Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

När jag beställde en skärm och två kablar i måndags, så skickades detta som två paket?
Ett av dom kom till Linköping nu på förmiddagen, det andra är fast i Jönköping, dom skickades samtidigt.
Är det här något vanligt förekommande när man beställer från er? Beställt flera saker tidigare och fått så mycket som möjligt i samma paket, eller åtminstone samma dag.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av krilleoh:

När jag beställde en skärm och två kablar i måndags, så skickades detta som två paket?
Ett av dom kom till Linköping nu på förmiddagen, det andra är fast i Jönköping, dom skickades samtidigt.
Är det här något vanligt förekommande när man beställer från er? Beställt flera saker tidigare och fått så mycket som möjligt i samma paket, eller åtminstone samma dag.

Beroende på hur en produkt är emballerad så skickas de ibland i sin originalkartong (om den är till för det) och då blir det flera kollin. Så troligen är det det som hänt i ditt fall.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Verkar som att du missade mitt senaste inlägg. Order 6537259 är fortfarande inte skickad, trots att den skulle ha skickats i fredags och du sa att den skulle skickats senast igår. Jag skulle också vilja byta ut GPU'n mot MSI 270X Hawk då den är bättre men kostar bara 9kr mer.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Verkar som att du missade mitt senaste inlägg. Order 6537259 är fortfarande inte skickad, trots att den skulle ha skickats i fredags och du sa att den skulle skickats senast igår. Jag skulle också vilja byta ut GPU'n mot MSI 270X Hawk då den är bättre men kostar bara 9kr mer.

hej, jag missade nog dig där i sidbrytet. ber om ursäkt för detta!

Ordern är skickad så jag kan tyvärr inte göra några ändringar i den :/

(Jag kan heller inte byta produkter i en förbetald order i vilket fall, det är bara vår kundtjänst som kan göra det så hade inte hjälp så mycket ändå.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Nytt medlemssystem på gång. Sneglat lite på trophys/achievements på konsolerna och har anammat ett liknande system.

Vi kommer också att rensa bort några av de mer oklara "reglerna" i nuvarande systemet så att det blir lätt och överskådligt i framtiden. Det ska inte vara några problem att förstå hur man når nästa nivå etc.

Liten preview: (för den som vill köra detektivarbete så kan man faktiskt nå denna vy på sidan redan nu)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Nytt medlemssystem på gång. Sneglat lite på trophys/achievements på konsolerna och har anammat ett liknande system.

Vi kommer också att rensa bort några av de mer oklara "reglerna" i nuvarande systemet så att det blir lätt och överskådligt i framtiden. Det ska inte vara några problem att förstå hur man når nästa nivå etc.

Liten preview: (för den som vill köra detektivarbete så kan man faktiskt nå denna vy på sidan redan nu)

http://images.webhallen.com/files/achievements_swec.png

Ser också att ni designar om sidan lite vilket verkar skapa en del konstiga problem för tillfället, medlemssidan går knappt att se
Men om man redan gjort flera av dessa achievements, kommer man låsa upp dem per automatik eller börjar man ifrån scratch så att säga?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Ser också att ni designar om sidan lite vilket verkar skapa en del konstiga problem för tillfället, medlemssidan går knappt att se
Men om man redan gjort flera av dessa achievements, kommer man låsa upp dem per automatik eller börjar man ifrån scratch så att säga?

Nädå ens gamla bedrifter kommer att kicka igång direkt så att man får en boost av det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nytt medlemssystem på gång. Sneglat lite på trophys/achievements på konsolerna och har anammat ett liknande system.

Vi kommer också att rensa bort några av de mer oklara "reglerna" i nuvarande systemet så att det blir lätt och överskådligt i framtiden. Det ska inte vara några problem att förstå hur man når nästa nivå etc.

Liten preview: (för den som vill köra detektivarbete så kan man faktiskt nå denna vy på sidan redan nu)

http://images.webhallen.com/files/achievements_swec.png

Kommer ordrar som man redan köpt medfölja när detta införs? Jag har köpt ett sweclockers erbjudande innan o tänkte om det kommer räknas med eller om det bara är efter att ni har infört detta helt som kommer gälla?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

Kommer ordrar som man redan köpt medfölja när detta införs? Jag har köpt ett sweclockers erbjudande innan o tänkte om det kommer räknas med eller om det bara är efter att ni har infört detta helt som kommer gälla?

hehe se föregående inlägg

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Nädå ens gamla bedrifter kommer att kicka igång direkt så att man får en boost av det

Trevligt Förresten angående den där ordern som nu skulle vara skickad, ena paketet verkar ha fastnat i Stockholm, och det andra är framme, men vid fel serviceställe? En hel del strul med den här ordern blev det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Trevligt Förresten angående den där ordern som nu skulle vara skickad, ena paketet verkar ha fastnat i Stockholm, och det andra är framme, men vid fel serviceställe? En hel del strul med den här ordern blev det.

Ena kollit är vid ICA Nära Delfinen, andra kollit är fortfarande i transit enligt posten. Jag kan tyvärr inte se varför det ena kollit tar längre tid.

Angående serviceställe så är det något som posten avgör, inte vi. Dock jobbar vi på en lösning där man själv ska kunna välja ställe om postens standard inte är det man helst vill ha.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Ena kollit är vid ICA Nära Delfinen, andra kollit är fortfarande i transit enligt posten. Jag kan tyvärr inte se varför det ena kollit tar längre tid.

Angående serviceställe så är det något som posten avgör, inte vi. Dock jobbar vi på en lösning där man själv ska kunna välja ställe om postens standard inte är det man helst vill ha.

Hmm okej, konstigt, alla mina 60 andra ordrar har inte kommit till Delfinen, bla den jag mottog igår. Bra att ni ska lösa det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast

Hej. Kontaktade er kundtjänst angående samma ordernummer vi diskuterat tidigare och det löste sig idag så att jag kunde hämta ut båda paketen, bara en vecka sent. Tråkigt då detta skulle varit en present och jag hade räknat med att motta datorn senast i tisdags, men antar att sådant händer. Sätter mig ner och ska bygga ihop datorn, men märker ganska snabbt att inga minnen är med i paketet. Börjar fundera på om ni låtit praktikanten hantera min order, har aldrig hänt under de 60 beställningar jag lagt innan denna.

Förväntar mig att minnen, vilka som helst men minst 2x4GB 1333Mhz DDR3 postas på måndag så att jag har dem på tisdagen, det är det absolut minsta ni kan göra efter det här. Utöver det skulle en bra förklaring till varför det tog er nästan en hel vecka att skicka en order där alla varor var på lager vid beställningstillfället vara på sin plats.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hur gör ni med produkter som har coilwhine? Mitt nätagg, ett corsair cx750 har coilwhine under belastning och jag undrar om ni skulle ta emot det på reklamation? Och och man isåfall kan lägga till pengar till ett annat agg då detta har fått väldigt dåliga recensioner och att det här är mitt andra nätagg av denna modell, det första gick sönder efter tre dagar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Hej. Kontaktade er kundtjänst angående samma ordernummer vi diskuterat tidigare och det löste sig idag så att jag kunde hämta ut båda paketen, bara en vecka sent. Tråkigt då detta skulle varit en present och jag hade räknat med att motta datorn senast i tisdags, men antar att sådant händer. Sätter mig ner och ska bygga ihop datorn, men märker ganska snabbt att inga minnen är med i paketet. Börjar fundera på om ni låtit praktikanten hantera min order, har aldrig hänt under de 60 beställningar jag lagt innan denna.

Förväntar mig att minnen, vilka som helst men minst 2x4GB 1333Mhz DDR3 postas på måndag så att jag har dem på tisdagen, det är det absolut minsta ni kan göra efter det här. Utöver det skulle en bra förklaring till varför det tog er nästan en hel vecka att skicka en order där alla varor var på lager vid beställningstillfället vara på sin plats.

har du kontaktat vår kundtjänst angående minnena som saknades?

Angående att det tog så lång tid så ser det onekligen kontsigt ut, du beställde en fredag vid lunch och vi skickade onsdag följande veckan. Absurt orimligt lång tid.
Enda jag kan tänka mig är att någon av produkterna diffat och därmed inte funnits i lager trots indikation på sidan.

Åte rigen kan inte annat än att be om ursäkt. Tyvärr är det svårt för mig att gå tillbaka och se lagerstatus och vad som hänt i efterhand såhär.

Skrivet av morganF:

Hur gör ni med produkter som har coilwhine? Mitt nätagg, ett corsair cx750 har coilwhine under belastning och jag undrar om ni skulle ta emot det på reklamation? Och och man isåfall kan lägga till pengar till ett annat agg då detta har fått väldigt dåliga recensioner och att det här är mitt andra nätagg av denna modell, det första gick sönder efter tre dagar.

Det beror lite på. Vissa tillverkare har nolltolerens mot coilwhine och då tar vi bara tillbaka det no questions asked. Andra vill att vi bekräftar problemen och då tar vi in det på service och försöker bekräfta missljuden.
Angående byten osv. så är det upp till kundtjänsten/butikspersonalen och inget jag kan avgöra i förväg.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Nej jag har inte möjlighet att ringa med telefonen förräns er kundtjänst redan stängt, tänkte att detta var snabbare än att mejla.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Nej jag har inte möjlighet att ringa med telefonen förräns er kundtjänst redan stängt, tänkte att detta var snabbare än att mejla.

Jag har tyvärr ingen insikt i exakt hur det ens går till med att skapa ersättningsordrar osv. Dessutom ser jag att minnet inte finns i lager så du skulle behöva välja ut någon lämplig ersättare först.
(Men med det sagt: skriv PM med vad du vill ha istället så passar jag vidare infon till kundtjänst.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tjenare,
Har lagt en order (6551760).
Den skulle skickas från Barkarby till Västerås.
Kan man se någonstans vart den är i processen?

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Max.021:

Tjenare,
Har lagt en order (6551760).
Den skulle skickas från Barkarby till Västerås.
Kan man se någonstans vart den är i processen?

jag kan se att den är skickad med posten men jag har tyvärr inte trackingnummer tillgängligt just nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

jag kan se att den är skickad med posten men jag har tyvärr inte trackingnummer tillgängligt just nu.

Ok, då blir det att vänta och se
Tack för hjälpen.

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Måste tacka för en smidig reklamation i eran butik på Sveavägen! Reklamerade min Samsung 840 Basic för hastighetsproblemet som är känt för den. Men fick den reklamerad pga dålig sektor, som jag inte ens visste att den fanns då SMART inte hade sagt något om det. Senare på eftermiddagen så skaffade jag en Intel 520 180GB fyndvara klass 1 från er butik/huvudlager i Fruängen. Alltid lika trevligt! Tack igen för smidig reklamation

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Entusiast

Som ovan får jag också tacka för att ni löste problemet med minnet relativt snabbt.

Undrar däremot vad som hänt med er hemsida, en hel del grafiska buggar, framförallt på medlemssidan. Är det något ni är medvetna om?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Som ovan får jag också tacka för att ni löste problemet med minnet relativt snabbt.

Undrar däremot vad som hänt med er hemsida, en hel del grafiska buggar, framförallt på medlemssidan. Är det något ni är medvetna om?

Japp, den byggs om typ "live" as we speak, massa fina och roliga förändringar på g!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det så illa att ni verkligen inte kan prismatcha saker ibland?

Kollar på Pioneer VSX-924 (silver). Någon hundring kan jag acceptera, det är lite skitsamma, men när det diffar 900 kr för samma produkt hos ert dotterbolag så blir jag tveksam. Jag köper gärna på WH, men inte för den diffen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Är det så illa att ni verkligen inte kan prismatcha saker ibland?

Kollar på Pioneer VSX-924 (silver). Någon hundring kan jag acceptera, det är lite skitsamma, men när det diffar 900 kr för samma produkt hos ert dotterbolag så blir jag tveksam. Jag köper gärna på WH, men inte för den diffen.

Vi prismatchar i den mån att om en kund uppmärksammar oss på ett högt pris och det visar sig att vi missat att sänka priset till en "korrekt" nivå, så sänker vi ordinariepriset för alla kunder.

Vi prismatchar inte andra konkurrenters rea-varor etc. Vi prismatchar inte åt individuella kunder.

Priset på VSX-924 är fler hundra kronor under vårt inköpspris så vi har inget intresse av att sälja den så billigt, då låter vi hellre bli bara.
(Att vi ingår i samma koncern som Komplett betyder inte att vi nödvändigtvis köper från samma källor, till samma priser eller väljer ut samma rea-produkter.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi prismatchar i den mån att om en kund uppmärksammar oss på ett högt pris och det visar sig att vi missat att sänka priset till en "korrekt" nivå, så sänker vi ordinariepriset för alla kunder.

Vi prismatchar inte andra konkurrenters rea-varor etc. Vi prismatchar inte åt individuella kunder.

Priset på VSX-924 är fler hundra kronor under vårt inköpspris så vi har inget intresse av att sälja den så billigt, då låter vi hellre bli bara.
(Att vi ingår i samma koncern som Komplett betyder inte att vi nödvändigtvis köper från samma källor, till samma priser eller väljer ut samma rea-produkter.)

Nej jag förstår att ni inte kanske köper från samma källor.

Det är ju inte bara rea-varor. Tar vi närmaste konkurrent (Dustin 3290 kr) så är diffen 600 kr. Ingen rea eller så heller, möjligtvis en kampanj, men står inget om det. Flertals butiker som ligger runt den siffran.

Prismatchar åt individuella kunder, det gör ni.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Nej jag förstår att ni inte kanske köper från samma källor.

Det är ju inte bara rea-varor. Tar vi närmaste konkurrent (Dustin 3290 kr) så är diffen 600 kr. Ingen rea eller så heller, möjligtvis en kampanj, men står inget om det. Flertals butiker som ligger runt den siffran.

Prismatchar åt individuella kunder, det gör ni.

Ja, tyvärr så kan vi inte matcha dessa priser som sagt.
Vi kan vara billiga på mycket (kolla t.ex. prisfighten på prisjakt och jämför oss mot valfri återförsäljare) men vi kan inte vara billigast på allt.

Om du fått en prismatchning hos oss så kan jag bara gratulera, det är definitivt inget som är sanktionerat och jag vågar sätta en slant på att det inte handlade om att vi sålde produkten för ett lägre pris än vårt inköpspris.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja, tyvärr så kan vi inte matcha dessa priser som sagt.
Vi kan vara billiga på mycket (kolla t.ex. prisfighten på prisjakt och jämför oss mot valfri återförsäljare) men vi kan inte vara billigast på allt.

Om du fått en prismatchning hos oss så kan jag bara gratulera, det är definitivt inget som är sanktionerat och jag vågar sätta en slant på att det inte handlade om att vi sålde produkten för ett lägre pris än vårt inköpspris.

Förstår det

Ja, så var det säkert, men bra mycket lägre än marknadspriset

Tack för svar!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Var inne idag på Sveavägen för att hämta en förbeställd vara och får mig meddelat när jag står i butik att den inte finns och måste ha blivit såld till någon annan av misstag eftersom "lådorna ser likadana på flera produkter". Det borde inte vara möjligt för detta att hända, det finns ju streckkodsläsare. Säljaren var inte heller speciellt ursäktande utan började omgående att försöka få mig att välja en annan "liknande" produkt. Det var ju just denna jag ville ha, annars hade jag ju inte förbeställt den. Systemet för bokning måste vara sjukt dåligt utformat, alternativt hanteras dåligt i butiken. Fick information om att den kunde beställas från annan butik och skickas, men det hjälper föga när man ska ha den NU och inte om en vecka. Riktigt uselt och jag kommer att dra mig för nya beställning hädanefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMajestic:

Var inne idag på Sveavägen för att hämta en förbeställd vara och får mig meddelat när jag står i butik att den inte finns och måste ha blivit såld till någon annan av misstag eftersom "lådorna ser likadana på flera produkter". Det borde inte vara möjligt för detta att hända, det finns ju streckkodsläsare. Säljaren var inte heller speciellt ursäktande utan började omgående att försöka få mig att välja en annan "liknande" produkt. Det var ju just denna jag ville ha, annars hade jag ju inte förbeställt den. Systemet för bokning måste vara sjukt dåligt utformat, alternativt hanteras dåligt i butiken. Fick information om att den kunde beställas från annan butik och skickas, men det hjälper föga när man ska ha den NU och inte om en vecka. Riktigt uselt och jag kommer att dra mig för nya beställning hädanefter.

Instämmer. Bokade en fyndvara, stod direkt någon text att "Din bokning XXXX. Produkten finns inte i lager". Känns sådär halvkul om man chansar att åka över halva stan, så vet man inte.

Fick varken något mejl eller indikation på att man lagt vantarna på varan.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |