Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DirectX problem i BF4 - spelet krashar

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Ja, har uppdaterat ATI CCC.

Hittade ett par enheter med ! på i Enhetshanteraren:
De heter "Root Enumerator" och ligger under Programming Support. Vad är Root enumerator?

I ditt fall så är det nog "roten" till problemet Vanligen så är det USB hubben på moderkortet som benämns root enumerator, men det kan vara något annat också! Kan vara så enkelt att du inte installerat chipsetdrivrutinen för ditt moderkort.

BF spelen ställer maskinen under hög påfrestning och kanske så försöker den accessa någon enhet som "halvfungerar", så får du en "ejected" (klassiskt USB fel) och så lägger spelet ner.

Med vänlig hälsning, Lazze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

I ditt fall så är det nog "roten" till problemet Vanligen så är det USB hubben på moderkortet som benämns root enumerator, men det kan vara något annat också! Kan vara så enkelt att du inte installerat chipsetdrivrutinen för ditt moderkort.

BF spelen ställer maskinen under hög påfrestning och kanske så försöker den accessa någon enhet som "halvfungerar", så får du en "ejected" (klassiskt USB fel) och så lägger spelet ner.

Med vänlig hälsning, Lazze

Ok. Jag kollade på Enhetshanteraren igen och öppnade egenskaper för "Root Enumerator". Det står "Saitek" framför "Tillverkare:" Kan det då stämma att detta är moderkortet? Moderkortet är ju ASUS.

Det enda med märket Saitek jag hade var en gammal Saitek X52 flygkontroller. Har inte använt dom på mer än 1,5 år eftersom jag köpte Thrustmaster HOTAS Warthog.

En annan fråga: när du säger uppdatera moderkortet; det går ju att ladda ned olika uppdateringar från ASUS hemsida, ska jag ladda ned drivrutiner för BIOS, BIOS-Utilities, Chipset, USB eller annat?

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Ok. Jag kollade på Enhetshanteraren igen och öppnade egenskaper för "Root Enumerator". Det står "Saitek" framför "Tillverkare:" Kan det då stämma att detta är moderkortet? Moderkortet är ju ASUS.

Det enda med märket Saitek jag hade var en gammal Saitek X52 flygkontroller. Har inte använt dom på mer än 1,5 år eftersom jag köpte Thrustmaster HOTAS Warthog.

En annan fråga: när du säger uppdatera moderkortet; det går ju att ladda ned olika uppdateringar från ASUS hemsida, ska jag ladda ned drivrutiner för BIOS, BIOS-Utilities, Chipset, USB eller annat?

Tack på förhand.

Jag såg att du inte hade uppdaterat bios i din lista så det kan du testa.
Du har ju ominstallerat windows, men gjorde du en ren installation då? Om du hade den för 1,5 år sedan är det ju konstigt om den ligger kvar i så fall

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Då Saitek är en gamecontroller, så kan jag mycket väl tänka mig att den stör BF. Om du inte har den inkopplad alls, så kan du högerklicka på på enheten med ! på och välja ta bort. Då skall den ej återkomma när du "letar efter ny hårdvara". Jag kan t.ex. INTE spela Battlefield om jag har min ratt inkopplad, även om jag inte använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Då Saitek är en gamecontroller, så kan jag mycket väl tänka mig att den stör BF. Om du inte har den inkopplad alls, så kan du högerklicka på på enheten med ! på och välja ta bort. Då skall den ej återkomma när du "letar efter ny hårdvara". Jag kan t.ex. INTE spela Battlefield om jag har min ratt inkopplad, även om jag inte använder den.

Menar du att den tar över inputs? Detta använde jag för BF3: http://battlefield.realmware.co.uk/bf4-settings-editor/downlo...
Koppla in din ratt, starta BF4 och stäng av, in i programmet och unbinda allting så ska det lösa sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag såg att du inte hade uppdaterat bios i din lista så det kan du testa.
Du har ju ominstallerat windows, men gjorde du en ren installation då? Om du hade den för 1,5 år sedan är det ju konstigt om den ligger kvar i så fall

Om jag uppdaterar BIOS, raderas all data från Windows då? Förlorar jag alla mina dokument, spel, program etc.?

Skrivet av Tea42BBS:

Då Saitek är en gamecontroller, så kan jag mycket väl tänka mig att den stör BF. Om du inte har den inkopplad alls, så kan du högerklicka på på enheten med ! på och välja ta bort. Då skall den ej återkomma när du "letar efter ny hårdvara". Jag kan t.ex. INTE spela Battlefield om jag har min ratt inkopplad, även om jag inte använder den.

Tog bort enheterna med ! på men det hjälpte inte, kraschar fortfarande.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Om jag uppdaterar BIOS, raderas all data från Windows då? Förlorar jag alla mina dokument, spel, program etc.?

Tog bort enheterna med ! på men det hjälpte inte, kraschar fortfarande.

Nej det kommer inte att försvinna något ifrån Windows. Däremot borde du nog läsa på om riskerna med att uppdatera innan du gör det, moderkortet kan trots allt bli oanvändbart om det blir fel.

Tycker du ska testa en ren installation utav windows först. Kan du inte bränna ut det du vill ha kvar, t.ex dokument och liknande innan? Lägga det på en extern hårddisk eller en intern?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Just saying: 421 dagar sedan jag spelade BF4. INGET fungerar. Fortfarande Get Device Removed error. Har prövat exakt ALLT som jag kommit över på internet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Nu fungerar helt plötsligt BF3 (dock inte BF4). Jag har inte gjort ETT SMACK och nu fungerar det bara så där. Visst kraschar det men jag kan faktiskt spela en hel rond ändå utan problem.

MEN det jag lagt märke till är att jag inte kan spela som sniper eftersom spelet kraschar 8/10 ggr om jag tittar in i scopen - mycket underligt. Dessutom kraschar spelet 10/10 ggr vid poängskärmen (där man ser hur många poäng och achievements man fått efter en rond).

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.