Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

LG 40UB800V - Smart 4K

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/207821-lg_40_led-tv_40ub800v-vit-4k

Hur bra är denna egentligen? Kostar 8000, får den för 5000. Känns bra, men vilka nackdelar finns det som jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/207821-lg_40_led-tv_40ub800v-vit-4k

Hur bra är denna egentligen? Kostar 8000, får den för 5000. Känns bra, men vilka nackdelar finns det som jag missar?

Skulle oxå vilja veta om där gömmer sig några nackdelar, för det är extremt bra pris för en smart tv och att den är UHD 4K

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hej där! Vet att den är några månader gammal men jag är extremt sugen på att köpa en sån och den kostar fortfarande 5000 än idag. Men är det för bra för att vara sant så brukar det ofta vara det, så är det någon som har den och kan berätta lite om den och nackdelarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RTReal92:

Hej där! Vet att den är några månader gammal men jag är extremt sugen på att köpa en sån och den kostar fortfarande 5000 än idag. Men är det för bra för att vara sant så brukar det ofta vara det, så är det någon som har den och kan berätta lite om den och nackdelarna?

Har inte den TV'n själv men den har bara HDMI version 1.4, detta innebär 30hz vid 4k upplösning.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Inaktiv

Jaså? jag ska inte spela extrema spel på den men kanske testa gta v för skojs skull men främst för att titta på filmer i 4K UHD.

1. Är inte så hajpad på Hz men vad brukar 1080p vara på?
2. Vet du om den kör 60 Hz på 1080p då?
3. Vad ärbde för Hz i en vanlig film i 1080p och i 4K?

Uppskattar svar då jag aka köpa den dessa dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soberz:

Har inte den TV'n själv men den har bara HDMI version 1.4, detta innebär 30hz vid 4k upplösning.

Mvh Billy

Har kikat på denna TV tidigare, och enligt LG så har den HDMI 2.0, stöd för "4K" @ 60Hz, och även stöd för HDCP 2.2. Notera att TV:n dock har enbart stöd för 4:2:0 chroma subsampling vid "4K" @ 60Hz, vilket inte är optimalt om man vill använda den som datorskärm, då detta praktiskt taget innebär att färginformationen är densamma som för 1080p vid 4:4:4, alltså en fjärdedel av "4K".
Det finns även i manualen som man kan hitta på denna sida: http://www.lg.com/uk/support-product/lg-40UB800V

TS: Kolla hur TV:n hanterar "smart appar", har läst om strul med bl.a. Netflix tidigare, där man blir utloggad medan man använder tjänsten.

Permalänk
Medlem

Kolla manualen, eller ställ fråga till tillverkaren.
Enligt manual så kör den 50,59,94 alt. 60Hz upp till 4096x2160, men det kanske varierar beroende på vilken HDMI-port du använder, sånt har hänt på andra modeller/märken.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Inaktiv

Ok, min viktigaste punkt är att ansluta min gaminglaptop Asus Rog till den. hur ser den biten ut?

Jag har sett vissa tvn ha full hd men bara 1366x768 som max upplösning via dator.

hur är det om man kopplar in den. Kan jag ha 4k som upplösning på tvn via datorn och se en 4k film?

Som ni sett på min gamla tråd så har ja skaffat en asus rog och spelar gta V på den och tycler den är super. jag tror inte det går med 4k upplösning på den men hur ser den ut om man har full hd upplösning på tvn?

Vill också tilägga att min dator har mini displayport på datorn och en konverterare som hör att man kan koppla in hdmi till mini displayporten.

Permalänk
Inaktiv

Kan du förklara liite enklare. Är jättedålig på sånt.
Förmodar att du pratar om uppskalnimg när su säger 4:4:0 och 4.4.4

Permalänk
Inaktiv

Hittade denna som är en av tvns funktioner:

"LG ULTRA HD 4K TV delivers the next generation of digital broadcasting with a built in 4K HEVC Decoder that will be the future standard for 4K video compression.
Now you can enjoy 4K quality content via internet streaming or USB without requiring support from any extra device. Enjoy 4K content through external devices with HDMI (4K 30p) compatibility."

Det betyder att jag kan koppla in datorn till rätvn och ha 4k upplösning. Vad betyder detta?