Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNi8331
Till vilken mening o.O

nerds having fun!

skitkul ide grabbar

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Helt onödigt slöseri med tid. Ful båt btw.. Liten som fan

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNi8331
Helt onödigt slöseri med tid. Ful båt btw.. Liten som fan

Sedan har vi de som inte förstått meningen med bygget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
nerds having fun!

skitkul ide grabbar

Tackar Missa inte lördagskvällens uppdatering

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
nerds having fun!
skitkul ide grabbar

Håller med fullständigt att göra helgalna saker bara för görandets skull är vad moddning handlar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaNi8331
Helt onödigt slöseri med tid. Ful båt btw.. Liten som fan

när man läser din post så får man bilden av en gammal bitter gubbe/tant som gnäller på störande ungdomar.

Riktigt kul ide som jag hoppas att fler tar efter.
Om ni nu ska skaffa en papegoja så vore det helt underbart om ni fick tag i leksaksvarianten som härmar ljud i dess närhet.

http://www.amazon.com/Zizzle-Cottons-Talking-Parrot/dp/B000FO...

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

Är så mycket ljud på dreamhack så en papegoja som härmar ljud funkar nog inget vidare.

Visa signatur

Antec P182 | P35-DS4 | 8800GT | Q6600 | 4Gb ram | Corsair 520w

Permalänk
Testpilot

Ett stroboskop högst upp på masten kanske som man kan köra igång nån gång ibland när man vill liva upp stämningen

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Älskar annorlunda byggen! Fan vad kul! Fortsätt!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ett stroboskop högst upp på masten kanske som man kan köra igång nån gång ibland när man vill liva upp stämningen

Skitkul om nog skulle få ett epilepsianfall av den lampan också, lr hur =/ ?

Permalänk
Medlem

Om man har epilepsi och är på Dreamhack får man skylla sig själv.

Väntar spänt på uppdateringen.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Idag så fick vi finbesök, ankan Klas ville vara med under bygget för att se att allting gick rätt till när vi skulle handskas med så farliga saker som kanoner. Han villle till och med själv inspektera dem, scrolla ner så får du se när han sticker ut huvudet ur mynningen. ;D

På dagens schema har vi följande punkter:

1. Kanonluckor
2. Kanoner
3. Skeppskorg
4. Målning

Vi har även följande namnförslag:
"The black N33rd" av Greenworm
"S/S Ulvhild" av LillFredde

Men nu till bygget

Kanonerna sprejade en första omgång, mest för att få ett hum om hur det kommer se ut.

En trött styrman börjar mäta upp för kanonerna. Ska sägas att klockan här är ~08:20.

Styrman skred till verket!

Medan kapten satte igång med det som ska bli skeppskorgen! Varför hålla på och böka när man kan använda sig av ett blomfat för 59kr från IKEA?

Nu tänker du "Vad i hela helskotta ska han med ett staket till?" jo vi ska använda stolparna som ribbor till korgen såklart

Ingen überfinish, men det kommer inte synas

Kanoners!

En kanonlucka!

Ser det inte mäktigt ut så säg. Men det saknas ju något som håller upp kanonluckan, bäst vi tittar i förrådet och ser vad som gömmer sig där.

En kanonluckskedja, det ser man ju direkt!

Men urs vad fult det var att dra dem över relingen, och inte ett dugg som på riktigt, nae det fixar vi till.

Helhet.

Klas inspekterar bygget. Han tycktes bli så glad att han;

Tog några glada steg och sjöng en riktig sjörövarvisa!

Sedan flög han upp på en bjälke och sa till oss vad vi missat, så som Klas alltid gör.

Mitt i allt tumult smög sig någon upp bakom mig, sprang upp längs mitt ben, av ren reflex tog jag skeppskorgen och fångade odjuret!

Ser ni skräcken i hans ögon?

Men det var ju Klas kompis, apan Göran!

Göran kände sig sugen på att provsitta korgen, han vart till och med så förtjust att han ville följa med till DH och hålla utkik efter andra pirater, vilket han självklart får! Så nu har vi en på utkiksposten också.

Mighty pirate ship, YARR!

Fästanordning till skeppskorgen.

Väl på plats, nu behövs bara färg.

Den sista bilden för idag, allting målat en gång till.

Men vad kommer vi få se i nästa uppdatering?
Kommer vi få se Klas något mer?
Kommer Göran klara av sitt uppdrag som utkik?
Hur kommer båten se ut med allting monterat?
Kommer det fler fräsiga detaljer?

I nästa uppdatering kommer vi att ta hela bygget till en ny nivå.

Alla galna idéer kommer att övervägas!
-------------------------------------------------------------------

Hittade dessa kistor för 495kr, är det värt att köpa dessa och modda in datorn i för att då göra båten till en del av en datormodd, vilket då borde bli en av de större datormoddarna (fysiskt sett) någonsin byggd? Skriv vad du tycker!

-------------------------------------------------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ett stroboskop högst upp på masten kanske som man kan köra igång nån gång ibland när man vill liva upp stämningen

Då lär sequrity bli sura =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Älskar annorlunda byggen! Fan vad kul! Fortsätt!

Till dig och alla andra som följer våran tråd, vi ger 110% och kommer fortsätta göra det ;D

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Grymt, börjar likna något. :> Angående kistorna så säger jag självklart Ja, hade varit riktigt häftigt.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Skön uppdatering!
Skippa kistorna imo.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk

Fan vad roligt ni ser ut att ha borde nästan åka till Dh o kolla

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Använd kistorna, kommer bli mycket bättre helhets bild då

Permalänk
Medlem

klart ni ska ha kistor :D, ni borde köra på hela utstyrseln med kostymkläder och så.
Ni kommer bli kända!

Visa signatur

;( annars så kan man ju inte komma åt kabeln

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Fan vad roligt ni ser ut att ha borde nästan åka till Dh o kolla

Vi har tokroligt hela vägen Julmusik på hög volym, gott käk och en massa fåniga idéer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plundan
klart ni ska ha kistor :D, ni borde köra på hela utstyrseln med kostymkläder och så.
Ni kommer bli kända!

Vi lär bli fotade om man säger så, förhoppningsvis många glada besökare som stannar för att prata med oss om vårat "speciella" bygge

Verkar som om kistorna är givna

Ser till o beställa dem omgående, beträffande piratdräkterna så kostar de jag har tittat på 1300kr, vilket faktiskt känns med tanke på vad vi redan lagt ut på detta bygge. Kanske kan vi lösa det på något sätt ^^

Vi har även talat om en invigningscermoni med pommac, finklädsel och middag. Som en plojgrej såklart ;D

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk

Navigation och Logistik

Styrman här...

Papegojjakten går vidare.. Kanske en kompass hade suttit fint vid ratten?

Längtar tills vi har riggat den och har den slutgiltiga belysningen på!
Hoppas vi får in den i hästläpet bara... hehe Kanske läge för lastbilen??

Till allas vår muntergök DaNi8331 ("vad är väl en bal på slottet"): Ja, det är jätte onödigt, svindyrt och alldeles alldeles underbart... *puss på dig skrutten*

Visa signatur

John Brandt på fäjsbok
Min religion är strikt "Murphyism" dvs räkna med att det som kan gå åt helvete ofast också gör det.

Permalänk
Medlem

Så mäktigt! Synd att man inte ska till DH bara:(

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Klart ni ska inviga den<3 men tänk på att man ska döpa den genom att slå en flaska på den:P säg till när invgningen börjar så man hinner byta om i tid och ta på sej finkläderna:D Jag kan fixa champagneglas...

Btw jag tycker ni ska kontaka drottning Silvia eller åminstonde Fredrik Reinfelt till att inviga den. det kommer vara en stor dag i Sveriges historia.
(Lite mer realistisk ide... nån dreamhack crew;D)

MVH

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaile
Klart ni ska inviga den<3 men tänk på att man ska döpa den genom att slå en flaska på den:P säg till när invgningen börjar så man hinner byta om i tid och ta på sej finkläderna:D Jag kan fixa champagneglas...

Btw jag tycker ni ska kontaka drottning Silvia eller åminstonde Fredrik Reinfelt till att inviga den. det kommer vara en stor dag i Sveriges historia.
(Lite mer realistisk ide... nån dreamhack crew;D)

MVH

Det är väl klart att dem själv ska inviga den och ingen annan pajas i crewet.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Okej då... men om silvia hade kommit så hade det varit kul... Men men

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk

Om silvia kommer så röstar jag för att de använder henne som flask-substitut under invigningen...

Sjukligt sweet bygge

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Medlem

En vecka kvar nu, hinner ni klart?

Visa signatur

Antec P182 | P35-DS4 | 8800GT | Q6600 | 4Gb ram | Corsair 520w

Permalänk
Medlem

AHAHAH vafan?!

fräckt som tusan, men hur ska ni transportera den till lanet:d

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Haha stort bygge... fast Elitemodds jailtower bla är ju en starkkandidat dessutom

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0zaxz
AHAHAH vafan?!

fräckt som tusan, men hur ska ni transportera den till lanet:d

Vi har ett gigantiskt hästsläp som vi kör båten i!

I helgen kommer vi att färdigställa skutan för Dreamhack som går av stapeln nästa vecka, mer bilder och filmer kommer med andra ord på söndag!

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Shit va fränt de här va iaf, riktigt fin idée.
Ni får väl höra med nån polare ifall dom har någon slags pirat kostymer.
För det börjar ju snart bli ett måste med alla coola saker ni har

Permalänk
Relik 📜

Halva SweC-redaktionen ska ner till DH, kommer säkert några och säger hej..
Jag själv och Oskar000 kommer ner en sväng på lördagen, beväpnade till tänderna med kameror.. Ni får putsa och feja lite tills dess så det blir lite fina bilder till SweC!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Hur gick det med bygget? tittar kansek in på DH på lör..

Visa signatur

I am Extrazz.