Far Cry 4 ingen lösning i sikte!

Permalänk

Far Cry 4 ingen lösning i sikte!

Jag blir helt matt på det förbannade Uplay. Jag har köpt Far Cry 4 och kan inte öppna det och det här är mina problem.

Problem #1 var en blackscreen som jag insåg skedde på grund av mitt gamla grafikkort. Jag uppdaterade det till ett Asus gtx 960 och då lyckades jag starta upp spelet, kom till menyerna men då kom...
Strul #2. När jag startade ett nytt spel så kom jag till den sista laddningssmenyn men ÄVEN DEN hängde sig. Efter att installerat olika windows uppdateringar, startat om och provat starta spelet x-antal gånger ominstallerade jag till slut Far Cry.

Problem #3. Nu när spelet är ominstallerat så kommer en laddningsbar direkt när jag öppnar spelet och nu hänger sig ÄVEN DENNA när den är cirka 75% laddad. Jag kommer alltså inte ens till menyn längre.

Vad är det för jävla fel på det här spelet eller min dator? Är det någon som överhuvudtaget känner igen sig och kan ni hjälpa mig få igång skiten? Har varit så mycket strul att jag knappt har lust att spela det längre men i och med att jag betalat för skräpet så känns det otroligt värdelöst att inte ens få igång det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thewizdoc:

Jag blir helt matt på det förbannade Uplay. Jag har köpt Far Cry 4 och kan inte öppna det och det här är mina problem.

Problem #1 var en blackscreen som jag insåg skedde på grund av mitt gamla grafikkort. Jag uppdaterade det till ett Asus gtx 960 och då lyckades jag starta upp spelet, kom till menyerna men då kom...
Strul #2. När jag startade ett nytt spel så kom jag till den sista laddningssmenyn men ÄVEN DEN hängde sig. Efter att installerat olika windows uppdateringar, startat om och provat starta spelet x-antal gånger ominstallerade jag till slut Far Cry.

Problem #3. Nu när spelet är ominstallerat så kommer en laddningsbar direkt när jag öppnar spelet och nu hänger sig ÄVEN DENNA när den är cirka 75% laddad. Jag kommer alltså inte ens till menyn längre.

Vad är det för jävla fel på det här spelet eller min dator? Är det någon som överhuvudtaget känner igen sig och kan ni hjälpa mig få igång skiten? Har varit så mycket strul att jag knappt har lust att spela det längre men i och med att jag betalat för skräpet så känns det otroligt värdelöst att inte ens få igång det.

Skriv gärna vad du har för övriga komponenter i datorn(Blir lättare för oss och hjälpa till då)
För mig funkar spelet hyfsat,ibland kan bilden dock flimra.
Funkar alla andra spel felfritt?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Som Mange43 sade. Hur fungerar andra spel?

Prova starta med alla usb utdragna. <-- Ninjatrick.
Uppdatera Directx.

Far Cry 4 är väldigt buggigt för många tyvärr.
Just nu flyter det på perfekt när jag väljer att inte köra CF.
Med CF så flimrade det och hände sig och tog lång tid på sig att starta.
Såg sen att CF stod på AFR. Så har inte provat att laborera med det, det funkar som det ska med ett kort så.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Som Mange43 sade. Hur fungerar andra spel?

Prova starta med alla usb utdragna. <-- Ninjatrick.
Uppdatera Directx.

Far Cry 4 är väldigt buggigt för många tyvärr.
Just nu flyter det på perfekt när jag väljer att inte köra CF.
Med CF så flimrade det och hände sig och tog lång tid på sig att starta.
Såg sen att CF stod på AFR. Så har inte provat att laborera med det, det funkar som det ska med ett kort så.

Då ska jag med testa med 1 kort och se om flimmret slutar.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Skriv gärna vad du har för övriga komponenter i datorn(Blir lättare för oss och hjälpa till då)
För mig funkar spelet hyfsat,ibland kan bilden dock flimra.
Funkar alla andra spel felfritt?

OK övrig spec:

8 gb ram
2 tb hdd
Intel Core i7 860 processor
Asus geforce gtx 960 grafikkort

Permalänk
Skrivet av thewizdoc:

OK övrig spec:

8 gb ram
2 tb hdd
Intel Core i7 860 processor
Asus geforce gtx 960 grafikkort

Är du säker på att hårddisken är okay?
Kanske finns skadade sektorer eller något annat strul.
Pröva felkontroll, en rensning+defragmentering kanske
inte heller skulle skada.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga backa drv till 347.25 eller 344.75 på grafikkortet. Om installera både 32 samt 64 bitas varianten av vcredit. minns inte om det vara var de senaste eller om 2010 samt 2012 ska in också. Kommer inte ihåg vilka men det går nog att googla på.
http://support.microsoft.com/sv-se/kb/2019667/en-us

Testa att skapa en ny användare i windows och se om den kan starta. Så om felet inte ligger i \Documents\My games\Far Cry 4\dittanvänarnamn du kan zipa ner den sedan radera och se om det startar, om det gör det. testa att packa upp din gamla med sparfiler. Var ett tag sedan jag körde spelet så minns inte så bra. Sen har jag fortfarande inte lärt mig hur uplay fungerar, undviker så mycket jag kan. Men det är oftopic.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.