Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe

Allians spelar ingen roll, bara det inte är Goons eller R.A...

Anslut till kanalen SAE och hör om medlemskap.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Uber
Anslut till kanalen SAE och hör om medlemskap.

Ni hänger ju nere i Khanid... Flyttade just därifrån...
Och SAE är väl inte med i nån allians som tänker ta 0.0 rymd?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Ni hänger ju nere i Khanid... Flyttade just därifrån...
Och SAE är väl inte med i nån allians som tänker ta 0.0 rymd?

Vi är med i BLADE som har ca 850 medlemmar i skrivande stund. Vi har i allra högsta grad planer på att ta rymd i Dominion.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

Om det är någon som behöver en Orca-pilot i sitt corp/allians med fulla skills så hör av er

vi delar självklart inkomsterna lika

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Uber
Vi är med i BLADE som har ca 850 medlemmar i skrivande stund. Vi har i allra högsta grad planer på att ta rymd i Dominion.

BLADE som spaceholders, IGEN? Nej tack.

On a side note, har fått snurr på mitt wormholefarmande. Tjänar groteska pengar och EVE är nice helt enkelt!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Eve är bäst på Youtube!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Jävlar vilken dag i förrgår, höll på med lite gammalt hederligt gatecampande i lowsec och så skulle jag hoppa över till ett annat system för att kolla läget. Landade 12km från gaten i min hyperion, mitt i 2x drakes, en myrmidon och en harbinger som omedelbart började panga mig. Strax därefter decloakade tvp falcons och började jamma mig till råga på allt.

Kickade igång repsen och började ta mig tillbaka till gaten med min afterburner (lol) igång, förbrukade cap boosters på löpande band men lyckades åtminstone för tillfället tanka DPSen, dock var det bara en tidsfråga innan jag skulle få slut på boosters.

När jag är 2900m från gaten får jag slut på boosters, når fram till den magiska 2500m gränsen och jumpar med typ 4% cap kvar. Hamnar på andra sidan och påbörjar omedelbart warp, livrädd för att någon varit smart nog att deaggroa i tid och följa efter mig. Precis när jag kommer in i warpen kommer en drake igenom lagom i tid för att se mig warpa bort.

Sjuk adrenalinkick

Permalänk
Medlem

Det kan man säga var på det berömda hårstrået

Permalänk
Medlem

haha, sånt är ju irriterande. När folk precis hinner undan

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Jag har hittat flera butiker som säljer eve time cards i sthlm men vad kostar 60 dagars ifrån internet idag? (t.ex. shatteredcrystal)

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Style
Jag har hittat flera butiker som säljer eve time cards i sthlm men vad kostar 60 dagars ifrån internet idag? (t.ex. shatteredcrystal)

Hade det inte varit enklare att gå in på shatteredcrystal och kolla?

http://www.shatteredcrystal.com/index.php/eve_online

Permalänk
Avstängd

Nån som har en Apocalypse Navy Issue som vill sälja billigt/bidra? XD

Kan någon rekommendera ett par skills man bör träna till typ rank 4 innan man tränar annat, om det nu finns några sådana.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Nån som har en Apocalypse Navy Issue som vill sälja billigt/bidra? XD

Kan någon rekommendera ett par skills man bör träna till typ rank 4 innan man tränar annat, om det nu finns några sådana.

Tränat learning skillsen? Annars är ju electronics och engineering bra att ha.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Tränat learning skillsen? Annars är ju electronics och engineering bra att ha.

Ok.

Min Learning är på 4. Resten inom kategorin är på 3, tar sån tid att träna dom!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Nån som har en Apocalypse Navy Issue som vill sälja billigt/bidra? XD

Kan någon rekommendera ett par skills man bör träna till typ rank 4 innan man tränar annat, om det nu finns några sådana.

Jag följde denna länk.
http://www.kylania.com/eve/skills.php?p=learning

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ok.

Min Learning är på 4. Resten inom kategorin är på 3, tar sån tid att träna dom!

Vänta bara tills du måste träna andra skills, BS V tar väl en 40+ dagar för dig då. Learning skills är en investering beroende på hur länge man ska spela. Tränna alla rank 1 learning skills till V och rank 3 learning skillsen till IV sparar så extremt mycket tid!. Och dessutom är det värt att skaffa +4 eller +5 implants med, spara ännu mer tid.

Men som sagt, planerar man att bara spela i ett halvår så ... njäee. två år? Du lär märka att det är nödvändigt. Tillsvidare? Ett måste!

Permalänk

learning skills skall vara på 4 om du ska spela 1 år eller så.
spelar du mer ska dom vara på 5.

det är inget att orda om.
träna det och var klar med det.

Permalänk
Medlem

Hur är det med två skärmar till eve, jag provade horisontell utsträckning och ändrade upplösningen i spelet men då hamnar skeppet delat i mitten av båda skärmarna och det vill jag ju inte. Någon som har någon guide eller ide, jag har sökt på google men de flesta guider är 2-3 år gammla och ingen verkar ha löst problemet med att skeppen delas i mittten?

Visa signatur

Antec Sonata III - e4300 - true . 8800gts 320mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Style
Hur är det med två skärmar till eve, jag provade horisontell utsträckning och ändrade upplösningen i spelet men då hamnar skeppet delat i mitten av båda skärmarna och det vill jag ju inte. Någon som har någon guide eller ide, jag har sökt på google men de flesta guider är 2-3 år gammla och ingen verkar ha löst problemet med att skeppen delas i mittten?

Kommer det alltid göras, 2 skärmar + spel är småfail.
Bättre om du kör eve på ena skärmen och windows, IE, MSN mm på den andra.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

vore grymt om man kunde köra eve på två skärmar
och själv bestämma vad som skall va vart...

i rymden har du skepp och dina moduler och overview samt targets do lockar, på en skärm.
den andra skärmen är bara eve fönster, chat, menyer etc.

Permalänk
Medlem

Har googlat som en galning men inte hittat någon bra info på detta.

Finns det något sätt att ändra mouse sensitivity i Eve?
När jag kör kameran runt skeppet så är sensitivityn för himla hög. Överallt annars i spelet och i windows är den bra.

Finns det någon eve config fil man kan ändra i?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
Har googlat som en galning men inte hittat någon bra info på detta.

Finns det något sätt att ändra mouse sensitivity i Eve?
När jag kör kameran runt skeppet så är sensitivityn för himla hög. Överallt annars i spelet och i windows är den bra.

Finns det någon eve config fil man kan ändra i?

Den är hög för alla.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tjena
Har på senaste blivit sugen att testa Eve igen! Hade ett 14dagars trial-konto för 2-3 år sen ungefär. Undrar om det är möjligt att aktivera en ny trial period med samma mail? Jag kan fortfarande logga in på mitt gamla konto, så det har inte tagits bort.

Sen har jag sett att det finns längre trial perioder än 14 dagar, var kan man hitta dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickep2000
Tjena
Har på senaste blivit sugen att testa Eve igen! Hade ett 14dagars trial-konto för 2-3 år sen ungefär. Undrar om det är möjligt att aktivera en ny trial period med samma mail? Jag kan fortfarande logga in på mitt gamla konto, så det har inte tagits bort.

Sen har jag sett att det finns längre trial perioder än 14 dagar, var kan man hitta dessa?

samma mail går utmärkt, jag har 4-5 konton på samma mail, alla startade med trials.
Det finns buddy-invites som är på 21 dagars-trial, skicka din mailadress i PM så slänger jag iväg en åt dig

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Grymt schysst!
Pm:ar

Permalänk
Medlem

Har just börjat om att lira lite lätt och tänkte höra om det finns något vänligt corp (gärna svenskt) som håller till i Gallente rymd.
Är fortfarande lite rostig och vill gärna få folk att prata med och kanske även fråga om hjälp.
Såg tråden om "Nordpolen" men dom verkade hålla till i Caldari rynd som jag förstog det. (rätta mig gärna om jag har fel)

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Har just börjat om att lira lite lätt och tänkte höra om det finns något vänligt corp (gärna svenskt) som håller till i Gallente rymd.
Är fortfarande lite rostig och vill gärna få folk att prata med och kanske även fråga om hjälp.
Såg tråden om "Nordpolen" men dom verkade hålla till i Caldari rynd som jag förstog det. (rätta mig gärna om jag har fel)

Gå in till "LGM public". Dom är ett bra allround starting corp som håller till i Gallente.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Har just börjat om att lira lite lätt och tänkte höra om det finns något vänligt corp (gärna svenskt) som håller till i Gallente rymd.
Är fortfarande lite rostig och vill gärna få folk att prata med och kanske även fråga om hjälp.
Såg tråden om "Nordpolen" men dom verkade hålla till i Caldari rynd som jag förstog det. (rätta mig gärna om jag har fel)

Nordpolen håller inte längre till i Caldari space utan i Amarr sen finns dom inte direkt längre heller då det har kommit upp ett nytt större svenskt corp som heter The Forgotten Navy. Vi består av en massa corp members från tidigare The Forgotten Herritage alliansen.

Gå in i kanalen The Forgotten Navy för att snacka lite med oss.

//Torachal

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!
Ska kika in dom kanalerna och se hur de ser ut

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Vilka svenska Corp har vi som härjar i 0.0, å vad är möjligheterna att joina dem?