Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Kingsman: 10/10. Bland de bästa filmerna jag sett. Skön humor och "James Bond känsla" i det hela. Slutscenen var lite överdriven, men den var fortfarande sjukt roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumo:

Kingsman: 10/10. Bland de bästa filmerna jag sett. Skön humor och "James Bond känsla" i det hela. Slutscenen var lite överdriven, men den var fortfarande sjukt roligt

Såg samma film igår.
Det krävs att man har en lite specifik smak och inställning när man ser den. Har man lite barnslig humor och inte förväntar sig något som aspirerar på några oskars så är det helt klart en skön film. Den tar sig inte på alltför stort allvar och bör ser lite som en parodi på spionfilmer.

7/10 ger jag den, kul underhållning och gav upphov till en del skratt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Såg samma film igår.
Det krävs att man har en lite specifik smak och inställning när man ser den. Har man lite barnslig humor och inte förväntar sig något som aspirerar på några oskars så är det helt klart en skön film. Den tar sig inte på alltför stort allvar och bör ser lite som en parodi på spionfilmer.

7/10 ger jag den, kul underhållning och gav upphov till en del skratt.

Kan faktiskt hålla med dig helt och hållet! Jag är nog lite barnslig av mig

Permalänk
Medlem

Interstellar - Trevlig välgjord Sci-fi. Lite skruvat i slutet dock men ok ändå. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Interstellar - Trevlig välgjord Sci-fi. Lite skruvat i slutet dock men ok ändå. 8/10

Började kolla men tyckte det det för många långsökta och "ologiska" saker som hände.. Ibland är man dock inte i rätt sinnesstämning för film så ska ge den en till chans om nån vecka.

Såg Contact 1997 första gången några veckor sen och den var betydligt mer i min smak även om den också blir ganska trippad i slutet ! Fattar inte hur jag kunnat missa denna då jag gillar sci-fi.

Överlag har jag mycket lättare att gilla 80-90tals filmer än nya. Dom har en viss känsla som inte många nyare filmer har.

Såg även The Hobbit: The Battle of the Five Armies för nån vecka sen och herregud vilken smörja
Såg ungefär 3/4 sen orkade jag inte mer.. Gillade såklart Sagan om ringen och första Hobbitfilmen var helt okej men sen blev det inge vidare,

Permalänk
Medlem

Legat däckad av någon influensa i några dagar o tillbringat mycket tid i biosoffan... I filmväg har det blivit The Avengers och Guardians of the Galaxy. Gillar dem bägge och har sett dem förr. De får bägge 8 av 10, gillar verkligen den här typen av film.

När man är hemma o är sjuk kan man passa på att se allt extramaterial också...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

The Babadook - Skräckfilm om en kvinna och hennes son som terroriseras av nån demon från en barnbok. Väldigt välgjord och bra. Speciellt så får man verkligen en känsla för hur eländigt kvinnan har det och hur jobbig hennes unge är. Slutet är rätt coolt med. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Left Behind med Nicolas Cage.

Var väl kanske inte inte världens bästa film. Intressent handling ( därav fyran av dom tio i beröm ), men det var också allt. 4/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Gravity 4/10

Troligtvis en av filmhistoriens mest överskattade filmer.

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

Gravity 4/10

Troligtvis en av filmhistoriens mest överskattade filmer.

Fruktansvärt snygg film, men så värst bra? Nja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killerolav:

Fruktansvärt snygg film, men så värst bra? Nja...

Fruktansvärt snygg och fruktansvärt bra, 10/10, 2013 års bästa film helt klart, fantastisk tour-de-force av Sandra Bullock

Permalänk
Medlem

Interstellar: 9/10
Taken 3: 7/10

Permalänk
Medlem

Gone girl - Bra thriller om en fru som försvinner. Mycket skruvade personer i denna. 8/10

Going clear, scientology and the prison of belief - Dokumentär som visar hur scientologkyrkan i USA fungerar och hur de behandlar f.d medlemmar. Sinnsessjuk och bra. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Taken 3 - Liam Neeson kickar butt igen. Denna gången försöker nån sätta dit honom för ett mord. 7/10

Taken - Originalet är dock bäst. Man bara njuter när grisiga kvinnohandlare får nackar knäckta, näsor brutna och blir skjutna i kubik. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Harodim - Ragnar lothbrok fångar en kille som tydligen är Bin laden? Han har en intressant historia att berätta om 911 som inte precis går ihop med den officella sagan. Porr för konspirationsteoretiker, dock som film rätt trist. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Welcome to the Dollhouse (1995)
Inte alls vad jag förväntade mig, men på ett bra sätt. Mycket råare och "sannare" än en hollywoodrulle om samma ämne skulle varit.
Svårt att betygsätta men toppbetyg blir det iaf !

Permalänk
Medlem

Avengers - Age of Ultron - Såg andra Avengersfilmen igår. Påkostad action och underhållande och sevärd för oss som gillar suprehjältegenren.
Dock måste jag ändå komma med lite kritik mot denna. Även om filmen var två och en halv timme lång så fick man känslan av att det klipps bort en hel del scener som skulle behövts för handlingens skull. Det blev vissa "WTF ?" scener där saker bara hände utan någon vettig förklaring, lite som att jultomten plötsligt skulle dyka upp i en fight, döda lite bad guys och sedan försvinna och aldrig nämnas igen...

Men bortsett från detta var den klart underhållande. En hel del humor också som inte kändes alltför framtvingad. Blev en hel del skratt från publiken.

Den får 7/10 i betyg av mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jupiter ascending - sci-fi med Mila kunis. Effektfullt i samma stil som Guardians of the galaxy med massor av strider, fighting,rymd och annat. Som vanligt lyckas man effektivt döda storyn med alla effekter och det hela blir snabbt ganska ointressant. Synd men det är väl så man vill ha det i Amerikatt.

Ned Stark dör inte i denna

Dold text

6/10

REC 4 - Zombie?-action som tar vid där tvåan slutade. Nu är man på en båt och zombar sig. Dugligt men denna serien blir nog aldrig lika bra som första filmen då det känns som man nånstans helt har glömt vad det var som gjorde den första filmen bra. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kollade precis War Horse av Spielberg och blev väldigt besviken. Den var ofta snyggt filmad. Men extremt klyschig och det var på tok för märkbart i vilka känslor filmen nästan ville tvinga in en i, som att den konstant använde push in för att visa folks reaktioner när den till synes omöjliga situationen löstes I sista sekund. Alla filmens omöjliga situationer löstes i sista sekund. 2/5 får den av mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Svinalängorna.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk

American Sniper.

Ger den 7/10. Lite för mycket "'Murica" och därefter känns det som att krigsfilmer som innehåller PTSD inte är särskilt originella längre. Bra film i övrigt.

Permalänk
Avstängd

Kiss Of The Dragon, Jet Li´s bästa, underhållande action med lite drama, självklart finns det orealistiska scener som när han spöar en hel sal full med mästare i karate, men det är gjort på ett elegant vackert sätt. Hur den slutar är givet redan från början men det gör inte tittandet på filmen mindre angenämt. Rekommenderar filmen.

Permalänk
Medlem

Ex Machina 7,5/10

Över mina förväntningar faktiskt.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd

Ichi the Killer, inte min typ av film, pervers, full av vansinnigheter, förstår mig inte på personer som gillar sådana här filmer, den är ju nästan lika vidrig som Sodoms 120 dagar från 1975 och den sortens filmer. Man kan göra action och skräck med stil, denna filmen saknar helt stil skiter i vad "experter" inom film påstår. Så betyget blir lägsta möjliga.

Permalänk
Medlem

Miss secret agent

7/10

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Avstängd

Kingsman, fram till kyrkscenen var den godkänd och inte mer, där dog filmen, bara absurd, den blev lika patetisk som Desperado.

Permalänk
Medlem

Ex Machina 9.5/10

Ingen actionrulle men gud så bra skådespeleri och uppbyggnad. Väldig speciell!
Om man gillar den ska man även se Birdman!

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Tomorrowland får 6,5/10 av mig.

Helt klart sevärd, däremot kanske inte på biografen... Tyckte hela filmen i sig vart ett stort "jaha?" men den hade fortfarande det här spännande så att man ville fortsätta titta.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Chappie 7/10
Rolig action som har sina stunder av lite djupare saker. Sen har jag länge gillat Die Antwoord.

Ex Machina 4/10
Knappt sevärd. Tog inte många minuter innan man räknat ut hela handlingen och allt blev precis som jag trodde.
Sen var vissa val och beteenden väldigt konstiga och motsägelsefulla.
Och detta är ändå en film genre som brukar tilltala mig. Filmen hade väl sina stunder ändå och var snyggt gjord så den får ändå 4 av 10.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk

Ender's Game rätt kul film, dock lite konstig handling
Ger den 6/10

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90