Permalänk
Medlem

glömd nätverksnyckel

Hej
Sitter med ett wlan som jag har glömt nätverksnycklen till, går ju bra att surfa o sånt eftersom den kopplar upp automatiskt då lösenordet är sparat. Stör mig dock att jag verkligen har glömt vad det är, hur gör jag för att återfå det? Måste väl gå på något sätt eftersom det är sparat i/av windows.
Vill inte behöva "nollställa" routern o tappa inställningarna.

Permalänk
Medlem

Logga in i routern och titta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
http://download.aircrack-ng.org/aircrack-ng-0.6-win.zip

och kör "wzcook.exe"

"Gå över ån efter vatten"?

Permalänk
Medlem

håller jag inte med om, hur vill du hämta den?

Permalänk
Medlem

Beroende på utrustning kan den stå rakt upp och ner i configurationen. så man kan kolla där först, men om det är någolunda intelligenta tillverkare så lär du behöva sniffa fram nyckeln.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

wzcook dumpar väl dock ut windows sparade nycklar i klartext, den sniffar väl ingenting?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
wzcook dumpar väl dock ut windows sparade nycklar i klartext, den sniffar väl ingenting?

grattis dages 10-poängare går till dig