Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Inet, ni har tappat mig som kund, för alltid.

Permalänk
Medlem

Agenten hade kunnat sköta det på ett bättre sätt, slänga på luren är aldrig bra.
Jag kan dock relatera, det finns inget värre än att lyssna på en gnällspik som inte får in det man säger.
Om kundtjänst förklarade varför priserna höjdes så får man nöja sig med det, det finns ingenting du kan bestrida överhuvudtaget då du inte köpte någonting innan priserna förändrades.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk

Det är ju inte för egen profit och för att jävlas som försäljare höjer priserna. Dom omsatte säkert lagret och då till ett betydligt högre inköpspris än förra batchen. Detta på grund av dollarförstärkningen mot kronan.

Jag som är i branschen vet att även de största drakarna har extremt pressade marginaler på 6-15% ungefär. Om då en vara gått upp i inköpspris som måste dom höja för att inte förlora på att sälja till dig i det här fallet.

Att en annan leverantör har ett lägre pris är för att dom inte omsatt lagret.... enkelt.

Det är lite märkligt att du upplever att dom lurat dig, du har en sparad kundkorg, det betyder ju inte att du "låst" ett pris. Hade du tryckt köpknappen direkt så är det en annan sak.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag tror inte att Inet saknar gnälliga kunder.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Herregud vilken jobbig människa, all förståelse till stackaren på kundtjänst som var tvungen att ta ditt samtal och till slut fick nog. Tror du verkligen en random kundtjänstmedarbetare ska ha ett exakt svar på varför en helt annan avdelning valt att höja priset på något? De ljög inte, de försökte förklara hur det brukar vara.

Vem har ens mage att ringa och klaga över att man själv varit klantig nog att missa ett bra erbjudande? De har absolut ingen skyldighet att se till så du får den bästa möjliga dealen, inte heller att informera dig om hur de sätter sina priser och varför. Köp allt där det är billigast bara istället för att försöka dig på någon sorts kohandel och hänga ut affären om de inte gör som du vill.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Komponentpriser kan ändras väldigt mycket över en natt, även utan anledning. Vänta så får du se att NoN och Dustin också höjer litegrann!

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Damn så mycket otrevligt folk det finns alltså. Bara för att TS må ha haft en dålig attityd mot Inet behöver ni inte attackera honom på samma sätt...
On Topic:
Jag har personligen blivit bemöt på ett mycket bra sätt av Inet de gångerna jag har behövt hjälp, men sen så hade jag själv en trevlig ton. Jag vet inte på vilket sätt du talade med kundtjänsten på Inet, men du kan ju försöka att sätta dig i deras sitts.

Permalänk
Medlem

Troll?
Annars har jag ringt in när jag haft en färdig lista som prisändrades till jag skulle köpa, och då fick jag förra priset. Också på grafikkort tror jag. Så det kan löna sig att ringa och berätta situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Damn så mycket otrevligt folk det finns alltså. Bara för att TS må ha haft en dålig attityd mot Inet behöver ni inte attackera honom på samma sätt...
On Topic:
Jag har personligen blivit bemöt på ett mycket bra sätt av Inet de gångerna jag har behövt hjälp, men sen så hade jag själv en trevlig ton. Jag vet inte på vilket sätt du talade med kundtjänsten på Inet, men du kan ju försöka att sätta dig i deras sitts.

Inet är Sweclockers Mecka = snackar skit om inet här är lika med döden. DU har större chans att överleva om du bränner upp koranen på öppen gata i Syrien!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Om det är som du säger att kundvagnen helt plötsligt va borta så förstår jag din reaktion.
Om du loggade in och skapade din kundvagn och Inet höjer priset på någon av varorna du har valt så är det väl inte för mycket begärt att dom skickar ett mejl till det dej i rent upplysningssyfte.
Vad tror du själv? Att den försvann för att du gjorde fel när du sparade eller att den försvann för att dom har programmerat att radera kundvagnar vid prishöjningar?

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem

Onödigt gnäll tcker jag TS om du hade kollat igår och de kostade 4490:- då och senare i dag hade de rasat till 3590:- hade du gnällt då med? Saken är den att priserna på datorkomponenter ändras väldigt fort +600kr har jag för mig när jag handlade sist från tyskland.

Så tyvärr det är bara att gilla läget.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag tror inte att Inet saknar gnälliga kunder.

Särskilt inte när dem inte ens har handlat där
Tillåt mig att skratta:

HAHAHAHAHAHA

Dold text
Permalänk
Skrivet av kjellapa:

Annars har jag ringt in när jag haft en färdig lista som prisändrades till jag skulle köpa, och då fick jag förra priset. Också på grafikkort tror jag. Så det kan löna sig att ringa och berätta situationen.

Har varit med om samma sak, skulle lägga en beställning men klockan hann precis slå 00.00 och bland annat en processor höjdes med ett par hundralappar... mailade och frågade om något kunde göras och det var inga som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Ringde Inet. Prishöjningen berodde på att Webhallen hade höjt priserna. Sedan ändrade man sig och sa att det berodde på dollarn. Alla butiker har höjt hette det och man har höjt flera saker. När jag sedan sa att Asus Rog Matrix R9 290X Platinum finns för 3,490 kr på Netonnet och Dustin Home ...

Men beställ grafikkorten där priset är billigare isåfall, om du snabbar dig så kanske dom inte hinner höja där med

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Inet är Sweclockers Mecka = snackar skit om inet här är lika med döden. DU har större chans att överleva om du bränner upp koranen på öppen gata i Syrien!

vilket skitsnack. folk ställer sig på inets sida för att ts beter sig som en barnunge och är omöjlig att ha att göra med.

Permalänk
Medlem

Haha att det har gått så långt att t om butiker har fanboys nuförtiden.. Patetiskt..

Personligen tycker jag att det nog inte är mycket att gnälla över när en butik ändrar pris men samtidigt är det viktigt med bra kundbemötande hur jobbig kunden än är.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Agenten hade kunnat sköta det på ett bättre sätt, slänga på luren är aldrig bra.
Jag kan dock relatera, det finns inget värre än att lyssna på en gnällspik som inte får in det man säger.
Om kundtjänst förklarade varför priserna höjdes så får man nöja sig med det, det finns ingenting du kan bestrida överhuvudtaget då du inte köpte någonting innan priserna förändrades.

Supporten slängde inte på luren. Somebi medger själv i sin berättelse/beskrivning av samtalet att han flera gånger blev informerad att samtalet skulle avslutas och varför.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Haha att det har gått så långt att t om butiker har fanboys nuförtiden.. Patetiskt..

Personligen tycker jag att det nog inte är mycket att gnälla över när en butik ändrar pris men samtidigt är det viktigt med bra kundbemötande hur jobbig kunden än är.

Kunden sa specifikt i detta fall att han inte ville bli inspelad, supporten la då på eftersom samtal alltid spelas in. Ser inga problem här förutom att TS skjuter sig själv i foten för varje ny post han gör.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Inet är Sweclockers Mecka = snackar skit om inet här är lika med döden. DU har större chans att överleva om du bränner upp koranen på öppen gata i Syrien!

Visserligen sant, men när snubben sitter och grinar över att Inet utför någon form av olaglig avlyssning för att han sitter och pratar i telefon i samma rum som sin fru så får man nog räkna med att simma motströms i kommentarsfälten.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Suck, det känns som att du tar ut din besvikelse på inet. Får vi höra på inspelningen så lär vi säkert få höra en otrevlig attityd också. När hade du gett dig då? Känns som fel läge att prisförhandla med någon från kundtjänst. Vad ska dom säga? "Jo men visst, du gnäller som en kärring så du får väl dom för inköpspris då!"

Jag är glad att jag inte jobbar med kundtjänst och behöver stöta på liknande personer själv.

Suck!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag håller på Kunden! Lyssna på Er själva många av Er gnäller minst lika mycket som ts

Förstår ts till viss del och tycker inte att det är ok med att man man skall skall behöva ta att en representant för butiken lägger på i örat på en. Personen på Inet hade bara behövt säga att kunden skulle få prata med butikschefen som i sin tur hade kunnat komma fram till en överenskommen deal med lite rabatt på det totala köpet för att vara tillmötesgående. Det är så man gör affärer och får återkommande och trogna kunder det är aldrig ok att lägga på i örat på en kund oavsett hur jobbig personen ifråga är, alla kan ha en dålig dag och det måste man kunna ha förståelse för.

Nåväl vill passa på att säga gratis till nya datorbygget hoppas du blir nöjd, lycka till

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Ett tips är att alltid handla sina grejer på helgen. Ofta sänker återförsäljare priserna på fredag kväll och höjer igen på måndag morgon. Då hinner inte gnälliga tillverkare eller distributörer att klaga på deras prissättning.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Har ni ingen läsförståelse?

Jag är inte sur för att man har höjt priset. Jag är sur för att man har en pissig attityd och för att man slänger på luren i örat på mig. Är också sur över att man ljuger. Om man nu har höjt priserna för att dollarna har gått upp, vilket den har gjort, så skulle samtliga priser höjas och inte bara detta grafikkortet. Man har höjt bara för att Webhallen har höjt.

Webhallen höjde priserna för att dollarn gick upp. Inet höjde priserna för att Webhallen gjorde det. Så vad blir egentligen skillnaden? Båda anledningarna är drabbade av dollarn.. Webhallen är en av de närmaste konkurrenterna Inet har, inte konstigt att de matchar priser.
För mig har det själv gått tvärt om, Gått till inet och sagt att webhallen är billigare, så har jag fått det för samma pris.

Om inte på mig, lyssna på Anton

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Somebi:

Jag kan väldigt lite om datorer och deras komponenter så nu när jag går i köptankar att köpa och bygga min första egna speldator så började jag i fredags att lusläsa detta forum. Kom efter ett par dagars läsning fram till att jag ville köpa 2 st Asus Asus Rog Matrix R9 290X Platinum. Alla verkar rekommendera Inet så jag satt i söndags kväll och skapade min egna kundvagn med alla komponenter så som chassi, moderkort, processor etc. Asus Rog Matrix R9 290X Platinum fanns det 14 st i lager och priset var 3,490 kr/st.

I dag tänkte jag bli medlem här för starta en tråd för att se så att alla komponenter passar ihop eller om ni som är mer kunniga har andra bättre förslag. Kollade min kundvagn på Inet men den fanns inte kvar. Sökte på Asus Rog Matrix R9 290X Platinum men det kostar i dag 4,490 kr mot 3,590 kr som det kostade i går.

Ringde Inet. Prishöjningen berodde på att Webhallen hade höjt priserna. Sedan ändrade man sig och sa att det berodde på dollarn. Alla butiker har höjt hette det och man har höjt flera saker. När jag sedan sa att Asus Rog Matrix R9 290X Platinum finns för 3,490 kr på Netonnet och Dustin Home svarade man inte och när jag sa att priserna på t.ex, GTX 970 är detsamma hos er på Inet som förra veckan (i fredags när jag började kolla) sa personen att vi nog inte kommer längre med detta samtalet. Jag frågade varför, man måste väl kunna ha en dialog om priserna? Fick inget svar så jag sa då att jag ville passa på att säga att jag inte accepterar att samtalet spelas in, vilket en automatiserad röst sa innan samtalet började att det eventuellt kan bli. Då sa personen att så är det bara och eftersom jag inte ville bli bandad och att jag bara vill diskutera priser så avslutar vi samtalet, och så la personen på luren i mitt öra.

Inet, ni har visat vad ni går för så innan jag ens blev kund hos er så har ni tappat mig som kund för alltid.

Netonnet fick ta emot min order på 22,750 kr. Där var man tacksam att ha mig som kund och svarade på alla mina frågor utan minsta problem. Vi pratade i 30 min.

OM vi vänder på steken, hur vänlig var du själv i ditt tonläge? Finns alltid två sidor av ett mynt..
Sen tycker jag inte det är så mkt att gnälla om
Du är nog mest förbannad för att korten du tänkte köpa blev dyrare.
Priserna går upp och ner, då får man vara snabb, eller handla någon annanstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Förstår ts till viss del och tycker inte att det är ok med att man man skall skall behöva ta att en representant för butiken lägger på i örat på en.

Tror ärligt vem som helst hade lagt på om det hade TS i öronen. Det är inte okej att ta upp supportens tid med onödigt trams när de redan berättat varför, om inte han är nöjd med svaret får han väl handla någon annanstans. Tror inte någon orkar sitta och lyssna på tjat tills de ger honom ett bättre pris. Vill han chit-chata får han väl ringa en kompis och prata med som i detta fall blev netonet i 30 MINUTER....

Permalänk

lol va roligt att se alla inet fanboys som tar TS upplevelse som en personlig förolämpning och försöker försvara inet med att "dom har RÄTT att göra så", lol, det handlar inte om vad inet har laglig rätt att göra, du kan naturligtvis slänga på luren i örat på varenda kund du får utan att någon kan stämma dig, men hur många kunder kommer du ha till slut?

en bra kundkänst är inte dom som kan vara trevliga mot trevliga personer, en bra kundtjänst är dom som kan hantera även upprörda, missnöjda och krävande personer på ett professionellt sätt, för även gnälliga personer har pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Har ni ingen läsförståelse?

Jag är inte sur för att man har höjt priset. Jag är sur för att man har en pissig attityd och för att man slänger på luren i örat på mig. Är också sur över att man ljuger. Om man nu har höjt priserna för att dollarna har gått upp, vilket den har gjort, så skulle samtliga priser höjas och inte bara detta grafikkortet. Man har höjt bara för att Webhallen har höjt.

Klarar Netonnet och Dustin Home att har kvar priset 3,490 kr så klarar nog Inet det med.

Angående att spela in samtal så vet jag att man får göra det men endast mellan två parter (t.ex. mig och personen på Inets kundtjänst). Nu var det dock så att min sambo satt och pratade med sin kusin i telefon och det kunde man höra så Inet har dels spelat in mig men också henne vilket gör att man har spelat in tredjepart vilket kallas avlyssning och det är olagligt. Inet hade tur för jag spelade inte in samtalet. Önskar jag gjorde det så jag kunde anmäla företaget med tanke på hur illa man har betett sig. Att lägga på luren i kundens öra visar hur pissig attityd man har. Man är inte värd mina pengar.

Vi har läsförståelse. Vi ser att du inte köper förklaringen om dollar. Inte svårt att lista ut att du fortsatte käfta med Inet efter att du fått det förklarat med andra ord. Som sagt, vad ska de göra efter att du inte förstått förklaringen? Att du vägrar köpa en fullt riktig förklaring för att du inte förstår enkla sammanhang gör att de hamnar i en situation där de antingen kan fortsätta i evighet eller avbryta samtalet. Eller hur?

Du anklagar dem i din enfald för att ljuga, det enda du citerar som belägg för detta är din egen okunskap. Priset på en produkt uppdateras när lagret uppdateras. Låt säga att de köpt in 200 grafikkort i november för 2700:- styck, så sätter de en liten marginal på det och lägger på moms på 25%, dessa har sedan har räckt fram tills nu. Så fick de nu in sin senaste order, priset har på grund av dollarn ändrats till 3400:- stycket. Då anpassar de priset efter det. Andra produkter eller andra butiker har inte uppdaterat priset samtidigt, eftersom deras leveranser med nya priser inte kommit in vid samma tidpunkt. Är det så svårt att förstå? Begriper du inte att kundtjänst inte kan göra annat än att lägga på om du inte tänker ge dig? Så länge du kräver att de ska erkänna en lögn de inte är skyldiga till eller kräver att de ska sälja till förlust så kan de inte tillmötesgå dina önskemål. Det blir ett sisyfosarbete, då är det bara att lägga på som är alternativet till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Jag kan väldigt lite om datorer och deras komponenter så nu när jag går i köptankar att köpa och bygga min första egna speldator så började jag i fredags att lusläsa detta forum. Kom efter ett par dagars läsning fram till att jag ville köpa 2 st Asus Asus Rog Matrix R9 290X Platinum. Alla verkar rekommendera Inet så jag satt i söndags kväll och skapade min egna kundvagn med alla komponenter så som chassi, moderkort, processor etc. Asus Rog Matrix R9 290X Platinum fanns det 14 st i lager och priset var 3,490 kr/st.

I dag tänkte jag bli medlem här för starta en tråd för att se så att alla komponenter passar ihop eller om ni som är mer kunniga har andra bättre förslag. Kollade min kundvagn på Inet men den fanns inte kvar. Sökte på Asus Rog Matrix R9 290X Platinum men det kostar i dag 4,490 kr mot 3,590 kr som det kostade i går.

Ringde Inet. Prishöjningen berodde på att Webhallen hade höjt priserna. Sedan ändrade man sig och sa att det berodde på dollarn. Alla butiker har höjt hette det och man har höjt flera saker. När jag sedan sa att Asus Rog Matrix R9 290X Platinum finns för 3,490 kr på Netonnet och Dustin Home svarade man inte och när jag sa att priserna på t.ex, GTX 970 är detsamma hos er på Inet som förra veckan (i fredags när jag började kolla) sa personen att vi nog inte kommer längre med detta samtalet. Jag frågade varför, man måste väl kunna ha en dialog om priserna? Fick inget svar så jag sa då att jag ville passa på att säga att jag inte accepterar att samtalet spelas in, vilket en automatiserad röst sa innan samtalet började att det eventuellt kan bli. Då sa personen att så är det bara och eftersom jag inte ville bli bandad och att jag bara vill diskutera priser så avslutar vi samtalet, och så la personen på luren i mitt öra.

Inet, ni har visat vad ni går för så innan jag ens blev kund hos er så har ni tappat mig som kund för alltid.

Netonnet fick ta emot min order på 22,750 kr. Där var man tacksam att ha mig som kund och svarade på alla mina frågor utan minsta problem. Vi pratade i 30 min.

Det här kan vara det roligaste jag läst i mitt liv.
Som första svarsposten sa så låter du mest som en gnällspik och inget mer. Vad samtalen spelas in för framgår ju när du ringer, vill du inte acceptera det så skickar du mail. Simple as that.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Tror ärligt vem som helst hade lagt på om det hade TS i öronen. Det är inte okej att ta upp supportens tid med onödigt trams när de redan berättat varför, om inte han är nöjd med svaret får han väl handla någon annanstans. Tror inte någon orkar sitta och lyssna på tjat tills de ger honom ett bättre pris. Vill han chit-chata får han väl ringa en kompis och prata med som i detta fall blev netonet i 30 MINUTER....

Sen finns det ju de som fått sparken för mindre, 22.750 spänn för 30 MINUTER inte illa.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

lol va roligt att se alla inet fanboys som tar TS upplevelse som en personlig förolämpning och försöker försvara inet med att "dom har RÄTT att göra så", lol, det handlar inte om vad inet har laglig rätt att göra, du kan naturligtvis slänga på luren i örat på varenda kund du får utan att någon kan stämma dig, men hur många kunder kommer du ha till slut?

en bra kundkänst är inte dom som kan vara trevliga mot trevliga personer, en bra kundtjänst är dom som kan hantera även upprörda, missnöjda och krävande personer på ett professionellt sätt, för även gnälliga personer har pengar.

Väl skrivet

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Känns som veckans trolltråd..

Om nu detta är sant, så ska Inets kundsupport ha en stor eloge, för allt skit de orkar med.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD