Prisjakt varnar för Kameraexperten

Permalänk
Melding Plague

Prisjakt varnar för Kameraexperten

Den populära prisjämförelsesajten Prisjakt.nu går ut med en officiell varning för Kameraexperten.se. Med fantastiska priser lockar webbutiken kunder att förskottsbetala – men några varor syns inte till.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag tycker inte man ska vara så godtrogen o förskottsbetala hur som helst.

Hellre lägger jag 50-100kr extra för att få leverans mot postförskott. Visserligen är ju även det förskottsbetalning... men är man misstänksam så kan man kräva att få öppna och kontrollera paketet när man hämtar ut det. =D

Permalänk

Hört om dessa på bla Elektronikforumet! samma vis där. inga vara syns till på veckor och sen så annorlueras köpet.

Köp era saker på en serias sida!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag är en dessa!!.. Beställde en W595 den 3/12 betalade direkt, men inte kom den någon telefon. Mailade dem och förklarade att det skulle bli en julklapp, skulle de inte hinna leverera innan jul ville jag annullera ordern. Fick svar att den skulle gå från deras lager torsdagen den 11/12. Så i måndags skickade jag ett nytt mail och frågade varför jag inte fått den då fick jag bara följande till svar-->

Citat:

Hej,

Härmed bekräftar vi makuleringen av din order och pengarna skall vara åter på det belastade kontot under måndag eftermiddag.

Vi beklagar även att vi inte kunnat leverera i tid.

Med vänliga hälsningar / Kundtjänst

Box 1464
171 28 Solna
info@kameraexperten.se

Men idag är det tisdag, och jag har inte fått tillbaka några pengar..

Visa signatur

| MSI P35 Platinum | C2D E6700 | Crucial BallistiX TRACER 6GB PC2-6400 | ASUS 8800 GTS 640MB | 960GB HDD, Raid 5 | Corsair 750W |

Permalänk
Avstängd

låter som pixelmania

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett objektiv till min Canon 350D, ett Canon EFS 17-85, och jag fick mitt objektiv inom 4-5 postdagar. Vilket enligt mig är helt godkänt, att det sedan finns folk som betalar saker i förskott är ju bara ren idioti. Se bara vad som hände med dom som köpt saker från DB.com

Visst det är några kronor dyrare än att förskott betala men eftersom siten inte är den största samt att Sverige är i den sitts vi är så borde folk fan tänk ett steg längre.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Jag tycker inte man ska vara så godtrogen o förskottsbetala hur som helst.

Hellre lägger jag 50-100kr extra för att få leverans mot postförskott. Visserligen är ju även det förskottsbetalning... men är man misstänksam så kan man kräva att få öppna och kontrollera paketet när man hämtar ut det. =D

Indeed

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Haha, låter bekant. Nån som minns Comprol? ^^ Det var iofs ett tag sen, men ändå.

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Avstängd

Förstår om det är många här som förskottsbetalar. Det har man ju märkt i ett visst annat ämne Mängden svålpannor är tämligen hög på sviklåkkårs.

Permalänk
Medlem

Som vanligt.. halvskum sida och förskott och lockpriser - när ska folk på allvar vakna upp och inse att det finns för många svin idag ?

Permalänk
Avstängd

Styrelseledamot: *******************
Registreringsår: 2006

F-Skatt: Registrerad läs mer

UTDELNINGSADRESS
Box 1464
171 28 Solna
Stockholms län
Omsättning Res.e.fin.

0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR 0 TKR
2007 0 0

BOKSLUT & NYCKELTAL 2007-06
Antal anställda 0
Omsättning (TKR) 0
Res. e. finansnetto (TKR) 0
Årets resultat (TKR) 0
Summa tillgångar (TKR) 0

Kameraexperten i Sverige AB
Org.nummer: 556719-1365 Bolagsform: Aktiebolag
RESULTATRÄKNING 2007-06
Nettoomsättning (TKR) 0
Bruttoresultat (TKR) 0
Rörelseresultat (TKR) 0
Resultat efter finansnetto (TKR) 0
Årets resultat (TKR) 0

BALANSRÄKNING 2007-06
TILLGÅNGAR
Tecknat ej inbetalt kapital (TKR) 0
Anläggningstillgångar (TKR) 0
Omsättningstillgångar (TKR) 0
Tillgångar (TKR) 0

SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR
Eget kapital (TKR) 0
Obeskattade reserver (TKR) 0
Avsättningar (TKR) 0
Långfristiga skulder (TKR) 0
Kortfristiga skulder (TKR) 0
Skulder och eget kapital (TKR) 0

NYCKELTAL 2007-06
Omsättning per anställd (TKR)
Personalkostnader per anställd (TKR)
Omsättningförändring
Vinstmarginal
Bruttovinstmarginal
Soliditet
Kassalikviditet

YRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
*********** (f. 1982), Ordinarie ledamot
************ (f. 1981), Suppleant

TILLSYNSBEFATTNINGAR
************ (f. 1956), Revisor
KPMG Bohlins AB, Revisor

Personuppgifter raderade. Tänk på PUL! /moderator

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Det här fallet luktade skumt lång väg.

Från att ha varit en mer eller mindre okänd kamerabutik som även sålde div hemelektronik till höga priser (säkert 2-3000 över billigaste pris på produkter i 10000kr-klassen) så sänkte dom priserna enormt mycket så att dom blev billigast av alla men lustigt nog bara på dom mest populära produkterna i varje kategori (på prisjakt).

Redan då, upp mot en vecka innan dom första klagomålen, tyckte jag att det var något suspekt på gång och tänkte skapa en varnings tråd på sweclockers men lät bli då jag bara hade en känsla. Det är lätt att vara efterklok men nästa gång ger jag definitivt inte företaget (vilket det än må vara) "the benefit of the doubt".

Jag kan i alla fall vara glad att jag räddade en kolega från att förlora 10000:- i härvan. Hon skulle köpa en Nikon D90 och tänkte beställa från kameraexperten (detta var innan dom dåliga omdömena dök upp på prisjakt) men jag avrådde.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Min syrra köpte sin kamera på denna sida i början av oktober...
Då var det dock ingen fara

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

De står som 4000kr billigare än "tvåan" på Apple MacBook Air - 1,8GHz DC 2GB 64GB 13". http://prisjakt.nu/produkt.php?p=266357

Känns ju jävligt troligt...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Ironiskt att det här kommer dagen efter att jag satt och läste lite i Kameraexpertentråden här på SweClockers...

Dock vet jag inte vad ni klagar på förskottsbetalning för. ; D
Det är därför man bara ska beställa av pålitliga företag... Som också VERKAR pålitliga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"De som annulerar sin order får normalt tillbaka pengarna inom ett par tre dagar."

Vad är bluffen isåfall? Om de betalar tillbaka? Folk väntade väl tre veckor på återbetalning hos datorbutiken.com uan att någon gick ut med en varning (fast det borde man gjort förstås).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Det sjuka är att man har 3 fulla a4 sidor med annonser i Digitalfoto med !!

men jag håller med er det luktar skumraskens hela vägen !!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swatter
Jag är en dessa!!.. Beställde en W595 den 3/12 betalade direkt, men inte kom den någon telefon. Mailade dem och förklarade att det skulle bli en julklapp, skulle de inte hinna leverera innan jul ville jag annullera ordern. Fick svar att den skulle gå från deras lager torsdagen den 11/12. Så i måndags skickade jag ett nytt mail och frågade varför jag inte fått den då fick jag bara följande till svar-->

Men idag är det tisdag, och jag har inte fått tillbaka några pengar..

tar väll ändå två bankdagar att betala tillbaka? inte för att det är en ursäkt för dem att bete sig som de gör. men du bör ju ha pengarna imorgon

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vilken skämtsida. Jag skulle kunna göra en bättre design på den sidan. Herregud!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Vilken skämtsida. Jag skulle kunna göra en bättre design på den sidan. Herregud!

Det kan nästan vem som helst, den är skandalös!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Såg nu på deras sida att man ju kan betala med kort. Varför handlar då folk med förskottsbetalning???

Har aldrig köpt nått där och kommer nog inte göra det heller. Billiga priser är ju inte allt. Bra support är en betydligt viktigare sak.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Såg nu på deras sida att man ju kan betala med kort. Varför handlar då folk med förskottsbetalning???

Har aldrig köpt nått där och kommer nog inte göra det heller. Billiga priser är ju inte allt. Bra support är en betydligt viktigare sak.

Kort är också en form av förskottsbetalning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Köpte en ny DSLR från kamera experten för några månader sen, var lite misstänkt mot en okänd butik med låga priser. Kollade över omdömen på pricerunner och beställde då de flesta verkade nöjda, dom var ~1000 kr totalt billigare än kända alternativ.

Mailade efter några dagar och frågade om leverans tid, blev uppringd av support ett par timmar senare och dom skickade kameran omgående och optiken kom nån vecka senare.

Leveransen blev försenad på grund av att dom inte hade optiken i lager, tycker det var ok, det var en makro så inte så vanlig glugg,

Mitt intryck av butiken var bra, sidan är ju enkelt uppbygd utan orderstatus men snabb och personlig support.

Antingen har dom nått fuffens för sig, kan man ju alltid spekulera i, men är ju inte omöjligt att dom tagit sig vatten över huvudet när ordnarna rasar in vid Jul.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Tycker inte det luktar bedrägeri men kanske skriker de om uppmärksamhet?
De verkar ju vara snabba och bra när det väl gäller kameror men att dumpa priserna på produkter som de inte kan leverera så undrar man varför?
Dom vinner ju inget på det.
Mer att folk får upp ögonen för dem kanske, men ja.. all pr är bra pr?

Pr-kupp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Jag köpte ett objektiv till min Canon 350D, ett Canon EFS 17-85, och jag fick mitt objektiv inom 4-5 postdagar. Vilket enligt mig är helt godkänt, att det sedan finns folk som betalar saker i förskott är ju bara ren idioti. Se bara vad som hände med dom som köpt saker från DB.com

Visst det är några kronor dyrare än att förskott betala men eftersom siten inte är den största samt att Sverige är i den sitts vi är så borde folk fan tänk ett steg längre.

Ser ingen som helst anledning att inte förskottsbetala om man t.ex. handlar från komplett.

Det är upp till köparen att avgöra om ett företag är seriöst och i fall som dessa kan forum vara till hjälp.
Men folk i allmänheten saknar vanligt köpvett vilket användandet av t.ex. blocket har visat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Men om man handlar på kreditkort är man säker vad jag förstått av DB.com tråden? Var väl det nussse tänkte på antar jag?

Det är jävligt konstigt att ett företag som funnits i ca 2år och har övervägande positiva omdömen i nästan 1 år helt plötsligt blir skumma.... Hur fan kan det ha gått till??

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
låter som pixelmania

Öh, pixmania är ett legitimt företag som skickar grejerna, till skillnad från kameraexperten.

Beställt hos pixmania vid 2 tillfällen utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en mobiltelefon hos dom i början av december, tyckte det verkade lite skumt men chansade. Efter en vecka hade jag inte fått den så jag mailade och sa att jag inte ville ha den längre, hade pengarna på kontot 2 dagar senare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av optimuz
Men om man handlar på kreditkort är man säker vad jag förstått av DB.com tråden? Var väl det nussse tänkte på antar jag?

Det är jävligt konstigt att ett företag som funnits i ca 2år och har övervägande positiva omdömen i nästan 1 år helt plötsligt blir skumma.... Hur fan kan det ha gått till??

Få använder riktiga KREDITkort. De flesta kort drar pengarna från kontot direkt.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
men är man misstänksam så kan man kräva att få öppna och kontrollera paketet när man hämtar ut det. =D

man kan kräva det men sannolikheten att man får öppna en försändelse utan att lösa ut den är i princip lika med noll..
vad ska posten säga om dom returnerar ett paket som är öppnat och som mottagaren inte vill ha?
vill inte smälla nån på fingrarna eller så, men räkna inte med att det finns nån sorts rättighet att öppna och kolla innan paketet är utlämmnat.

Ja, jag har jobbat med paket på posten.....skitjobb, dåligt betalt och puckade chefer