[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Jag är inte säker, men testa att bocka ur nått i stil med "fading chattext".

Ok Tack! Får leta lite sen.

Nu är det bara en sak kvar.

När jag har muspekarn över någonting, tex en gubbe. Så kommer det upp en info ruta nere i högra hörnet, Namn,Class,Lvl osv.
Finns det någon möjlighet och flytta den rutan? Den skymmer nämligen guild-chatten jag har där.

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Ok Tack! Får leta lite sen.

Nu är det bara en sak kvar.

När jag har muspekarn över någonting, tex en gubbe. Så kommer det upp en info ruta nere i högra hörnet, Namn,Class,Lvl osv.
Finns det någon möjlighet och flytta den rutan? Den skymmer nämligen guild-chatten jag har där.

Det går med addonet "MoveAnything!" vet jag, men om de uppdaterats till 2.0 är en annan femma, hade gärnat tittat efter men har bråttom iväg nu tyvärr

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Det går med addonet "MoveAnything!" vet jag, men om de uppdaterats till 2.0 är en annan femma, hade gärnat tittat efter men har bråttom iväg nu tyvärr

Hitta ingen uppdaterad verision. Får leta vidare, finns nog någon liknande addon till 2.0.
Tack ändå

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

mobile frames finns till 2.0

sedan använder jag också, aftooltip för att få "mob-info" rutan som dyker upp när man pekar på en spelare/mob, att följa med muspekaren.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Hitta ingen uppdaterad verision. Får leta vidare, finns nog någon liknande addon till 2.0.
Tack ändå

ladda ner ctmod den har det mesta, du fråga ifs bara om tooltip och den har en ancor som man kan flytta varsomhelst på skärmen för just det du frågar efter

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Efter måcket knåpande anser jag mig färdig. Ganska nöjd. Bara det att jag inte lyckats fixa så at AG_Unitframes listar medlämmarna i ett party uppifrån och ner utan från vänster till höger. Mycket irriterande. Får ta och spana på nya frames ifall jag inte finner en lösning.

Så vad tycks då?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Efter måcket knåpande anser jag mig färdig. Ganska nöjd. Bara det att jag inte lyckats fixa så at AG_Unitframes listar medlämmarna i ett party uppifrån och ner utan från vänster till höger. Mycket irriterande. Får ta och spana på nya frames ifall jag inte finner en lösning.

Så vad tycks då?

http://www.geting.se/image.php/18758-WoWScrnShot_122106_18131...

http://www.geting.se/image.php/18770-WoWScrnShot_122106_18230...

Snyggt.. Vad för addon är det som gör ditt UI "när man trycker på C knappen" blir svart vitt sådär? Du förstår nog va jag menar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Efter måcket knåpande anser jag mig färdig. Ganska nöjd. Bara det att jag inte lyckats fixa så at AG_Unitframes listar medlämmarna i ett party uppifrån och ner utan från vänster till höger. Mycket irriterande. Får ta och spana på nya frames ifall jag inte finner en lösning.

Så vad tycks då?

http://www.geting.se/image.php/18758-WoWScrnShot_122106_18131...

http://www.geting.se/image.php/18770-WoWScrnShot_122106_18230...

Vad heter det bag-addonet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blaze101

Funkar ditt mod paket till den nyaste patchen? Samt försvinner inte alla graffe inställningar, key settings osv när man tar bort WTF mappen ?

/Plexx

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Vad heter det bag-addonet?

EngBag : Klicka här!

Cyme jag kan desvärre inte besvara din fråga just nu, jag har så jäkla många addons så jag vet inte vilken det var som gjorde det där. Jag vet vad du menar, ska försöka ta reda på det.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Snyggt.. Vad för addon är det som gör ditt UI "när man trycker på C knappen" blir svart vitt sådär? Du förstår nog va jag menar

http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/5064/photekrysis...

Addonet ligger i den där kompilationen och heter Skinner :> Sökte på curse men fann inte endast den, så du får nog tanka den via kompilationen :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/5064/photekrysis...

Addonet ligger i den där kompilationen och heter Skinner :> Sökte på curse men fann inte endast den, så du får nog tanka den via kompilationen :>

Tackar neX

Tack ändå Blesk

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Snyggt.. Vad för addon är det som gör ditt UI "när man trycker på C knappen" blir svart vitt sådär? Du förstår nog va jag menar

http://www.wowace.com/files/

Där hittar du skinner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
http://www.wowace.com/files/

Där hittar du skinner

Jo tog hem i den länk neX länkade, tack iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad denna modden heter så jag kan disabla, eller hur jag kan få bort den här "cirkeln" med hp/mana mm runt min char ?

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Någon som vet vad denna modden heter så jag kan disabla, eller hur jag kan få bort den här "cirkeln" med hp/mana mm runt min char ?

http://xs510.xs.to/xs510/06515/uiet.jpg.xs.jpg

Är det inte någon form av HUD mod?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

ingen aning :S därför jag undrar ladda ner en compilation så vet inte riktigt vad som gör vad ^^

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
Någon som vet vad denna modden heter så jag kan disabla, eller hur jag kan få bort den här "cirkeln" med hp/mana mm runt min char ?

http://xs510.xs.to/xs510/06515/uiet.jpg.xs.jpg

Modden heter IceHud , skriv /icehud och disabla

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
EngBag : Klicka här!

Cyme jag kan desvärre inte besvara din fråga just nu, jag har så jäkla många addons så jag vet inte vilken det var som gjorde det där. Jag vet vad du menar, ska försöka ta reda på det.

Tack!

Btw, letar efter ett snyggt baraddon, någon som vet ett bra? Har sett ett med runda knappar, någon som skulle kunna ge mig en länk till det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Ok Tack! Får leta lite sen.

Nu är det bara en sak kvar.

När jag har muspekarn över någonting, tex en gubbe. Så kommer det upp en info ruta nere i högra hörnet, Namn,Class,Lvl osv.
Finns det någon möjlighet och flytta den rutan? Den skymmer nämligen guild-chatten jag har där.

Finns även enklare möjlighet med tex Af tooltip eller tipbuddy.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ahh tack så mycket Blesk

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad heter det addonet som visa buffsen som bars uppe i högra hörnet av skärmen?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Vad heter det addonet som visa buffsen som bars uppe i högra hörnet av skärmen?

ct_buffmod ifall det är det jag tror du menar. Det liknar det i photek ui.

Permalänk
Medlem

elkbuffbar finns annars, lite snyggare imo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Tack!

Btw, letar efter ett snyggt baraddon, någon som vet ett bra? Har sett ett med runda knappar, någon som skulle kunna ge mig en länk till det?

länk får du hitta själv men trinitybars kan konfigureras så att det blir runda knappar.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Ok Tack! Får leta lite sen.

Nu är det bara en sak kvar.

När jag har muspekarn över någonting, tex en gubbe. Så kommer det upp en info ruta nere i högra hörnet, Namn,Class,Lvl osv.
Finns det någon möjlighet och flytta den rutan? Den skymmer nämligen guild-chatten jag har där.

Det finns en addon som heter tinytip spom gör att du kan flytat ditt tooltip vart du vill. En mycket bra addon enligt mig. Finns på curse.

Permalänk

Jag använder mig utav Photekrysisui som neX tipsa om lite längre upp och nu behöver jag hjälp med 2 saker. Om ni kollar på bilden nedanför ser ni mina problem.

Problem 1: När jag är i grupp med någon så kommer det där upp varje gågn nån i gruppen slår på nån. Så vill jag inte ha det. Hur gör jag för att få bort det?

Problem 2: Knapparna på sidan av chatrutorna går inte bort för mig. Har provat massa olika grejer. Dom vill inte gå bort. Nån som vet felet?

tacksam för svar.
MVH jotaernst

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis