Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdkakemuffins:

Kliar även i mina fingrar å. Sitter idag på ett GTX 780 och planerar att bara köra 1x kort i framtiden (high-end). Men efter att ha testat G-sync i 60Hz är jag redan kär i funktionen. Känns lite mycket att lägga pengarna på för att endast köra 60Hz + G-sync + 1440 kanske, men ack vad man inte orkar vänta på andra alternativ.

Lider med dig, sitter med den i varukorgen på inet just nu och velar

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag har haft min ASUS ROG Swift sen slutet av oktober om jag minns rätt.

idag var jag iväg och handlade, och när jag kommer hem och sätter mig framför datorn noterar jag att skärmupplösningen är "grötig"/otydlig. Jag får då för mig att skärmen ställt ner sig i 1080p-läge utan anledning och går därför in och kollar - Icke. Skärmen har tappat skärpa, och text mot vit bakgrund är nästan oläsbar.

Jag testar att stänga av GSync - Inget resultat. Jag drar ner skärmens uppdateringsfrekvens till 100hz, då får jag tillbaka skärpan, men istället börjar skärmen att blinka frenetiskt (sök på "ROG Swift flicker" om ni vill se hur överjävligt det är). Jag testar att starta om skärmen, dra ut strömkabel, byta port på displayportuttaget etc. Jag testar t.o.m att installera om drivrutiner till grafikkortet, trots att jag har en sekundär 1440p-skärm ståendes bredvid som inte uppvisar några som helst defekta symptom.

Det är bara att slå fast - Min skärm har blivit defekt över natten. Jag ska ringa webhallen imorgon och prata med dem om detta. Förhoppningsvis går det att lösa på ett bra vis. Jag kommer INTE vilja ha en ersättningsskärm av samma modell efter detta.
Min skärm var trots allt felfri i fyra månader för att helt plötsligt bli kass över natten.

Jag avråder samtliga som går i köpastankar från att införskaffa denna skärm. Huvudvärken NÄR (inte OM) det väl skiter sig blir på tok för påtaglig för att det skall vara värt det.

EDIT: Min skärm är tillverkad i september -14 för er som är intresserade.

EDIT 2: Jag ska filma åbäket och lägga upp länk här vartefter, så att ni får ta del av vad det innebär med en defekt ASUS ROG Swift

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Filma och visa gärna FeeSrpay.

Själv är jag nu Asus Swift-fri igen.
Saknar G-sync och 1440p, men inte skärmen i sig.
Blir en BenQ XL2730Z om några veckor istället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Återkommer med video om några minuter. Det var svårare än jag trodde att fånga skärmens oskärpa på bild, däremot kan jag bjuda på lite epilepsiframkallande blinkande

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=w4CqNx_dW7Q

I slutet av videon går det att se hur det "rycker" i texten (vilket självklart bidrar till oskärpan). I övrigt är min skärms "flicker" inte konsekvent - Det kommer och går med diverse uppdateringsfrekvenser, men det blev som tydligast med 100hz. Sen jag postade första inlägget för kvällen i den här tråden kan jag inte längre få skärpa på skärmen, oavsett vilken upplösning eller uppdateringsfrekvens jag ställt in.

Håll till godo!

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk

Ja vad säger man? Denna skärm verkar mest vara skräp. Många som har problem redan från början och nu verkar många uppleva att skärmen lägger av efter ett tag. Känns som om Asus kan sluta leverera denna skärm med alla problem som den för med sig.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Man blir ju inte sugen på att köpa den efter allt man hör alltså.. men fan va snygg den är, extremt snyggt med så tunna kanter. vad borde man köpa istället eller vänta på? vill ha samma speccs som denna, men behöver inte vara asus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Återkommer med video om några minuter. Det var svårare än jag trodde att fånga skärmens oskärpa på bild, däremot kan jag bjuda på lite epilepsiframkallande blinkande

Bara att reklamera.
Du är inte den första som rapporterar denna suddighet och flimrande tyvärr. =/

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Jag har en ASUS SWIFT, igen, och kör den i 120hz. Bara för att inte överhetta g-sync modulen. Men känner samtidigt att det är fel väg att gå då den går att köra i 144hz. Får se hur jag gör. Är duktig sugen på en ACER XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Återkommer med video om några minuter. Det var svårare än jag trodde att fånga skärmens oskärpa på bild, däremot kan jag bjuda på lite epilepsiframkallande blinkande

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=w4CqNx_dW7Q

I slutet av videon går det att se hur det "rycker" i texten (vilket självklart bidrar till oskärpan). I övrigt är min skärms "flicker" inte konsekvent - Det kommer och går med diverse uppdateringsfrekvenser, men det blev som tydligast med 100hz. Sen jag postade första inlägget för kvällen i den här tråden kan jag inte längre få skärpa på skärmen, oavsett vilken upplösning eller uppdateringsfrekvens jag ställt in.

Håll till godo!

Skrivet av FeeSpray:

Jag har haft min ASUS ROG Swift sen slutet av oktober om jag minns rätt.

idag var jag iväg och handlade, och när jag kommer hem och sätter mig framför datorn noterar jag att skärmupplösningen är "grötig"/otydlig. Jag får då för mig att skärmen ställt ner sig i 1080p-läge utan anledning och går därför in och kollar - Icke. Skärmen har tappat skärpa, och text mot vit bakgrund är nästan oläsbar.

Jag testar att stänga av GSync - Inget resultat. Jag drar ner skärmens uppdateringsfrekvens till 100hz, då får jag tillbaka skärpan, men istället börjar skärmen att blinka frenetiskt (sök på "ROG Swift flicker" om ni vill se hur överjävligt det är). Jag testar att starta om skärmen, dra ut strömkabel, byta port på displayportuttaget etc. Jag testar t.o.m att installera om drivrutiner till grafikkortet, trots att jag har en sekundär 1440p-skärm ståendes bredvid som inte uppvisar några som helst defekta symptom.

Det är bara att slå fast - Min skärm har blivit defekt över natten. Jag ska ringa webhallen imorgon och prata med dem om detta. Förhoppningsvis går det att lösa på ett bra vis. Jag kommer INTE vilja ha en ersättningsskärm av samma modell efter detta.
Min skärm var trots allt felfri i fyra månader för att helt plötsligt bli kass över natten.

Jag avråder samtliga som går i köpastankar från att införskaffa denna skärm. Huvudvärken NÄR (inte OM) det väl skiter sig blir på tok för påtaglig för att det skall vara värt det.

EDIT: Min skärm är tillverkad i september -14 för er som är intresserade.

EDIT 2: Jag ska filma åbäket och lägga upp länk här vartefter, så att ni får ta del av vad det innebär med en defekt ASUS ROG Swift

Skrivet av Minsc S2:

Filma och visa gärna FeeSrpay.

Själv är jag nu Asus Swift-fri igen.
Saknar G-sync och 1440p, men inte skärmen i sig.
Blir en BenQ XL2730Z om några veckor istället.

Oh fyfan :/ Ser ju inte bra ut.

Minsc verkar som att BenQ har fått obekräftat leveransdatum igen på Inet :/

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Minsc verkar som att BenQ har fått obekräftat leveransdatum igen på Inet :/

Komplett har 6 mars som datum, förvisso preliminärt.
https://www.komplett.se/benq-27-3d-led-freesync-xl2730z/83555...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har haft min skärm i ett par månader och inge problem än så länge..

Tillverkad oktober 2014 och har kört med 144hz hela tiden

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag reklamerade min skärm idag hos webhallen. Desvärre var det fyra månader sen jag inhandlade den, så jag kommer helt enkelt få en ny ASUS ROG Swift när de konstaterat att den är defekt, skulle jag tro.

Jag överväger att sätta ut den på marknaden direkt när jag plockat upp den. Jag orkar inte med fler turer kring den här skärmen.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Ligger ute på netonnet just nu för 5999:- ska man slå till? RYCKER I FINGRARNA!

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-27-tum-och...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamal:

Ligger ute på netonnet just nu för 5999:- ska man slå till? RYCKER I FINGRARNA!

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-27-tum-och...

Bra tips men hmmm Lagerstatus
Internet: Inte i lager (Utgående modell)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Internet: Inte i lager (Utgående modell)

Intressant. Undrar om det bara är Netonnet eller om Asus lägger ner den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lastviking:

Bra tips men hmmm Lagerstatus
Internet: Inte i lager (Utgående modell)

Ja,håller med.
Dom skriver utgående modell.Jag hade skippat den.
För många som har problem med den.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Intressant. Undrar om det bara är Netonnet eller om Asus lägger ner den?

Bör ju vara Asus.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Bra tips men hmmm Lagerstatus
Internet: Inte i lager (Utgående modell)

Verkar nu inte finnas i någon av butikerna eller som beställningsvara via hemsidan. Känns som om skärmen numera är historia.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aqua_HeaD:

Verkar nu inte finnas i någon av butikerna eller som beställningsvara via hemsidan. Känns som om skärmen numera är historia.

http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-27-tum-och...

Kan ju va så att skärmen lever vidare.men i ny kartong.
Med bild på att spelet A.creed ingår.Ren gissning.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

Netonnet skriver sådär när den utgår från DEM.

Permalänk
Medlem

Den fanns kvar när jag länkade, vågade inte beställa dock, med risk för att det var något begagnat skit som dom bara hade kvar 1 ex av på lagret eller dylikt

Permalänk

Jag har nu precis varit och köpt en SWIFT på Inet's fyndhörna för 5699kr, grymt bra pris! Hur som helst så när jag packade upp den så ser jag att den har ett jack i foten som man kan känna med fingrarna, men inget direkt som man ser när man sitter och spelar/surfar utan endast om dagsljus skiner direkt på foten. Ser även två små små andra jack i foten samt även en liten rispa på baksidan.

För övrigt tycker jag skärmen är helt underbar. Min första 27" samt 120hz+ skärm och tycker det flyter på som smör i vissa spel + surfande.

Det jag läst om den har varit mycket blandat, men jag upplever inget fel öht efter allt jag läst om och jämfört med min egen, förutom detta förbaskade jack i foten dvs. Jag slog självklart en pling till Inet direkt och skickade lite bilder på jacket/rispan, och därefter fick jag svar att jag var välkommen att göra ett återköp eller 300kr av på priset i goodwill.

Vad hade ni gjort i min situation? Tittar man på det som lästs i tråden så är det utan tvekan en skärm som det har varit mycket knas med och vem vet om min bara knäcker sig den med. Att gå tillbaka till en sketen backbleedande 60hz 1080-skärm är inte kul det heller, hehe.

Visa signatur

21:9

Permalänk
Skrivet av kladdkakemuffins:

Jag har nu precis varit och köpt en SWIFT på Inet's fyndhörna för 5699kr, grymt bra pris! Hur som helst så när jag packade upp den så ser jag att den har ett jack i foten som man kan känna med fingrarna, men inget direkt som man ser när man sitter och spelar/surfar utan endast om dagsljus skiner direkt på foten. Ser även två små små andra jack i foten samt även en liten rispa på baksidan.

För övrigt tycker jag skärmen är helt underbar. Min första 27" samt 120hz+ skärm och tycker det flyter på som smör i vissa spel + surfande.

Det jag läst om den har varit mycket blandat, men jag upplever inget fel öht efter allt jag läst om och jämfört med min egen, förutom detta förbaskade jack i foten dvs. Jag slog självklart en pling till Inet direkt och skickade lite bilder på jacket/rispan, och därefter fick jag svar att jag var välkommen att göra ett återköp eller 300kr av på priset i goodwill.

Vad hade ni gjort i min situation? Tittar man på det som lästs i tråden så är det utan tvekan en skärm som det har varit mycket knas med och vem vet om min bara knäcker sig den med. Att gå tillbaka till en sketen backbleedande 60hz 1080-skärm är inte kul det heller, hehe.

Eftersom du har köpt skärmen från "fyndhörnan" så kan ju jag tycka att man kan få lov att räkna med ngn enstaka skavank eftersom skärmen troligen är en reklamation/retur. Givetvis ska funktionen på skärmen vara klanderfri, men ngn "repa" får man alltså stå ut med. Går du till Ikeas fyndhörna så lär du även där hitta ngt skönhetsfel på produkterna och det är väl därför dom just säljer dem till ett lägra pris. Inget att gnälla över enligt mig.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kladdkakemuffins:

Jag har nu precis varit och köpt en SWIFT på Inet's fyndhörna för 5699kr, grymt bra pris! Hur som helst så när jag packade upp den så ser jag att den har ett jack i foten som man kan känna med fingrarna, men inget direkt som man ser när man sitter och spelar/surfar utan endast om dagsljus skiner direkt på foten. Ser även två små små andra jack i foten samt även en liten rispa på baksidan.

För övrigt tycker jag skärmen är helt underbar. Min första 27" samt 120hz+ skärm och tycker det flyter på som smör i vissa spel + surfande.

Det jag läst om den har varit mycket blandat, men jag upplever inget fel öht efter allt jag läst om och jämfört med min egen, förutom detta förbaskade jack i foten dvs. Jag slog självklart en pling till Inet direkt och skickade lite bilder på jacket/rispan, och därefter fick jag svar att jag var välkommen att göra ett återköp eller 300kr av på priset i goodwill.

Vad hade ni gjort i min situation? Tittar man på det som lästs i tråden så är det utan tvekan en skärm som det har varit mycket knas med och vem vet om min bara knäcker sig den med. Att gå tillbaka till en sketen backbleedande 60hz 1080-skärm är inte kul det heller, hehe.

Jag hade varit jätteglad och nöjd. Jag gav 6 000:- för min på Inets fyndhörna och den har en röd, en grön och en blå pixel som jag måste knacka bort flera gånger i veckan. Dessa fanns dock inte där vid köpet, vilket även Inet sa, utan de har uppkommit senare. Har anmält som garantiärende till Asus men det finns inga skärmar i lager, så jag kan inte få en ny tydligen.

Spelar roll om den har en repa på foten i jämförelse. Det är ju precis sådant man förväntar sig om man handlar från en fyndhörna.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag hade varit jätteglad och nöjd. Jag gav 6 000:- för min på Inets fyndhörna och den har en röd, en grön och en blå pixel som jag måste knacka bort flera gånger i veckan. Dessa fanns dock inte där vid köpet, vilket även Inet sa, utan de har uppkommit senare. Har anmält som garantiärende till Asus men det finns inga skärmar i lager, så jag kan inte få en ny tydligen.

Spelar roll om den har en repa på foten i jämförelse. Det är ju precis sådant man förväntar sig om man handlar från en fyndhörna.

Wtf, finns inga i lager? Hur ska jag göra om min inom 3 år börjar strula? Älskar skärmen och skulle aldrig kunna tänka mig o byta... =(

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kladdkakemuffins:

Jag har nu precis varit och köpt en SWIFT på Inet's fyndhörna för 5699kr, grymt bra pris! Hur som helst så när jag packade upp den så ser jag att den har ett jack i foten som man kan känna med fingrarna, men inget direkt som man ser när man sitter och spelar/surfar utan endast om dagsljus skiner direkt på foten. Ser även två små små andra jack i foten samt även en liten rispa på baksidan.

För övrigt tycker jag skärmen är helt underbar. Min första 27" samt 120hz+ skärm och tycker det flyter på som smör i vissa spel + surfande.

Det jag läst om den har varit mycket blandat, men jag upplever inget fel öht efter allt jag läst om och jämfört med min egen, förutom detta förbaskade jack i foten dvs. Jag slog självklart en pling till Inet direkt och skickade lite bilder på jacket/rispan, och därefter fick jag svar att jag var välkommen att göra ett återköp eller 300kr av på priset i goodwill.

Vad hade ni gjort i min situation? Tittar man på det som lästs i tråden så är det utan tvekan en skärm som det har varit mycket knas med och vem vet om min bara knäcker sig den med. Att gå tillbaka till en sketen backbleedande 60hz 1080-skärm är inte kul det heller, hehe.

Skitsamma..fast sånt där kan ju störa en

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Wtf, finns inga i lager? Hur ska jag göra om min inom 3 år börjar strula? Älskar skärmen och skulle aldrig kunna tänka mig o byta... =(

Dom kommer väl ..lugn o fin. ASUS lägger inte ner skärmen, varför tror du det?

Permalänk
Medlem

doh, tror min skärm fick liknande problem som andra för ett par dagar sedan, texten är oskarp som om man lekt med cleartype när man kör 144hz, 60hz funkar fint.

kör jag ULMB så blinkar text och ibland också hela bilden

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Skrivet av Prophet^:

doh, tror min skärm fick liknande problem som andra för ett par dagar sedan, texten är oskarp som om man lekt med cleartype när man kör 144hz, 60hz funkar fint.

kör jag ULMB så blinkar text och ibland också hela bilden

Ytterligare en till statistiken! Tråkigt att höra. Vet inte hur länge du haft din, men jag förstår inte riktigt folk som fortfarande offrar sina pengar på en skräpskärm som denna.

Nu kommer vissa säker hoppa på mig och säga att den är jättebraskärm som dom aldrig haft problem med. Ja.... Det är det säkert så länge den nu behagar att fungera. En efter en verkar de sakta ge upp.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Ytterligare en till statistiken! Tråkigt att höra. Vet inte hur länge du haft din, men jag förstår inte riktigt folk som fortfarande offrar sina pengar på en skräpskärm som denna.

Nu kommer vissa säker hoppa på mig och säga att den är jättebraskärm som dom aldrig haft problem med. Ja.... Det är det säkert så länge den nu behagar att fungera. En efter en verkar de sakta ge upp.

haft min sen november, hoppades att asus fixat sin skit då jag så gärna ville ha 1440p och 144hz.. jaja

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b