Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Skäll på Lundafolket som blir sparkade, det är ju de som utvecklat mjukvaran till stor del. Nya kamera-api:et ger leverantörerna en spark att tillåta fler inställningsmöjligheter och manuella inställningar. Kommer inte Lollipop till Z3 nu?

Tror Lundafolket har det kärvt nog utan skäll.
Vet ej när det kommer.

Permalänk

Nån mer som har problem med 8.1 till lumia 1020?

Sen jag uppdaterat så har dessa saker inträffat:
Explorer kraschar extremt ofta
Vissa sidor ex. Korsord.se fungerar ej längre samt att vissa knappar på sidor ej funkar, t.ex skulle svara på ett inlägg på disquss skrev allt men sen går det inte trycka på skickaknappen.....jag höll på att bli galen.
Sen är nått annorlunda med touchen med riktigt ofta hamnar jag på ofrivilliga länkar vet inte om telefonen har blivit så mkt slöare så att allt inte laddat klart när man trycker eller vad det är.

Ledsamt detta för jag har varit så jävla nöjd innan

Permalänk
Medlem

Intressanta smockor Microsoft delar ut nu.

1) Tjoff, Microsoft is making a rom that allows Android smartphones to run Windows 10 for phones.
Tjoff, helt plötsligt kommer det i framtiden att bli möjligt att köra wp10 på alla lurar i marknaden.

2) Tjoff, WP10 supports USB Mass Storage, peripherals and hubs.

3) Tjoff, MS wants to see speedier uppdates for WP10 with "Project Milkyway"

Mer att läsa:
http://www.windowscentral.com/winhec

Permalänk
Medlem
Skrivet av devildenied:

Nån mer som har problem med 8.1 till lumia 1020?

Sen jag uppdaterat så har dessa saker inträffat:
Explorer kraschar extremt ofta
Vissa sidor ex. Korsord.se fungerar ej längre samt att vissa knappar på sidor ej funkar, t.ex skulle svara på ett inlägg på disquss skrev allt men sen går det inte trycka på skickaknappen.....jag höll på att bli galen.
Sen är nått annorlunda med touchen med riktigt ofta hamnar jag på ofrivilliga länkar vet inte om telefonen har blivit så mkt slöare så att allt inte laddat klart när man trycker eller vad det är.

Ledsamt detta för jag har varit så jävla nöjd innan

Prova att göra en Soft Reset. Om inte en hjälper, prova att göra några till efter varandra, tre till fyra bör räcka.
Se till att du gör dem på rätt sätt så att det inte blir vanliga omstarter, (omstarter kommer inte att hjälpa.)

Alltså: Håll in knapparna Volym-ned + Power-off samtidigt, ända till dess att skärmen blir svart och telefonen vibrerar en gång, släpp därefter knapparna. Släpper du för tidigt blir det en vanlig omstart.

Permalänk
Medlem

Vad menas med detta felmeddelande på min Lumia 920

Har fått ett fel på min Lumia 920, där min touch slutar att ta emot kommando.
lagade displayen på den på en firma i september 2014 pga av krossad display, touchen funkade som vanligt fast den var sprucken.
Nu har dock min touch lagt av helt, i början så räckte det med att jag soft bootade den 1ggr, men efter nu i Lördags så gav den upp helt, soft bootade säkert 100gr utan att få igång displayen.
I frustration(I-landproblem) så hard resetade jag den, men det hjälpte inte, förrän jag var inne i butiken som skulle hjälpa mig, men sen när jag skulle stoppa tillbaka mitt sim kort iden så la den av igen.
Nu har jag fått svaret att det är kontrollerchipet till digitizern som har gett upp.
Nu till min fråga räcker det med att byta ut LCD displayen/touchen så är saken biff?
Eller ät det något chip?
Tänkte då att detta chip sitter i den del om man köper touchen/LCD displayen...?

Tpf jspm

Permalänk
Medlem

Efter denimuppdateringen så vägrar inkorgen att uppdatera med senaste mailet högst upp i listan. Det krävs antingen att jag swipar till oläst och tillbaka eller går in och ur inboxen för att nya mail ska dyka upp.
Verkar inte hjälpa med omstart heller.

Permalänk

Har ett litet problem med Windows Phone för tillfället
Jag gjorde nyss en" factory reset" av min telefon för att pigga upp den lite
Vad jag märkte när jag loggade in med "smurf" e-posten som jag gjorde för telefonen är att den synkar alla min kontakters info

Paranoid som jag är så gör detta mig oroad
Speciellt eftersom det är en oseriös e-post endast ämnad för att kunna bruka telefonen

Så min fråga är då om det går göra ett lokalt konto?
Eller förhindra att kontakter syncas till molnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Andersson:

Har ett litet problem med Windows Phone för tillfället
Jag gjorde nyss en" factory reset" av min telefon för att pigga upp den lite
Vad jag märkte när jag loggade in med "smurf" e-posten som jag gjorde för telefonen är att den synkar alla min kontakters info

Paranoid som jag är så gör detta mig oroad
Speciellt eftersom det är en oseriös e-post endast ämnad för att kunna bruka telefonen

Så min fråga är då om det går göra ett lokalt konto?
Eller förhindra att kontakter syncas till molnet?

Varför har du en massa kontakter på en e-post endast ämnad för att bruka telefonen?

Svaret är nej, kontakterna måste alltid syncas mot något konto. Outlook, gmail, eller något annat.

Om du vill ta bort dem så gå in på outlook.com och radera alla kontakter - > försvinner även från telefonen.

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Varför har du en massa kontakter på en e-post endast ämnad för att bruka telefonen?

Svaret är nej, kontakterna måste alltid syncas mot något konto. Outlook, gmail, eller något annat.

Om du vill ta bort dem så gå in på outlook.com och radera alla kontakter - > försvinner även från telefonen.

Använder inte min telefon för något annat än att kolla Swec, reddit, youtube, ringa, sms:a etc
Så för att undvika att ha min riktiga och "värdefulla" e-mail på ytterligare en device så kör jag med en fake mail

Alltid gjort så och kommer fortsätta göra så
Är väldigt försiktigt med min personliga info

Men jag behöver fortfarande kunde ringa och sms:a folk. Annars tror jag att poängen med att ha en telefon går förlorad
Tyvärr så syncas ju dessa till molnet vare sig jag vill eller inte

Hittade en lösning iaf
Ändrade account sever till 127.0.0.1, en loop-back ip om jag fattat det rätt
Med andra ord så kan inget syncas mot molnet

edit:
Ganska missnöjd att dem inte ger alternativet att spara dem lokalt på sim kortet
Hoppas dem lägger in det i WP 10
Är förövrigt nöjd med telefonen, bästa price/perf jag fått

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är kanon att man slipper möjligheten med lokala/simkortskontakter. Många sparar sina kontakter fel och när telefonen går sönder är de förlorade.

Permalänk
Skrivet av Mr Andersson:

Har ett litet problem med Windows Phone för tillfället
Jag gjorde nyss en" factory reset" av min telefon för att pigga upp den lite
Vad jag märkte när jag loggade in med "smurf" e-posten som jag gjorde för telefonen är att den synkar alla min kontakters info

Paranoid som jag är så gör detta mig oroad
Speciellt eftersom det är en oseriös e-post endast ämnad för att kunna bruka telefonen

Så min fråga är då om det går göra ett lokalt konto?
Eller förhindra att kontakter syncas till molnet?

Är det inte dags att skaffa ett seriös Microsoft-konto istället? Med tanke på alla Microsoft tjänster som finns så lär du ju behöva använda det snart igen gissar på att till och med Windows lär ju kräva inloggning i framtiden om du kör det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Är det inte dags att skaffa ett seriös Microsoft-konto istället? Med tanke på alla Microsoft tjänster som finns så lär du ju behöva använda det snart igen gissar på att till och med Windows lär ju kräva inloggning i framtiden om du kör det.

Ser ingen anledning att använda ett mitt huvudkonto till en mobil för så simpelt bruk
Har dessutom gjort en ny e-mail nu med bättre säkerhet
Tog bort min kontakter från den gamla e-mailen

Tvivlar dessutom starkt på att dem kommer tvinga folk att logga in på datorn till Windows 10
De vill att folk ska gå över till W10, inte stanna på w7.
Något jag skulle göra om jag blir tvingad att konstant vara inloggad.

Skrivet av jocke92:

Jag tycker det är kanon att man slipper möjligheten med lokala/simkortskontakter. Många sparar sina kontakter fel och när telefonen går sönder är de förlorade.

Varför är det skönt att inte ha valfrihet?
"One size fits all" är ett korkat koncept enligt mig
Vill jag göra så så borde jag får göra det. Kanske gör det krångligare för mig men är värt det från ett integritet perspektiv
Har dessutom så få kontakter, kan lista de flesta direkt i huvudet och att fråga dem är inget problem

Permalänk
Medlem

Vad jag vet kan du köra utan att ange mail alls, åtminstone på denim. Dock fungerar ett Microsoft konto väldigt bra (backup osv) och även den mest konspiratoriskt lagda kan känna sig hyffsat säker att ha informationen lagrad hos MS. Den är betydligt säkrare där än hos Google eller FB/valfri tjänst. Kontakter på SIM-kort funkar också vad jag vet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Utan konto kommer du ju inte kunna använda butiken och därav appar. Samma hos Apple. Hos Google skulle det gå utan, men bara om du accepterar att sideloada APKs. Det är lite som att du behöver ett Steamkonto för att använda Steam, Spotifykonto för att lyssna på musik osv. Du kan registrera Microsoftkonton utan att skapa nya mailadresser.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns andra affärer än elgiganten som prissänker mobiler som nkl 930?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wpox:

Någon som vet om det finns andra affärer än elgiganten som prissänker mobiler som nkl 930?

Undrar densamma, är själv i tankarna av att köpa en 930a. Hör av dig om du hittar något alternativ, gör detsamma om jag hittar

Permalänk
Avstängd

Prisjakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jfqvist:

Prisjakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Du missförstod :), självklart kan vi själva kolla upp priset på prisjakt. Ja tror både jag och han menade att om någon prissänkning är på gång osv.

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jfqvist:

Prisjakt?

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet med prisjakt är ju att man inte kan sortera bort butiker som lägger på hutlösa fraktpriser för att vara billigast på många produkter. Går visserligen om man bevakar och ska få resultatet med e-post men på sidan visar tyvärr alla butiker. Har nog att göra med att Prisjakt måste ha in pengar för att driva sajten.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle hålla elgiganten under uppsikt, speciellt när helgerna närmare sig, de brukar ha bra erbjudande på Lumia 930.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Jag skulle hålla elgiganten under uppsikt, speciellt när helgerna närmare sig, de brukar ha bra erbjudande på Lumia 930.

De har erbjudande varje måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Jag skulle hålla elgiganten under uppsikt, speciellt när helgerna närmare sig, de brukar ha bra erbjudande på Lumia 930.

Netonnet har slutat sålt nkl 930

Permalänk
Skrivet av Wpox:

Någon som vet om det finns andra affärer än elgiganten som prissänker mobiler som nkl 930?

Elfynd har Nokia Lumia 930 billigt. Dock ska man ha i åtanke att Elfynd verkar köpa in produkter där förpackningarna fått transportskador, så vill man ha hel kartong så ska man inte köpa av dem.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Verkar kunna få tag i en i nyskick Lumia för 1900:- kommer nog slå till och sälja min Iphone 6 plus då jag saknar WP så jäkla mycket!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Problemet med prisjakt är ju att man inte kan sortera bort butiker som lägger på hutlösa fraktpriser för att vara billigast på många produkter. Går visserligen om man bevakar och ska få resultatet med e-post men på sidan visar tyvärr alla butiker. Har nog att göra med att Prisjakt måste ha in pengar för att driva sajten.

Finns ett alternativ som gör att man kan sortera efter billigast pris inklusive frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TwiceFire:

Verkar kunna få tag i en i nyskick Lumia för 1900:- kommer nog slå till och sälja min Iphone 6 plus då jag saknar WP så jäkla mycket!

Gjorde det samma i veckan men gick tillbaka till en Lumia 925, den börjar bli gammal men fortfarande supernöjd!

Permalänk
Skrivet av YoungTony:

Gjorde det samma i veckan men gick tillbaka till en Lumia 925, den börjar bli gammal men fortfarande supernöjd!

Trevligt! Jo 925 har jag haft tidigare också och den är väldigt fin faktisk också.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Elfynd har Nokia Lumia 930 billigt. Dock ska man ha i åtanke att Elfynd verkar köpa in produkter där förpackningarna fått transportskador, så vill man ha hel kartong så ska man inte köpa av dem.

Håller mig till Elgiganten då.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stormense
Problemet med prisjakt är ju att man inte kan sortera bort butiker som lägger på hutlösa fraktpriser för att vara billigast på många produkter. Går visserligen om man bevakar och ska få resultatet med e-post men på sidan visar tyvärr alla butiker. Har nog att göra med att Prisjakt måste ha in pengar för att driva sajten.

Skrivet av Prodigys:

Finns ett alternativ som gör att man kan sortera efter billigast pris inklusive frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det vet jag men bara för enskild produkt. Tex söker man på SSD och billigast eller pris/GB får man med affärer som säljer billigt men tar igen det på frakten. Man borde kunna filtrera bort vissa butiker i sin sökning.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Jo det vet jag men bara för enskild produkt. Tex söker man på SSD och billigast eller pris/GB får man med affärer som säljer billigt men tar igen det på frakten. Man borde kunna filtrera bort vissa butiker i sin sökning.

Brukar sluta med att jag bara kryssar i de kända/respekterade butikerna istället för att slippa skräpet, men då söker man bara på ett mindre antal butiker.