Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Med en bra plutt brukar jag ha ~65-75+% i winrate. Kör jag själv brukar det ligga på ~55-60..

Tycker det är precis tvärt om numera, känns som att MM oftare sätter en i "the retard team" när man är i en bra plutoon, och eftersom 2-3 inte kan vinna hela matchen...

Permalänk
Medlem

Är man bra, go i huvvet och gärna över 20 år kan man gå med i DUMBO som är världens bästa klan!

Nä, vi är två lirare som snittar en 3000 wn8, som mest lirar tier 9 eller 10 och som bara kör pluton, sällan helt nyktra. Startade klanen för att få ihop lite snubbar som vill lira men inte med fokus på Clan wars alls och inga regler utom att man måste kunna köra tanks fast ögonen börjar gå i kors.

Så är det någon som känner sig ensam och inte brukar rusha till sin död, och som vill ha en rosa elefant på sin tank är ni välkomna.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Tjena,
Vet att följande fråga är lite OT.
Men är det fler än mig som har problem att logga in på WoT spelet just nu? Jag kan inte logga in i spelet, men samtidigt har jag lyckats logga in på mitt konto på WoT-hemsidan.
Fattar inte vad som är fel. Jag installerade om mitt OS inatt(+ spelet med då såklart) så det har kanske nåt med det att göra men jag fattar inte vad. Det står "Incorrect email or password" i WoT clienten men samma mail+password funkar på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Tjena,
Vet att följande fråga är lite OT.
Men är det fler än mig som har problem att logga in på WoT spelet just nu? Jag kan inte logga in i spelet, men samtidigt har jag lyckats logga in på mitt konto på WoT-hemsidan.
Fattar inte vad som är fel. Jag installerade om mitt OS inatt(+ spelet med då såklart) så det har kanske nåt med det att göra men jag fattar inte vad. Det står "Incorrect email or password" i WoT clienten men samma mail+password funkar på hemsidan.

Fått ordning på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Fått ordning på detta?

Både ja och nej. Glömde bort att kommentera min tidigare fråga.
Det är så att jag som sagt installerade om mitt OS + WoT på en ny SSD och jag lyckades inte logga in på spelet hur jag ändå försökte och bytte lösenord. Igår kväll testade jag att boota upp min dator med den gamla SSD:n där min gamla win7 installation med WoT fortfarande finns kvar. Och där lyckades jag logga in i spelet... suck... :-/ Så problemet är i min nya OS+WoT installation men jag fattar inte vad. Kan det vara brandväggen i windows som på nåt sätt blockerar min inloggning? Det konstiga är att WoT säger att jag angivit fel username eller lösenord.
Jag testade faktiskt igår att ta bort WoT from program reggade i windows brandvägg men det förändrade inget.
Jag ska testa installera om WoT på den nya SSD:n igen men inte orkat än då jag inte har en supersnabb uppkoppling(8 GB tror jag det var).

Permalänk
Medlem

Tror att du råkat installera NA klienten istället för EU

Permalänk
Hedersmedlem

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/team-battles-1-1...

"With the release of Version 9.7, it will be possible to create a permanent team to participate in Team Battles."

Kanske vi kan köra lite tillsammans?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat på ett tag (p.g.a att jag är för dålig för att ha råd att laga min tank efter matcherna )
Men jag har hela tiden velat ha Centurion Action X (Den som ska ersätta den nuvarande tier 10 medium tanken i brittiska trädet(?)), finns det någon mer info om den nu när 9.7 närmar sig (?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Den kommer nog inte in i 9.7, där är det franska lights/meds som är fokus enligt det lilla jag har kollat.

Permalänk

Har i a f skaffat FV4202 med tanke på framtiden. Blir väl antagligen som min T34 när den blev premium. Två vagnar till priset av en, samt att man har en premium att grinda stålar med.

Lyckades också i går kväll köpa Maus på "rea", 4.275.000:-. Rena stölden

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Har i a f skaffat FV4202 med tanke på framtiden. Blir väl antagligen som min T34 när den blev premium. Två vagnar till priset av en, samt att man har en premium att grinda stålar med.

Lyckades också i går kväll köpa Maus på "rea", 4.275.000:-. Rena stölden

Tyvärr har verkar man inte få behålla fv4202 när den blir premium Utan man får den nya vagnen and thats it.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av heatm:

Tyvärr har verkar man inte få behålla fv4202 när den blir premium Utan man får den nya vagnen and thats it.

Buhu hu hu

Får väl leka med den så länge det vara då. Tycker faktiskt att det är en OK medium. Inte snabb, men om man spelar lite klokt kan man ställa till med mycket oreda.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jo den är rolig om man inte överskattar den.
Hoppas jag orkar grinda fram Mausen innan 1 April så att jag får samma pris.

Permalänk
Medlem

Otroligt! en kväll när man inte brinner av ilska över sitt egna lag utan har roligt när man spelar

Permalänk
Medlem

Är det någon som kört igenom det gamla brittiska TD trädet och nu även det nya som kan säga om det är värt att ge sig in det?
Tänkte i så fall från tier 6-7 och uppåt.

Tror jag måste ta ner test klienten och kolla på de nya franska tanksen...

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Är det någon som kört igenom det gamla brittiska TD trädet och nu även det nya som kan säga om det är värt att ge sig in det?
Tänkte i så fall från tier 6-7 och uppåt.

Tror jag måste ta ner test klienten och kolla på de nya franska tanksen...

Har påbörjat det, men befinner mig just nu på Achilles (tier 6). Den är ganska bra. Archer (tier 5) innan funkar när man har låst upp bästa kanonen, men lider av den brittiska sjukan, backar fortare än den går framåt

Har dock noterat när man spelar mot högre tiers av brittiska TD i det trädet att de har papier-mache som pansar, men ganska bra kanoner.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Otroligt! en kväll när man inte brinner av ilska över sitt egna lag utan har roligt när man spelar

Jag hade precis tvärtom, förlorade allt, var arg på både mig själv och laget och det gick skit.
Helt plötsligt vända det och sista matchen för kvällen dunkade jag in 10100 damage i min Object 140 och fick både Radley-Walters och Kolobanov. Mycket behagligt efter en sån skitkväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Är det någon som kört igenom det gamla brittiska TD trädet och nu även det nya som kan säga om det är värt att ge sig in det?
Tänkte i så fall från tier 6-7 och uppåt.

Tror jag måste ta ner test klienten och kolla på de nya franska tanksen...

Skrivet av Surgubben:

Har påbörjat det, men befinner mig just nu på Achilles (tier 6). Den är ganska bra. Archer (tier 5) innan funkar när man har låst upp bästa kanonen, men lider av den brittiska sjukan, backar fortare än den går framåt

Har dock noterat när man spelar mot högre tiers av brittiska TD i det trädet att de har papier-mache som pansar, men ganska bra kanoner.

Har det gamla TD trädet och är fn. på Tier 8.

Archer - Ok (grym pen och alltid roligt att backa).
Achilles - Ok (motsvarande i US trädet är dock bättre)
Challenger - Hemsk (stor låda på tornet som alla skjuter på)
Charioteer - Halvkass (dess styrkor undermineras av dess svagheter)
FV4004 Conway - Enligt kompisen så är den ok
FV4005 Stage II - ? (har svårt att se att den är bättre än FV215b 183)

Såvida man inte vill ha det senaste i techtree't eller absolut vill ha störts kanon på ett torn till priset av obefintligt pansar så skall man skita i detta träd, det finns helt enkelt bättre td's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Otroligt! en kväll när man inte brinner av ilska över sitt egna lag utan har roligt när man spelar

Fösökte hjälpa kompisen att fixa ett personal mission (Plutoon of Arty's dp 40% of dmg).

Antingen scoutade ingen eller så tvingades man leka base-defence i T92 :-/ (nej vi klarade inte uppdraget ...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Har påbörjat det, men befinner mig just nu på Achilles (tier 6). Den är ganska bra. Archer (tier 5) innan funkar när man har låst upp bästa kanonen, men lider av den brittiska sjukan, backar fortare än den går framåt

Har dock noterat när man spelar mot högre tiers av brittiska TD i det trädet att de har papier-mache som pansar, men ganska bra kanoner.

Från vad jag hört så i nya trädet är bara 6an och 8an värda att ha, inte 10an.

Det gamla trädet... de är så slöa så jag behåller inga, är på 8an just nu. Tror 9an, tortoise kanske kan vara rolig att behålla men är tveksam, 10'an ska vara bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Från vad jag hört så i nya trädet är bara 6an och 8an värda att ha, inte 10an.

Det gamla trädet... de är så slöa så jag behåller inga, är på 8an just nu. Tror 9an, tortoise kanske kan vara rolig att behålla men är tveksam, 10'an ska vara bra.

AT15 är rolig och bra, Tortoise har tyvärr ganska feta weakspots (man har tydligen placerat laddaren i kupolen så hen ryker med jämna mellanrum ), men är kul att köra ibland.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

AT15 är rolig och bra, Tortoise har tyvärr ganska feta weakspots (man har tydligen placerat laddaren i kupolen så hen ryker med jämna mellanrum ), men är kul att köra ibland.

Visst har at15 sina stunder, helt klart, ibland får man röja riktigt ordentligt med den, men pga brist på flexibilitet, snabbhet, så är den sällan efterfrågad för kampanj eller annat... tortoise, heh, lät jobbigt, jag lär få erfara det när jag kommer till 9an.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

Jag hade precis tvärtom, förlorade allt, var arg på både mig själv och laget och det gick skit.
Helt plötsligt vända det och sista matchen för kvällen dunkade jag in 10100 damage i min Object 140 och fick både Radley-Walters och Kolobanov. Mycket behagligt efter en sån skitkväll

Bra jobbat! har inte knäckt 10k sträckte än, som bäst 9800 tror jag :/
Skönt att få avsluta med en sån match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Från vad jag hört så i nya trädet är bara 6an och 8an värda att ha, inte 10an.

Det gamla trädet... de är så slöa så jag behåller inga, är på 8an just nu. Tror 9an, tortoise kanske kan vara rolig att behålla men är tveksam, 10'an ska vara bra.

Tortoise är en keeper :).
183 kan vara riktigt rolig att reta folk med, scouts samt franska tanks dör direkt.

Permalänk
Medlem

Är lite av en newbie på wot. Har en m4 Sherman som jag använder just nu. Har ni några tips på hur jag ska köra den? Så jag gör just nu försöker jag flanka ganska mycket men slutar ofta med skott i sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Tortoise är en keeper :).
183 kan vara riktigt rolig att reta folk med, scouts samt franska tanks dör direkt.

Har sett polare poofa rätt många vagnar, gäller att skjuta på plana ytor med helst så lång armor som möjligt, sett heavies och e50 och annat ta riktigt feta smällar och även gå upp i luften på ett skott. Det är rätt mäktigt, så länge man inte möter dem själv dvs... Belev jag lite mer sugen på att skaffa vagnen, grinden fortsätter... men roligast är ju att köra, variera sig och sen får man den när man får den.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Är lite av en newbie på wot. Har en m4 Sherman som jag använder just nu. Har ni några tips på hur jag ska köra den? Så jag gör just nu försöker jag flanka ganska mycket men slutar ofta med skott i sidan.

Läs av spelkartan, du är en medium så ta inte head to head med en heavy eller td. Att sattsa på att flanka är bra, men även vanligt simpelt åka fram på en kulle skjut backa byt kulle. Åk fram till en buske, ser du någon, backa tillbaka så du i sniper mode inte ser igenom busken så du får full cammo från den, skjut.
Mycket handlar om att lära sig spelet, rycker dina vänner fram så supporta. Att hålla sig lugn och agera i rätt lägen är viktigt lika så att lära sig de olika kartorna och vara vaksam på vad som händer runt omkring och agera därefter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Är lite av en newbie på wot. Har en m4 Sherman som jag använder just nu. Har ni några tips på hur jag ska köra den? Så jag gör just nu försöker jag flanka ganska mycket men slutar ofta med skott i sidan.

M4 sherman kan spelas på olika sätt beroende på vilken kanon du kör med. Jag föredrar 76mm kanonen. . Rulla fram runt hörn när du vet fienden håller på o laddar så sätter du några skott i hans weakspots kan du inte penetrera siktar du på tracksen så att du underlättar för dina kamrater med bättre kanon. Det viktiga är att du inte låter dom träffa dig för det mesta penetrerar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

M4 sherman kan spelas på olika sätt beroende på vilken kanon du kör med. Jag föredrar 76mm kanonen. . Rulla fram runt hörn när du vet fienden håller på o laddar så sätter du några skott i hans weakspots kan du inte penetrera siktar du på tracksen så att du underlättar för dina kamrater med bättre kanon. Det viktiga är att du inte låter dom träffa dig för det mesta penetrerar

Jag kör också med 76mm kanonen. Stort tack för tipsen. Ska tänka på det när jag kör

Skrivet av IceDread:

Läs av spelkartan, du är en medium så ta inte head to head med en heavy eller td. Att sattsa på att flanka är bra, men även vanligt simpelt åka fram på en kulle skjut backa byt kulle. Åk fram till en buske, ser du någon, backa tillbaka så du i sniper mode inte ser igenom busken så du får full cammo från den, skjut.
Mycket handlar om att lära sig spelet, rycker dina vänner fram så supporta. Att hålla sig lugn och agera i rätt lägen är viktigt lika så att lära sig de olika kartorna och vara vaksam på vad som händer runt omkring och agera därefter.

Stort tack för tipsen.
Nu blev jag verkligen peppad att köra lite. Se om jag kan göra bättre ifrån mig.

Permalänk
Medlem

Jag och mina två vänner lirar typ varje kväll, jag i vk36 och de andra i kv85. Målet är att min vän ska nå tier 8 med is3. Vi ligger typ på 55-60% WR. Jag hjälper dem att "levla". Vi lirar och fular oss också på skype vilket är roligt och gör spelet till "mindre" av en grind. Min sista polare, även fast han är rätt ny så lär han sig snabbt. Jag rekommenderar att platoona om man vill grinda upp snabbare utan premium account (eftersom man ökar sin potential och kan nooba sig till dmg).

Jag personligen lirar bara tier 8 annars med min älskade tiger II och vk45 <3.