Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Permalänk
Medlem

För spel? Kör med kabel, resten spelar inte så himla stor roll.

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

För spel? Kör med kabel, resten spelar inte så himla stor roll.

Jag kör alltid med kabel:)

Permalänk
Medlem

Köp denna är billigare än dom 2 som du gav förslag på! https://www.komplett.se/d-link-wireless-ac1900-router/835709 .

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

För spel? Kör med kabel, resten spelar inte så himla stor roll.

Skrivet av HardstyleLover12:

Köp denna är billigare än dom 2 som du gav förslag på! https://www.komplett.se/d-link-wireless-ac1900-router/835709 .

tack för svaret!
Gillar odck inte d-link, och priset är inte det vitkiga:) vill inte behövla byta eller stötta på problem nästa år

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på Asus. Har lite switchar från netgear, funkar felfritt. Väljer Asus för att min nuvarande RT N56U funkat klockrent i 4 år, förutsätter att de inte blivit sämre! Min nuvarande har inte strulat en enda gång

Permalänk
Skrivet av Niwa:

Jag hade kört på Asus. Har lite switchar från netgear, funkar felfritt. Väljer Asus för att min nuvarande RT N56U funkat klockrent i 4 år, förutsätter att de inte blivit sämre! Min nuvarande har inte strulat en enda gång

Lutar faktiuskt mer åt det hållet!
Då hoppas jag att din håller ett par år till:)!

Permalänk
Sötast

RT N56U, allt annat är nog utslängda pengar.

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig en lite sämre modell har komplett väldigt, väldigt fördelaktigt pris på AC66U just nu.
https://www.komplett.se/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/7577...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt och jag har 8 trådlösa och 6 trådade prylar anslutna just nu. Bor i en villa med betongkällare. Totalt ca 250-260 kvm har täckning i hela huset. Har även hyffsad täckning utanför huset, endast i garaget som står på sidan om huset som jag inte har täckning. Detta är ca 50m från routern och 4 väggar i vägen som dessutom står med en sned vinkel sett till routern så vägen genom väggarna är längre.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Om du kan tänka dig en lite sämre modell har komplett väldigt, väldigt fördelaktigt pris på AC66U just nu.
https://www.komplett.se/asus-rt-ac66u-11ac-ac1750-router/7577...

wow! mycket lockande! Är dock väldigt sugen på en kraftfull en:)
Tack ändå!

Permalänk

Glömde nämna att jag har ADSL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

Glömde nämna att jag har ADSL!

Om du har ADSL kan du dock inte köra med routrar med RJ45-kontakt, om du inte kör med ett modem före!
Har du några ytterligare tjänster utöver internet? 8Iptelefoni eller TV via bredband)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

Glömde nämna att jag har ADSL!

http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/adsl-router då kan du kolla på denna kategori!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

Är dock väldigt sugen på en kraftfull en

Skrivet av Master Wayne:

Glömde nämna att jag har ADSL!

Varför en "kraftfull en" när du har max 20/1?
Prestandamässigt klarar du dig med i princip vad som helst.

Du kanske i stället skulle fundera på en router som har de finesser du vill ha?
T.ex bra stöd för QoS eller lättkonfigurerad port forward? Och tänk på att du behöver en router med inbyggt dsl eller ett separat modem.

Jag hade valt en billigare router med dsl som det går att rulla på open-wrt på.
Om dsl är inbyggt finns det bättre förutsättningar för att få uppströms QoS att fungera eftersom routern känner till bandbredden.

Permalänk
Skrivet av Miney:

Om du har ADSL kan du dock inte köra med routrar med RJ45-kontakt, om du inte kör med ett modem före!
Har du några ytterligare tjänster utöver internet? 8Iptelefoni eller TV via bredband)

inge naning:p men com hem sa att jag har deras uttag lol

Skrivet av madtop:

Varför en "kraftfull en" när du har max 20/1?
Prestandamässigt klarar du dig med i princip vad som helst.

Du kanske i stället skulle fundera på en router som har de finesser du vill ha?
T.ex bra stöd för QoS eller lättkonfigurerad port forward? Och tänk på att du behöver en router med inbyggt dsl eller ett separat modem.

Jag hade valt en billigare router med dsl som det går att rulla på open-wrt på.
Om dsl är inbyggt finns det bättre förutsättningar för att få uppströms QoS att fungera eftersom routern känner till bandbredden.

Låter mycket bra!
Har du möjligtvis tips på några?

är denna Bra?
http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/adsl-router/n...

Inlägg sammanfogade. Använd [Citera flera] eller [Redigera].
Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

inge naning:p men com hem sa att jag har deras uttag lol

Suck... glöm mitt inlägg ovan.

Har du Comhem har du nog inte adsl.

Permalänk
Skrivet av madtop:

Suck... glöm mitt inlägg ovan.

Har du Comhem har du nog inte adsl.

Vet endast att jag endast kan ha ADSL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

Vet endast att jag endast kan ha ADSL

ADSL kan ju knappt kallas internet så skaffa dig en bättre uppkoppling innan du börjar lägga flera tusen på routrar som inte kommer ge dig några resultat alls

sen brukar de flesta ADSL operatörerna låsa så du bara kan köra det dem ger dig?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

ADSL kan ju knappt kallas internet så skaffa dig en bättre uppkoppling innan du börjar lägga flera tusen på routrar som inte kommer ge dig några resultat alls

sen brukar de flesta ADSL operatörerna låsa så du bara kan köra det dem ger dig?

Jag ska återkomma med mer information imorgon:)

Permalänk
Medlem

Hade också svårt att välja mellan AC68U och R7000, men valde R7000 då den var på rea. Fick den för 990kr och jag är nöjd med den. Inga problem alls hemma, har runt 8 enheter kopplade till den genom wifi och runt 5 enheter kopplade trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*
Värdelösa formateringar som CAPS är inte okej.

Låste även dina andra trådar då de stred mot våra regler.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Många felsteg på kort tid, hög tid att läsa på reglerna, du finner dem nedan:
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

*Rubrik redigerad.*
Värdelösa formateringar som CAPS är inte okej.

Låste även dina andra trådar då de stred mot våra regler.

Många felsteg på kort tid, hög tid att läsa på reglerna, du finner dem nedan:
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Är det fel att stava ADSL med stora bokstäver?

Skrivet av rustax:

Hade också svårt att välja mellan AC68U och R7000, men valde R7000 då den var på rea. Fick den för 990kr och jag är nöjd med den. Inga problem alls hemma, har runt 8 enheter kopplade till den genom wifi och runt 5 enheter kopplade trådat.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som en häftig en:)
Undrar om jag köper ett modem och sedan kan koppla in en router i din? dock står det att adsl modem stöds ej av AC87u, men rätta mig om jag har fel!

Inlägg sammanfogade. Använd [Citera flera] eller [Redigera].
Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

Verkar som en häftig en:)
Undrar om jag köper ett modem och sedan kan koppla in en router i din? dock står det att adsl modem stöds ej av AC87u, men rätta mig om jag har fel!

ta kontakt med din operatör först och främst och kolla om det finns möjlighet att köra något annat än vad de erbjuder.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

ADSL kan ju knappt kallas internet

Ungefär som att glassbåtar knappast kan kallas för bryggkaffe? Det säger väl sig självt att två skilda saker inte kan anta varandras namn utan vidare?

Skrivet av Master Wayne:

Vet endast att jag endast kan ha ADSL

Comhem-uttag (tre hål i väggen) är inte ADSL. Är du fortfarande säker på att du bara kan få ADSL?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Master Wayne:

Är det fel att stava ADSL med stora bokstäver?

Nej, det hade varit helt ok.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Wayne:

Är det fel att stava ADSL med stora bokstäver?

Verkar som en häftig en:)
Undrar om jag köper ett modem och sedan kan koppla in en router i din? dock står det att adsl modem stöds ej av AC87u, men rätta mig om jag har fel!

Man kan nu använda operatörens modem som en "switch" har jag för mig. Finns andra kunniga som hade kunnat förklara det bättre Men som jag vet så ska operatören kunna öppna upp modemet åt dig, så kan du koppla in din egen router i modemet. Den enda anledningen till att köpa till en router till ADSL är nog ifall man tycker att modemet har dålig täckning eller ifall man vill ha bättre hastighet på det trådlösa nätverket hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har com hem uttag:D