AMD:s intäkter mot ny bottennivå – avvecklar serverleverantören Seamicro

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Man blir inte ens förvånad längre. Och man har inte blivit förvånad på ett tag nu när det kommer till AMD.

Enda gången AMD förvånat mig är den gången de gjorde en processor som var bättre än Intels om någon minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacozz:

Om AMD säljs...
Här kommer ett osannolikt förslag.
Vad tror ni om att Nvidia köper AMD:s X86 licens och att Intel köper Grafik avdelningen? Då kanske vi skulle få bättre konkurrens på processorerna och Intel skulle få vettig grafik...
Men det lär väl aldrig hända...

Uppstyckning??? Värsta tänkbara och inget som skulle gynna någon i längden, bara tänk dig hur många patent som idag griper in i varandra gällande CPU och GPU sidan. I praktiken så skulle det betyda att både CPU arkitekturen och GPU arkitekturen fick designas om från dag 1 efter uppstyckning, troligen så skulle väldigt lite bli kvar.
Vi har ett typexempel och det Cyrix som blev köpta av National Semiconductor (NS), efter det så styckades resterna upp av NS som bara ville behålla Cyrix MediaGX för sitt eget embedded. Resten (CPU) såldes till Via som inte fick mycket ut av den biten utan att dom även köpte IDT från Centaur.
Vad har Via idag? Hur gick det med NS embedded?

Skrivet av _Merc_:

det bästa hade varit om microsoft hade köpt amd.

Sudden blue death moves to silicone
Nej, låter inte bra....

Skrivet av thomson:

AMD måste vara kvar på marknaden inom båda områdena, annars så kommer priserna att stiga rejält och hur kommer det bli med innovationen när det inte längre finns någon konkurrens.

Precis, det var ett dåligt alternativ! Håller med fullt...

Skrivet av flukke:

AMD fortsätter gång på gång att visa katastrofala resultat... Hur länge orkar aktieägarna med detta?

Vore bra om Samsung eller något annat vettigt företag skulle köpa upp AMD så det kommer någon bra konkurrent på marknaden. Det skulle gynna oss konsumenter

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung har möjligen kapital men inte satsar dom på något som är olönsamt över en tid som nu AMD, en stor del av AMD's ägare är väll olje Shjeker och dom har råd att vänta ut marknaden.
Tror det är bäst som det är nu enligt rådande omständigheter, samt bra av AMD att avyttra Seamicro.
Däremot så får man hoppas att AMD drar nytta av den erfarenhet dom fått via Seamicro, där finns ju konkurrenter till Seamicro som behöver kretsar

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Enda gången AMD förvånat mig är den gången de gjorde en processor som var bättre än Intels om någon minns.

Vem glömmer det
Har fortfarande en...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

kan något större företag köpa upp dom typ samsung och ösa in pengar i AMD och piska skiten ur nvidia??

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

Enda gången AMD förvånat mig är den gången de gjorde en processor som var bättre än Intels om någon minns.

Min AMD Athlon x2 4200+ kostade 900kr och presterade bra i flera år tills jag bytte till en core 2 duo e8600 och märkte även då ingen superskillnad så den cpu'n var ruskigt bra!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Min AMD Athlon x2 4200+ kostade 900kr och presterade bra i flera år tills jag bytte till en core 2 duo e8600 och märkte även då ingen superskillnad så den cpu'n var ruskigt bra!

x6 1100T:n jag hade var jag grymt nöjd med, bytte till en 3770k senare dock, gjorde misstaget att köpa en 4790k och det var ju poänglöst uppgradering CPU kraftmässigt och bara uppgradering i moderkortet, hoppas zen rinner ner till konsumenterna och har hygglig effektivitet per kärna.

Trist för AMD då detta betyder åtstramad budget för R&D : /

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

x6 1100T:n jag hade var jag grymt nöjd med, bytte till en 3770k senare dock, gjorde misstaget att köpa en 4790k och det var ju poänglöst uppgradering CPU kraftmässigt och bara uppgradering i moderkortet, hoppas zen rinner ner till konsumenterna och har hygglig effektivitet per kärna.

Trist för AMD då detta betyder åtstramad budget för R&D : /

Phenom serien var väldigt bra med och speciellt din CPU som var topmodellen, den hänger väl med utan problem än idag när den är överklockad till närmare 4 ghz?

är sjukt nöjd med min i7 3770k men den kunde gärna varit svalare utan att behöva delidda som jag inte vågar göra än

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Alibaba123:

Tycker det motsatta faktiskt. För dyra telefoner med onödiga gadgets. Mjukvaran är väl inget att hurra över. Deras SSD 840 EVO är ju kaputt, med 850 pro är grym. Deras TV är väl rätt så okej jämfört med andra, inget speciellt direkt. Prestanda/kvalite är rätt låg tycker jag. Skulle vilja säga att de är Asiens version av Apple. Det är inget hat mot samsung och jag är ingen fanboy av någt slag, det är bara åsikter och intryck jag fått av samsung.

Dock har väl alla telefoner legat i samma prisklass eller högre som Samsungs i respektive prisklass? Kollar på LG, HTC och Apple som jämförelse.
Sedan om man inte tycker om TouchWiz som exempel så är Samsung telefoner bland de enklaste som finns att Roota om man vill byta till Custom, vilket inte kan sägas om varken HTC eller LG (som jag också ägt).
Sedan är faktiskt Samsung det enda företaget där min telefon inte gått sönder när jag tappat den (Galaxy S2, S3 och S4.a), min LG G3 sprack från ett 5cm~ högt fall på köksbordet ur min hand, samma sak med fasters Xperia Z3.

Skrivet av Mr_Lazy:

Ni vet väl att Samsung gör lite mer än några telefoner och TVapparater.

Mjo självfallet, men tog bara några exempel!

Skrivet av Kesse2:

Tycka vad man vill om Kina, men Samsung anses väl mer eller mindre vara ett av världens mest korrupta företag. Är ju knappast nåt positivt.

Sen är min personliga upplevelse att Samsungs kvalité inte är mycket att hurra för.

Skickades från m.sweclockers.com

Att välja mellan ett kinesiskt företag som Lenovo och Samsung är som att välja mellan pest eller kolera.
Skulle idag hellre ha ett ryskt företag köpa upp AMD än ett kinesiskt.. så illa tycker jag om Kina's landspolitik, hur de behandlar sina invånare och allmäna internationella inställning.

----------------------

Ta det inte fel, försvarar inte Samsung egentligen då jag själv haft mina problem med dem. Men tycker många som yttrar sig inte har varken erfarenheten om produkterna i fråga eller är insatt nog om vad ett faktiskt uppköp skulle innebär.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Snusfri

Har funderat lite mer på vilka som faktiskt skulle kunna köpa upp AMD, dvs vilka som har kapital och faktiskt skulle kunna göra något bra av AMD och jag tror att Hyundai kan vara något av en "dark horse".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lite märkligt med de där med AMD's intäkter med tanke på att alla konsoler använder AMD's komponenter på nåt sätt. Jag ser lite ironiskt nog som ett gott tecken med en förlust i intäkter trots det, för det känns som de måste ha satsat krutjärnet på de nya grafikkorten men det är kanske bara spekulationer. Alltså när man utvecklar saker i produktion, kostar det. Man vill släppa det man har under produktion för att generera vinst. Så då tänker jag att vissa saker som har tagit väldigt lång tid att lägga fram blir till slut något fantastiskt?

Permalänk
Medlem

Nånting är mystiskt här. AMD går med braförlust skrivs det, men globalfoundries som är ett dotterbolag till AMD har den största vinsten som et elektronikföretag i semiledare har haft sedan samsungs rekord 2006. Globalfoundries har en vinst större än AMD's företagsvärde om man får tro spekulanterna. Hur gick detta till?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Ingen överraskning med tanke på hur efter deras CPU är jämfört med Intel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Phenom serien var väldigt bra med och speciellt din CPU som var topmodellen, den hänger väl med utan problem än idag när den är överklockad till närmare 4 ghz?

är sjukt nöjd med min i7 3770k men den kunde gärna varit svalare utan att behöva delidda som jag inte vågar göra än

Om jag kommer ihåg rätt är den lite långsammare än en 2700k vid samma klock, min 3770k gjorde 4.4ghz utan problem och gick och kyla utan problem med en vanlig H100, nackdelen med 1100T:n var dock värme vid hög överklockning men klart underbar CPU för dom som hade dom

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Nånting är mystiskt här. AMD går med braförlust skrivs det, men globalfoundries som är ett dotterbolag till AMD har den största vinsten som et elektronikföretag i semiledare har haft sedan samsungs rekord 2006. Globalfoundries har en vinst större än AMD's företagsvärde om man får tro spekulanterna. Hur gick detta till?

Globalfoundries har inget direkt att göra med AMD längre (faktiskt sedan 2012) förutom att AMD fortfarande anlitar dem för tillverkning.
Finns dock vissa kopplingar kvar vad gäller gemensamma ägare i bägge bolagen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ingen överraskning med tanke på hur efter deras CPU är jämfört med Intel.

Ja dom har ju varit hopplöst efter ända sen Core iX serien började, vilket är ett tag nu.

Nya Radeon serien kan säkert ge ett rejält uppsving om dom prissätter det rätt samt levererar en bra produkt (dvs minst lika snabb som Nvidia, billigare och tystare... helst utan coilwhine). Dom har en chans att återta en stor del av grafik kakan. Om dom sumpar det ser jag inte hur dom kan överleva kommande halvår då dom inte kommer ha ett skit att komma med gentemot Intel/Nvidia.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Är lite emot Samsung då de börjar få stora marknadsandelar på många fronter och är inte säker på att ett företag som samsung skulle spela bra med en egen processorutveckling. Jag ser hellre att exempelvis Lenovo gör det.

Mjo. I Samsungs hemland köper du ju lägenhet, diskmaskin, kläder, bil, mobiltelefon och mat av Samsung i ett Samsung köpcenter som du tar kollektivtrafik från Samsung till. Det är väl inte konstigt om de vill göra grafikkort också.

Permalänk
Medlem

De måste göra sig av med de chefer som tar så här sjukt dåliga beslut. Hur kunde de lägga 300 miljoner på sån mode-fluga när de hela tiden behövtr pengar till R&D....

Är AMD magnetiskt för dåliga chefer? Hela styrelsen behöver kanske bytas ut.

Det enda bra som Stalin sa var att de finns en männsiska bakom varje problem (han drog detta lite längre dock och menade att man kan bokstavligt döda problem). Hur som helst är det uppenbart att AMD har haft de sämsta beslutsfattarna i branschen.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av danedi:

Nånting är mystiskt här. AMD går med braförlust skrivs det, men globalfoundries som är ett dotterbolag till AMD har den största vinsten som et elektronikföretag i semiledare har haft sedan samsungs rekord 2006. Globalfoundries har en vinst större än AMD's företagsvärde om man får tro spekulanterna. Hur gick detta till?

Det stavas ATI. Går inte att att komma ifrån hur extremt dåligt hopslagning av dessa två företag gick rent ekonomiskt:

On the day it [AMD] announced it was buying ATI, it market value dropped to $8.3 billion [was $10.7 billion the day before]
...
This is the math we can't understand. AMD bought a 5 billion dollar company, paid 4.2 billion dollars in cache for it and instead of becoming a $15 billion company the market says today [one year later] the company is worth less than when it started the merger process.

ATI var mer än AMD kunde svälja och för att överhuvudtaget överleva fram till idag har man dragit på sig enorma skulder och sålt allt som inte definierats som kärnverksamhet (vilket bl.a. inkluderar kretstillverkning som blev GlobalFoundries). AMD var tidigare stora inom flash-minnen och det är något som verkligen kunnat löna sig att ha idag, men den verksamheten gav man i praktiken upp när man avyttrade kretstillverkningen.

Som referens är AMDs börsvärde idag $1.9 miljarder.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

När de nya produkterna kommer ut borde det kunna vända tillbaka till bättre siffror men att det går såhär pass trögt just nu är inte så konstigt med tanke på att man inte haft några nya produktlanseringar på ganska länge nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Nånting är mystiskt här. AMD går med braförlust skrivs det, men globalfoundries som är ett dotterbolag till AMD har den största vinsten som et elektronikföretag i semiledare har haft sedan samsungs rekord 2006. Globalfoundries har en vinst större än AMD's företagsvärde om man får tro spekulanterna. Hur gick detta till?

Hmmm... Du ska nog inte sova så länge

Mars 2009 så sålde AMD ut det mesta av halvledartillverkningen.
Mars 2012 så sålde dom resterande 14% av ägandet...

AMD är idag fabless, designar enbart kretsar som läggs ut till andra tillvarkare, däribland Globalfoundries...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ingen överraskning med tanke på hur efter deras CPU är jämfört med Intel.

Pris för pris så är det väll inte så dåligt?

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

De måste göra sig av med de chefer som tar så här sjukt dåliga beslut. Hur kunde de lägga 300 miljoner på sån mode-fluga när de hela tiden behövtr pengar till R&D....

Är AMD magnetiskt för dåliga chefer? Hela styrelsen behöver kanske bytas ut.

Det enda bra som Stalin sa var att de finns en männsiska bakom varje problem (han drog detta lite längre dock och menade att man kan bokstavligt döda problem). Hur som helst är det uppenbart att AMD har haft de sämsta beslutsfattarna i branschen.

Pappersvikten är väll redan borta? Har för mig att det var något ditåt, och visst det har varit rätt mycket utbyte av beslutsfattare hos AMD...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Pris för pris så är det väll inte så dåligt?

jo, dem presterar på samma nivå som en i3a med HT

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202457-intel_...

denna presterar i 95% av fallen bättre än FX-8350 i samma klockfrekvenser

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det stavas ATI. Går inte att att komma ifrån hur extremt dåligt hopslagning av dessa två företag gick rent ekonomiskt:

On the day it [AMD] announced it was buying ATI, it market value dropped to $8.3 billion [was $10.7 billion the day before]
...
This is the math we can't understand. AMD bought a 5 billion dollar company, paid 4.2 billion dollars in cache for it and instead of becoming a $15 billion company the market says today [one year later] the company is worth less than when it started the merger process.

ATI var mer än AMD kunde svälja och för att överhuvudtaget överleva fram till idag har man dragit på sig enorma skulder och sålt allt som inte definierats som kärnverksamhet (vilket bl.a. inkluderar kretstillverkning som blev GlobalFoundries). AMD var tidigare stora inom flash-minnen och det är något som verkligen kunnat löna sig att ha idag, men den verksamheten gav man i praktiken upp när man avyttrade kretstillverkningen.

Som referens är AMDs börsvärde idag $1.9 miljarder.

Lite sidospår men ändå rätt intressant.
Det som i sin tur fick ATI på fall var ju deras satsning på DVB marknaden som ressulterade i "Xilleon".
http://www.techspot.com/community/topics/ati-announces-xilleo...
"Xilleon" lever kvar än idag med Broadcom's DVB och multimedia kretsar, "Xilleon" är mest känd för att sitta i Dream multimedias DM7025+ Linux/ENIGMA DVB-S mottagare...

För att inte säga försäljningen av "Imageon" (tiled graphic) som såldes 2008 till Qualcomm, "Imageon" är idag känt som "Adreno" i Qualcomm's mobila kretsar för mobil och surfplatta...

Har gått rätt bra för både Broadcom och Qualcomm

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

jo, dem presterar på samma nivå som en i3a med HT

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202457-intel_...

denna presterar i 95% av fallen bättre än FX-8350 i samma klockfrekvenser

Samma klockfrekvenser??

Jag skrev pris för pris....

inte sagt att i3 4160 är dålig

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Varför kommer inte Intels och Nvidias kvartalsrapporter på senaste tiden?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Nu kanske jag har missat något väsentligt om Samsungs historia eller något men varför talas det så mycket om Samsung och Kina? Är inte Samsung sydkoreanskt? :S

Permalänk
Medlem

Ung?

Skrivet av Yomster:

Enda gången AMD förvånat mig är den gången de gjorde en processor som var bättre än Intels om någon minns.

Du måste vara färsk? En gång i tiden "ägde" AMD Intel. Upp och ner... Tyvärr var Intels konkurrensmässigt olagliga strategi så smart att de lyckades kväva AMD och slängde pengar på folk för att köpa deras sämre prollar. De hade såpass bra skattkista så de gick vinnande ur det. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Samma klockfrekvenser??

Jag skrev pris för pris....

inte sagt att i3 4160 är dålig

den är ju billigare än FX-83xx modellerna

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Alla snackar om uppköp, men det kommer inte hända av den enkla anledning att Intel inte kommer ge x86-licens till annan ägare. Vid eventuell konkurs lär Intel göra allt för att lägga vantarna på x86-64-patenten från AMD, resten sprids nog ut för jämnan. Inga konkurrenslagar lär träda i kraft, juristerna betraktar ARM som fullvärdig konkurrent på marknaden.
Möjligheten är istället att ett bolag betalar AMD för ett helt projekt, alltså forskning och utveckling (FoU, perfekt svensk översättning av R&D hörni )

Skrivet av phoenixdisciple:

Varför Lenovo över Samsung?

Samsung leverar ju på alla plan; Deras TV's är bra, top-of-the-line telefoner i alla prisklasser och deras nya Exynos chip presterar lika eller bättre än Snapdragon 810 som är Qualcomms top chip för high-end mobiler.
Sedan är Lenovo i en gråzon när det kommer till prestanda vs kvalité, av personliga erfarenheter med deras prylar.

Nu äger jag själv Lenovo, men att en diktatur som Kina får mer global marknadsmakt än de redan har bådar inte gott (alla stora internationella kinesiska företag "styrs" av staten mer eller mindre). Ser hellre att Samsung får uppköp på AMD, och låter AMD stå som ett självständigt företag fortfarande - Sedan om Samsung väljer att intergrera AMD's chips i deras egna produkter är väl om något också en positiv utgång då det innebär mer forskningspengar för AMD från Samsung.

Skrivet av Alibaba123:

Tycker det motsatta faktiskt. För dyra telefoner med onödiga gadgets. Mjukvaran är väl inget att hurra över. Deras SSD 840 EVO är ju kaputt, med 850 pro är grym. Deras TV är väl rätt så okej jämfört med andra, inget speciellt direkt. Prestanda/kvalite är rätt låg tycker jag. Skulle vilja säga att de är Asiens version av Apple. Det är inget hat mot samsung och jag är ingen fanboy av någt slag, det är bara åsikter och intryck jag fått av samsung.

Håller med Alibabas uppfattning om Samsung. Men jag vill inte heller "ge" mer makt till Kina.

Skrivet av THB:

Inte direkt oväntat faktiskt.

Tror som många att AMD kommer att bli uppköpta av någon aktör, förmodligen Samsung men även Sony tror jag skulle kunna tänka sig att köpa AMD.

Sony har en gång i tiden försökt etablera sig på den "stora" chipmarknaden med Cell, men misslyckats. Nu har man avyttrat en mängd verksamheter, bland annat all chiptillverkning, som Sony in på 2000-talet var i stort sett ensamma om att ha fullständiga in-house-produkter. Dessutom är Sony ekonomi ännu inte stabil. Man har definitivt inte pengar att köpa upp andra stora bolag.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian