FPS drop hjälp. Vet inte om man ska köpa nytt ram minne eller grafikkort?

Permalänk
Medlem

FPS drop hjälp. Vet inte om man ska köpa nytt ram minne eller grafikkort?

Okej har aldrig fått fps drop innan men nu har de hänt skit mkt när jag har spelat League of Legends. Vet inte om man ska köpa nytt Grafik kort eller Ram minne. Kan ngn hjälpa för vet 0 om datorer.

Grafikkort
Modell AMD Radeon R7 250
Minne 2048 MB (2GB)
Anslutningar DVI, HDMI

RAM-minne
Modell Kingston HyperX 4096MB
Minnestyp DDR3 1600MHz

SKRIK i trådrubriken redigerat. [mod]
Permalänk
Medlem

Kolla temp på grafikkort och processor. Vilken processor har du?

Permalänk
Medlem

http://www.greattech.se/product.html/infinity-stealth de där har jag. (tryck på specifikationer)

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa?...

Permalänk
Medlem

Det står att du ska ha 4GB ram på hemsidan. Men kolla så att alla drivrutiner är installerade och om inte det löser det, testa en full ominstallation av datorn Har du pengar kan det vara bra att köpa 4gb ram till, och har du ännu mer cash, köp en ny dator

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

ne har inte cash till ny dator.. har 4 GB ram minne ja och inte för att låta efterbliven eller ngt nu men kan man ha mer än 1 ram minne sak i datan? xd

Permalänk
Medlem

Datorn*

Ja man kan ha fler RAM-minnes moduler.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Cpu tack. League är väldigt Cpu baserat dela med dig fulla specs.

Permalänk
Skrivet av crash1:

Okej har aldrig fått fps drop innan men nu har de hänt skit mkt när jag har spelat League of Legends. Vet inte om man ska köpa nytt Grafik kort eller Ram minne. Kan ngn hjälpa för vet 0 om datorer.

Grafikkort
Modell AMD Radeon R7 250
Minne 2048 MB (2GB)
Anslutningar DVI, HDMI

RAM-minne
Modell Kingston HyperX 4096MB
Minnestyp DDR3 1600MHz

Som tidigare nämnts, kolla vad du har för temperaturer i datorn. Ladda ner HWmonitor och posta dina resultat, mitt i ett spel, här.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Det mest troliga anledningarna är dessa (enligt mig)
1. Du har ställt in för höga grafikinställningar i spelet?
2. CPUn är för svag och agerar flaskhals i intensiva scener i spelet?
3. GPUn orkar inte driva spelet i en tillräcklig hög fps i alla scener? (Kolla punkt 1)
4. Ramminnen är fulla, kolla användning under spel?
5. Överhettning av komponenter, throttling?

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk

Lägg en halvtimme på att lära dig lite om datorer så blir nog allt lättare. Finns massor med kanaler på youtube där du kan lära dig lite.

Skulle tippa på att allt dammat igen, cpu eller gpu blir för varm och throttlar.

Har du ändrat några inställningar innan det började sega? Major patch eller så? Spelar inte LoL (lol) men uppdaterade dom inte all grafik nyligen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB