The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Hej, har ett litet problem.. Behöver lockpicks men kan dessvärre inte hitta några. Är med i Thiefs Guild men var hittar man snubben man kan köpa lockpicks av? Hjälp uppskattas =).

Fences i Thieves Guild säljer lockpicks ganska billigt, dom har 100 st på sig.
Fast det är nästan bättre att skaffa sig Skeleton Key, en lockpick som aldrig går sönder + alla låsen blir "långsama".

Permalänk
Medlem

Du kan köpa lockpicks av alla fences i thiefs guild.

EDIT

Mistar intarnet du hann före

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Norr om Chestnut Stables. Sam Shady. Mörkklädd figur som står tryckt längs stadsväggen, något halvgömd.

Vart hittar jag Chestnut stables då? för det finns väll ingen stad/by som heter Chestnut?

Edit: Sorry, det var juh precis ved Imperial City. Tack för hjälpen

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Jag köpten ett manor vid anvil för femtusen, vet någon vad man kan göra med det? I källaren hittade jag en stängd portal på väggen, vad kan man göra med den?

Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta ghostplasma? behöver ett par st till ett uppdrag åt fightguild!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
Jag köpten ett manor vid anvil för femtusen, vet någon vad man kan göra med det? I källaren hittade jag en stängd portal på väggen, vad kan man göra med den?

Vad säger ni pojkar, har detta blivit den nya "Hur får jag 100 fps?" frågan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomatsalad
Jag köpten ett manor vid anvil för femtusen, vet någon vad man kan göra med det? I källaren hittade jag en stängd portal på väggen, vad kan man göra med den?

Hint* Gå och sov lite grand.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

vart köper jag skeleton key? Pris?

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
vart köper jag skeleton key? Pris?

***SPOILER***

Du köper den inte, utan får den av en quest som kräver level 10. En bit norråt om södraste stan finns en shrine som ger dig questen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
du laddar om ditt svärd antingen genom att be nån i mages guild göra det för pengar eller genom att själv fylla soulstones. För att fylla soulstones måste du först ha en tom sådan och sedan kasta trollformeln "soultap" (eller liknande) på en fiende som du sen dödar. Om du dödar den innan trollformeln tagit slut hamnar hans själ i din soulstone och då kan du klicka på den och välja att att rechargea ditt vapen.

Gnnn... vart hittar jag trollformen soultrap?

Permalänk

Gah, någon som vet var jag kan hitta den här umbra karakären? Altså vilket ställe? Jag har letat igenom det där fantas* och någon konstig grotta i närhten(dock inte 100%) och jag kan inte hitta kärringen.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
***SPOILER***

Du köper den inte, utan får den av en quest som kräver level 10. En bit norråt om södraste stan finns en shrine som ger dig questen.

Man kan få den av en quest i bravil när man ska rädda en snubbe från sin egen mardröm, men jag hade den redan då så jag fick inte en till.
Tror jag iaf, tyckte det stod skeleton key added när jag klara questen :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Nepp Maniak, Man måste klara av shrine of nocturnal questet för att få Skeleton key.
Det är en Daedric Artifact, såsom wabbajack, voldenmort eller vad den heter, osv osv...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Man kan få den av en quest i bravil när man ska rädda en snubbe från sin egen mardröm, men jag hade den redan då så jag fick inte en till.
Tror jag iaf, tyckte det stod skeleton key added när jag klara questen :P.

Fick bara en charm spell från detta uppdrag. Erhöll skeletonkey efter ett shrinequest precis som Beengalas säger, norr om Leyawiin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Gah, någon som vet var jag kan hitta den här umbra karakären? Altså vilket ställe? Jag har letat igenom det där fantas* och någon konstig grotta i närhten(dock inte 100%) och jag kan inte hitta kärringen.

Vin Diesel-ayelidruinen (Vindasel) alldeles i närheten av Old Bridge söder om stan.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem:

MÖJLIGEN SPOILER!!!!!!!!!!!
.
.
.
.
.
Är på tjuvquesten där man ska få ett papper förfalskat för att få Lex förflyttad från Imperial city. Står att jag ska vänta en dag sen skulle killen, som bor i det övergivna huset i Anvil, ha brevet klart. Har nu väntat ungefär 3 dagar och fortfarande inget brev. Har questen buggat tror ni? Hade när jag lämnade in questen den merchanten som finns som add-on aktiverad och han står ju i samma hus. Kan det ha gjort att det blev nå fel? Måste jag ladda om eller har ni nå tips?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Tjoho

Lyckades bli utkastad från Mage's Guild för ett tag sen och nu är det i princip det enda jag har kvar att göra i spelet, men behöver hitta 20 Dragon's Tongue och 20 Redwort Flowers.

Någon som vet ett bra ställe att leta på?

Permalänk

Vilket är det starkaste vapnet i Oblivion, jag har bara kört lite ytligt o testat lite fusk (Fuskar alltid i singleplayer) men tog mig i kragen igår o körde om från början utan fusk, detta var ett spel som man inte bör fuska på, otroligt intressant spel. Nåväl, som sagt vilket är det starkaste vapnet ? för ja slog ihjäl nån jävla brud nere i en grav som hade guldskimmrande rustning o sköld, hon dödade mig på 3slag, men ja fuskade ju då som sagt.
Samt, varför attackerar vissa mig ? har stulit lite saker, men bara slagit ihjäl en, och han anföll mig först.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Vilket är det starkaste vapnet i Oblivion, jag har bara kört lite ytligt o testat lite fusk (Fuskar alltid i singleplayer) men tog mig i kragen igår o körde om från början utan fusk, detta var ett spel som man inte bör fuska på, otroligt intressant spel. Nåväl, som sagt vilket är det starkaste vapnet ? för ja slog ihjäl nån jävla brud nere i en grav som hade guldskimmrande rustning o sköld, hon dödade mig på 3slag, men ja fuskade ju då som sagt.
Samt, varför attackerar vissa mig ? har stulit lite saker, men bara slagit ihjäl en, och han anföll mig först.

Det starkaste vapnet är Goldbrand, tror jag...

[size="2"]Kan någon berätta var man får Skeleton Key?[/size]

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei

[size="2"]Kan någon berätta var man får Skeleton Key?[/size] [/B]

Nocturnal Shrine, http://mort.seagull.ru/daedric_shrine.jpg

Och Goldbrand är antagligen det starkaste vapnet om man kör med one-hand svärd, annars finns det flera two-hand svärd som är starkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
[B]Det starkaste vapnet är Goldbrand, tror jag...

Det starkaste vapnet är det man gör själv, Jag har t.ex en pilbåge med damage health 80 pts for 2 secs on strike och soul trap for 5 secs on strike, den är bra mycket bättre än goldbrand, går att göra likadana för melee vapen med

Permalänk

Finns det något sätt att få tillbaka Azuras star från martin om man råkade ge honom den?

Jag gav honom den rakt av utan att tänka på vad den var bra för. Trodde den var värdelös, men nu har jag kommit på att den var gaaaaanska bra att ha eftersom har har ett svärd som soultrappar fem sekunder =/

Måste jag fuska fram en star?

Btw: Någon som har sett buggarna som det finns filmer på?
Tänker främst på denna. http://video.google.com/videoplay?docid=-6725982775384655212&...

Det funkar riktigt bra, kan göra massor av kopior av massa grejer.

Permalänk
Medlem

Om man trännar skills typ Blade, Block osv förlorar jag level på det?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Om man trännar skills typ Blade, Block osv förlorar jag level på det?

Borde du nog inte göra... inte för at jag vet säkert. Men om jag var du skulle jag skita i vilken max level jag får och bara satsa på skills. Sure, man får mer Health, Magicka, Fatigue och attributes när man ökar level, men dels så är skills mycket viktigare och dels lär du kunna få upp dina attributes väldigt högt ändå.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Borde du nog inte göra... inte för at jag vet säkert. Men om jag var du skulle jag skita i vilken max level jag får och bara satsa på skills. Sure, man får mer Health, Magicka, Fatigue och attributes när man ökar level, men dels så är skills mycket viktigare och dels lär du kunna få upp dina attributes väldigt högt ändå.

Är en Imperial med Endurance och Str samt Blade, Blunt, Marksman, Armor, Speek, Athlectics, Heavy armor en bra bulid är lvl 8 nu har tagit mest på str och Endurance och Agility är endast Sword/Bow

Vilka skills tycker du jag ska tränna upp? Kör mest sword, bow inan fienden har kommit tillräckligt nära.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Är en Imperial med Endurance och Str samt Blade, Blunt, Marksman, Armor, Speek, Athlectics, Heavy armor en bra bulid är lvl 8 nu har tagit mest på str och Endurance och Agility är endast Sword/Bow

Vilka skills tycker du jag ska tränna upp? Kör mest sword, bow inan fienden har kommit tillräckligt nära.

Blade, Athletics och Heavy Armor är ett måste. När du får upp din heavy Armor i 75 väger din armor ingenting. Athletics för att du får tillbaka fatigue snabbare, vilket är viktigt när man slåss. Man blir helt värdelös utan fatigue... Blade får man massa "combos" av. Dessa måste du träna. Eller om du helre vill satsa på Blunt, så träna den istället. Marksman är inte lika viktigt för en char som din, men det kan förstås vara bra.

Träna allt. Typ. Men prioritera Blade, Heavy Armor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

"Grand Soul Gems". Har hittat 2 i Arcane University i Imperial City. Söker 3 till, hjälp någon?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
"Grand Soul Gems". Har hittat 2 i Arcane University i Imperial City. Söker 3 till, hjälp någon?.

Fortsätt leta tror det finns fler

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Gah, någon som vet var jag kan hitta den här umbra karakären? Altså vilket ställe? Jag har letat igenom det där fantas* och någon konstig grotta i närhten(dock inte 100%) och jag kan inte hitta kärringen.

Clavius säger åt dig att börja leta i Pells Gate, åk dit och prata om umbra med de som bor där så berättar en av dem för dig vart du kan hitta Umbra... Sen är det bara åka till den ruinen och leta upp henne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Finns det något sätt att få tillbaka Azuras star från martin om man råkade ge honom den?

Jag gav honom den rakt av utan att tänka på vad den var bra för. Trodde den var värdelös, men nu har jag kommit på att den var gaaaaanska bra att ha eftersom har har ett svärd som soultrappar fem sekunder =/

Måste jag fuska fram en star?

Det är kört du måste "fuska" fram en ny.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.