Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grand Theft Auto V kommer det till ps4

Permalänk

Grand Theft Auto V kommer det till ps4

kommer gta v komma till ps4 eller kommer man kunna spela ps3 spel på ps4an?

Visa signatur

don't hate the game hate the players

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cagyiceman:

kommer gta v komma till ps4 eller kommer man kunna spela ps3 spel på ps4an?

Har svårt att lista ut ifall detta är en "troll tråd" eller inte, för det här är ju ganska uppenbart.

Ja, det kommer till PS4.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

R* har inte nämnt någonting om en PS4 version av GTA V och det går inte att spela PS3 spel på PS4.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mest troligt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Har svårt att lista ut ifall detta är en "troll tråd" eller inte, för det här är ju ganska uppenbart.

Ja, det kommer till PS4.

Källa?
Vad jag hört och förstått skall det inte komma till next gen. Men framtiden får väl utvisa hur det faktiskt blir, dock finns inga officiella källor än (vad jag vet) som säger att det kommer till X1 och PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Källa?
Vad jag hört och förstått skall det inte komma till next gen. Men framtiden får väl utvisa hur det faktiskt blir, dock finns inga officiella källor än (vad jag vet) som säger att det kommer till X1 och PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har desvärre inte någon källa, går endast på magkänsla. Verkar ganska idiotiskt att inte släppa GTA V på en next-gen konsoll, som dessutom verkar vinna denna generationen. Jag är inte säker.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

Jag skulle TRO att dem kommer släppa en lite upphottad version till pc och next gen 2-4månader efter att dem släppt det till 360 och ps3. Bara en gissning dock.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Har svårt att lista ut ifall detta är en "troll tråd" eller inte, för det här är ju ganska uppenbart.

Ja, det kommer till PS4.

Skrivet av Mentwos:

Jag har desvärre inte någon källa, går endast på magkänsla. Verkar ganska idiotiskt att inte släppa GTA V på en next-gen konsoll, som dessutom verkar vinna denna generationen. Jag är inte säker.

Hur ska du ha det? Är det uppenbart eller inte?

För mig är det inte alls någon självklarhet, men om det kommer så är det nog ganska långt borta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cagyiceman:

kommer gta v komma till ps4 eller kommer man kunna spela ps3 spel på ps4an?

Sony excited the gaming world on Tuesday when the official Twitter account let slip news of GTA 5 on PS4 in what appeared to be the first official confirmation of GTA 5 on the PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Hur ska du ha det? Är det uppenbart eller inte?

För mig är det inte alls någon självklarhet, men om det kommer så är det nog ganska långt borta..

Jag menar att det vore ganska korkat av Rockstar att inte släppa det till PS4.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kommer dröja innan det kommer till PS4 och X1, för om man kollar med GTA: San Andreas så släpptes det innan "Next gen" som var xbox 360 och PS3. Det kommer antagligen dröja lika långt som till PC. Eller så kommer dom lägga allt på nästa GTA som kommer antagligen komma om tre år.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Jag menar att det vore ganska korkat av Rockstar att inte släppa det till PS4.

Jag kan förstå att du tycker det, men jag tycker det är onödigt att misstänka troll-tråd när svaret är allt annat än självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Jag kan förstå att du tycker det, men jag tycker det är onödigt att misstänka troll-tråd när svaret är allt annat än självklart.

Men det är just det, jag tycker det, och jag tycker att svaret är självklart, därav mitt svar till TS.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

Alla som "har hört" att det inte kommer till PC(och next gen, som mycket liknar PC arkitekturen) kan ju ta o kolla in denna:
http://youtu.be/4Pe-TXrpCb4?t=53m10s
(tl;dr: PC version, runt April/Maj 2014, next gen, i krokarna)
Deras argument stämmer ganska bra än idag

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Jag menar att det vore ganska korkat av Rockstar att inte släppa det till PS4.

Ja och det var ganska korkat att inte släppa Red dead redemption till PC...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja och det var ganska korkat att inte släppa Red dead redemption till PC...

Det var det sannerligen, man får hoppas att dem inte gör samma felsteg åter igen.

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Alla som "har hört" att det inte kommer till PC(och next gen, som mycket liknar PC arkitekturen) kan ju ta o kolla in denna:
http://youtu.be/4Pe-TXrpCb4?t=53m10s
(tl;dr: PC version, runt April/Maj 2014, next gen, i krokarna)
Deras argument stämmer ganska bra än idag

Det får vi hoppas på, nu när de anlitat fler folk för portering. Vore extra ++ om RDR också va med på deras lista :P.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Finns en stor anledning att vänta länge med release till One/PS4. Det kommer ta några år innan det är ngn vettig användarmängd på de två platformarna,

Permalänk
Medlem

Kallas affärsstrategi...
Först mjölkar man så mycket det går på de befintliga konsolerna. Sen fokuserar man på de andra...
Rockstar har ju inte heller förnekat att det skall komma till PC/PS4/X-One.

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

källa: http://www.rockstargames.com/newswire/article/50871/asked-ans...

Smart av Rockstar, tråkigt för oss

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Som så många andra skriver så är det mycket troligt att GTAV kommer till X1 och PS4, känns ju befängt att Rockstar skulle plöjt ner miljoner på att göra ett spel till konsoler som snart kommer i nya versioner, nu väntar dom och låter alla köpa dubbla spel istället / alt. så kan man uppdatera sitt PS3 eller Xbox spel för en mindre peng (DICE släpper ju BF4 till X1 och PS4, samtidigt som konsolen kommer, uppgraderingsbart om man redan har BF4 för den gamla konsolen).
Rockstar har förmodligen redan PS4 och X1 versionen av GTAV klart, speltillverkarna har haft tillgång till dessa nya konsoler i ett år ca för just utveckling.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Alla som "har hört" att det inte kommer till PC(och next gen, som mycket liknar PC arkitekturen) kan ju ta o kolla in denna:
http://youtu.be/4Pe-TXrpCb4?t=53m10s
(tl;dr: PC version, runt April/Maj 2014, next gen, i krokarna)
Deras argument stämmer ganska bra än idag

Haha, du hade rätt med PC-version i april iallafall

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Haha, du hade rätt med PC-version i april iallafall

#serframtiden

Härligt att det inte blev maj iallafall

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36