Permalänk
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Finns ett Unicomp till salu på Tradera just nu om någon skulle vara intresserad: http://www.tradera.com/item/340827/228791573/unicomp-model-m-...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

https://www.facebook.com/KBTeurope?fref=nf

KBT EU la precis upp ett lanseringsdatum på uk/de/us/nordic (länge sen man såg den s.k. "nordiska flaggan")

Så det är bara att vässa pekfingret och sätta på http://techkeys.us/collections/keys/products/refresh-key på F5 den 16:e April

Credd till /u/PureEvulz på /r/mechanicalkeyboards för tipset

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Heads up - cm quickfire TK med bruna switchar för en femhundring på komplett ikväll

Permalänk
Medlem

Nån som testat/har Coolermaster Novatouch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Nån som testat/har Coolermaster Novatouch?

Jag har ett. Topre-brytare med billiga keycaps och högljudd mellanslagstangent.

Det finns ett par trådar om det, t.ex. den här och ett test på site:n.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Kan man köpa lösa bruna toppdelar (sliders) och montera in i sitt Red tangentbord? Tror jag borde köpt brun.

Eller finns där någon som vill byta?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Både ja och nej. Det går att byta slider i brytaren men för att lyckas med det måste du ta av toppen vilken med enkla medel endast tillåts om du har en pcb-monterad brytare (jag känner inte till något pcb-monterat tangentbord som säljs nytt på svenska marknaden idag), eller en platta som tillåter det (förekommer i stort sett endast på customs). Annars gäller att löda av samtliga brytare och löda på nya - och då är det med stor sannolikhet betydligt enklare att gå ut och köpa ett nytt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Både ja och nej. Det går att byta slider i brytaren men för att lyckas med det måste du ta av toppen vilken med enkla medel endast tillåts om du har en pcb-monterad brytare (jag känner inte till något pcb-monterat tangentbord som säljs nytt på svenska marknaden idag), eller en platta som tillåter det (förekommer i stort sett endast på customs). Annars gäller att löda av samtliga brytare och löda på nya - och då är det med stor sannolikhet betydligt enklare att gå ut och köpa ett nytt tangentbord.

Min tanke var att bara byta den lilla röda plastbiten inuti brytaren. Typ som TS gjort här

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av phlopydisk:

Min tanke var att bara byta den lilla röda plastbiten inuti brytaren. Typ som TS gjort här http://i.imgur.com/qJ2sr.jpg

Detta tangentbord är pcb-mounted, det har alltså ingen platta som switcharna är fästa i!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

https://www.facebook.com/KBTeurope?fref=nf

KBT EU la precis upp ett lanseringsdatum på uk/de/us/nordic (länge sen man såg den s.k. "nordiska flaggan")

Så det är bara att vässa pekfingret och sätta på http://techkeys.us/collections/keys/products/refresh-key på F5 den 16:e April

Credd till /u/PureEvulz på /r/mechanicalkeyboards för tipset

Vet man vart dessa kommer att finns att köpa när de väl släpps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Vet man vart dessa kommer att finns att köpa när de väl släpps?

QWERTim tar emot förbeställningar
https://geekhack.org/index.php?topic=69443.0

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Vet man vart dessa kommer att finns att köpa när de väl släpps?

Skrivet av =dorf=:

Oj, det blev billigare än jag trodde... hmm, granite på massdrop...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av =dorf=:

Tackar! Men inga blå brytare för nordic :'(

Permalänk
Medlem

Hallå i stugan, funderar på att skaffa en mer gladare kabel till mitt Cm guiqkfire Tk. och undrar då vart ni köper era om de inte är allt för dyra

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Skrivet av igr4ff:

Hallå i stugan, funderar på att skaffa en mer gladare kabel till mitt Cm guiqkfire Tk. och undrar då vart ni köper era om de inte är allt för dyra

Pexon eller liknande! Kan ju alltid sleeva själv!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk

CM Storm QuickFire Rapid-i

Hej jag har nu letat jätte länge efter en sådan tangentbord som har blåa LED men inte hittar. Finns det egentligen blåa led eller inte?

https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-blue/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av igr4ff:

Hallå i stugan, funderar på att skaffa en mer gladare kabel till mitt Cm guiqkfire Tk. och undrar då vart ni köper era om de inte är allt för dyra

Skrivet av Leedogustav:

Pexon eller liknande! Kan ju alltid sleeva själv!

Jag kan bara hålla med Leedogustav. Pexon gör sjukt fina kablar. Jag har beställt några stycken därifrån och jag har då aldrig blivit missnöjd! Det största problemet är att det finns så sjukt många valmöjligheter... Om du vill ha inspiration postar pexon bilder på de flesta av kablarna han gör i hans trådar på geekhack och deskthority

Permalänk
Medlem

yo! finns det separata keycaps att köpa till qpad mk-85 tangentbord? skulle vilja spice'a upp det lite!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

yo! finns det separata keycaps att köpa till qpad mk-85 tangentbord? skulle vilja spice'a upp det lite!

Tyvärr har tangentbordet en liten skum layout på den nedersta raden, så den kan vara lite svårt. Tror dock att det går att specialbeställa från wasdkeyboards om du verkligen vill!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter det tystaste möjliga mekaniska tangentbordet, som måste vara TKL och ha ISO-layout. Cherry MX går bort, då även o-ringsdämpade bruna brytare är för högljudda. Det sägs att Matias har väldigt tysta brytare, men de finns väl inte i TKL (och ISO)?

Behöver det till jobbet, där jag för tillfället har ett NovaTouch som jag tycker lever om som själva fan (specifikt uppslaget, men inte heller det o-ringsdämpade nedslaget är särskilt tyst).

Kan faktiskt tänka mig vanliga sketna "icke-mekaniska" membranbrytare också, då de hittills är de tystaste jag känner till, men hittar inget TKL...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av backfeed:

Jag är ute efter det tystaste möjliga mekaniska tangentbordet, som måste vara TKL och ha ISO-layout. Cherry MX går bort, då även o-ringsdämpade bruna brytare är för högljudda. Det sägs att Matias har väldigt tysta brytare, men de finns väl inte i TKL (och ISO)?

Behöver det till jobbet, där jag för tillfället har ett NovaTouch som jag tycker lever om som själva fan (specifikt uppslaget, men inte heller det o-ringsdämpade nedslaget är särskilt tyst).

Kan faktiskt tänka mig vanliga sketna "icke-mekaniska" membranbrytare också, då de hittills är de tystaste jag känner till, men hittar inget TKL...

http://www.keyboardco.com/keyboard/matias-mini-quiet-pro-for-...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Synd att det inte är ett TKL (åtminstone inte i traditionell mening), bara.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av backfeed:

Synd att det inte är ett TKL (åtminstone inte i traditionell mening), bara.

Inte riktigt nej men utan numpad i alla fall

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Yo! Har ett CM Storm QuickFire Rapid Black Switch som jag är nöjd med.

Hur går jag tillväga för att få ner ljudvolymen så mycket som möjligt utan att förstöra nuvarande känslan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Yo! Har ett CM Storm QuickFire Rapid Black Switch som jag är nöjd med.

Hur går jag tillväga för att få ner ljudvolymen så mycket som möjligt utan att förstöra nuvarande känslan?

Framförallt är det nog o-ringar under capsen som gäller i första hand. Det kommer göra slaglängden något kortare men eftersom dina brytare är linjära blir känslan i övrigt inte så annorlunda. Annars kan underlager spela roll också, märker t.ex med mitt Filco att om jag har det liggandes direkt mot bordet så får jag ett mer dovt/tyngre ljud som kan upplevas som högre medan ställer jag det på något alternativt fäller upp fötterna så blir ljudet tunnare. Så prova dig fram och se om du upplever någon skillnad

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Vart beställer man dessa O-ringar till ett vettigt pris?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av daizoe:

Yo! Har ett CM Storm QuickFire Rapid Black Switch som jag är nöjd med.

Hur går jag tillväga för att få ner ljudvolymen så mycket som möjligt utan att förstöra nuvarande känslan?

O-ringar är som sagt vägen att gå det kommer att bli mycket tystare vid nedslaget. Dock så kommer det ju även att kännas lite mjukare och inte lika hårt vid nedslaget så känslan ändras ju litegrann i alla fall. Samt aningen kortare slaglängd som nämnt ovan. Jag sitter just nu och skriver på ett CM Quickfire Rapid med röda brytare och o-ringar i. Det blir ett litet lätt "thump" när man bottnar istället för ett "klack". Typ. Mycket mycket tystare. Men jag tycker att de blir skönare att skriva på med o-ringar i faktiskt framförallt. Har även en stor musmatta som sträcker sig under hela tangentbordet och mer och det tar också bort en del utav ljudet jämfört med om man bara har det står på ett skrivbord med träplanka till exempel.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av daizoe:

Vart beställer man dessa O-ringar till ett vettigt pris?

Finns här t.ex.: http://www.maxfps.se/keycaps/47d/cherry-mx-rubber-o-ring-swit...

Personligen så köpte jag ett gäng på Biltema för jag orkade inte vänta på någon beställning när jag ville prova med o-ringar. De funkar perfekt så har inte funnit någon anledning att beställa några andra "riktiga" som är ämnade för tangentbord. Men det blev ju inte billigare på Biltema för det kostade 10kr för 5st ringar. Sen så är de från Biltema aningen större för de sitter inte fast utav sig själv på en keycap de glappar lite. Men inte så att det påverkar funktionen negativt på något sätt jag får bara lägga o-ringen på brytaren sen trycka fast tangenten.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Tack! blir att beställa dessa. Finns ju två varianter också, vilken ska man köpa?