Geforce GTX 980 Ti redo för lansering

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

3440x1440 flyter på fint här m ett nvidiakort.. Undrar vad du menar att de skalat bort. Effektiv minnesbandbredd på mid-end?

Skickades från m.sweclockers.com

Då är ju ett GTX 980 kraftigare än ett GTX 970.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja dom har ju gjort om en hel del med 9xxx serien och tagit bort mycket för att pressa strömförbrukningen. Säger inte att det inte går att köra hög upplösning, men i vilken FPS och grafikinställningar blir snarare frågan.

tex 970 klarar ju av att hålla 290x stången i dom flesta fall & några sämmre inställningar att göra än med ett amd kort vet jag inte utav, mantle kanske, men det har aldrig varit intressant för mig ändå & dessutom så är det mest för att spara på cpu prestandan (vilket AMD har nytta av)
Är en ny arkitektur helt enkelt vad dom sparat in på vet jag inte är ju dessutom bara mellankretsen (970) så ? är själv knäpp nog att köra på största kretsen & hoppar över någon genaeration istället för att köpa billigare & byta oftare funkar för mig men folk har olika krav som jag sagt förut båda AMD & Nvidia har fina grafikkort i dagsläget & 390x kan bli intressant om det nu överlever hypen som lagts på det. Klarar mig ett tag till på min titan har i dagsläget inget bekymmer med något spel men förhoppningsvis så dyker det upp nåt spel som gör att man vill uppgradera igen.( i nuläget så är väl star citizen enda hoppet dom flesta nya spel ska ju nedgraderas/anpassas till AMD s chip i konsollerna)
P.S kör i 2560x1600

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jH0Ni:

Måste säga att jag är lite bitter på grafikkortsmarknaden. Den är så efter. Enligt min åsikt borde man kunna köpa ett top-of-the-line singelgpu-kort idag och få 60 fipssar i 4K. Nej, jag räknar inte med Titan X, jag menar 980. Vi är nästan där, men man borde kunna ligga stabilt över 60 utan att kompromissa med inställningarna. Men istället måste man ha sli/x-fire för att kunna utnyttja de nya skärmarna som Acer Predator & Rog Swift (som knappt är ny längre, jag menar kom igen!). Som kompensation för detta tycker jag att 980 ti ska kosta under 8k, helst runt 7. Mvh bitter gamer som anser att hela världen kretsar kring denne. Samt med total avsaknad av logik.

Min swift drar jag lätt runt med ett 980 lätt över 60 fps i alla titlar jag spelar iafall:-)
En liten klock på kortet ger bra med extra prestanda:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Inaktiv

Är ett GeForce GTX 9800 10 gånger snabbt som ett GeForce GTX 980?
Snarare är att typ det omvända gäller: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-9800-vs-GeForce-GTX-980

Nå grymt bra att utvecklingen inte har stagnerat på gpusidan för det var inte många dagar sedan 9800 var populärt som de bättre korten och jag blev förvirrad när jag läste att 980 kommer att släppas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Är ett GeForce GTX 9800 10 gånger snabbt som ett GeForce GTX 980?
Snarare är att typ det omvända gäller: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-9800-vs-GeForce-GTX-980

Nå grymt bra att utvecklingen inte har stagnerat på gpusidan för det var inte många dagar sedan 9800 var populärt som de bättre korten och jag blev förvirrad när jag läste att 980 kommer att släppas.

Va, vad?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av retro123:

Som jag skrev det var inte länge sedan 9800 var populärt och var den mest kända grafikkortet och att vid första blick är det lätt att missa en saknad nolla i namnet.

Men på gpusidan händer det saker så att ett 3 år gammalt grafikkort är föråldrat till skillnad på cpusidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Som jag skrev det var inte länge sedan 9800 var populärt och var den mest kända grafikkortet och att vid första blick är det lätt att missa en saknad nolla i namnet.

Men på gpusidan händer det saker så att ett 3 år gammalt grafikkort är föråldrat till skillnad på cpusidan.

Det var SJU år sedan det kortet släpptes. Har du legat under någon jävla sten eller? Finns nog ingen förutom du som skulle göra den missen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hoppar troligtvis över kortserien då förutom något mer energi effektivare krets och lite mer prestanda gentemot föregångaren innehåller rätt sparsamt med nyheter för att rättfärdiga ny investering, nästa generation "Pascal" är ju bara typ ett år bort med 2:a generationens staplade minnen mm. Sedan är dollarn dyr just nu och ökar kanske lite till fram mot sommaren och det lär ju inte heller göra kortet billigt precis. Men man får väl se när partner tillverkarna kommer ut med sina versioner var priset hamnar på och vad AMD lyckas med sitt 390X både med pris och prestanda.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Prissättningen kommer vara det som blir intressant. Kan man gissa på 6999:-?

Eftersom det är 390 så kanske i klass med 980. vild spekulation: Så Amd släpper 390 är starkare än 980 i juni, Nvidia släpper 980Ti i sept, tar tillbaka kommandot. AMD släpper 390X i OktNov efter att ha låtit tekniker partnertillverkare fila lite och trimmat drivrutiner lagom till julhandeln. Jag låser upp mitt 390 eftersom det är samma krets. I win...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Yoshman:

En gissning, tror du inte att GPU-marknaden tippat väldigt mycket i Nvidias favör då en allt större andel av PC-marknaden består av laptops och kompakta system? För tillfället, och under rätt lång tid nu, har AMD överhuvudtaget ingen dGPU som är konkurrenskraftig med Nvidia om målet är laptops.

En annan sak som tyder på detta är att andelen GPUer som del i en APU ökar rätt mycket för AMD, tar man med konsolerna i denna beräkning går det att förklara andelsökningen för APUer på det sättet också, men har för mig att GPUer som del i APU ökar även om man exkluderar konsoler.

Ja det låter troligt, i många fall nöjer sig nog tillverkaren med enbart APU:n, om det rör sig om lite enklare bärbar.
En till gissning.
Jag tror också att "miningen" som var så populär förra året på AMD:s grafikkort, skadat AMD, jag såg i många utländska forum att det var svårt att få tag grafikkort med AMD i USA och att de som fanns ofta låg högt prissatta.
AMD sålde iofs skapligt med kort, men deras användarbas urholkades, detta tror jag påverkar även dagens försäljning av kraftfullare kort negativt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att referens kortet inte blir längre än 267mm bara. Annars går mitt nya bygge helt åt skogen.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Min swift drar jag lätt runt med ett 980 lätt över 60 fps i alla titlar jag spelar iafall:-)
En liten klock på kortet ger bra med extra prestanda:-)

Fast nu missförstår du nog mig. Jag skrev att man borde uppnå 60 fps i 4K. Med en Rog Swift vill man ju uppnå 144 fps, annars utnyttjar man inte dess fulla potential! Och du kan ju inte lira alla de senaste titlarna i max inställningar med ett ensamt 980 på den skrämen då..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Ja hoppas kommer snabbt custom PCB blir nog köpa 1 kort till mITX datorn!!
Nu när man inte har titans, då dom är för långsamma som singelkort i 2560x1440p 144Hz

Du borde skämmas med dina specs!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon114264:

Du borde skämmas med dina specs!

Haha

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Troligen händer det inte men Nvidia borde lansera den innan imo, står jag där och har valet av 390x och 980 ti blir det nog med största sannolikt en 390x, men släpper de 980ti innan, så vete fan om jag pallar vänta mer på 390x.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jH0Ni:

Fast nu missförstår du nog mig. Jag skrev att man borde uppnå 60 fps i 4K. Med en Rog Swift vill man ju uppnå 144 fps, annars utnyttjar man inte dess fulla potential! Och du kan ju inte lira alla de senaste titlarna i max inställningar med ett ensamt 980 på den skrämen då..

Det går utmärkt med ett ensamt 980 i mitt system med en rog swift, vad du inte tänker på är nog att dom flesta multiplayerspel har en capgräns runt 90-120fps så jag behöver inte ha högre i ultra på något onlinespel:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Förhoppningsvis så blir 390X "Fiji" lite mera lättkyld än "Hawaii".

Skrivet av trickysaer:

Well... Fiji är väl en vulkanö så gissningvis... nej? :/

Skrivet av Tumnus:

Medan Nvidia kör med namn på döda personer så därför borde inte deras GPUer prestera alls.

Signaturmaterial.:P
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Det går utmärkt med ett ensamt 980 i mitt system med en rog swift, vad du inte tänker på är nog att dom flesta multiplayerspel har en capgräns runt 90-120fps så jag behöver inte ha högre i ultra på något onlinespel:-)

Mrn du vill ju utnyttja skärmens 144Hz uppdateringsfrekvens. Jag vet inte vilka spel du spelar, men jag vet många som inte har den "cappen". Känns som att det bli väldigt tight med prestandan om man vill lira tex battlefield i 144hz med andra inställningar än allt på low..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Mrn du vill ju utnyttja skärmens 144Hz uppdateringsfrekvens. Jag vet inte vilka spel du spelar, men jag vet många som inte har den "cappen". Känns som att det bli väldigt tight med prestandan om man vill lira tex battlefield i 144hz med andra inställningar än allt på low..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har läst dina kommentarer och jag håller helt med. Tycker också att grafikkorten "ligger efter" jämfört med nya spel och högre upplösningar. Det är ju svårt att ens nå upp till max med high-end kort och crossfire/sli om man ska upp till minimum 144 fps, eller iaf medel på 144 fps. Detta gäller i 1080P, så om man går högre blir det grymt mycket svårare.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Broken-arrow:

Pratar vi samma kort?
290 och 290x antar jag han är ute efter och ja dom är inte jätte törstiga kretsarna, men mindre yta tar kretsen upp än motsvarande från Nvidia, därför amd´s är mer utmaning.

Ja, tror det går att få av med, har 5770 i en annan burk och det har dom haft i många år nu (Nvidia var snarare senare på bollen).

Hur gammal drivrutin kör du ? Jag får ju titt som tätt uppmaningar att uppdatera drivers på mitt Nvidia kort

Kör alltid ny?
Men vill ju installera drivers själv....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Testpilot

Angående energidiskussionen så verkar det som att många glömmer att vi fortfarande är på 28 mm tillverkningsprocess.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Problemet är nog att AMD är för dåliga på marknadsföring. Att bygga ett starkt varumärke är oerhört viktigt, kanske nästan viktigare än att bygga bra produkter, och den punkten är Nvidia betydligt bättre än AMD på.

Ja AMD bygger ju på sitt varumärke med The Fixer. :/

Skrivet av tvelander:

Kör alltid ny?
Men vill ju installera drivers själv....

Och helst vill man ju kompilera dom själv också¨

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att köpa nytt mobo, processor, mer o snabbare ram till sommaren men verkar inte som det finns nya cpus på g?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vem vill ha auto uppdate drivare?
Hade ju gått i taket om någon la till det på min PC.

Då lär du inte gilla Win 10

Den jäkeln auto-uppdaterar allt

Skrivet av HazZarD:

lol never amd har aldrig och kommer aldrig bli vad nvidia är, deras drivers är helt åt skogen också.. är som att köpa en fiat eller ferrari vilken vill du ha ?

Åter igen, okunniga personers kommentarer. AMD drivare idag är i bättre skick än Nvidias.
Kolla på forum ska du se mängden folk som har problem med div Nvidia drivare, med allt från fläktar som går 100% till konstiga fel.
Inte sagt att AMDs är felfria, men den Omega drivaren som AMD släppte i höstas har inte bara varit otroligt stabil och funktionell, den har också ökat 7970/280X och 290(X) kortens prestanda rätt avsevärt. Och jag har inte problem sedan dess, alls.

Det är en ständig kamp mellan nytt chip, nya drivare, nya problem, och gammal gen, beprövad drivare. Detta sker varje gång någon av dem byter grundkonstruktion av chippet. Det hände mellan 7000 och 6000 serien för AMD, och mellan 700 och 900 serien för Nvidia och kommer ske fler gånger i all framtid, om och om igen.

Så sluta vara så löjlig.

De är båda bra tillverkare och kort, med sina fördelar och nackdelar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

Då lär du inte gilla Win 10

Den jäkeln auto-uppdaterar allt

Åter igen, okunniga personers kommentarer. AMD drivare idag är i bättre skick än Nvidias.
Kolla på forum ska du se mängden folk som har problem med div Nvidia drivare, med allt från fläktar som går 100% till konstiga fel.
Inte sagt att AMDs är felfria, men den Omega drivaren som AMD släppte i höstas har inte bara varit otroligt stabil och funktionell, den har också ökat 7970/280X och 290(X) kortens prestanda rätt avsevärt. Och jag har inte problem sedan dess, alls.

Det är en ständig kamp mellan nytt chip, nya drivare, nya problem, och gammal gen, beprövad drivare. Detta sker varje gång någon av dem byter grundkonstruktion av chippet. Det hände mellan 7000 och 6000 serien för AMD, och mellan 700 och 900 serien för Nvidia och kommer ske fler gånger i all framtid, om och om igen.

Så sluta vara så löjlig.

De är båda bra tillverkare och kort, med sina fördelar och nackdelar.

Jag kör w10 ^^

"Åter igen, okunniga personers kommentarer. AMD drivare idag är i bättre skick än Nvidias.
Kolla på forum ska du se mängden folk som har problem med div Nvidia drivare, med allt från fläktar som går 100% till konstiga fel. "

Inte riktigt va^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag kör w10 ^^

"Åter igen, okunniga personers kommentarer. AMD drivare idag är i bättre skick än Nvidias.
Kolla på forum ska du se mängden folk som har problem med div Nvidia drivare, med allt från fläktar som går 100% till konstiga fel. "

Inte riktigt va^^

Min Win 10 envisas att uppdatera drivarna till beta drivare (eller engineering sample).
Denna har problem med vissa spel, och jag ville ibland byta detta.

Ge mig ett exempel på 100% felfria Nvidia drivare? För där är en del exempel på där de inte fungerar.
CF/SLI har sina bekymmer, det vet jag, men det är lite hit N miss hos båda.
Tittar du på 980/970 korten så har de mer problem med både framepacing och jämn prestanda (precis som 7000 korten hade förr), än AMD har idag.

Så snälla, "riktigt va^^", visa detta...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1363102-gtx-960-...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362554-gtx-760-...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362968-referenc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Min Win 10 envisas att uppdatera drivarna till beta drivare (eller engineering sample).
Denna har problem med vissa spel, och jag ville ibland byta detta.

Ge mig ett exempel på 100% felfria Nvidia drivare? För där är en del exempel på där de inte fungerar.
CF/SLI har sina bekymmer, det vet jag, men det är lite hit N miss hos båda.
Tittar du på 980/970 korten så har de mer problem med både framepacing och jämn prestanda (precis som 7000 korten hade förr), än AMD har idag.

Så snälla, "riktigt va^^", visa detta...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1363102-gtx-960-...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362554-gtx-760-...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362968-referenc...

Ge mig ett exempel på någon hårdvara och drivrutin som fungerar 100% med alla datorer, system och mjukvarukombinationer?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

Min Win 10 envisas att uppdatera drivarna till beta drivare (eller engineering sample).
Denna har problem med vissa spel, och jag ville ibland byta detta.

Ge mig ett exempel på 100% felfria Nvidia drivare? För där är en del exempel på där de inte fungerar.
CF/SLI har sina bekymmer, det vet jag, men det är lite hit N miss hos båda.
Tittar du på 980/970 korten så har de mer problem med både framepacing och jämn prestanda (precis som 7000 korten hade förr), än AMD har idag.

Så snälla, "riktigt va^^", visa detta...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1363102-gtx-960-...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362554-gtx-760-...
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362968-referenc...

Va jag har AMD och Nvidia SLI / CF båda funkar bra till olika saker.

Du tror seriöst att funkar jämföra med sökord vad som är stabilast?

Och att andra har problem visar vadå?
Ingenting.....

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362968-referenc... = måndags EX
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1363102-gtx-960-... fel på GPU tror inte de va = Sätter i GTX kortet i min gamla dator och där fungerar det klockrent.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362554-gtx-760-...
Ja kortet kanske slutat funka??

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va jag har AMD och Nvidia SLI / CF båda funkar bra till olika saker.

Du tror seriöst att funkar jämföra med sökord vad som är stabilast?

Och att andra har problem visar vadå?
Ingenting.....

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362968-referenc... = måndags EX
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1363102-gtx-960-... fel på GPU tror inte de va = Sätter i GTX kortet i min gamla dator och där fungerar det klockrent.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1362554-gtx-760-...
Ja kortet kanske slutat funka??

http://i.imgur.com/t2KUsv2.png

Lustiga är, i många fall så kan du bara byta till en gammal drivare från Nvidia, så försvinner div fläkt problem och kompatibilitet problem, både på 700 och 900 serien. Men jag antar att detta kan du troligen ha en förklaring till också. Folk har kanske installerat dem "fel". Du kanske ska söka på problemet och se hur vida spritt det är.

Var inte menat att visa med sökord vilket som är stabilast, utan endast att poängtera att Nvidias drivare inte är felfria som folk här verkar tro.

Säger som jag sa i första posten, det är okunnighet att säga att ena är sämre än andra överlag. Då de båda har problem lite då och då. Just nu senaste är Nvidias drivare som bråkar. 3 månader sedan var det en AMD bugg. Det kommer och går.
Precis som du sa, CF och SLI fungerar lite si och så, därför räknar jag inte ens med dessa, då båda får underkänt om man tolkar hur ni definierar "skit drivare".

Så notera att jag inte försvarar AMD, utan tar ner Nvidia från tronen "perfekt", som folk vill hylla den till.

Skrivet av trickysaer:

Ge mig ett exempel på någon hårdvara och drivrutin som fungerar 100% med alla datorer, system och mjukvarukombinationer?

Enkelt, Bas drivarna.
AHCI 1.0
VGA drivare
standard IDE-kontroller.
Standard hub-USB kontroller osv.

De är gjorda att fungera 100% med alla datorer och system och mjukvarukombos. Det är först när 3:e part blandas in som problemen kommer.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

Lustiga är, i många fall så kan du bara byta till en gammal drivare från Nvidia, så försvinner div fläkt problem och kompatibilitet problem, både på 700 och 900 serien. Men jag antar att detta kan du troligen ha en förklaring till också. Folk har kanske installerat dem "fel". Du kanske ska söka på problemet och se hur vida spritt det är.

Var inte menat att visa med sökord vilket som är stabilast, utan endast att poängtera att Nvidias drivare inte är felfria som folk här verkar tro.

Säger som jag sa i första posten, det är okunnighet att säga att ena är sämre än andra överlag. Då de båda har problem lite då och då. Just nu senaste är Nvidias drivare som bråkar. 3 månader sedan var det en AMD bugg. Det kommer och går.
Precis som du sa, CF och SLI fungerar lite si och så, därför räknar jag inte ens med dessa, då båda får underkänt om man tolkar hur ni definierar "skit drivare".

Så notera att jag inte försvarar AMD, utan tar ner Nvidia från tronen "perfekt", som folk vill hylla den till.

Enkelt, Bas drivarna.
AHCI 1.0
VGA drivare
standard IDE-kontroller.
Standard hub-USB kontroller osv.

De är gjorda att fungera 100% med alla datorer och system och mjukvarukombos. Det är först när 3:e part blandas in som problemen kommer.

Jag skiter om det står AMD eller Nvidia.
Säger ingen är bättre än andra på allt.

Dom är bra på olika saker.

Jag vet ju själv problemen som finns i stora massa då jag har 190 datorer i rullning på jobbet med Nvidia.

Sen är NVIDIA mer "program" vänligt i stora mängden på ENTERPRISE sidan dock inte konsument.

(Jag litar aldrig på folk när dom säger dom har problem med sånt 95 % fallen är det handhavande fel)
Egen erfarenhet över många år.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240