Valve prislistar Steam Machines – startar på under 5 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Någon kanske kan svara på följande frågor åt mig.

1. Varför kan jag inte bara ta min befintliga dator och installera steam OS på och använda som en så kallad "steam machine" kontrollen går väl som jag förstår det att köpa i efterhand.

2. Förutom just Steam OS, är det verkligen någon skillnad på att köpa en sådan burk mot att köpa en färdigbyggd från tex Inet eller webhallen?

Den enda slutsatsen jag kan dra är att dom skulle bli billigare än att göra ett eget bygge?

Man behöver inte ens SteamOS. Bara aktivera Big Picture i vanliga Steam så ser det ut som SteamOS.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Skrivfel eller insane?

499 - 5000 USD (50.000kr)
Steammachine=liten/kompakt för att ha i vardagsrummet. Hur fan får man in komponenter till ett värde av 50.000 kr i ett sådant kompakt format. Dubbla Titan X (25.000kr) men sen då? 64GB ram (16000)? Intel i7 extreme (10.000 kr), ka då kommer man upp i dom 50.000. Men en Steammachine (dator) för 50.000 skulle jag inte ha i vardagsrummet som en sekundär spel(dator)konsoll.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Skrivfel eller insane?

499 - 5000 USD (50.000kr)
Steammachine=liten/kompakt för att ha i vardagsrummet. Hur fan får man in komponenter till ett värde av 50.000 kr i ett sådant kompakt format. Dubbla Titan X (25.000kr) men sen då? 64GB ram (16000)? Intel i7 extreme (10.000 kr), ka då kommer man upp i dom 50.000. Men en Steammachine (dator) för 50.000 skulle jag inte ha i vardagsrummet som en sekundär spel(dator)konsoll.

Vissa har ju annoserat att de ska ha 3 x SLi i dessa. Tror de mer är dessa som kommer att kosta uppåt 50,000 kr.

Dessa är inte riktade mot entusiaster som bygger sina egna datorer. De är riktade mot sådana som redan spelar på konsol, och kanske vill gå över till något mer kraftfullt, och inte orkar bygga själva. Sen har Valve låtit detta vara helt öppet, och låtit företag själva tolka detta och skapa produkter. Det är därför de finns de som har skapat egen hårdvara, Asus Gr8, alienware etc, medans andra bara tagit existerande chassin och stoppat in vanlig hårdvara. Sen får man nog vänta tills november innan vi får se vad som kommer att fungera bäst. Vilka som faktiskt kommer att vara populära.

För de som redan har en kraftfull dator och sen vill kunna spela dessa spelen på TV utan att dra en lång kabel kan ju bara köpa Steam Link. Denna kostar 49,99 dollar, och fungerar som mottagare för signalen från datorn och du kan spela dina pc spel på din TV.

Reklam för Origins "nyligen" lanserade Omega datorer (HTPC)

https://www.youtube.com/watch?v=zblCw8RZcDg

Dessa startat på 999 dollar, och är väl samma som de ska släppa som Steammachines, enda skillnaden är OS. De hävdar "up to 3 way SLi", etc... och är en av de som säger mellan 899-4999 dollar för en steammachine.

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=kLqhhq3dIAg

Här är en snabb genomgång av Asus Gr8 med windows... av Hardwarecanucks. Den skäpps sen i november med SteamOS istället, men går redan nu att köpa med windows. Den är ca lika kraftfull som en konsol, men mycket mindre och smidigare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Det här kan vara döden på konsolerna.

Det tvivlar jag starkt på, dessa kan möjligtvis bli ett hot mot hemmabygge htpc/streamers och andra typer av färdiga datorsalen.
Konsolerna är fortfarande billigare i inköp och lättare att hantera, har AAA exklusiva samt bra nätverk för multilayer och chat utan behov av 3e part etc.
Ser ingen anledning att någon skulle byta en konsol mot detta, ser knappt någon mening med att köpa en sådan här framför en vanlig dator., såvida man inte är Valve-fanboy.. .

Permalänk
Medlem
Citat:

Origin Omega Steam Machine

Låter ju som att det kan bli lite förvirring kring namnet där

Permalänk
Medlem

Största floppen i modern tid. Men tiden får såklart utvisa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Någon kanske kan svara på följande frågor åt mig.

1. Varför kan jag inte bara ta min befintliga dator och installera steam OS på och använda som en så kallad "steam machine" kontrollen går väl som jag förstår det att köpa i efterhand.

2. Förutom just Steam OS, är det verkligen någon skillnad på att köpa en sådan burk mot att köpa en färdigbyggd från tex Inet eller webhallen?

Den enda slutsatsen jag kan dra är att dom skulle bli billigare än att göra ett eget bygge?

Du kan ta din befintliga dator och installera Steam OS på den, och än så länge är Steam OS ett sämre alternativ till Windows då det bara finns som betaversion i dagsläget, men med glNext (next-gen OpenGL) så finns det stora chanser till att få bättre prestanda i Steam OS jämfört med Windows, men det är omöjligt att säga just nu då varken glNext eller Steam OS finns tillgängligt i skarp version.

Steam Machines är mest inriktade mot personer som inte kan eller inte orkar bygga en egen speldator, precis som med vilken färdigbyggd speldator som helst. Det är inget annat än en färdigbyggd speldator med förinstallerat Steam OS och en handkontroll. Steam OS kan du ladda ner gratis och handkontrollen kommer att finnas att köpa löst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du kan ta din befintliga dator och installera Steam OS på den, och än så länge är Steam OS ett sämre alternativ till Windows då det bara finns som betaversion i dagsläget, men med glNext (next-gen OpenGL) så finns det stora chanser till att få bättre prestanda i Steam OS jämfört med Windows, men det är omöjligt att säga just nu då varken glNext eller Steam OS finns tillgängligt i skarp version.

Steam Machines är mest inriktade mot personer som inte kan eller inte orkar bygga en egen speldator, precis som med vilken färdigbyggd speldator som helst. Det är inget annat än en färdigbyggd speldator med förinstallerat Steam OS och en handkontroll. Steam OS kan du ladda ner gratis och handkontrollen kommer att finnas att köpa löst.

och kvar blir man med en dator som har ett OS som inte är kompatibelt med flera spel? Lägg märke till frågetecknet.

Har inte hängt med i diskussionerna om Steam Machines direkt men detta är vad jag förstått.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Två stora problem jag ser än så länge.

~20% av Steams spel funkar, över 90% Av dessa är indie spel och gemene mans AAA spel saknas till riktigt stor del, saker börjar bli bättre på den här punkten men det är långt ifrån bra.

#2 Det kostar mindre att köpa en ny burk, låta webhallen/inet bygga den inklusive Windows och få 99%+ Steam support. Dvs Priset måste NER, långt ner, Steam borde subventionera dom en hel del. Köpte själv en liknande burk som webhallens konfig som HTPC för runt 6k för inte länge sedan, och de vill ha runt 9k för den.

Precis. Jag har svårt att se detta få något stort genomslag initialt. Alla boxar som presenterats hittills är åt skogen för dyra, och spelutbudet är än så länge för skralt.

Men jag hoppas ändå att det lyckas. Inte för att jag riktigt ser hur, i dagsläget.

Kanske kommer det en bunt kinesiska boxar med lägsta möjliga pris framöver...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Var inte tanken med Steam machines att det inte bara skulle bli enkelt att spela PC vid TV:n utan också förenkla "klarar min dator av det här spelet"? Känns som att Valve isåfall borde låst hårdvarukonfigurationen i viss mån.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

och kvar blir man med en dator som har ett OS som inte är kompatibelt med flera spel? Lägg märke till frågetecknet.

Har inte hängt med i diskussionerna om Steam Machines direkt men detta är vad jag förstått.

SteamOS är baserat på linux... Och Valves satsning är ju för att göra det mer populärt för utvecklare att utveckla för linux, och inte bara windows och konsoler. För att smälta samman dessa genrer, för de som vill spela i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem

Jag har extremt svårt att se vad personerna här som inbillar sig att de här maskinerna kommer konkurera ut konsolerna ser. Det är alltså datorer som har sämre prestanda, mycket sämre utbud av storspel, men samtidigt högre pris. Det är snarare blint önsketänkande från detta folk, då dessa maskiner har få konkurrensfördelar mot konsolerna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Två stora problem jag ser än så länge.

~20% av Steams spel funkar, över 90% Av dessa är indie spel och gemene mans AAA spel saknas till riktigt stor del, saker börjar bli bättre på den här punkten men det är långt ifrån bra.

#2 Det kostar mindre att köpa en ny burk, låta webhallen/inet bygga den inklusive Windows och få 99%+ Steam support. Dvs Priset måste NER, långt ner, Steam borde subventionera dom en hel del. Köpte själv en liknande burk som webhallens konfig som HTPC för runt 6k för inte länge sedan, och de vill ha runt 9k för den.

Finns en tredje punkt med. Bristen på EA's spelutbud.

Något av det som säljs mest till konsollerna och PC som Valve helt saknar i sin butik är just titlarna som EA publicerar. Sportspel i stil med Fifa och NHL, Need for Speed-serien, Battlefield och allt vad det är. Många av dessa serier saknar dessutom Valve alternativ till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Ja det är ju DIN åsikt
skivorna som säljs på mediamarkt elgiganten Gamestop mfl är kanske bara dekoration. vad vet jag

Jag skrev dom flesta spelen säljs online är det 90% eller nåt på pc sidan sen så kostar även spelen mindre på pc än konsollspel så ge upp nu.
Om du vill vurma för konsoller så logga in på konsollsidors hemsida istället finns väl nåt play eller nåt för Sony

§1/språkbruk
Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedenstrom:

Det kan du? Steammachines är inget annat än en färdigbyggd dator för vardagsrummet.

Eller så startar du bara Steam Big Picture på din Windows maskin. Då kan du även länka in windows spel som inte funkar i Linux-miljö till Steam.

För mig kommer Steam-machine floppa som konsol. Visst, om den kan dubbla som HTPC hade det varit ok, för sådan har många ändå.

Jag tror att Valve hade tjänat mer på enkla klient-datorer som tar emot en stream från ens speldator iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag har extremt svårt att se vad personerna här som inbillar sig att de här maskinerna kommer konkurera ut konsolerna ser. Det är alltså datorer som har sämre prestanda, mycket sämre utbud av storspel, men samtidigt högre pris. Det är snarare blint önsketänkande från detta folk, då dessa maskiner har få konkurrensfördelar mot konsolerna.

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Du sätter fingret på själva akilleshälen så att säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marinlik:

Jag har extremt svårt att se vad personerna här som inbillar sig att de här maskinerna kommer konkurera ut konsolerna ser. Det är alltså datorer som har sämre prestanda, mycket sämre utbud av storspel, men samtidigt högre pris. Det är snarare blint önsketänkande från detta folk, då dessa maskiner har få konkurrensfördelar mot konsolerna.

Hur många spel fanns det till PS4 och XBOne åtta månader innan de släpptes?
Den steambox jag planerar kommer verkligen inte bli billig men ha en prestanda som svänger åttor runt last gen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är ju lite det som är tanken med Steam Machines. Jag tror inte att det kommer finnas ett behov av konsoler om de slår väl ut, och Spelutvecklarna lär ju vara glada att de slipper utveckla till fler plattformar. Det är sant att skillnaden minskat men gapet ligger fortfarande kvar och det mesta släpps till konsolerna först.

Du beskriver ju precis varför utvecklarna vill utveckla till konsoler och inte PC. Man kan inte tänka endast på plattformar heller, det handlar om hårdvara (vilket ser ut att bli samma skit för Steam Machines som det är för PC idag). Jag tycker om PC, men jag ser helt klart fler nackdelar hos PC och Steam Machines gentemot PS4 eller XBONE ur en spelutvecklares perspektiv.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

För mig kommer Steam-machine floppa som konsol. Visst, om den kan dubbla som HTPC hade det varit ok, för sådan har många ändå.

Jag tror att Valve hade tjänat mer på enkla klient-datorer som tar emot en stream från ens speldator iaf.

Dubbla som htpc lär den ju kunna göra.

Valve tjänar väl ingenting alls på Steam Machines så vitt jag vet, det är bara ett koncept som de inte tar betalt för.

Enkel klientdator som tar emot stream är ju precis vad de kommer att börja sälja, och den kan de nog tjäna en del på som du säger.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag har extremt svårt att se vad personerna här som inbillar sig att de här maskinerna kommer konkurera ut konsolerna ser. Det är alltså datorer som har sämre prestanda, mycket sämre utbud av storspel, men samtidigt högre pris. Det är snarare blint önsketänkande från detta folk, då dessa maskiner har få konkurrensfördelar mot konsolerna.

Sämmre prestanda än vad ? är väl ingen av dom i steamlistan som har så dålig prestanda som konsollerna. Räcker med en i3a & 750GK för att springa cirklar runt konsollerna. Sämmre utbud tror jag inte heller på visst saknas EA spel men det e väl mest en fördel & slippa dom.
Ska bli intressant & se hur det blir,är dock totalt ointresserad av att spela med handkontroll men steams VR ser låvande ut.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns en tredje punkt med. Bristen på EA's spelutbud.

Något av det som säljs mest till konsollerna och PC som Valve helt saknar i sin butik är just titlarna som EA publicerar. Sportspel i stil med Fifa och NHL, Need for Speed-serien, Battlefield och allt vad det är. Många av dessa serier saknar dessutom Valve alternativ till.

Ah just ja dessa sport spel tänkte jag inte alls på, en av de största storsäljarna för konsolspel med så dessa måste ju nästan släppas, samt även nu till Linux då vilket jag tror EA aldrig kommer göra så länge inte detta slår igenom helt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

De kunder som konsolerna kan tappa är väl främst de som redan har en skaplig gamingpc med windows på i bostaden (Kategori 1). De kan iom en av dessa maskiner (eller bygga själv och slänga på SteamOS) få en trevlig, tyst liten skapelse under TVn som hanterar både mediabehov i form av Kodi, Spotify etc.. samt de spel man hellre spelar i soffan än framför datorn.

För min del är det inte alls dumt men de som däremot inte har en gamingpc (Kategori 2) utan enbart tittar på den som ett alternativ mot sin konsol är naturligtvis i ett annat läge.
De får absolut en burk som klarar både spel och media men skall det vara TUNGDRIVNA SPEL kommer "min" lilla tysta skapelse inte räcka till utan priset bli betydligt högre samt enbart klara de spel som stöds på LINUX. Antagligen lär den låta något mer också.

Hoppas förstås att även personer inom Kategori 2 kan överväga SteamOS men känns som det kan vara relativt få, i alla fall till en början.

Permalänk
Medlem

Bundla HL3 och gör det SteamOS only i ett halvår kanske kan rädda det.

1. Omtvistad handkontroller
2. Höga priser
3. Mindre utbud

De borde ha dragit tillbaka konceptet och sluta noja sig över Windows store.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Det här kan vara döden på konsolerna.

Lust att vidareutveckla?

Jag själv har så som uppläget på "steam machine" nu ser ut så svårt att se detta hur jag än tittar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Eller så startar du bara Steam Big Picture på din Windows maskin. Då kan du även länka in windows spel som inte funkar i Linux-miljö till Steam.

För mig kommer Steam-machine floppa som konsol. Visst, om den kan dubbla som HTPC hade det varit ok, för sådan har många ändå.

Jag tror att Valve hade tjänat mer på enkla klient-datorer som tar emot en stream från ens speldator iaf.

Du har inte hört talas om Steam link? Valve lanserade detta samtidigt som allt det andra... kostar 49,99$...

http://store.steampowered.com/app/353380

Permalänk
Medlem

Jag har inte fattat grejen med Steam Machines. Det är ju bara vanliga datorer som de kränger under annat namn. Hur ska steam hantera den enorma skillnaden i funktion/prestanda mellan dessa? Detta kommer inte funka. De måste standardisera, göra ett certifikat och sen anpassa sitt bibliotek efter det. Tex om man köper en StamMachine som når upp till certifikatet GOLD, så ska den personen kunna logga in på steam och bara se spel som kommer fungera på hens maskin. Inte se spel som kräver Certifikatet Platina tex.

När tiden går kommer de dock ÄNDÅ att få problem, då datorerna blir utdaterade, detta måste de hantera på ett bra sätt.

Så som det är nu kommer det bara bli kaos.

EDIT: ärligt talat så kommer det bli problem hur de än gör.... detta kommer floppa så hårt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Två stora problem jag ser än så länge.

~20% av Steams spel funkar, över 90% Av dessa är indie spel och gemene mans AAA spel saknas till riktigt stor del, saker börjar bli bättre på den här punkten men det är långt ifrån bra.

#2 Det kostar mindre att köpa en ny burk, låta webhallen/inet bygga den inklusive Windows och få 99%+ Steam support. Dvs Priset måste NER, långt ner, Steam borde subventionera dom en hel del. Köpte själv en liknande burk som webhallens konfig som HTPC för runt 6k för inte länge sedan, och de vill ha runt 9k för den.

problemet är ju inte att 20% av spelen funkar, det är ändå en massiv andel spel på en "ny" plattform. problemet är vilka spel det är.

går inte att subventionera nått som så enkelt kan användas som en annan produkt utanför deras intresse.

Skrivet av anders190:

Subventionera priserna vore nog en bra start iallafall, alternativt ge Steam credits för att ge mer värde eller något.

subventionera går som sagt inte.

däremot är det du är lite inne på en möjlighet. de skulle kunna sälja ett paket med en viss plånbok (värdet är intecknat i förväg) eller med nån form av avbetalningsplan där en premiumtjänst är kopplad en viss tid till köpet. (typ eländet som de andra konsollerna har)

Skrivet av Marinlik:

Jag har extremt svårt att se vad personerna här som inbillar sig att de här maskinerna kommer konkurera ut konsolerna ser. Det är alltså datorer som har sämre prestanda, mycket sämre utbud av storspel, men samtidigt högre pris. Det är snarare blint önsketänkande från detta folk, då dessa maskiner har få konkurrensfördelar mot konsolerna.

roligast är väll att det som tros ska ersätta de hemska konsollerna är, konsoller.

:

Skrivet av Ozzed:

Jag tror och hoppas att det här tar död på konsolerna, så att PC-spelare slipper anpassa sig till konsolerna. Det vore bra om något företag vågade släppa sina AAA-titlar till PC först i och med detta, så att fler följer efter.

Dock ser jag ett problem med prisbilden.. De måste ner kanske 10-15% i pris för att det ska bli tal om "i stället för konsol" för många tror jag.

Men det finns inget direkt som en konsol kan erbjuda som en Steam Machine saknar heller vad jag kan se. Det handlar bara om att övertyga spelhusen att våga släppa till PC först. Helt underbar nyhet på fredagen detta

förutom då de här Steamkonsollerna eller?

det finns ett mycket lätt sätt att övertyga speldistributörerna att släppa spel först på en viss plattform. att merparten slutar pirata spel på den eller väntar ut reor på 90% av släpprisrna, vilka i sin tur kommer snabbare på vissa plattformar pågrund av det där andra som inte direkt motiverar spelhusen.

men det lär ju inte hända när det den som leker marknadskonsult klagar på är just, priset. sån oväntad symetri.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

........
förutom då de här Steamkonsollerna eller?

det finns ett mycket lätt sätt att övertyga speldistributörerna att släppa spel först på en viss plattform. att merparten slutar pirata spel på den eller väntar ut reor på 90% av släpprisrna, vilka i sin tur kommer snabbare på vissa plattformar pågrund av det där andra som inte direkt motiverar spelhusen.

men det lär ju inte hända när det den som leker marknadskonsult klagar på är just, priset. sån oväntad symetri.

Fast det är nog ett rätt litet problem. Spel säljer ju som smör på PC, har bevisats om och om igen. Framför allt spel som medför mervärde vid införskaffande av laglig kopia. Tex genom bra multiplayer. Tror framför allt det är rena Singleplayer spel som blir piratade, och som man kanske tvekar på att köpa. Eller spel där DRMen gör att spelat fungerar sämre på en laglig kopia än på en olaglig. Men nu ska vi inte dra igång denna debatten här, då blir det kaos i tråden

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Min nuvarande burk och steam-os och vips så har jag också en egen steammachine. Ett vanligt system med ett annat os är ju i princip vad detta är.
Att det skulle konkurrera ut konsolerna tror jag inte ett dyft på, så länge som dragplåstren för konsolerna finns kvar (Mario, Zelda, metroid, halo, forza, gran turismo etc etc) Finns så kommer dom existera.

Att försäljningen kan sjunka något absolut, inte för att jag tror ett dugg på det själv men, steam machines kommer att förbli ett ofrivilligt komplement till konsoler och inget annat då det i grund och botten är något som de flesta säkerligen redan har hemma: en PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X