Voddler, som spotify fast för film

Permalänk

Voddler, som spotify fast för film

Citat:

Idag är det världspremiär för betaversionen av Voddler, en unik tjänst för strömmad film.
Tjänsten ger helt nya möjligheter att fritt och lagligt uppleva digital film hemma.

Under betafasen kommer antalet användare successivt att utökas. Hösten 2009 lanseras tjänsten brett. Voddler kommer att finnas i tre versioner, en reklamfinansierad version, en med månadsabonnemang där man kan titta hur mycket man vill och en med möjlighet att betala per film.

Lanseringen sker i samarbete med Bredbandsbolaget. Under betafasen krävs en inbjudan för att testa tjänsten. Samarbetet mellan Voddler och Bredbandsbolaget innebär också att Bredbandsbolagets kunder används som testare.

Registreringen öppnar snart.

Någon som har lyckats få tag i en invite? Några spekulationer i hur kvalitén är på flimerna?

Måste personligen säga att jag är väldigt glad över att denna tjänst kommer, har väntat på detta sen spotify kom :P. Har signat upp mig på både Voddlers sida och BBBs hemsida

Länk till Voddler:http://www.voddler.com

Permalänk
Medlem

Enligt uppgifter så ska det inte bli något testande förens till hösten/senare i sommar vilket låter lite tråkigt men. Man kan ju alltid hoppas att det är felaktiga uppgifter jag fått.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devour
Enligt uppgifter så ska det inte bli något testande förens till hösten/senare i sommar vilket låter lite tråkigt men. Man kan ju alltid hoppas att det är felaktiga uppgifter jag fått.

Testandet är igång fr.o.m idag men i en väldigt liten skala, som kommer utökas med tiden. Det stora testandet öppnar till hösten som du har hört

Permalänk

Jag vill gärna testa detta. Vet nån om TV serier finns?

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludde0100
Jag vill gärna testa detta. Vet nån om TV serier finns?

Har hört något om TV-Serier så jag tror att det kommer finnas

Permalänk
Medlem

Signade direkt, verkar intressant. Får se om det kommer en invite så småningom.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Läste nånstans om att dem inte söttde OS X? Nån som kan bekräfta? Fyfan isf

Permalänk
Medlem

Betan stöder inte OS X men den skarpa ska göra det iaf. Den infon har iaf jag sett. Säkra källor skulle man kunna kalla det.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
Läste nånstans om att dem inte söttde OS X? Nån som kan bekräfta? Fyfan isf

Till att börja med fungerar tjänsten bara i PC, med Linux eller Windows operativsystem.

http://www.bredbandsbolaget.se/wps/portal/privat/bredband?pag...

Permalänk
Medlem

Hej jag har voddler men jag får det inte att fungera det står...

NETWORK ERROR
You have a firewall
Please open for outgoing traffic.

men jag har stängt av brandväggen i windows 7 men kan det ha något med portarna i routern?

PS:Ska lägga upp en video på youtube om Voddler så fort som det är fixat.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patan77
Hej jag har voddler men jag får det inte att fungera det står...

NETWORK ERROR
You have a firewall
Please open for outgoing traffic.

men jag har stängt av brandväggen i windows 7 men kan det ha något med portarna i routern?

PS:Ska lägga upp en video på youtube om Voddler så fort som det är fixat.

Om brandväggen i datorn är helt avstängd borde det nog ordnas om du öppnar en port i routern. Hur fick du tag på det?

Permalänk
Medlem

Du får gärna skriva en lista på de filmer och tv-serier som finns. Är mycket intresserad av att se vad de har lyckats få tillstånd för.

Mac-klienten kommer i höst. Vidare ryktas det om en version för PS3 och även en dedikerad box så du kan köra direkt på TVn utan att koppla via en dator.

Tror det här kan bli hur bra som helst!!! Jag kommer iaf köpa ett abb så fort jag får möjlighet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

De är sådana tjänster som jag kan byta ut fildelning mot.

Dock måste det ju vara kvalité på prylarna.

Jag bytte från att ladda hem mp3 låtar mot spotify som funkar utmärkt, en funktion saknas, som är samma som winamp's "j" sök funktion, som söker bara på playlisten.

För att jag nu ska vidare byta ut min nerladdning av serier så ska de självklart innehålla:
- CV TV
- FOX
Mest från dem ser jag
och då måste kvaliteten minst var HD men helst Full-HD.
Preloading gör inte så mkt bara det inte tar över en 15 minuter.

Det är bara vad jag skulle vilja ha
Utmärkt idé av BB.

EDIT:
Skulle även var smart att göra det som en torrent liknande krets att
de som ser på serien/filmen på samma gång delar vidare till nästa som tittar osv..

Permalänk

Det här kan bli riktigt bra.

Visa signatur

...and the circus leaves town

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper

EDIT:
Skulle även var smart att göra det som en torrent liknande krets att
de som ser på serien/filmen på samma gång delar vidare till nästa som tittar osv..

Som jag förstått det så är det sådan teknik bakom Voddler. Likt spotify och andra torrent-grejer hjälper du till att seeda.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Ni som har bredbandsbolaget kan få invites genom BBB till hösten. Kanske större chans att få därigenom än genom Voddler självt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Patan77 var tog din HD-preview på Voddler vägen? Jag hittar den inte på youtube? Kan du lägga upp den igen och posta länken?

Vid en sökning på "voddler" på tuben så får jag endast upp dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=QKrj_p-FXIg

http://www.youtube.com/watch?v=RyKHvNY3Qdo

http://www.youtube.com/watch?v=dvbxVAWGMMs

Permalänk
Testpilot

Någon mer som fått mail från Bredbandsbolaget om att ni finns med på "väntelistan"?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Japp.. läste det precis..

jag HOPPAS att dom kan fixa detta på ett bra sätt, så att man kan se massor av filmer och serier och inte bara komma med gammalt skit och någon enstaka ny film varannan vecka.

Jag skulle LÄTT betala månadsavgift (som jag gör på spotify) om dom fixar detta.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Om det här funkar lika bra som Spotify kommer jag typ hoppa runt på stan i lycka... även om man måste byta upp sig i bredbands hastigheter. jag är hur glad som helst för att streamad film och gärna serier (i 720p) blir tillgängligt så snart som den här hösten. Hoppas bara det blir 100% lagg fritt, för det värsta som finns när man kollar på en film är hack och störningar.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Läsning om Voddler

Förhoppningsvis intressant läsning om Voddler :
Voddler och tekniken Hemma hos Voddler

Visa signatur

Administratör - XBMC MediaCenter Sverige - www.xbmc.nu

Permalänk
Medlem

Re: Läsning om Voddler

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grandanse
Förhoppningsvis intressant läsning om Voddler :
Voddler och tekniken Hemma hos Voddler

Läste båda och verkar ju extremt lovande. Kan inte vänta på att få testa det på ett eller annat sätt. Och två tummar upp för stöd för tv-serier, hoppas på ett stort utbud!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Det här kommer bli riktigt bra!

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Nån som vet mer om vilket datum det ska dra igång för alla? Jag skrev upp mig för länge sedan på väntelistan, men har inte hört något mer än.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag fick konto för 1-2 mån sen. Funkar riktigt bra tycker ja. Läggs till fler o fler filmer för varje dag.
Tyvärr funkar inte TV serier än utan de kommer igång i höst.
Enkelt att se film och går bra att spola i filmerna.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorksat
Jag fick konto för 1-2 mån sen. Funkar riktigt bra tycker ja. Läggs till fler o fler filmer för varje dag.
Tyvärr funkar inte TV serier än utan de kommer igång i höst.
Enkelt att se film och går bra att spola i filmerna.

Måste man ha bredbandsbolaget för att kunna använda voddler?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nej man måste inte ha BBB för Voddler.
I dagsläget är det BBB kunder som har förtur för att testa tjänsten dock.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Fick min invite idag, men får inte igång skiten. :s
Installerar det, men när jag försöker starta det står det bara ""An instance of the application is already in use" i en svart ruta som syns i en millisekund innan den stängs av igen. Sen händer inget mer.

Funkar inte att installera om. Vad gör jag för fel?
Har Windows 7 RC

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arginj
Fick min invite idag, men får inte igång skiten. :s
Installerar det, men när jag försöker starta det står det bara ""An instance of the application is already in use" i en svart ruta som syns i en millisekund innan den stängs av igen. Sen händer inget mer.

Funkar inte att installera om. Vad gör jag för fel?
Har Windows 7 RC

Har du kolalt i Aktiviteteshateraren så att inte Voddler ligger oh kör i bakgrunden? Om så, så stäng av Voddler och testa starta igen. Ev starta om datorn (kanske i felsäkert läge, drivrutin som kan störa) och testa installera igen.

Om du inte får det att funka kan du ge key och nedladdningsite till mig! ^^ Skulle vara syns att låta en beta gå om miste!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Provade det också, men inget hjälpte. Dock har jag fått det att funka nu, vet dock inte vad jag gjorde. :S
Installerade om några gånger, laddade ner Visual C++ 2008 igen (dock till 64-bit, hade 32-bit versionen innan, kan ju varit det som spökade) samt stängde ner spybot om nu det störde.
Helt plötsligt funkade det. Dock läggs själva genvägen till spelaren i en helt annan mapp än t.ex. C:\Program\Voddler.. Skumt..
Skiten installerar mappar lite här och var på datorn, men nu funkar det i alla fall.. Tack för din hjälp ändå! Får jag invites kanske du får en..

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF