Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

För kass dator för cs go?

Permalänk
Medlem

För kass dator för cs go?

Jag börjar med att nämna att jag är långt ifrån ett geni när det gäller datorer men hoppas på något svar här.
Intel core 2 duo CPU E7400 2.80 GHz
4 GB ram
Asus EAH4670 512M Grafikort
144hz skärm

Starta igång gamla datorn för en vecka sedan, har alltid spelat 1.6 på den men nu i cs go så får aldrig till min fps, den droppar hela tiden och ligger mellan 130 och 50 och hoppar där emellan. Skulle vilja påstå att jag läst EXAKT varenda tråd på internet och provat allt från olika launch options till installerat om drivrutiner och har spelet i lägsta grafik osv men får inte till det så min fråga är helt enkelt, är min dator för kass eller kan det vara något annat? Vet ej hur relevant det är men i cs 1.6 så låg jag stabilt på 100 fps men får inte till det i cs go.

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Svar: ja

Permalänk
Master of Overkill

Svar ja också där på den.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Ett bättre grafikkort skulle med största sannolikhet avhjälpa problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carnhothep:

Ett bättre grafikkort skulle med största sannolikhet avhjälpa problemet

Enbart grafikkort? Inte processor eller något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av labbarn:

Enbart grafikkort? Inte processor eller något annat?

Jag tror att grafikkortet är det största problemet. Överklockning av processorn vore förstås inte fel det heller.

Permalänk
Medlem

tror faktiskt det är prio processor i denna situation (om du bara spelar CS) går säkert att hitta en begagnad 4kärnig till ditt moderkort
Annars om du inte är så datorkunnig och ska bygga en helt ny så kan du bara fråga, bara skriva budget och vad som ska finnas i den (datorn + kringutrustning etc)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Jag tror att grafikkortet är det största problemet. Överklockning av processorn vore förstås inte fel det heller.

CS är mest processorkrävande, och den där processorn är lite naaah, grafikkortet med för den delen, men droppar det sådär i CS är det nog prollen

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk

4670 är ett ganska uselt kort och en riktig flaskhals i ditt system

Permalänk
Medlem

Både processor och grafikkort bör bytas för CS:GO

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Både processor och grafikkort bör bytas för CS:GO

med HD 6450 kunde jag spela någrlunda bra på 1600x900.... men det är dags att uppgradera grafikkortet...processorn kan du uppgradera ganska enkelt.. e8400 överklockad? eller q6600 q9400++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

med HD 6450 kunde jag spela någrlunda bra på 1600x900.... men det är dags att uppgradera grafikkortet...processorn kan du uppgradera ganska enkelt.. e8400 överklockad? eller q6600 q9400++

Vad menar du med : e8400 överklockad? eller q6600 q9400++ ?

Permalänk
Medlem

Jag har en q6600 cpu om du skulle vilja ha en annan. men der är ju om du har ett moderkort som stödjere 4 kärnig cpu.

Visa signatur

GTX 690, GTX 580, GTX 560TI, GTX 295D, GTX 275, GTX 260 216C, 9800GX2, 9800GTX+, 8800 ULTRA, 8800GT, 7950GX2, 7600GT, GT640, GT610.
5870, 5770, 4670, X1900GT, 9600PRO, 9200SE.
QUADRO FX1800, QUADRO FX580, QUADRO FX570.

Permalänk
Skrivet av labbarn:

Vad menar du med : e8400 överklockad? eller q6600 q9400++ ?

det finns två versioner av e8400... en är mer överklockningsbar....SLB9J - det kan vara också e8500 eller e8600 (den är alltid av den bättre versionen)

4kärnigt tror jag du ska satsa på... q9450-q9650 är inte så billiga ännu då de är toppprocessorer för LGA775 med 12Mb cache.

q6600 skulle du kunna testa... 2x bättre än din nuvarnade. (med en 9 i koden är den lite bättre , bara om du ska överlklocka)

men grafikortet måste du byta 100% säkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

CS är mest processorkrävande, och den där processorn är lite naaah, grafikkortet med för den delen, men droppar det sådär i CS är det nog prollen

Relativt CPU-krävande, ja. Men har du tillräckligt kasst grafikkort så är det grafikkortet som sätter nivån.
Jag tycker inte att TS beskrivning låter som drops. Men jag kan ha fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonatanR:

tror faktiskt det är prio processor i denna situation (om du bara spelar CS) går säkert att hitta en begagnad 4kärnig till ditt moderkort
Annars om du inte är så datorkunnig och ska bygga en helt ny så kan du bara fråga, bara skriva budget och vad som ska finnas i den (datorn + kringutrustning etc)

Hans processor uppfyller systemrkaven för minimum.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Hans processor uppfyller systemrkaven för minimum.

Jag tror dock inte att minimum-kraven är anpassade för folk som vill få 100 fps

Men i alla fall, jag kör själv en halvdassig dator (eller kanske till och med rikskeff i en överklockares ögon) som är en tvåkärnig i3 @ 3,3 GHz och ett standard gtx 470 till det. Ingen högpresterande gamingrigg, men fortfarande en bra bit bättre än OPs dator. På den får jag mellan 130-180 fps på nästan lägsta inställningar (drog upp texturkvalitén en bit), så jag skulle nästan säga att jag är förvånad över att du får så pass hög fps som du faktiskt får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hans processor uppfyller systemrkaven för minimum.

som han över mig svara, minimum brukar vara lägsta inställningarna och att ha 40+fps

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Inaktiv

Kan ju alltid prova att dra i grafikkortet i en polares dator, som har bättre processor dvs. Då vet man ju rätt fort vad som kan behöva bytas. Jag tippar på processorn då lägsta inställningar inte direkt är grafiktungt.. Fan man kan ju lira bf4 med bättre fps om man sitter med halv usla grafikkort så som 4890:

(överdriver lite men jag tror ni förstår poängen)

Permalänk
Medlem

Hej, jag lånar denna tråd. Hoppas ok.
Har tänkt börja lira lite CS GO nu vad det lider efter många års uppehåll. Sist jag lirade va 1.5 så det var ett tag sen.
Jag har ingen lust att köpa en nyare dator enbart för detta ändamål så tänkte låna tjejens laptop för å komma igång lite smått.
Min fråga är om denna dator funkar å lira på, samt vilka inställningar som isåfall är lämpliga.
Här är datorns specifikationer:
MacBook PRO 13" retina, 2,6GHz intel core i5, 8GB 1600MHz DDR3, grafikkort Intel iris 1536MB.

Jag är totalt talanglös vad gäller datorkomponenter å dyl, därför vänder jag mig till er experter (:
Tack

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bergand:

Hej, jag lånar denna tråd. Hoppas ok.
Har tänkt börja lira lite CS GO nu vad det lider efter många års uppehåll. Sist jag lirade va 1.5 så det var ett tag sen.
Jag har ingen lust att köpa en nyare dator enbart för detta ändamål så tänkte låna tjejens laptop för å komma igång lite smått.
Min fråga är om denna dator funkar å lira på, samt vilka inställningar som isåfall är lämpliga.
Här är datorns specifikationer:
MacBook PRO 13" retina, 2,6GHz intel core i5, 8GB 1600MHz DDR3, grafikkort Intel iris 1536MB.

Jag är totalt talanglös vad gäller datorkomponenter å dyl, därför vänder jag mig till er experter (:
Tack

Dold text

Enligt mig, kan du köra på högsta. Prova och se, när du anser att det är för låg fps, sänk inställningarna. Inte mycket svårare än så

Skrivet av Bergand:

Inge bumpande