Grand Theft Auto V kräver SLI eller Crossfire för 4K UHD och 60 fps

Permalänk
Avstängd

Jag sket nyss i någon annans byxor.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det kräver i 2560x1600, har ett vad som nu känns väldigt gammalt GTX680 2GB och inga pengar på kontot så

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Undrar vad det kräver i 2560x1600, har ett vad som nu känns väldigt gammalt GTX680 2GB och inga pengar på kontot så

Du kommer nog inte kunna förvänta dig speciellt höga inställningar med "acceptabel" FPS på den upplösningen.

Permalänk

Säg ett spel som inte behöver sli/cf för att få 60fps i 2160p

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Spelet skall inte vara låst vid 60 FPS av det jag läst. Kan leta reda på källor om så önskas.

Gärna, jag hittade nämligen inget själv, ledade iofs inte så noga heller.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gärna, jag hittade nämligen inget själv, ledade iofs inte så noga heller.

Skrivet av Mocka:

Det som intresserar mig mest är om spelet är låst till 60fps eller inte. Sitter man på en 144Hz:are är 60fps en rätt trist refresh rate.

Rockstar har klargjort att det är möjligt att köra på mer än 60 FPS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Säg ett spel som inte behöver sli/cf för att få 60fps i 2160p

MS Röj.

Skrivet av Mocka:

Gärna, jag hittade nämligen inget själv, ledade iofs inte så noga heller.

http://www.pcgamer.com/why-gta-5-pc-is-the-definitive-version...

Permalänk
Medlem

no shit? det gör väll alla nya spel...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Känns som om jag är en av dom få som absolut inte är imponerad av grafiken och ser inte speciellt mycket fram emot det heller?

Speciellt med tanke på hur lång tid dom har tagit på sig med att optimera och polera upp det..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Känns som om jag är en av dom få som absolut inte är imponerad av grafiken och ser inte speciellt mycket fram emot det heller?

Speciellt med tanke på hur lång tid dom har tagit på sig med att optimera och polera upp det..

Du är nog den enda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Känns som om jag är en av dom få som absolut inte är imponerad av grafiken och ser inte speciellt mycket fram emot det heller?

Speciellt med tanke på hur lång tid dom har tagit på sig med att optimera och polera upp det..

Fast det är väl just det som tagit tid, får man hoppas. Förutsatt att det nu är optimering och polering Rockstar lagt all denna tid på så borde det väl inte vara konstigt att det dröjt. Jag menar, det är väldigt lätt att vara kräsen men vi kanske skulle vänta och se hur spelet faktiskt presterar innan vi dömer deras insats. Ett massivt open world-spel som GTA V måste vara ett f*cking monster att optimera med tanke på alla möjliga konfigurationer som existerar, TROTS att spelet är en uppdaterad port från ett last-genversion.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

De flesta kommer att köra i lägre upplösningar så spelar inte så himla stor roll att kraven för 4K är höga. De som har råd med en bra skärm matchar nog också med en ordentligt bra dator. För min del så är jag nöjd om jag når 60FPS stabilt. Förhoppningsvis så är GTA5 mycket stabilare än föregående spel i serien.

Permalänk
Avstängd

"Ett Radeon HD 7870 eller Geforce GTX 760 med 2 GB minne ska vara tillräckligt för att uppnå 30 fps vid 3 840 x 2 160 pixlar."

På ultra-low då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Du kommer nog inte kunna förvänta dig speciellt höga inställningar med "acceptabel" FPS på den upplösningen.

Vem vet, kanske är väldigt optimerat! Har rum för att överklocka grafikkortet med :)! Min i7 2600 sitter fast på 4.2GHz dock, låst multiplier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Vem vet, kanske är väldigt optimerat! Har rum för att överklocka grafikkortet med :)! Min i7 2600 sitter fast på 4.2GHz dock, låst multiplier.

Det är snarare minnesmängden som blir problemet.

Permalänk
Medlem

Fy sjutton vad exalterad jag är inför lanseringen! Senaste gången man kände så var då GTA V skulle lanseras till PS3/Xbox 360

Denna information gör mig dock lite fundersam.. Vill helst köra med 120 FPS men samtidigt få lite mer ögongodis från high/ultra inställningar. Krävs det ett extra GTX 780 för SLI för detta ändamål måntro?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fy sjutton vad exalterad jag är inför lanseringen! Senaste gången man kände så var då GTA V skulle lanseras till PS3/Xbox 360

Denna information gör mig dock lite fundersam.. Vill helst köra med 120 FPS men samtidigt få lite mer ögongodis från high/ultra inställningar. Krävs det ett extra GTX 780 för SLI för detta ändamål måntro?

Vi vet inte ännu om spelet är låst till max 60 fps eller inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Känns som om jag är en av dom få som absolut inte är imponerad av grafiken och ser inte speciellt mycket fram emot det heller?

Speciellt med tanke på hur lång tid dom har tagit på sig med att optimera och polera upp det..

Fortfarande lite skeptisk till optimiseringen men ser framemot gameplay delen fruktansvärt mycket, GTA V på konsol är ett av de bästa spelen jag kört på länge.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag nojjig :s
Min rigg borde väl klara av gta V maxxat i 1080p med över 60 fps?
helst så pass mycket mer så det finns utrymmer för mods och fortfarande hålla 60 fps:P

så om det finns någon som kan göra en kvalificerad gissning vore jag tacksam så mina nerver lugnas lite, jag känner att jag har inte riktigt kapitalet att investera i ett ytterligare gtx 980 och ett nytt nätagg:P, annars blir det väl att sälja mitt 980 beroende på hur amds kommande 390x presterar,

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vi vet inte ännu om spelet är låst till max 60 fps eller inte.

Förhoppningsvis är spelet inte det! Annars finns det väl folk som lyckas mixtra med spelfilerna och låsa upp FPS:en i slutändan?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Förhoppningsvis är spelet inte det! Annars finns det väl folk som lyckas mixtra med spelfilerna och låsa upp FPS:en i slutändan?

inte om själva motorn är låst på 60fps, då finns det inget att göra åt saken vad jag vet.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

*Står på mina bara knän med knutna händer, och fjäskar och ber, inför mitt Sapphire R9 290.*

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av breakwin:

inte om själva motorn är låst på 60fps, då finns det inget att göra åt saken vad jag vet.

Dock tror jag det går att patcha, om det skulle vara fallet.

Skyrim hade ju ett problem med att om man forcerade av Vsync i fullscreen mode och gick över 60FPS, då började saker flyga åt helvete då physics gick sönder.
Det löste sig dock, trots att det var ett engine problem. Spelar gladligen på 144FPS numera och runt45-80 FPS med alla mods igång (Fullscreen, 1080p utan vsync).

Sedan ser jag inte varför Rockstar skulle välja att låsa på 60FPS istället för tex. 144FPS när de redan gjort jobbet att "porta-upp" spelet från 30 (last gen) till 60 (current gen), då borde nästa steg inte vara så svårt då de redan 'vet' hur de ska göra och har haft tiden.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

BREAKING NEWS ALLA NYA 2015 SPEL KRÄVER SLI FÖR 60 FPS I 4K...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fy sjutton vad exalterad jag är inför lanseringen! Senaste gången man kände så var då GTA V skulle lanseras till PS3/Xbox 360

Denna information gör mig dock lite fundersam.. Vill helst köra med 120 FPS men samtidigt få lite mer ögongodis från high/ultra inställningar. Krävs det ett extra GTX 780 för SLI för detta ändamål måntro?

tänk då hur jag känner mig, som inte ens har testat spelet på konsoll, och jag är ett stort fan av gta spelen, spelade säkert 3 månader varje dag av gta iv på pc.
anledningen jag inte spelat de är jag hatar konsoller och deras gröt grafik.

ska inom en vecka köpa ny speldator med, men jag kommer ladda ner spelet först för att testa om bilfysiken är bra, sen köper jag de ifall jag är nöjd. för på videorna ser de lite för arcade ut för mig men vi får se.

Permalänk
Medlem

Verkar som att min dator klarar av spelet iaf.. fast sen kör jag på 1440p också inte 1080p

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Blir ju galen när de inte säger mer än vilken upplösning de spelat på.

antar 1080p för det är väl det vanliga . 1440p kräver säkert ännu mer, så jag är lite orolig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Aaaw, sitter och väntar på 380X eller 980Ti nu, får hoppas mitt gamla trötta GTX 580 klarar spelet utan att behöva köra i 640x480.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av pokerproffset:

tänk då hur jag känner mig, som inte ens har testat spelet på konsoll, och jag är ett stort fan av gta spelen, spelade säkert 3 månader varje dag av gta iv på pc.
anledningen jag inte spelat de är jag hatar konsoller och deras gröt grafik.

ska inom en vecka köpa ny speldator med, men jag kommer ladda ner spelet först för att testa om bilfysiken är bra, sen köper jag de ifall jag är nöjd. för på videorna ser de lite för arcade ut för mig men vi får se.

Du kommer antingen hata eller älska bilfysiken.

Personligen älskar jag den! Den är lite mer "arcade" i stucket, snabba bromsningar, går att drifta - Väldigt responsiv med lätt överstyrning kanske man kan säga, som nyare NFS titlar.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

minimum q6600 i 4x2,4 Ghz.....
och hur mycket Ghz ska en G3258 vara för att motsvara detta?

https://www.youtube.com/watch?v=27UaEq7jyMQ