Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Min tv blir lila efter ett tag

Jag uppdatterade mitt grafikkort på min HTPC för ett tag sedan innan körde jag windows drivrutiner, nu är det så att efter ett tag så switchas det om och blir så där lila-rosa på tvn.

Har en Sapphire Radeon HD5450 DDR3 HDMI 1GB som är kopplad till TVn

Vad är det för fel?

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk

Felet är att en av de tre grundfärgerna (röd,grön,blå) tappas på vägen.

Vilken grafikutgång använder du (VGA, HDMI, DVI) ?
Hur lång kabel använder du (HDMI Max 12m) ?
Vilken typ av anslutning använder TV'n (HDMI) ?
Får du någon gång samma problem på PCn ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Testpilot

Det kan ha att göra med inställningen för pixelformat som behöver ställas om till RGB/PC, det gör man i Catalyst Control Center. Är det möjligtvis en Philips-TV? så information kan vara bra att ha med i sin trådstart.
Här är en tidigare tråd som tar upp problemet och inställningen verkade lösa det den gången: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Det här gäller vad jag vet enbart om du kör via HDMI men det är väl vanligast så jag antar att det borde gälla dig.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag använder hdmi kabel som är max 2m lång.
Nej jag har en sony, det roliga är ju att innan uppdatteringen så funkade det perfekt... he he he
ska testa med RGB/pc

Tack snälla!

Visa signatur

Bildblog: johaneek.eekonline.se

PC: i5 6600K, Radeon Vega 64, Corsair Vengeance LPX Black DDR4
LAPTOP: Microsoft surface book 2

Permalänk
Testpilot

Fenomenet är väl inte isolerat till enbart Philips men har sätt att det verkar vara ett vanligt märke när det kommer till de här problemen men det kan också ha att göra med att jag jobbat med Philips. Felet låter i alla fall identiskt och RGB/PC borde lösa det tycker jag.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]