Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Youtube blir reklamfritt mot månadsavgift

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Det märkligaste av allt är inte att detta är sant, utan att folk klagar på denna generationen, vilka var det som uppfostrade dom tro?

Jag trodde man var ganska överens i dom flesta sammhällsaspekter att problemet är just att ingen har uppfostrat dom ;p

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

En "sponsor" knapp hade varit så AWSOME. Jag har hoppats att det skall komma någo i den stilen, men blir kostnaden för detta själig så är det en godkänd lösning med. Ersättningen på youtube ligger väll runt 4-5$ per 1000 view, så månadskostnaden borde ju rimligtvis bli låg, säg 10-20kr/månad. Tror iofs det kommer bli mer, men man kan ju alltid hoppas!

4-5$ per 1000 views är en sjukligt hög RPM Finns kanske vissa som har högre ersättning men ett riktmärke på 1$ per 1000 är närmare sanningen. RPM justeras också, vid jul är den som högst och januari-februari som lägst.

Skrivet av cheben:

Det måste vara så att det skall vara en ersättning för reklamintäkter, för både materialskapare och youtube, något annat vore helt huvudlöst. Det är trots allt NI som gör sidan till något vettigt! Nog för att youtube är stora, men börjar de jävlas för mycket kommer de snabbt bli övergivna. Internetsidor har låg kundlojalitet som synts tidigare.

Jo, så känner jag också men det nämns iget om detta och jag ser heller inget mail från YT som informerar oss som laddar upp material hur detta påverkar oss. En donationsknapp hade varit ypperligt dock som andra pratar om.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

DU tycker det är skit andra tycker inte de.
Vissa av hans avsnitt gillar jag skarpt.

Det är som Justin Bieber hatet.

Haha men bieberhatet är ju logiskt,han uppför ju sig som en jävla idiot jämt och slänger ägg på hus och kör för fort hela tiden:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Var bara en tidsfråga. Anade att det skulle bli så redan när första reklamen kom.
Dock förstår jag inte. Varför ska man betala för att se andra människors videos? Privata användare.. Helt sjukt imo.

Framgår ganska tydligt i artikeln att du betalar för att slippa se reklam.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Du resonerar som Copyswede.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Snälla utveckla!

Vad finns det att utveckla menar du?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tycker adblock är väldigt dåligt - inte likt piratkopiering men det kan ju ha bidragit till detta tilltag. Sedan alla andra sidor som drabbas av adblock.
Ang. topic så kändes de väl inte så oväntat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Eftersom jag har AdBlock så har jag aldrig sett någon reklam där hursomhelst, men jag gillar initiativet då jag hatar alla former av reklam och betalar mycket hellre.

Skulle gärna månadsdonera till Sweclockers via t.ex. Patreon för att slippa reklam också (då jag i dagsläget har ett undantag i AdBlock för Sweclockers).

Skrivet av Kilroy:

Jag slipper redan idag reklam med adblock, men jag är absolut mer än villig att betala en liten slant för att stötta dom skapare jag gillar.
Jag gör det redan idag med patreon och liknande.

Lika mycket som för netflix låter för dyrt, 19-29 kronor i månaden känns rimligt.
Ska bli spännande att se vad det landar på...

Skrivet av Zotamedu:

Fast då vill du ju att det ska vara gratis. Det finns i praktiken två sätt att finansiera innehåll på internet. Antingen reklam eller prenumeration. Länge har månadsavgifter varit mer eller mindre omöjliga att hålla uppe för att så många vant sig vid att mycket är gratis. Fast det är inte gratis eftersom man istället betalat med reklam. Nu när fler och fler blockar bort reklam måste de som skapar innehåll hitta nya sätt att finansiera. Fler och fler på Youtube kör reklam som är integrerad i videon och därmed svår att blocka bort. Det kräver en mer aktiv handling från den som tittar att hoppa i filmen själv. Eller så får de ta till Patreon istället. Det är inte bara ett fenomen på Youtube utan till och med de stora dagstidingarna har stora problem av samma anledning.

Nu verkar det som att fler och fler växer upp och inser att allt inte kan vara gratis och olika typer av prenumerationer kommer tillbaks. Trodde Google skulle vara betydligt mer försiktiga eftersom en så stor del av deras affärsidé bygger på reklam. De har en av de bättre reklamplattformarna. Ska bli intressant att se hur detaljerna ser ut, hur stor del av pengarna som landar hos de som skapar filmerna och vad kostnaden blir.

Har jag förstått rätt att man kan t.ex. lägga upp ett foto man tagit själv, och få folk att donera pengar för det? Kan jag tjäna pengar på att ladda upp foton på patreon? Är det så enkelt? Säger inte att folk inte gör seriösa grejer, jag bara undrar om detta är ett korrekt antagande.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Kör adblock via Google chrome. Men inte här på sweclockers. Med tanke på alla fina tävlingar som de kör med tillsammans med företagen

Ja eller hur! SweClockers är nog ta mig fan den enda sidan som jag på riktigt vill ha reklam på

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hur kommer detta fördelas? Kommer det fördelas över de users vars videos man kollar på? Eller mer troligt att det bara tas in i en stor klumpsumma och smetas ut till alla beroende på views copyswede-stil? Är det det förstnämnda betalar jag gladeligen några kronor till de som skapar matrial jag tar del av, annars fördrar jag nog att stödja på annat sätt.

Permalänk
Medlem

Var inte yutube "reklamfritt" innan Google tog över det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Adblock, plz

youtube kan säkert finna en vettig lösning till det, tex att du inte kan se på videos utan att titta på reklamen. Så hur gör du då?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Inaktiv

Youtube borde ha en funktion som automatiskt aktiverar den bästa kvalitén när man spelar upp en video. Såsom det fungerar nu, så måste man använda tillägg för att det ska ske per automatik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vad finns det att utveckla menar du?

Du skrev: "Ska du blockera reklam så använd INTE Adblock Plus, rena maffia-upplägget där". Ofullständiga argument leder till följdfrågor. Jag vill såklart veta vad du menar med maffia-upplägg?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Räkna inte med bara en reklamsnutt på 15 sekunder i början heller utan lagom amerikanska reklam intervaller var 10e minut ungefär? Inabakade i vad det nu är du ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Har jag förstått rätt att man kan t.ex. lägga upp ett foto man tagit själv, och få folk att donera pengar för det? Kan jag tjäna pengar på att ladda upp foton på patreon? Är det så enkelt? Säger inte att folk inte gör seriösa grejer, jag bara undrar om detta är ett korrekt antagande.

Visst, det finns inget som hindrar dig från att göra det. Tricket är bara att få folk att donera också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Youtube borde ha en funktion som automatiskt aktiverar den bästa kvalitén när man spelar upp en video. Såsom det fungerar nu, så måste man använda tillägg för att det ska ske per automatik.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör chrome och med tilläggen de kommer med, har inte skaffat eller tagit bort något. För mig väljer den bästa kvalitet, även på andra videos på ex. aftonbladet. Vid lagg kan den gå över till sämre kvalitet.
Vad kör du för browser?

fel av mig, tror den kör standard på 360, sedan om de finns sämre så kan de gå över till det vid lagg. Men den går aldrig upp över 360 automatiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fränkie:

Jag kör chrome och med tilläggen de kommer med, har inte skaffat eller tagit bort något. För mig väljer den bästa kvalitet, även på andra videos på ex. aftonbladet. Vid lagg kan den gå över till sämre kvalitet.
Vad kör du för browser?

Jag kör Chrome, men Youtube vill ändå inte aktivera den bästa kvalitén - om jag inte kör videon i fullskärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog så verkar inte adblock för safari på mac ta bort reklamen på youtube, trots att det står på deras hemsida att det ska göra det. Jag har den senaste versionen. Så jag har lärt mig leva med reklamen och tänker inte betala för att få bort den. Om någon råkat ut för samma problem som jag och har en lösning så får denne någon gärna dela med sig : )

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

youtube kan säkert finna en vettig lösning till det, tex att du inte kan se på videos utan att titta på reklamen. Så hur gör du då?

Det har dom på Kanal5Play, antingen så får du kolla på reklamen eller så får du en svart skärm med en nedräkning från ca 200 sekunder

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

De här diskussionerna har en rolig förmåga att mynna ut i två sidor, de som anser att allt på internet ska vara fritt, och de som är emot. Vanligaste argumentet mot verkar vara samma argument som film och musikbranschen kört med i alla år; "hur ska kulturskaparna få betalt?!"
Jag begriper inte hur man tänker när man yttrar samma mantra om och om igen. Kom med något nytt, snälla. Hur kulturskaparna ska få betalt är inte mitt problem. Vi lever i en marknadsekonomi, och då gäller att kunderna visar sin vilja och ovilja genom sin konsumtion, och företagen får rätta sig efter dem eller dö. Inget företag har en rättighet i sig att överleva om marknaden vänder sig mot det. Det skulle i så fall vara en planekonomi, och det har vi inte. Detta inkluderar givetvis även youtubare. De är företagen i den här ekvationen. Jag tror det finns extremt få (någon?) youtubare som gör videor för att tjäna pengar. Snarare tjänar man pengar för att göra videor. De vill göra detta, de vill skapa kultur, för det är något som människan alltid gjort, och alltid kommer göra, pengar eller ej.

Sen har vi det klassiska argumentet "tänk om alla gjorde som du?!". Ja, tänk om alla gjorde som jag. Längre än så kommer man inte, för alla gör inte som jag, eftersom att människor är olika, trots alla våra likheter. Folk har olika moral, olika värderingar, olika åsikter och olika vilja att handla. Det är ett patetiskt argument som visar att man tror att man genom handlingar kan få folk att ändra alla sina värderingar och all sin moral, och anamma ens egen. Folk förändras inte om det inte är nödvändigt. Så sluta tro att ni är någon sorts gud med mer makt än ni egentligen har, vad ni gör påverkar inte vad grannen din gör.

Till sist var det någon som frågade vad som kommer hända med den yngre generationen när de växt upp och vaknar upp till verkligheten, där saker inte är gratis. Men på internet kan ju saker faktiskt vara gratis. Vi har, för första gången i Jordens historia, ett sätt att kopiera information, helt gratis. Det kostar ingenting att göra en kopia. Varför försöker ni applicera fysiska-världen-ekonomi på internet, när det bevisat inte är samma sak? Det är den här typen av människor som säkert är emot idén med 3D-printers i var mans hem, för hur ska då pryttel-företagen få betalt för sina pryttlar? Och den dagen människan uppfinner en riktig replikator, för fysiska föremål (om nånsin), då kommer ni stå där och säga "app app app, inte kopiera saker utan kostnad, dom där stora företagen som inte egentligen bryr sig om oss alls måste ju kunna få betalt för sina grejer på något vis". Nej, det måste de inte, de måste anpassa sig eller försvinna.

Sluta försöka stå ivägen för utvecklingen med era konservativa syner på ekonomi. Varför inte låta saker ha sin gång och se var vi hamnar istället? Det kan precis lika gärna bli bättre som sämre, ingen vet var vi hamnat om hundra år, men jag vore väldigt besviken på mänskligheten om internet blivit så regulerat att det lika gärna inte kunde finnas.

Blev kanske lite OT där, ber om ursäkt för det, men ni vet hur det blir, poänger föds ur andra poänger etc. Lite kort OnT:
Sålänge det finns reklam på youtube kör jag vidare med adblocker. De borde pröva någon form av opt-in (som twitch supscriptions) snarare än en opt-out, folk brukar gilla det bättre.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Ska bli skönt att kunna använda YouTube-appen på telefonen igen

Ni som säger att det här inte spelar någon roll, använder ni aldrig YouTube på smartphone/iPad/osv? Visst kan man få in adblock på dessa, men inte med stöd för den officiella YouTube-appen, som är bra mycket skönare att använda än en webbläsare.

Skrivet av Cocosoft:

Ingenting... hur skulle de kunna?

Som tidigare har nämnt i tråden, se t.ex. TV6play som inte fungerar om man har Adblock igång.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Nyfiken på vad det kan komma för slags hårdhandskar mot adblock-addons.

Ingenting... hur skulle de kunna?

Sedan tycker jag att det är lite illa att kalla de som använder Adblock för tonåringar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooster:

De här diskussionerna har en rolig förmåga att mynna ut i två sidor, de som anser att allt på internet ska vara fritt, och de som är emot. Vanligaste argumentet mot verkar vara samma argument som film och musikbranschen kört med i alla år; "hur ska kulturskaparna få betalt?!"
Jag begriper inte hur man tänker när man yttrar samma mantra om och om igen. Kom med något nytt, snälla. Hur kulturskaparna ska få betalt är inte mitt problem. Vi lever i en marknadsekonomi, och då gäller att kunderna visar sin vilja och ovilja genom sin konsumtion, och företagen får rätta sig efter dem eller dö. Inget företag har en rättighet i sig att överleva om marknaden vänder sig mot det. Det skulle i så fall vara en planekonomi, och det har vi inte. Detta inkluderar givetvis även youtubare. De är företagen i den här ekvationen. Jag tror det finns extremt få (någon?) youtubare som gör videor för att tjäna pengar. Snarare tjänar man pengar för att göra videor. De vill göra detta, de vill skapa kultur, för det är något som människan alltid gjort, och alltid kommer göra, pengar eller ej.

Sen har vi det klassiska argumentet "tänk om alla gjorde som du?!". Ja, tänk om alla gjorde som jag. Längre än så kommer man inte, för alla gör inte som jag, eftersom att människor är olika, trots alla våra likheter. Folk har olika moral, olika värderingar, olika åsikter och olika vilja att handla. Det är ett patetiskt argument som visar att man tror att man genom handlingar kan få folk att ändra alla sina värderingar och all sin moral, och anamma ens egen. Folk förändras inte om det inte är nödvändigt. Så sluta tro att ni är någon sorts gud med mer makt än ni egentligen har, vad ni gör påverkar inte vad grannen din gör.

Till sist var det någon som frågade vad som kommer hända med den yngre generationen när de växt upp och vaknar upp till verkligheten, där saker inte är gratis. Men på internet kan ju saker faktiskt vara gratis. Vi har, för första gången i Jordens historia, ett sätt att kopiera information, helt gratis. Det kostar ingenting att göra en kopia. Varför försöker ni applicera fysiska-världen-ekonomi på internet, när det bevisat inte är samma sak? Det är den här typen av människor som säkert är emot idén med 3D-printers i var mans hem, för hur ska då pryttel-företagen få betalt för sina pryttlar? Och den dagen människan uppfinner en riktig replikator, för fysiska föremål (om nånsin), då kommer ni stå där och säga "app app app, inte kopiera saker utan kostnad, dom där stora företagen som inte egentligen bryr sig om oss alls måste ju kunna få betalt för sina grejer på något vis". Nej, det måste de inte, de måste anpassa sig eller försvinna.

Sluta försöka stå ivägen för utvecklingen med era konservativa syner på ekonomi. Varför inte låta saker ha sin gång och se var vi hamnar istället? Det kan precis lika gärna bli bättre som sämre, ingen vet var vi hamnat om hundra år, men jag vore väldigt besviken på mänskligheten om internet blivit så regulerat att det lika gärna inte kunde finnas.

Blev kanske lite OT där, ber om ursäkt för det, men ni vet hur det blir, poänger föds ur andra poänger etc. Lite kort OnT:
Sålänge det finns reklam på youtube kör jag vidare med adblocker. De borde pröva någon form av opt-in (som twitch supscriptions) snarare än en opt-out, folk brukar gilla det bättre.

Bra sagt!! Du tog orden ur min mun!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paddanx:

Håller faktiskt med dig där.
Jag kan tänka mig göra detta, om jag vet att de får betalt för detta. Men jag är rädd för att det blir "youtube" som tjänar, inte skaparna.
Skulle nästan vilja ha en "sponsor" knapp till de som verkligen jag anser mig vilja betala för, eftersom där finns för mycket skräp på plats också.

Det är väl just den delen av nätet som vi börjar ta lite väl mycket för givet. Youtube går redan back. Infrastrukturen för att drifta något sådant är såklart inte gratis, eller ens billig. Ändå finns det ett motstånd bland användarna att youtube inte ska få ta del av intäkterna utan allt ska gå till den som har kanalen.
Jag vill inte påvisa att du har fel, för frågeställningen är subjektiv och man får såklart ha olika åsikter här.
Men jag kan se ett visst mått av inbyggd problematik kring finansieringen av delar av de tjänster vi konsumerar där bilden av vår verklighet skiljer sig lite för mycket mellan de som driftar systemet och de som konsumerar tjänsterna.

Min egen åsikt i frågan är att det inte är hållbart att betala för varje site man använder. Det skulle både begränsa internet som fenomen och vara orimligt administrativt. Flattr kanske är ett rimligare alternativ?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Ja eller hur! SweClockers är nog ta mig fan den enda sidan som jag på riktigt vill ha reklam på

Sweclockers gör reklam på rätt sätt. Den är relevant, och verkar samtidigt i alla fall vara icke-spårande. Vet en del Youtube-are som gör sådant här med, fast genom att ha med en sponsor innuti sitt egna filmklipp. Googles och liknande reklam är rena skräpet och därför kommer jag alltid att blockera sådant.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Du skrev: "Ska du blockera reklam så använd INTE Adblock Plus, rena maffia-upplägget där". Ofullständiga argument leder till följdfrågor. Jag vill såklart veta vad du menar med maffia-upplägg?

Det är väll ändå allmänt känt att Adblock tar betalt av reklam-distrubutörer för att släppa igenom deras reklam i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Ingenting... hur skulle de kunna?

Sedan tycker jag att det är lite illa att kolla de som använder Adblock för tonåringar...

Känns väl inte omöjligt att de kan implementera en check i spelaren om reklamklippet de skickat till dig spelades eller inte. Jag rentutav förväntar mig att google jobbar på något anti-adblockigt. Tydligen ska youtubes API för tredjepartsplugins gå igenom en rejäl revision nu, och antar att reklam kommer få en del fokus.

Menar du att tonåringar inte använder adblock? Det finns säkert fler grupper men för att förenkla det så säger jag tonåringar. Ett nyp ur en kategori som "håller i stålarna" av rimliga skäl.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så de som producerar filmerna nu tittar på förtjänar alltså inte ett öre för besväret? Kommer bli intressant att se hur det blir i framtiden nu när vi har en generation som tror att allt är gratis. Antar att ni kommer lära er att verkligheten är annorlunda förr eller senare.

Jag stödjer det jag vill stödja.
Tänker inte se reklam på allt random crap på youtube nej.
Betalar för bra content, därför jag är ex subscribed till ett par twitch streamers.
Därför jag köper CD/blu-ray av dom artister jag verkligen tycker om.

Alldeles för mycket content idag som är halvdant.

Så tack för moralprediken, jag är dock 30 och klarar av att ta mina egna beslut

Permalänk
Medlem

På tiden att det kom till youtube också, ännu en gång kommer agnarna skiljas från vetet.

Permalänk
Skrivet av Fränkie:

Räkna inte med bara en reklamsnutt på 15 sekunder i början heller utan lagom amerikanska reklam intervaller var 10e minut ungefär? Inabakade i vad det nu är du ser.

har de redan börjat med... kolla Totalbisquit´s senaste WTF is Killing floor 2, reklam i början vid 40 min och 50 min...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows