Trassel med Time Machine/extern hårddisk

Permalänk

Trassel med Time Machine/extern hårddisk

Ja, titeln säger väl allt..

Men i alla fall. Jag har en tidig 2011 MBP. Hårddisken crashade i början av året men lyckades köra en säkerhetskopia innan den krashade så förlorade egentligen ingen data. Bytte hårddisken och återskapade min dator från min externa hårddisk. funkade fint!

Så lyckades jag då tappa min dator med den nybytta hårddisken så att det var bara att köpa en ny. Så nu sitter jag här med min nya MBP.

Problemet är att jag försöker hitta mina filer på min externa hårddisk när den är ikopplad i min nya dator, men säkert hälften av mina saker finns inte där. Jag försöker även göra säkerhetskopior på de filer jag skapat från att jag satte i den nya hårddisken tills att jag nu måste lämna in den till försäkringsbolaget och ja, vissa saker kommer med, men itne andra. En del saker på skrivbordet kopieras men inte andra. Jag förstår inte varför. Dessutom har massor av saker försvunnit från hårddisken som faktiskt funnits där från början eftersom jag har det på den nya hårddisken på den gamla MBPn.

Vad är det som jag gör fel? Har ingen lust att förlora en massa foton och min digitala konst som jag håller på med.

Hårddisken i fråga är en WD .. 1 TB någonting. Köptes för typ 5 år sen.

Permalänk
Medlem

Det låter som du inte har haft kontroll på din backup. Du har eventuellt skrivit över din backup.

När du tappade din dator, gick din nya HDD sönder?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |