konstigt uppdaterings meddelande

Permalänk
Avstängd

konstigt uppdaterings meddelande

Denna ruta fick jag upp idag.. Är det någon som känner igen detta? Tycker den känns rent allmänt skum ut då windows update inte brukar bete sig så här när det uppdateras. Dessutom så ser jag inte direkt någon ändring i startmenyn

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Glömde säga att jag kör win 8.1

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Ganska spot on virus det där. Jag menar, hur kan en uppdatering till en program som skype göra någonting märkvärt med din dators batteri, om den ens har ett! Har dock givetvis haft fel tidigare..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Skulle nog också vara misstänksam, särskilt p.g.a. lite konstig stavning ("utökat livslängd" - kan vara min svenska som är ringrostig också). Kan du kontakta Skype och fråga dem om uppdateringen är legitim?

Permalänk
Medlem

Har du något modern-ui ersättare? Känns inte helt legit att MS skulle köra sådana popuper om sin egen startmeny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ganska spot on virus det där. Jag menar, hur kan en uppdatering till en program som skype göra någonting märkvärt med din dators batteri, om den ens har ett! Har dock givetvis haft fel tidigare..

Programmet kräver kanske mindre system resurser och tillåter processorn gå på lägre hastighet som i sin tur ger längre batteritid. Men när det kommer till just denna popupen så skulle jag ställa mig mystiskt till.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Problem solved.. läste dom allmänna villkoren och det var Pokki startmenyn som uppdaterats.. Var inte kristallklart att det var den som uppdateringen gällde

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ