Permalänk
Medlem

Här är mitt resultat med GTX 780 Ti @ 2560x1440

Inställningar
Valde först Max Quality. Stängde av AA (kör hellre utan AA i 2560x1440 än med dålig shader-AA) och SSAO. Drog ner Shadows, Particles Effects och Screen Space Reflections. Ställde upp Anisotropic Filtering och Unit Size.
http://abload.de/img/twa_0002opucw.jpg

Resultat
Medel 46 fps. Kör jag default Max Quality förinställningen får jag 28 fps i medel.
http://abload.de/img/twa_0001bbusl.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Här är mitt resultat med GTX 780 Ti @ 2560x1440

Inställningar
Valde först Max Quality. Stängde av AA (kör hellre utan AA i 2560x1440 än med dålig shader-AA) och SSAO. Drog ner Shadows, Particles Effects och Screen Space Reflections. Ställde upp Anisotropic Filtering och Unit Size.
http://abload.de/img/twa_0002opucw.jpg

Resultat
Medel 46 fps. Kör jag default Max Quality förinställningen får jag 28 fps i medel.
http://abload.de/img/twa_0001bbusl.jpg

Ska testa dina inställningar i liret sen.

Efter två timmars nedladdning, älska adsl, så startade jag upp liret bara för benchmarktest.

Maxade allt och låg i snitt då på 20.4, flöt ändå på hyfsat. Testade sen "recommended". Låg då på 30isch men oj vad det stuttrade.

Vet inte vad signaturen borde klara med detta spel. Köpt det men lär avvakta ett par patcher, som med Rome 2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ska testa dina inställningar i liret sen.

Efter att ha kört ett tag med de lite nerdragna inställningarna som jag postade, har jag märkt att det segar till ordentligt i stora strider. Typ stadsbelägringar, med många enheter på ett ställe så blir det långt under 30. Funderade på att ställa ner textures, men jag har inte kryssat i Unlimited Video Memory och då ska den automatiskt dra ner när VRAM blir på gränsen.

Hoppas det kommer en guide som visar vilka inställningar som ger mest att ändra på.

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt attila, är det värt att köpa idag eller ska man vänta?
Upplever ni crashes?

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigganD:

Ni som har köpt attila, är det värt att köpa idag eller ska man vänta?
Upplever ni crashes?

Jag har haft en CTD under 13 timmars speltid. Jag har dock sällan problem med spel. Har en ny och ren Windows-installation och undvikigt en massa program som startar automatiskt. Prestanda är lägre än Rome 2, men grafiken är också bättre. Värt leta tester med din spec, finns många recensioner på nätet nu. Jag kör en mix av Quality och Max Quality och det fungerar bra, något låg fps i väldigt stora stadsslag. Lite trist att man måste köpa DLC för att spela tidiga vikingar. Jag gjorde en pre-order så fick med dem. Kanske finns kvar i vissa butiksorders.

Sen märker man lite smågrejer men som inte påverkar. T.ex. att en inforuta dyker upp efter ny turn, men det tar 5 sekunder innan man kan göra något.

Permalänk
Medlem

Jag har kört ett tiotal timmar nu och upplever inga som helst problem.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/app/325610/#app_reviews_hash
http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-attila?recent-sor...

Wow, överväldigande betyg. Blir lätt ett köp såfort första patchen släppts, spelet verkar ha några mindre småfel fortfarande när man kollar forumen men absolut värt fullpris.

Verkar som CA äntligen hittat rätt (förmodligen har SEGA tagit ett steg tillbaka).

Permalänk
Medlem

Köpte spelet och slog just igång det. Spelet startar finfint men det tabbar ner direkt, varje gång man klickar upp spelet så åker det upp i 2 sekunder sedan tabbas det ner igen. Jag har provat att starta om spelet och samma sak händer varje gång, det är omöjligt att tabba upp spelet utan att det tabbas ner igen.

Jag läste noga först så att det inte skulle vara några problem som med ROME 2 men där fick jag..
Någon som har samma problem?

Uppdatering: Slog av Fraps och då fungerar det att tabba upp.

Visa signatur

cosmos wireless luftkylare p35t 2007

Permalänk
Medlem

Jag har spelat 12 timmar nu, endast coop dock.
Än så länge är spelet mycket bättre än Rome 2, mycket djupare diplomati och fler val att göra. AI i overmap worlden är väl inte så jävla smart men ingame AI har blivit sjukt mycket bättre. Jag blir överaskad varje gång... Förlorat strider jag hade vunnit överlägset i rome 2 där nu AI flankar och gör moves jag aldrig tidigare skådat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigganD:

Ni som har köpt attila, är det värt att köpa idag eller ska man vänta?
Upplever ni crashes?

Inga krascher med väldigt låg FPS även på låga inställningar. Switchade till MLAA från 4xAA och nu flyter det hyffsat med hög kvalitet i 1080. Misstänker att det har att göra med min AMD GPU att göra. Spelet verkar ha lite problem med AMD-hårdvara. Jag förutsätter att detta kommer fixas med perf. patch från CA alternativt drivisar till GPU:n. I övrigt förstklassigt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenricE:

Inga krascher med väldigt låg FPS även på låga inställningar. Switchade till MLAA från 4xAA och nu flyter det hyffsat med hög kvalitet i 1080. Misstänker att det har att göra med min AMD GPU att göra. Spelet verkar ha lite problem med AMD-hårdvara. Jag förutsätter att detta kommer fixas med perf. patch från CA alternativt drivisar till GPU:n. I övrigt förstklassigt spel.

Samma här. Inte lirat än men lattjat runt med inställningar och fps ökade markant när jag ställde in på "MLAA" istället för någon av "AA". kör på Intel som nedan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag har haft en CTD under 13 timmars speltid. Jag har dock sällan problem med spel. Har en ny och ren Windows-installation och undvikigt en massa program som startar automatiskt. Prestanda är lägre än Rome 2, men grafiken är också bättre. Värt leta tester med din spec, finns många recensioner på nätet nu. Jag kör en mix av Quality och Max Quality och det fungerar bra, något låg fps i väldigt stora stadsslag. Lite trist att man måste köpa DLC för att spela tidiga vikingar. Jag gjorde en pre-order så fick med dem. Kanske finns kvar i vissa butiksorders.

Sen märker man lite smågrejer men som inte påverkar. T.ex. att en inforuta dyker upp efter ny turn, men det tar 5 sekunder innan man kan göra något.

Ok köpte spelet, har inga alls crashes. Spelar med en blanding av max & quality, grafiskt är det lite bättre än rome 2. Medan rome 2 körde jag på Max allt, efter att de hade patchat så blev det möjligt.
Annars är jag otroligt nöjd med spelet, jag har runt average fps runt 45-58, ibland lite högre.

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd. Det känns svårare på Normal och har mer djup än Rome II. Visst det finns fortfarande saker som behöver balanseras och patchas, men det är mycket bättre än Rome II. Vilket är lite konstigt då många recensioner gett Attila lägre betyg. Antar att det fått lite backlash nu när många som recenserat insett att de gav Rome II för högt betyg (vid release).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag är väldigt nöjd. Det känns svårare på Normal och har mer djup än Rome II. Visst det finns fortfarande saker som behöver balanseras och patchas, men det är mycket bättre än Rome II. Vilket är lite konstigt då många recensioner gett Attila lägre betyg. Antar att det fått lite backlash nu när många som recenserat insett att de gav Rome II för högt betyg (vid release).

Något som jag har märkt med alla total war spel är att jag inte kan köra CPUn överklockad mer än 4.2GHZ, obs att jag har kört benchmakrs & spel utan problem. Bara total war spelen hänger sig på campaign kartan.

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Skrivet av Buio:

Jag är väldigt nöjd. Det känns svårare på Normal och har mer djup än Rome II. Visst det finns fortfarande saker som behöver balanseras och patchas, men det är mycket bättre än Rome II. Vilket är lite konstigt då många recensioner gett Attila lägre betyg. Antar att det fått lite backlash nu när många som recenserat insett att de gav Rome II för högt betyg (vid release).

Verkar så, i alla fall lite. PC Gamer listade nyligen "Worst launches in PC history" och Rome 2 var med: http://www.pcgamer.com/the-worst-pc-game-launches/
... men självklart gav dom Rome 2 85% vid launch: http://www.pcgamer.com/total-war-rome-2-review/
Snacka om att spelrecensentkåren är korrupt.

Dock så verkar många spelare ha goda saker att säga om Attila, trevligt att höra. Blir nog till inköp om några veckor.

Permalänk
Medlem

Första patchen kommer nu på torsdag
http://wiki.totalwar.com/w/Update

Tillsammans med ny DLC: Longbeards Culture Pack - fraktionerna: Langobards, Alamans, Burgundians
http://forums.totalwar.com/showthread.php/149389-Longbeards-C...

Permalänk
Medlem

Men va, släpptes inte Rome 2 nyss, och var ett fiasko? Kände de verkligen att det var dags för ett nytt TW?

Skrivet av StillRooney:

Verkar så, i alla fall lite. PC Gamer listade nyligen "Worst launches in PC history" och Rome 2 var med: http://www.pcgamer.com/the-worst-pc-game-launches/
... men självklart gav dom Rome 2 85% vid launch: http://www.pcgamer.com/total-war-rome-2-review/
Snacka om att spelrecensentkåren är korrupt.

Dock så verkar många spelare ha goda saker att säga om Attila, trevligt att höra. Blir nog till inköp om några veckor.

det är verkligen ingen idé att lita på stora speltidningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Men va, släpptes inte Rome 2 nyss, och var ett fiasko? Kände de verkligen att det var dags för ett nytt TW?

Det släpptes september 2013 och ATTILA är väl inte ett helt nytt spel i den bemärkelsen, det är en annan tidsepok än då Rome 2 utspelar sig, men mycket har förbättrats i ATTILA vad jag har hört och sett.

Man kan hoppas att mycket implementeras i Rome 2, men det lär väl aldrig hända tyvärr.

Permalänk
Medlem

Så här långt har jag haft roligare med Attila än med Rome 2, och då gillade jag R2 skarpt redan från start. Gillar familjeträdet i Attila, traits etc skapar lite mer djup, och nu när jag har Viking DLCt måste jag säga att det är riktigt skoj att spela som Götarna. Heja Sverige!

Permalänk
Medlem

Jäkla dumt DLC om man ska vara petig dock, vikingatiden började typ 400 år efter Attila dog.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Jäkla dumt DLC om man ska vara petig dock, vikingatiden började typ 400 år efter Attila dog.

Det korrekta namnet på DLCn är Viking Forefathers eller ngt åt det hållet, så det är ganska korrekt i det hänseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag kommer göra precis som jag gjorde med Rome II - och de flesta andra spel på senare år - vänta och se hur stabilt det är, invänta patchar. Sen köpa det både billigare och stabilare. Man önskar att fler kunde göra likadant så att det inte lönade sig att släppa ofärdiga spel.

Jag har spelat alla Total War (utom shogun 2). Och jag gjorde likadant med Rome II. Så här i efterhand är jag supernöjd, Rome II är utan tvekan det bästa spelet hittils.. många av de riktigt störiga sakerna från tidigare spel är mycket bättre nu, AI och diplomati t.ex.

Ingen aning om hur paj Rome II var från början men sen jag köpte det innan Jul så har det varit ett rent nöje.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Mooter:

Jag har spelat alla Total War (utom shogun 2). Och jag gjorde likadant med Rome II. Så här i efterhand är jag supernöjd, Rome II är utan tvekan det bästa spelet hittils.. många av de riktigt störiga sakerna från tidigare spel är mycket bättre nu, AI och diplomati t.ex.

Ingen aning om hur paj Rome II var från början men sen jag köpte det innan Jul så har det varit ett rent nöje.

Precis, Rome II när det var ganska nytt var en katastrof. Jag testade det hos en polare och var inte nöjd. Men när jag väl köpte det strax innan jul så var det kanonkul. Då hade de fixat till det mesta.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Första patchen kommer nu på torsdag
http://wiki.totalwar.com/w/Update

Tillsammans med ny DLC: Longbeards Culture Pack - fraktionerna: Langobards, Alamans, Burgundians
http://forums.totalwar.com/showthread.php/149389-Longbeards-C...

Blev ingen patch idag, uppskjutet till nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Blev ingen patch idag, uppskjutet till nästa vecka.

Dlc:n då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Vart har ni köpt spelet? Tycker de är lite häftigt med typ 400kr för spelet + 2 dlc:s nu för typ 170kr eller vad de är.. Nån sida att rekommendera?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Entusiast

Jag tycker fortfarande Rome 2 är det tråkigaste och sämsta Total War som någonsin gjorts, även med alla patcher. Smaken är som baken antar jag. Ni som inte provat Shogun 2 har dock missat något, bästa spelet i serien enligt mig. Ska köpa Attila framåt sommaren på rea, spelet verkar ju helt okej nu även om det behöver patchas något, men jag tänker fanimej inte betala extra för vikingar en vecka efter lansering.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag vill se en mix av Total War Empire, med hela kampanj-uppbyggnaden, med historian bakom Rome2 och sen det extra med politik etc i Attila. Det hade varit något det ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Vart har ni köpt spelet? Tycker de är lite häftigt med typ 400kr för spelet + 2 dlc:s nu för typ 170kr eller vad de är.. Nån sida att rekommendera?

http://www.fast2play.se/category/14318/total-war-attila-vikin...

226:- utan kinguin kundskydd

Permalänk

Är fast2play en sida man kan lita på då??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |