller kör det ett gammalt bios? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/185866-msi_b8...

Det vi har på lager levererades nu i februari så det bör vara senaste BIOS

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det vi har på lager levererades nu i februari så det bör vara senaste BIOS

Bios med stöd för Haswell refresh kom ju tidigt 2014 så det är ju rimligt, men har du möjlighet att bekräfta?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Bios med stöd för Haswell refresh kom ju tidigt 2014 så det är ju rimligt, men har du möjlighet att bekräfta?

Nope det har jag inte tyvärr. Kan bara säga att jag är 99% säker på att det är lugnt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Jag tror att jag fick de sista exemplaren av flera varor ni hade på postorder i den här ordern 6537259. Skulle du kunna kolla så ingen hann beställa de sista delarna sekunden innan mig?

Ett sådant system borde ni ha på sidan, där det står vilka varor som reserverats osv.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

När tror ni att ASUS TUF Gryphon Z97 kan komma in på lager?

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet måste jag fråga, hur kommer det sig att bank/kort betalning är enda alternativ vid köp från PC downloads avdelningen?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Jag tror att jag fick de sista exemplaren av flera varor ni hade på postorder i den här ordern 6537259. Skulle du kunna kolla så ingen hann beställa de sista delarna sekunden innan mig?

Ett sådant system borde ni ha på sidan, där det står vilka varor som reserverats osv.

Du ser ut att ha fått allt du beställt där så det ska inte vara några problem. Om någon annan lyckas norpa åt sig en vara så ska det synas i sista steget i kassan.

Skrivet av Marwelln:

När tror ni att ASUS TUF Gryphon Z97 kan komma in på lager?

Mystiskt kort det där.
ASUS skickade info om det till oss i Maj förra året, sedan dess har inget hänt. Men varje gång vi frågar så säger de att "jo det är fortfarande på g".

Skrivet av N_Micke:

Av ren nyfikenhet måste jag fråga, hur kommer det sig att bank/kort betalning är enda alternativ vid köp från PC downloads avdelningen?

Det är på grund av att den tjänsten levereras av en tredje part till oss som i sin tur inte tar något annat betalningsmedel.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Du ser ut att ha fått allt du beställt där så det ska inte vara några problem. Om någon annan lyckas norpa åt sig en vara så ska det synas i sista steget i kassan.

Trevligt. Ska förövrigt beställa en till dator idag, och tänkte dra ett 290 eller 290X ifrån Sapphire. Köper ju helst ifrån er, men det är en rätt stor skillnad här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

Du skulle inte kunna justera ner priset till en mer konkurranskraftig nivå på ert 290 Tri-x eller 290X? Eller något för oss guldmedlemmar kanske?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Trevligt. Ska förövrigt beställa en till dator idag, och tänkte dra ett 290 eller 290X ifrån Sapphire. Köper ju helst ifrån er, men det är en rätt stor skillnad här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786

Du skulle inte kunna justera ner priset till en mer konkurranskraftig nivå på ert 290 Tri-x eller 290X? Eller något för oss guldmedlemmar kanske?

Det där är lite för tufft för oss att möta, vi köpte dem själva dyrare än så och de säljer ändå lite på nuvarande prisnivå så vi kommer nog inte att sänka dem till under inköpspris just nu iaf.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det där är lite för tufft för oss att möta, vi köpte dem själva dyrare än så och de säljer ändå lite på nuvarande prisnivå så vi kommer nog inte att sänka dem till under inköpspris just nu iaf.

Okej, det förstår jag. Beställde ju som sagt en dator idag och den skickades, men den andra datorn som jag beställde fredag förra veckan som vi nämnde i en tidigare post har inte skickats. Ordernummer: 6537259 Skulle du kunna kolla så att den skickas idag eller imorgon och om det inte går berätta vilken del som behöver bytas ut?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

En allmän fråga; Blir man uppringd när produkten man beställt finns att hämta i butik, eller hur går det till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

En allmän fråga; Blir man uppringd när produkten man beställt finns att hämta i butik, eller hur går det till?

Du får ett till mail när det finns att hämta i butik

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Okej, det förstår jag. Beställde ju som sagt en dator idag och den skickades, men den andra datorn som jag beställde fredag förra veckan som vi nämnde i en tidigare post har inte skickats. Ordernummer: 6537259 Skulle du kunna kolla så att den skickas idag eller imorgon och om det inte går berätta vilken del som behöver bytas ut?

Hej, den skickas idag! Jag ser inte riktigt varför den inte skickades igår dock så det känns lite skumt, ska försöka undersöka med lagret,

Skrivet av makn:

En allmän fråga; Blir man uppringd när produkten man beställt finns att hämta i butik, eller hur går det till?

Du får ett mail.
Men om du såg att varorna fanns i lager i stora antal när du beställde så behöver du inte vänta på det, det är bara att dra ner till butiken och plock aupp grejerna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Hej, den skickas idag! Jag ser inte riktigt varför den inte skickades igår dock så det känns lite skumt, ska försöka undersöka med lagret,

Du får ett mail.
Men om du såg att varorna fanns i lager i stora antal när du beställde så behöver du inte vänta på det, det är bara att dra ner till butiken och plock aupp grejerna.

Skärmen fanns inte i lager i Västerås butiken..
Hur lång tid tar det att skicka mellan butikerna? Hon i kassan sa 2-3 dagar, blev lite konfunderad med frågade aldrig..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av makn:

Skärmen fanns inte i lager i Västerås butiken..
Hur lång tid tar det att skicka mellan butikerna? Hon i kassan sa 2-3 dagar, blev lite konfunderad med frågade aldrig..

Skickades från m.sweclockers.com

1-3 arbetsdagar är standard mellan butikerna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

1-3 arbetsdagar är standard mellan butikerna.

Har du möjlighet att kolla upp om min skärm är skickad? Lång telekö till er..

Ordernr ligger i din pm inkorg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av makn:

Har du möjlighet att kolla upp om min skärm är skickad? Lång telekö till er..

Ordernr ligger i din pm inkorg

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som om den skickades i morse

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, den skickas idag! Jag ser inte riktigt varför den inte skickades igår dock så det känns lite skumt, ska försöka undersöka med lagret,

Fortfarande inte skickad, hur ligger det till egentligen?
Nu när du ändå tittar på det, skulle man kunna byta GPU i ordern till detta? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/184621-msi_ra...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Ser ut som om den skickades i morse

Ok..med vanliga posten eller bud?
Hoppas jag kan hämta den idag då
Kärringen är inte hemma nämligen hehe

Skickades från m.sweclockers.com