Permalänk
Medlem

Funderingar kring stationär 16k~

Hej!

Har gått i funderingar länge på om man ska bygga sig en ny rigg. Vill egentligen gå på DDR4 men de skulle öka priset med 5k minst och inte ge tillräckligt med avkastning för att det ska vara lönt. Så därför blir det då en med DDR3 RAM.

Detta är därför mitt förslag: http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=184690q1,201199q...

Vill köra AMD av personliga anledningar så Nvidia är inget alternativ. Är mest intresserad av om det finns några kommentarer på det tänkta bygget, om det ser bra ut eller om man bör byta någon del, t.ex PSU, ram eller proc. fläkt mot någonting annat än föreslaget?

Tack på förhand alla Swec:are!

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Kör bara på tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Ser grymt ut! Kör bara på tycker jag.

Tack Axel, blir nog att jag lägger en beställning inom en snar framtid

Permalänk

Byt till ett par Low Profile minnen för att vara säker på att de inte tar i kylaren. Sedan skulle jag valt en annan SSD, någon ur Samsungs 850-serie.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av beejac:

Hej!

Har gått i funderingar länge på om man ska bygga sig en ny rigg. Vill egentligen gå på DDR4 men de skulle öka priset med 5k minst och inte ge tillräckligt med avkastning för att det ska vara lönt. Så därför blir det då en med DDR3 RAM.

Detta är därför mitt förslag: http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=184690q1,201199q...

Vill köra AMD av personliga anledningar så Nvidia är inget alternativ. Är mest intresserad av om det finns några kommentarer på det tänkta bygget, om det ser bra ut eller om man bör byta någon del, t.ex PSU, ram eller proc. fläkt mot någonting annat än föreslaget?

Tack på förhand alla Swec:are!

Jag hade bytt psu till evga g2 850w för framtida crossfire (?) Sen ssd till mx100 512gb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför 290x när 970 är bättre samt mer ekonomiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Varför 290x när 970 är bättre samt mer ekonomiskt?

Det framgår i TS inlägg:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av B0llA:

Varför 290x när 970 är bättre samt mer ekonomiskt?

bättre är inte sant. båda korten har fördelar och nackdelar. i 1080p presterar de likvärdigt, i 1440p är 290x kraftfullare. ju mer upplösningen höjs desto mer drar 290x iväg. 290x har även 4gb vram. gtx 970 är strömsnålt så om man vill köra i små chassin och/eller ha ett riktigt tyst system så är det bra.

edit: ts, hade gärna undvikit just det där kortet och köpt ett annat 290x. kika på den här tråden t.ex.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1356615-asus-290x...

Permalänk
Medlem

Hmm det var värdefull info ang. Matrix kortet! Reviewsen jag hade läst hade inga större problem, så det kanske är en serie som lider av alltför många "måndagsexemplar". Byter nog till ett Saphire Tri-X då.

Tipset om att gå 100W högre är också bra! 750 kan vara lite lågt för x-fire när nya 300 serien kommer. Allt är ju spekulationer nu men... Aja ni är bäst! Tack för alla tipsen!

Ang. kylaren så ska den lämna tillräckligt med utrymme för att inte behöva använda sig av lågprofil minnen.