Titanfall på Xbox360 4Gb ver

Permalänk
Medlem

Titanfall på Xbox360 4Gb ver

Idag dök Titanfall upp till sonens stora förtjusning som han själv har pyntat för!
Paketet slets upp och laddades i sonens Xbox360 konsol - sedan bröt helv... ut!
Tydligen så behövs det en hdd för att det ska lira med Xbox360 i 4 Gb ver, något som inte framgått någonstans.
Jag har redan införskaffat ett usb-minne på 32 Gb som krävdes för gta v men det duger tydligen inte...
Min fråga är nu - lirar vilken extern hdd som helst ihop med Micromupps Xbox360 enhet eller det måste vara ngn specialare?

Hoppas på snabb o adekvat hjälp då sonen är otröstlig!

Permalänk
Skrivet av elp:

Idag dök Titanfall upp till sonens stora förtjusning som han själv har pyntat för!
Paketet slets upp och laddades i sonens Xbox360 konsol - sedan bröt helv... ut!
Tydligen så behövs det en hdd för att det ska lira med Xbox360 i 4 Gb ver, något som inte framgått någonstans.
Jag har redan införskaffat ett usb-minne på 32 Gb som krävdes för gta v men det duger tydligen inte...
Min fråga är nu - lirar vilken extern hdd som helst ihop med Micromupps Xbox360 enhet eller det måste vara ngn specialare?

Hoppas på snabb o adekvat hjälp då sonen är otröstlig!

Det går teoretiskt sätt att använda vilken disk som helst, men det kräver lite pillande med disken för att konsolen ska känna igen den och kunna använda den, och det är då förutsatt att det fysisk får plats, har för mig att HDDn har ett platsskal som har lite speciell form. Jag hade bara köpt en disk som är till för ett Xbox

Men det går ju på lite såklart, "tyvärr" kräver i princip alla nya spel att man installerar spelet på konsolen för att laddningstiderna inte ska bli ännu mer utdragna än de redan är.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka - det låter som om du talar om att mecka ditt en intern disk. Jag hade snarare tänkt mig en extern fysisk disk som jag ansluter via usb-porten fram.
Jag trodde ju att det skulle räcka med den 32 Gb stickan jag redan använde för sonens GTA V men det funkade såklart inte för Titanfall - det måste tydligen vara en hdd!
Frågan är om ALLA externa hdd funkar eller om det måste vara en med separat strömförsörjning?
Skulle det funka med en 2,5" som matas med ström via usb-porten?
Och isf - funkar vilken 2,5" hdd som helst - oavsett stlk?