Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GTA 5 PC Steam eller affär?

Permalänk
Medlem

Oavsett köp fysikt eller i Steam. Vilket som "kräver" Steam antar jag?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Oavsett köp fysikt eller i Steam. Vilket som "kräver" Steam antar jag?

Tyvärr inte. T.ex om man köper det på GMG så får man inte en Steam key så som jag har fattat det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att endast Steam säljer Steam-versionen. Oavsett vilken version man köper behövs dock Rockstar Social Club.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att köpa någon annanstans ifrån än steam Småkronor hit eller dit är det värt tycker jag.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Köpte mitt för 300kr på GMG. Orkar inte bry mig om det är Steam nyckel eller inte när jag fick det för typ halva priset.

Ser det bara som positivt egentligen att slippa låsa till steam då GTA V är något utöver det vanliga och då får det gärna vara på mitt Rockstarkonto.

Permalänk
Medlem

Räknar med det blir gratis eftersom jag redan har betalat för GTA 5 till PS3?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

*Edit: F2p/kinguin handlar inte med konton så jag fattar inte vad det inlägget har med saken att göra, stulna konton har egna forum som t.ex Flashback, Reddit eller Blocket samt andra undergroundforum som man kan googla fram som t.ex: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp... och det har ingenting att göra med F2P/Kinguin

Hacka ett konto, sälj items av värde, köp en gift för valfritt populärt spel, sälj gift på G2A eller valfri annan sida, profit.

Du kan sitta här och försvara F2P och G2A m.fl. hur mycket du vill, den enda personen du övertalar är dig själv.

Edit, för övrigt verkar det vara lite ovisshet om var man kan köpa spelet för att få det i sitt Steam Library. Som jag förstått så är det endast om man direkt köper det via Steam eller får en Steam Gift av spelet som man får det till Steam, alla andra sidor (som t.ex. Green Man Gaming) säljer nycklar till Rockstar Social Club. Även fysiska kopior skall ge nycklar till RSC.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Räknar med det blir gratis eftersom jag redan har betalat för GTA 5 till PS3?

Nope. Man kan tycka att man iaf borde få rabatt, men inte ens det vill Rockstar ge oss.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Nope. Man kan tycka att man iaf borde få rabatt, men inte ens det vill Rockstar ge oss.

Eller hur! Jag skulle gärna välkomna en rabatt på dvdfilmer ifall man har kvar kvittot från när filmen gick på bio

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Många felstavningar på ordet fysisk! "fyfisk", "fysksisk".. "fysikt", har jag missat någon?

Världen är kanske inte så fyfisk... fyskisk... fysikt... FYSISK som vi tror! Så köp det på Steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Hacka ett konto, sälj items av värde, köp en gift för valfritt populärt spel, sälj gift på G2A eller valfri annan sida, profit.

Du kan sitta här och försvara F2P och G2A m.fl. hur mycket du vill, den enda personen du övertalar är dig själv.

Edit, för övrigt verkar det vara lite ovisshet om var man kan köpa spelet för att få det i sitt Steam Library. Som jag förstått så är det endast om man direkt köper det via Steam eller får en Steam Gift av spelet som man får det till Steam, alla andra sidor (som t.ex. Green Man Gaming) säljer nycklar till Rockstar Social Club. Även fysiska kopior skall ge nycklar till RSC.

Valet är fritt DU köper ditt spel precis vart fan du vill, precis som jag köper mina spel på f2p som fungerar alldeles utmärkt, vill du betala överpris så tänker jag inte hindra dig jag försöker inte heller övertala någon, tycker bara det är jävligt mycket hörsägen och antaganden här. Jag har köpt från Fast2play i flera års tid och har varken blivit av med konto eller speltitlar, fakta!. Har du något att bidra med så bidra med något du själv har erfarenhet av inte något du som du antar efter vad du läst på forum.

*Edit: GTA V inhandlat från F2P för 350 spänn fick nyckel och laddade ner spelet från Rockstar, inga som helst problem...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Sålde en en csgo ak och köpte det på steam

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Jag måste ha fysiska kopior om det inte är download-only. GreenSoap kommer definitivt kolla igenom Prisjakt efter den billigaste fysiska kopian.

Permalänk
Medlem

Slutade använda CD-läsare för 5 år sedan...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Slutade använda CD-läsare för 5 år sedan...

Tyvärr kan inte alla göra sig av med det föråldrade bihanget. Jag bor 10 minuter från Jönköping, men har ändå 8 mbit ner via ADSL eftersom mitt område är "Kvarteret Gud glömde" :/
Alltså kommer det ta femtioelva år för GTA V att tankas ner, när det med min externa CD-läsare kanske bara tar femtiotio!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Risken finns...

Det är många som blivit av med sina spel.

Vill man ta risken får man köpa på dessa "gråzons-sidor"... om inte får man betala lite extra, så man är säker på att få behålla spelet.

Som sagt valet är fritt, det är dina pengar vill du betala "lite" extra så varsågod...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Risken finns...

Det är många som blivit av med sina spel.

Vill man ta risken får man köpa på dessa "gråzons-sidor"... om inte får man betala lite extra, så man är säker på att få behålla spelet.

De är ju dock inte "lite" extra

Steam: 525,97 kr
GMG: 399 kr
Nuuvem: 250 kr

Man kan med andra ord kan man få två nycklar för billigare pris än vad tex Steam säljer spelet för

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag förbokade spelet på Cdon för 399kr, som fattig student så håller man hårt i varje liten krona, även om jag går miste om steam. Detta blir dock det enda spelet som jag aktivt kommer spela som jag har som fysisk version. Hoppas på att skivorna ska hjälpa ganska mycket att förkorta installationstiden då jag sitter med ADSL.

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara den direkta fördelen mot digital kopia från steam mot fysisk från t.ex Siba? Har Steam någon extra funktion som tillkommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Kan nån förklara den direkta fördelen mot digital kopia från steam mot fysisk från t.ex Siba? Har Steam någon extra funktion som tillkommer?

Achievements. Och folk vill ha sina spel samlade med sina andra spel. Går att lägga till det manuellt med då är det inte bundet till ditt konto. Tycker personligen inte det är värt hundralappar mer för samma spel.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Kan nån förklara den direkta fördelen mot digital kopia från steam mot fysisk från t.ex Siba? Har Steam någon extra funktion som tillkommer?

Ingen fördel förutom att du får ha det samlat med dina andra spel, när du kör igång GTA V via Steam kommer det med största sannolikhet dra igång Rockstar Social Club applikationen. + Achievements precis som Daavido skriver..

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

De är ju dock inte "lite" extra

Steam: 525,97 kr
GMG: 399 kr
Nuuvem: 250 kr

Man kan med andra ord kan man få två nycklar för billigare pris än vad tex Steam säljer spelet för

Det där nuuvem, får man en global nyckel därifrån eller är gta 5 regionslåst så man får en brassenyckel som måste köras via proxy hela tiden ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15344577']Det där nuuvem, får man en global nyckel därifrån eller är gta 5 regionslåst så man får en brassenyckel som måste köras via proxy hela tiden ??

Bör det inte vara. Nuuvem brukar vara duktiga på att skriva om de är regionlåsta nycklar. Vid nedladdning gick det också bra att välja engelska och det stod heller inget om regioner vid aktivering av nyckeln.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Bör det inte vara. Nuuvem brukar vara duktiga på att skriva om de är regionlåsta nycklar. Vid nedladdning gick det också bra att välja engelska och det stod heller inget om regioner vid aktivering av nyckeln.

Så du har själv köpt gta 5 från nuuvem ??

Och dessutom utan problem alltså ??

Jag la gta 5 i kundvagnen men det kom upp en ruta om att spelet inte gick att köpa i min region, var tvungen att köra brasseproxy för att få igenom köpet.

En nyckel är köpt och vad jag kan första av sidan (portugisiska är inte min grej) så vill dom att man laddar ner något för att regga nyckeln på RSC ??

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15344628']Så du har själv köpt gta 5 från nuuvem ??

Och dessutom utan problem alltså ??

Jag la gta 5 i kundvagnen men det kom upp en ruta om att spelet inte gick att köpa i min region, var tvungen att köra brasseproxy för att få igenom köpet.

En nyckel är köpt och vad jag kan första av sidan (portugisiska är inte min grej) så vill dom att man laddar ner något för att regga nyckeln på RSC ??

Ja du behöver använda Proxy/VPN för att göra köpet, man kan dock stänga av den efter att man lagt allt i kundvagnen och ska logga in med paypal. Så är det för alla köp på Nuuvem.

Du laddar ner och aktiverar spelet här: http://socialclub.rockstargames.com/

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

De är ju dock inte "lite" extra

Steam: 525,97 kr
GMG: 399 kr
Nuuvem: 250 kr

Man kan med andra ord kan man få två nycklar för billigare pris än vad tex Steam säljer spelet för

Vart hittar du det för 399kr på GMG?
hittar bara för 39 gbp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stakz:

Vart hittar du det för 399kr på GMG?
hittar bara för 39 gbp...

Man får det billigare med en rabatt kod som finns tillgänglig för alla.
SAVE22-ONGTAP-RELOAD

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

Nja det kommer nog inte finnas någon version som inte funkar att köra via steam om nu inte rockstar gjort en deal med Ea's origin att vara med där men det är inte så troligt enligt mig.

Det kan väl inte vara streamexklusive? Skulle tro att man kan få tag i en "hardcopy" billigare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Ja du behöver använda Proxy/VPN för att göra köpet, man kan dock stänga av den efter att man lagt allt i kundvagnen och ska logga in med paypal. Så är det för alla köp på Nuuvem.

Du laddar ner och aktiverar spelet här: http://socialclub.rockstargames.com/

Strax efter jag skrev det så provade jag att gå in på rockstars hemsida, såg att man kunde logga in där så jag gjorde det. Surfade runt lite bland kontosidorna och hittade en stor knapp det stod "register gta v for pc here" på. Gjorde det och fick spelet på mitt RSC-konto och 1,35 mille i förköpsbonus uppdelat på 500K till singelplayer och resten till online-delen.

Så ja, det funkade alldeles prima för mig hittills

Nu ska jag bara spendera några timmar på att städa på hårddiskarna så jag får plats med spelet också.... -.-

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/