Mina föräldrar låter mig inte köpa ett nytt chassi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Det är väl förmodligen därför.

Men det var ändå intressant att se att så många verkar vara emot att han skulle köpa sig ett nytt chassi.

Jag tror inte att det är just chassit i sig som folk motsätter sig. Det känns inte som att TS förmedlat hela bilden, och oavsett vad någon skriver på sweclockers så har föräldrarna sista ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag tror inte att det är just chassit i sig som folk motsätter sig. Det känns inte som att TS förmedlat hela bilden, och oavsett vad någon skriver på sweclockers så har föräldrarna sista ordet.

Instämmer.
Tror TS bara försöker vinna mark och argument för att använda mot sina föräldrar.
TS föräldrar har några år till av bestämmanderätt över pengarna även om dom bytt ägare i hemmet.

Sen vet vi heller inte anledningen till varför dom motsätter sig köpet. TS kanske inte har något begräpp om pengars värde och detta är ett försök att lära detta och vikten av att spara undan för eventuella sämre tider eller liknande.
Kort sagt, vi vet inget om TS, TS föräldrar och situationen som helhet eller historien bakom beslutet dom har fattat.

Jag anser att det är fel av folk här att hjälpa i ett läge som detta då ansvaret och beslutet är föräldrarnas samt att TS inte har med egna ord lyckats föra fram en godtagbar anledning till chassiebytet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att ts bara skapade tråden och sedan inte ger mer info. Har han ens läst denna tråd sen han skapade den???

Edit: gick in på hans profil och såg att han har skapat 2 andra trådar om att fixa datorn och att sätta in glas på sidopanelen. Så vi kan bara lämna denna tråd.
Lite tråkigt att ts bara lämnar tråden och inte informerar/tackar för all hjälp han får.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Lite konstigt att ts bara skapade tråden och sedan inte ger mer info. Har han ens läst denna tråd sen han skapade den???

Nää, det är bara vi som diskuterar med varandra om hur vi tror läget ligger till. Han har dock skapat en ny tråd om hur man gör ett fönster i chassit. Det kunde han tagit här inne lika gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

Fan vad alla här håller på, han vill ju byta chassit för att det ser bra ut. Behöver man verkligen köpa ett nytt 980 och behöver man verkligen maxa alla spel? Behöver man köpa en iphone 6 fast man redan har en fullt fungerande telefon? Nej det behöver man inte. Men man köper oftast saker för att man kan och att man vill ha liiiite bättre funktioner.

Äntligen någon med vettig åsikt i tråden. Kan bara instämma!

Skrivet av Jygge:

Jag byter sällan låda ... bruka kunna ha dom i 8 till 10 år sen måste man byta

Varför måste man byta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stimpen:

Du kanske ska lyssna på dina föräldrar istället och följa deras goda råd.

Med den logiken kan han lika gärna sälja datorn då föräldrarna förmodligen aldrig kommer anse det som en bra idé att köpa datordelar, spel, eller vara på Facebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viceroy:

Äntligen någon med vettig åsikt i tråden. Kan bara instämma!

Varför måste man byta?

För ju äldre de blir, desto färre förbättringar har de. Hål i moderkortsplåten för CPU-kylare, plats för kabeldragning etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Fast när det gäller iPhones, som på väldigt många sätt inte rättfärdigar sina överpriser, verkar ju varenda unge springa runt med en sådan utan någonhelst reflektion från föräldrarnas sida.

Bra tanke!

Jag tror att om iPhone hade varit lika känd för Svensson som OnePlus One så hade knappt hälften av alla ungar sprungit runt med ett "äpple" i näven. Apple har väl blivit något av familjens lilla vän.

Istället för att föräldrarna reflekterar över hur dyra Apples produkter är så ser de istället detta:

"Åh!.. Titta vad kalle är duktig med plattan, jag tycker det är så underbart att Apple har så barnvänliga produkter så att barnen kan roa sig själva"

Jag vet inte om det går till precis så, men för att knyta samman till mitt förra inlägg så tror jag att allt handlar om inställning till produkten.

När folk köper Apple-produkter så tänker de möjligtvis först på priset. Men vad folk antagligen tänker ännu mer på därefter är hur "tillfredsställd familjen kommer bli om jag köper den här". "Då kan ju Ingrid (fru) läsa tidningen och kolla på bonde söker fru, och barnen kan spela och kolla på film när dom har tråkigt"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Intressant tråd!

Det får mig att ta upp ett ämne som jag funderat på, och det handlar om prylar och intressen i allmänhet.

Om jag säger till mina föräldrar att jag ska köpa ett par hörlurar för 5000:- så kommer dom med största sannolikhet säga "varför då?", "fy helvete så dyrt!"

I detta läge spelar det ingen roll hur mycket man argumenterar, eller drar upp positiva saker med produkten.

"Men mamma, dom här hörlurarna ska enligt recensioner vara väldigt bekväma, och noise-cancelling-funktionen skall tydligen fungera mycket bra"

Lägg ned! Bara ett tips från mig.

Egentligen handlar det inte om att ens morsa tycker att produkten är dyr, utan om att personen ifråga inte har satt sig in i hörlurs-världen och kan lite om produkterna och deras funktioner.

Precis samma sak gäller i sport. Golf, ridning, hockey, racing. Om man har insikt i någonting så har man även lite syn på vad saker faktiskt kostar.

För att komma tillbaka lite till "on topic" så kommer det ärligt talat egentligen inte spela någon roll vilka argument TS drar för sina föräldrar om hur "amazing det skulle vara med ett nytt chassi" så länge inte föräldrarna själv börjar köpa chassi och läsa på lite om dessa.

Känner att mina tankar och förklaringar kan uppfattas lite bristande, men hoppas ni förstår in grundtanke med allt detta

Samma argument som när frugan tycker det är okej med en klippning och färgning av sitt här vartannan månad för 3000kr. Hade jag köpt prylar för 3000kr vartannan månad så hade hon gått i taket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Samma argument som när frugan tycker det är okej med en klippning och färgning av sitt här vartannan månad för 3000kr. Hade jag köpt prylar för 3000kr vartannan månad så hade hon gått i taket.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt så!

Det påminner mig om en scen i Solsidan där Fredde berättar för Alex att " att skruva upp en hylla värderas inte lika högt som att t.ex. ta disken"

Kanske minns detaljer fel, men poängen är det viktiga.

Där handlar det ju också om att kvinnan i det här fallet inte har koll på vad det innebär att skruva upp en hylla. Det kanske tar flera timmar? Det kanske kräver viss kunskap så att det inte blir snett? Det kanske kräver viss typ av utrustning?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Exakt så!

Det påminner mig om en scen i Solsidan där Fredde berättar för Alex att " att skruva upp en hylla värderas inte lika högt som att t.ex. ta disken"

Kanske minns detaljer fel, men poängen är det viktiga.

Där handlar det ju också om att kvinnan i det här fallet inte har koll på vad det innebär att skruva upp en hylla. Det kanske tar flera timmar? Det kanske kräver viss kunskap så att det inte blir snett? Det kanske kräver viss typ av utrustning?

Haha, precis. Här hemma var ett köp framför allt en stor diskussion; det gällde en iPad mini. Jag berättade fördelarna, hon såg prislappen och påpekade fantasifulla nackdelar.

Jag kan räkna på fem fingrar hur många gånger jag använt den, medan frugan och barnen använder den dagligen.

Värdelöst köp...men ack så kul det är att använda det! Frågade för en stund sedan om vi skulle sälja den och använda pengarna till något "vettigt" istället, men nej...det gick ju inte för sig.

Men åter till TS; Har du pengar, framför allt egna intjänade pengar, så ska väl dina föräldrar skita i vad du köper för pengarna. Föräldrarna skulle nog hellre se mer nytta i en ylletröja du aldrig använt än en teknisk pryl dem inte förstår sig på som du använder dagligen.

Föräldrar, framför allt tekniskt ointresserade sådana (och okunniga) går inte att resonera med - punkt slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Haha, precis. Här hemma var ett köp framför allt en stor diskussion; det gällde en iPad mini. Jag berättade fördelarna, hon såg prislappen och påpekade fantasifulla nackdelar.

Jag kan räkna på fem fingrar hur många gånger jag använt den, medan frugan och barnen använder den dagligen.

Värdelöst köp...men ack så kul det är att använda det! Frågade för en stund sedan om vi skulle sälja den och använda pengarna till något "vettigt" istället, men nej...det gick ju inte för sig.

Men åter till TS; Har du pengar, framför allt egna intjänade pengar, så ska väl dina föräldrar skita i vad du köper för pengarna. Föräldrarna skulle nog hellre se mer nytta i en ylletröja du aldrig använt än en teknisk pryl dem inte förstår sig på som du använder dagligen.

Föräldrar, framför allt tekniskt ointresserade sådana (och okunniga) går inte att resonera med - punkt slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe Ja, jag känner igen dedär! Tror att alla kan känna igen sig i släkten när man pratar positivt om en produkt. Har ett flertal gånger försökt prata varmt om SSD-diskar och förklarar så gott jag kan att upplevelsen blir så mycket bättre, man slipper laddtider och allt dedär blablabla...

Men så kommer åskovädret: "Jag kan nog stå ut med lite väntetider, det gör mig inget"

"AHHHH! Jo, fast NEJ det kan du inte" känner man bara då...

Tjejen hade liknande inställning tills jag tillfälligt ersatte hennes slöa disk i MAC'en med hennes tillåtelse. Behövdes inte många timmar för att hon skulle inse att hon absolut inte ville byta ned sig igen Nu övervägs ett köp från hennes sida.

Och då ska inflikas att tjejen ogärna handlar teknikprylar.

Mission complete!

Nej, nu ska jag sluta med mina historier i denna tråd, vill knappast ta över för mycket...

Precis som ovanstående tycker även jag att om det är egentjänade pengar så har du självklart en liten fördel i att kunna köpa lite vad du vill. Men fundera som sagt på om du verkligen behöver produkten!

Om du gått och funderat på ett chassi alldeles för länge och inte kan släppa den ur tankarna så säger jag, köp! Det är nog först då som du kommer känna den där tillfredsställelsen. Och även om du i efterhand skulle känna att det kanske inte var värt pengarna hela vägen så tycker jag inte att du ska se det som en förlust. Du ville så gärna ha produkten, nu har du köpt den. Var glad och blicka framåt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Jag hade försökt dra en liknelse med något de byter ut som inte du förstår. Typ som att farsan köper en golfklubba för 12 tusen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjejen hade liknande inställning tills jag tillfälligt ersatte hennes slöa disk i MAC'en med hennes tillåtelse. Behövdes inte många timmar för att hon skulle inse att hon absolut inte ville byta ned sig igen Nu övervägs ett köp från hennes sida.

Fan också.. Började garva precis innan jag hann läsa att du fick hennes tillåtelse.. Hade vart kul att höra en sån historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

ja ljug och fabricera fel, låter som helt rätt väg att gå!

Låter som vägen till brottslighet så hans förslag var ju ett underbart förslag!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Med den logiken kan han lika gärna sälja datorn då föräldrarna förmodligen aldrig kommer anse det som en bra idé att köpa datordelar, spel, eller vara på Facebook.

För en dator är ju viktigt att ha eller?

Det var fan bättre förr när ungarna faktiskt UMGICKS med varandra istället för att sitta inne 24/7.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Raderat otrevliga personangrepp.
Diskutera gärna men försök hålla en mogen och saklig nivå.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag kommer in väldigt sent i den här tråden och ts, du kanske har övergivet den men jag kan kanske förklara lite utifrån ett föräldraperspektiv. Jag är en teknik-nörd och har barn i din ålder och neråt, jag kanske kan biddra med något.

I 13-års åldern förväntar jag mig att mina barn kan resonera, underbygga sina resonemang med fakta och om dom vill något... vad det nu är, vara ute senare, sitta vid datorn mer, cykla ner till stan, köpa något... att om jag frågar "varför" så ska det komma ett bra svar. Underbyggt med övertygelse, fakta och logik.

Bästa svaret att inte få göra något, alls... det är "för polarna får" eller "därför", det leder till tvärnej utan förklaring. Tjurighet efter ett sådant svar leder till tjurighet tillbaks, jag brukar fåna mig lite sarkastiskt... och tipsa om att återkomma när man har en bra anledning.

Kommer det däremot ett bra svar där mina argument inte håller eller att jag är övertygad om att det är ok, då får man göra detta (vad det nu är). Direkt. Det är mitt sätt att visa att man visst kan få som man vill här i livet, om man bara lär sig att argumentera för sin sak. (Det här vet alla äldre att man har nytta av)

Detta resulterade i, om jag ska återgå till lite teknik och saker liknande din situation, att ena grabben prompt ville spendera ett och ett halvt års sparande till ett headset (~2500). När han sa detta satte jag kaffet i halsen och fick fram ungefär "va?! är du tokig!". Och "när jag var i din ålder sparade jag till Lego!" (rymdfärjan!) - Argumenten var att han verkligen hade nytta av dessa, det var bra ljud, bra kvalitet, bra hållbarhet... att han ville ha dom till musik, spel, streaming (han vill såklart streama fick jag lära mig med), att dom fungerade med telefonen och så vidare. Att han förstod att jag tyckte det var mycket pengar och självklart gick med på att det bara var han som fick använda dom och att dom bara användes vid datorn och övrig tid plockades undan till hans rum. (så inte småsyskonen gjorde sönder / ingen annan fick röra) - Ungefär här hade jag faktiskt slut på argument och frågade om han hade läst någon review och jämfört med andra. Jo, det var exakt så han hade kommit fram till sitt val och förklarade för mig (han lärde mig en hel del nytt faktiskt) om öppna lurar, elementen som satt i, ljudkortet som följde med osv osv. Hur som helst, det slutade i att han numera sitter med ett par astro a40 och är hur nöjd som helst, och jag håller med... jag är nöjd jag med och *jag* kan försvara inköpet (precis som jag gör nu mer eller mindre) med att det verkligen är nogrant genomtänkt och avvägt.

Har man nu "oturen" att föräldrar inte är teknikintresserade, eller faktiskt inte har det här resonemanget kring ansvar och spenderande av pengar så är det inte kört. Det handlar om att sälja in och övertyga, ungefär som en försäljare gör. Till viss del kan du spela på empati att det kanske är synd om dig för att faktiskt kompisarna får, och dom retar dig eller något. (Det är faktiskt viktigt som tusan för föräldrar att deras barn passar in i bland kompisar och inte blir retade) Men du kommer nog längre genom att visa att du har ett mål och ett bra syfte med det du vill göra, och talar om att du är villig att förklara om dom tar sig tiden och lyssnar (precis som du ska göra när dom förklarar motsatsen) - det är viktigt att inte bli arg och frustrerad i precis den situationen, då får du aldrig igenom det du vill. Däremot kan du mer eller mindre kräva att dom ska ta sig tid till att lyssna på dig, be dom röja undan och inte vara stressade över annat, ge dom en kopp kaffe (jag hävdar att om man ger mig öl så blir det bättre *insert "you had my curiousity, but now you have my attention - meme*), ha en lapp med dig, prata "mer vuxet" med dom.

Listar du bara *varför* du ska ha den saken (chassit) för oss här, så kan vi översätta teknikfördelarna och ge dig bra argument. Men läxan ska nog vara att öva på att underbygga det du vill ha med mer än bara sakfakta och sätta det i sammanhang som föräldrarna förstår och har nytta av.

Ursäkta långt inlägg, tänk på potatis.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Jag tror Fredde försöker fiska ett gratis chassi av någon på Sweclockers

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

du har inte köpt datorn helt själv vid 13 år.. eller har du jobbat i barnfabrik? pengarna som du anser är "Dina" tillhör dina föräldrar, dem vart bara snälla och gav dig pengar i present. Det låter verkligen inte som att du behöver ett nytt chassi, så jag skulle säga var nöjd med det du har.

du kan inte säga att du vill ha ett chassi utan att ge ett genomtänkt svar.. då kallas det bara överkonsumption, och såna människor behövs inte på denna jord nå mer <3

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

du har inte köpt datorn helt själv vid 13 år.. eller har du jobbat i barnfabrik? pengarna som du anser är "Dina" tillhör dina föräldrar, dem vart bara snälla och gav dig pengar i present. Det låter verkligen inte som att du behöver ett nytt chassi, så jag skulle säga var nöjd med det du har.

du kan inte säga att du vill ha ett chassi utan att ge ett genomtänkt svar.. då kallas det bara överkonsumption, och såna människor behövs inte på denna jord nå mer <3

Du vet de är möjligt att de är köpt med HANS pengar.
De finns något som heter sommarjobb vet du och de behöver man inte vara över 18 år för att få.
+ de pengarna är indeviden själv som tjänat och ej föräldrarna.
Större köp måste gå genom föräldrarna ja, men de behöver inte vara deras pengar.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

du har inte köpt datorn helt själv vid 13 år.. eller har du jobbat i barnfabrik? pengarna som du anser är "Dina" tillhör dina föräldrar, dem vart bara snälla och gav dig pengar i present. Det låter verkligen inte som att du behöver ett nytt chassi, så jag skulle säga var nöjd med det du har.

du kan inte säga att du vill ha ett chassi utan att ge ett genomtänkt svar.. då kallas det bara överkonsumption, och såna människor behövs inte på denna jord nå mer <3

Märkligt. När jag var 13 år så fanns det mängder med sätt att tjäna pengar på. Sommarjobb som individen ovan nämnde, gräsklippning, snöskottning, panta burkar, dela ut lokaltidningar och reklam, etc. Du har inte den blekaste aning om varifrån han fått sina pengar, så lägg ner översitteriet.
Om du för övrigt vill undvika att själv framstå som en 13-åring så bör du nog lära dig skillnaden på de och dem, var och vart, att "dina" inte är ett egennamn och således inte börjar med versal, hur man stavar överkonsumtion, samt att börja varje mening med versal.

Varför skulle han behöva rättfärdiga varför han vill ha ett nytt chassi med ett "genomtänkt svar"? Vill man köpa ett nytt chassi av den enkla anledningen att man vill ha ett nytt chassi så gör man givetvis det. Söker du allmänhetens bekräftelse innan varje inköp för att se till att ingen anser det vara "överkonsumtion"?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Lite konstigt att ts bara skapade tråden och sedan inte ger mer info. Har han ens läst denna tråd sen han skapade den???

Edit: gick in på hans profil och såg att han har skapat 2 andra trådar om att fixa datorn och att sätta in glas på sidopanelen. Så vi kan bara lämna denna tråd.
Lite tråkigt att ts bara lämnar tråden och inte informerar/tackar för all hjälp han får.....

Jag tror inte att Sweclockers har någon större prioritet hos TS med tanke på att senast han var aktiv här var 2015-03-06 21:00...