Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cities: Skylines säljer kvarts miljon exemplar på ett dygn

Permalänk
Medlem

Kan man få till svenska i spelet?
Funderar på att ge bort det men han kan verkligen ingen engelska alls.

Permalänk
Medlem

Det krävs lite problemlösning och glatt tänkande för att lyckats, en kontrast till vad man oftast spelar nuförtiden! Har en jädra go tid framför Skylines, keep it up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Kan man få till svenska i spelet?
Funderar på att ge bort det men han kan verkligen ingen engelska alls.

Nope, inte nu iallafall. Finns inte Svenska att välja som språk

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hmm, blir nog ett köp.

Var ett stort fan av Sim City 2000 och 3000, men Sim City 4 och "5" tilltalade mig inte alls, och har redan hört många (inte bara här på SweC) säga att "detta spelet är vad det senaste Sim City borde ha varit".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Rekommenderas! Väldigt roligt och välgjort spel.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ok, jag hade dock inget avstängt, fungerade. Dock så var själva spelupplevelsen inte rolig alls på ett 1:a generation Intel HD Grafik

Ska väl nämnas det funkar inte så jättebra på 4 generationens heller, Körde det på laptopen och dedikerade grafikkortet kicka inte in med auto, samtidigt som jag mata på nära max i inställningar, men efter att ha angett att GTX860m skulle användas så funkar det kalas.
Testa inte interna CPU grafiken mer (HD4600) efter det, men skulle tro att den kan räcka till OK om man är lite försiktig med inställningar.

Kalasbra spel för övrigt, enormt vanebildande och sömn och sånt kan man glömma bort och klart det bästa spel av denna typ världen har skådat..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ser att Deluxe-versionen innehåller soundtracks. Icke-uppskalad FLAC förutsätter jag då jag inte vill betala för söndertrasat mp3-ljud.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Ser att Deluxe-versionen innehåller soundtracks. Icke-uppskalad FLAC förutsätter jag då jag inte vill betala för söndertrasat mp3-ljud.

MP3, 320 kbit/s, låter bra i mina Sennheiser HD598 lurar.
Det är 13 låtar, varje ca 10 minuter lång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Varför köper ni SimCity fail NU?

Därför att jag hört att det inte ska vara lika buggigt längre och att det, som jag sade, bara kostade 150 spänn inklusive alla expansioner så jag ville prova och se vad jag själv tyckte om det.
Förutom att det är så löjligt små kartor att bygga på så var det inte så dåligt.
Men, det var ju inte heller bra.

Permalänk
Skrivet av Mr Mr:

Sjukt bra spel!
Det enda som jag har att klaga på är att efter man nått 10.000 invånare, så tjänar man in för mycket pengar. Det bör vara lite mer ekonomisk utmaning...

Kände likadant men jämnade ut dig igen vid ~40-50k inv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Kul spel, dränkte nyss 50 tusen pers för att jag inte anade vilken kedjereaktion ett damm-bygge kunde skapa utanför min ägda zon. Men det var det värt utvann 1000 energi D:

Enda klagomålet är att de inte har svenska regler på rondeller! x.X

Permalänk
Medlem

Känns som att slutet på publishernas era snart är här. EA har trasat sönder nästintill samtliga titlar dem äger rättigheterna till, andra stora publishers dras av extremt negativa skandaler efter skandaler med trasiga och fattiga spel i spelupplevelse.

Marknaden tillåter vem som helst att släppa ett bra spel på steam och få det att skjuta upp bland toppsäljarna, så länge det är bra spel, utan elaka publishers där ekonomer bestämmer vad dem kan tjäna mest pengar på vilket ruinerar spelen i sig.

Permalänk
Medlem

Har lagt ett antal timmar på detta nu! Laddade ner det men detta är faktiskt ett spel som är värt att stödköpa känner jag.

Detta är vad SC5 skulle ha varit.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Har lagt ett antal timmar på detta nu! Laddade ner det men detta är faktiskt ett spel som är värt att stödköpa känner jag.

För 300 pesetas är det ens ett rimligt alternativ att ens 'testa' det innan köp?

Permalänk
Medlem

http://www.metacritic.com/game/pc/cities-skylines

88 Meta score
9.6 User Score

Kunde ju varit värre.

Edit: LoL

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Läser inlägg om ett spel under 500:- och ett företag som lyssnar på användarna.
*tittar ner i kaffekoppen* japp jag är vaken då måste det vara sant.
Blir ett köp för min del

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syyynd:

Kul spel, dränkte nyss 50 tusen pers för att jag inte anade vilken kedjereaktion ett damm-bygge kunde skapa utanför min ägda zon. Men det var det värt utvann 1000 energi D:

Enda klagomålet är att de inte har svenska regler på rondeller! x.X

Man kan ändra till högertrafik i settings!!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Blir ett solklart köp. Verkar som om alla tycker att detta är spelet Sim City 5 borde varit.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

MP3, 320 kbit/s, låter bra i mina Sennheiser HD598 lurar.
Det är 13 låtar, varje ca 10 minuter lång.

320 mp3 är hyfsat men det skär fortfarande sönder låtar i ytterkanterna på frekvensbanden och får låtar att tappa dynamik. Det är inte för mycket begärt att få med låtar i FLAC-format när man betalar extra för soundtracks. Det vore konstigt om inte låtarna redan finns i den kvalitén eller möjligtvis även används i spelet.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

Kan man få till svenska i spelet?
Funderar på att ge bort det men han kan verkligen ingen engelska alls.

Jag kunde ingen engelska när jag började med simcity 2000. Sen kunde jag plötsligt massor

Jag har faktiskt funderat en del på hur dagens generationer egentligen lär dig engelska, när fler och fler spel översätts.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Killarna på GiantBomb gillar det, så det räcker åt mig

https://www.youtube.com/watch?v=IORLeOQQmyU

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt lite svårt att bestämma mig vilket spel jag tycker bäst om. SimCity hade många fel och Skylines har fixat i stort sett alla. Dock hade SimCity en del bra idéer som Skylines helt ignorerat. Maxis tog en gammal älskad serie och försökte förändra den, vilket alla vet är självmord, medan CO startade på ny kula och nöjde sig med att trampa vidare i andras fotspår, fast göra det större och bättre.

Skylines är som helhet det bättre spelet men det är tyvärr inte allt det hade kunnat vara.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Föredrar faktiskt det senaste Sim City, lika utmanande hela tiden

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk

Laddade ner spelet initialt (som jag gör med alla nya spel jag inte vet något om), spelade i 40 min, köpte spelet på steam och raderade min nerladdade image.

Riktigt. Jävla. Bra. Spel.

Min enda kommentar är väl att jag tycker att man blir lite väl begränsad dom första 30-60 min när man bygger en ny stad.
Jag gillar att, redan då, bygga upp fler vägar än vad som komemr användas, och innan staden börjar växa ha en grundläggande bild över hur staden kommer kunna utvecklas. Den limiterade summan pengar gör att man måste vara nästan löjligt "snål" och sjukt kostnadseffektiv innan man, på riktigt, kan komma igång.
Jag köper att en ny stad kanske inte har supermycket ekonomi, men för mig så blir varje ny stad i stort sett identisk i början på grund utav summan du startar med, vilket gör det initiala ganska segt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är inte så insatt i den här typen av spel men såg ett erbjudande som var bra och jag gillade de gamla ( det till supernintendo) så jag slog till men hade jag läst om det i förväg kanske jag inte hade köpt det.

Jag gick på niten att köpa det när det släptes:/ Du har en sund att ånga köpet med? men det kanske är försent.

Detta verkar ju riktigt bra, även om grafiken ligger i mellan cim city 4 och 2013. Bara dom gör bättre system för sophämtning och släckning (känns inte vettigt att behöva ha en brandstation i varje kvarter typ). Även skolor bör inte vara som i 4:an. är ju inget vidare smart system.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag gick på niten att köpa det när det släptes:/ Du har en sund att ånga köpet med? men det kanske är försent.
.

Nu är det nog försent var förra helgen, och vet ej hur origin är med sådant. Men betalade som tur är bara 150kr så orkar inte bråka med dom

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan "vanliga" och "Delux" ?
Är det vär 50Kr mer ?

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Nej detta är INTE Sim City 5... men inte långt ifrån. Förhoppningsvis så kan man patcha in det som saknas i spelet?

Många saker man kan störa sig på... t.ex. hur många skolor/sophögar och dylika "services" ska det behövas för en stad med 10K invånare? Känns ju inte så logiskt...

För att matcha Stockholms skoltäthet behöver du 11 förskolor, 3 grundskolor och 1 gymnasieskola.

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Laddade ner spelet initialt (som jag gör med alla nya spel jag inte vet något om), spelade i 40 min, köpte spelet på steam och raderade min nerladdade image.

Riktigt. Jävla. Bra. Spel.

Min enda kommentar är väl att jag tycker att man blir lite väl begränsad dom första 30-60 min när man bygger en ny stad.
Jag gillar att, redan då, bygga upp fler vägar än vad som komemr användas, och innan staden börjar växa ha en grundläggande bild över hur staden kommer kunna utvecklas. Den limiterade summan pengar gör att man måste vara nästan löjligt "snål" och sjukt kostnadseffektiv innan man, på riktigt, kan komma igång.
Jag köper att en ny stad kanske inte har supermycket ekonomi, men för mig så blir varje ny stad i stort sett identisk i början på grund utav summan du startar med, vilket gör det initiala ganska segt.

Testa att köra med sandbox-modden påslagen så har du allt upplåst från början

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalyMoo:

Testa att köra med sandbox-modden påslagen så har du allt upplåst från början

Hur fungerar det om jag köper från Elgiganten, vart laddas spelet ner ifrån då? Funderar på om det är värt den extra hundringen att ha spelet på Steamkontot istället