Problem med PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Permalänk
Medlem

Problem med PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Hejsan har lite problem med mitt nyköpta grafikkort.

så skapar en helt egen tråd för detta.
som ni ser visar den väldiga problem i 3dmark. provade sätta fläkten på max och då fungerade det bra.

men ska man behöva ha det på max? tycker kortet ska fungera original.

samt min 3dmark poäng. är inte den dålig?
http://service.futuremark.com/home.action?resultId=782310&res...

satte fläkten på högsta och då fungerar det med datorn håller på att lyfta från marken.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Har du Catalyst AI på?
Vantage ger fina grafikfel med den av, sen stängs ena gpun av...

Om det löser sig med högre fläkthastighet så vet jag inte, men iaf får jag vattnet likadant med AI off... stäng av crossfire loggan också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Har du Catalyst AI på?
Vantage ger fina grafikfel med den av, sen stängs ena gpun av...

Om det löser sig med högre fläkthastighet så vet jag inte, men iaf får jag vattnet likadant med AI off... stäng av crossfire loggan också.

stängde av båda och det hjälpte inte....

shit vad sur jag blir...

någon annan som har någon ide vad problemet kan vara?.

resten av systemet är
antec p182
q9450
ep35-ds4
8 gb ram ( 4x2 gb )
1 raptor disk 3 vanliga.
corsair hx-520 ( står på deras sida att det ska fungera bra med den setupen )
PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
stängde av båda och det hjälpte inte....

shit vad sur jag blir...

någon annan som har någon ide vad problemet kan vara?.

resten av systemet är
antec p182
q9450
ep35-ds4
8 gb ram ( 4x2 gb )
1 raptor disk 3 vanliga.
corsair hx-520 ( står på deras sida att det ska fungera bra med den setupen )
PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Dum fråga kanske men har du aktiverat crossfire ?

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Dum fråga kanske men har du aktiverat crossfire ?

yapp det är igång. därför jag tog bilder med inkonen. har även provat 3dmark utan inkonen samt ai avstängt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Får samma fel i vantage men inga problem i spel eller 3dmark06 så då orkade jag inte rota mer i den saken(har ett powercolor 4870x2).
Så kul är det ju ändå inte att köra 3dmark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av las
Får samma fel i vantage men inga problem i spel eller 3dmark06 så då orkade jag inte rota mer i den saken(har ett powercolor 4870x2).
Så kul är det ju ändå inte att köra 3dmark.

nej brukar aldrig köra det förutom när jag testar så att grafikkortet presterar som det ska.

tycker 10k poäng är löjligt lite :S tycker att med mitt system borde jag få runt 13-15k? eller?

edit: får så klart fel i spel med.

efter spelet gick jag direkt till ccc och märker att ena kärnan är ca 80c och andra 51c? stämmer det? fläkten verkade vilja jobba på 27%

usch vad less jag blir. vet att det inte är inets fel men känns som om jag bara fått problem med dom det sista.....

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Kan det ha och göra med att du kör Windows 7 beta då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av las
Kan det ha och göra med att du kör Windows 7 beta då?

andra kör det utan problem med samma gfx så jag tror inte det är några problem.

har nu provat 4 saker till och alla ger grafikbuggar 50mhz mindre på minnena 50mhz mindre på gpu 50% fläkt 100% fläkt ALLA ger fel.

nu blir jag riktigt less :S hoppas inet byter kortet direkt.

edit:
enligt CCC så verkar det som om ena kärnan i viloläge har ca 70c och andra ca 50. i load är det ca 95 och andra ca 75. kan det stämma?

verkar ju helt sjuk om jag fått en vattenkokare på köpet....

edit: tog ptr efter 2 timmars spelande Warhammer online.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att en kärnan inte klockar upp sig i 3D (eller inte klockar ner sig i 2D, beroende på när skärmdumpen togs).

Gammalt misshandlat ES kort, eller Win 7 gissar jag att är problemet.

Permalänk
Medlem

- angående temperaturerna så ser dina ganska lika ut som mina, runt 88 i load. jag har ganska stor skillnad mellan kärnorna. dock inte över 90 på nån kärna. om jag inte fipplar med fläkten. för det blir artefakter och krasch över 90 grader..

- min fläkt går på 27 i idle.

- 3dmark06 hade jag i org klock 16700 p
så är det 06 du kör ser det väldigt lite ut.

- har du olika hastigheter i ccc på kärnorna. current value i ati overdrive. ser ut som olika hastigheter på bilden. har du ändrat i profil filen. dom måste gå synkat annars blir det inget tårtkalas. kan hända att ena kärnan inte funkar som den ska.

- installera om drivisar. ta ur och montera om kortet, kolla visuellt efter fel på graffet tex svullna kondingar komponenter som losnat, gör en koll i antistat påsen grafik kortet låg i.

Visa signatur

| Win 10 | Fractal Desingn R4 | i5 3570K@4.2 | asusP8z77-v | 16gb corsair 1600cl9 | asus 1070 oc | NXT 750w | Noctua NH-D14 | Samsung SSD500Gb evo |

Permalänk

Jag ser att du har olika klockningar på de två bilderna... 500MHz är ju typ Dreamscene inställningen.

Själv hade jag problem med att kortets baksida alstrade mycket värme till minneskontrollen (MCE) så jag bytte PCI-e slot och lade in en extra fläkt. Därefter har jag inte haft några problem.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Ser ut som att en kärnan inte klockar upp sig i 3D (eller inte klockar ner sig i 2D, beroende på när skärmdumpen togs).

Gammalt misshandlat ES kort, eller Win 7 gissar jag att är problemet.

ES kort?

kan det verkligen bero på windows 7? låter knäppt isf andra kär nästan exakt samma system och det fungerar tydligen klockrent.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zecert
- angående temperaturerna så ser dina ganska lika ut som mina, runt 88 i load. jag har ganska stor skillnad mellan kärnorna. dock inte över 90 på nån kärna. om jag inte fipplar med fläkten. för det blir artefakter och krasch över 90 grader..

- min fläkt går på 27 i idle.

- 3dmark06 hade jag i org klock 16700 p
så är det 06 du kör ser det väldigt lite ut.

- har du olika hastigheter i ccc på kärnorna. current value i ati overdrive. ser ut som olika hastigheter på bilden. har du ändrat i profil filen. dom måste gå synkat annars blir det inget tårtkalas. kan hända att ena kärnan inte funkar som den ska.

- installera om drivisar. ta ur och montera om kortet, kolla visuellt efter fel på graffet tex svullna kondingar komponenter som losnat, gör en koll i antistat påsen grafik kortet låg i.

minm fläkt snurrar på 28% just nu har varit ianvänd över natten.

3dmark vantage lr vad det heter är poängen i fick 10-11k

har både provat att ändra lite neråt och satt allt på default ingen skillnad på bilden är allt på default.

Ska göra det lite senare har precis vaknat med världens mest iriterande huvudverk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
Jag ser att du har olika klockningar på de två bilderna... 500MHz är ju typ Dreamscene inställningen.

Själv hade jag problem med att kortets baksida alstrade mycket värme till minneskontrollen (MCE) så jag bytte PCI-e slot och lade in en extra fläkt. Därefter har jag inte haft några problem.

har tyvärr ingen möjlighet att sätta den i en annan port. har ett ep35-ds4 och sätter jag det i en annan så täcker det mina sata portar det var därför jag köpte ett x2 istället för 2st vid olika tillfällen.

någon som har 7an? och drivrutinerna från amds sida oförändrade? snälla skriv här då om det fungerar samt build på 7an jag har 7000

ps. ursäkta massor stav fel.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Har nyss varit uppe på inet i uddevalla och bytt till ett nytt kort och får samma fel + ett till. nu låter det från grafikortet som från en hårddisk typ :S

tror jag ska slänga in vista 64 och prova.

föresten 3dmark vantage test 1 går bättre än test 2 vad är skillnaden i dom?

edit: har nu lagt in vista 64 och provat. fungerar lika dåligt. känns som om datorn snart får åka med till skroten...

någon som har någon ide vad det kan vara?

om det är av någon relevans så hade jag ett 3870 innan jag skaffade 4870x2.

körde nu 3dmark 2006
http://service.futuremark.com/home.action;jsessionid=29A1AE90...

tycker det inte är så jätte bra faktist....

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
stängde av båda och det hjälpte inte....

shit vad sur jag blir...

någon annan som har någon ide vad problemet kan vara?.

resten av systemet är
antec p182
q9450
ep35-ds4
8 gb ram ( 4x2 gb )
1 raptor disk 3 vanliga.
corsair hx-520 ( står på deras sida att det ska fungera bra med den setupen )
PowerColor ATI HD4870 X2 2GB

Rekommendationen är ju 650watt på lådan =/
"650watt or greater power supply"

Visst kanske det funkar med mindre för andra men är väl olika för alla =E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garreboy
Rekommendationen är ju 650watt på lådan =/
"650watt or greater power supply"

Visst kanske det funkar med mindre för andra men är väl olika för alla =E

jo jag vet men som han på inet sa att dom skriver nog 650w bara för att B-aggena ska klara det med.

samt att corsair rekomenderar at hx-520 ska fungera.

någon mer som har något tips?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Prova Vista och kom tillbaka sen, jag hade också problem med mitt grafikkort i Windows 7

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jag skulle dock pröva med kortet i en annan pci-e slot, helt klart värt ett försök. En hel del kort som är kinkiga med det. Får du inte rum med en sata kabel till OS disken?

Permalänk

Jag hade med en massa värme problem med mina grafikkort 2st 3870 med orginal kylningen på.. gick upp emot 100c innan det stannade.. så bytte ut orginalet mot andra prylar som har funkat perfekt sedan dess.. så jag tycker att orginal kylaren är skräp på de nya kortet!!!
temp ny överstiger ej 45c efter ett par timmar på det ena och upp emot 60c på det andra.. har inte samma kylare på dem...

funderat på att byta till 2x 4870 men efter alla dessa problem så blir det till att vänta på nytt kort!!

har föresten 18900 påäng i 3dmark06 med mina 2 stycken 3870 och det låter helt ok..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Du har inte något annat nätagg att testa med för att utesluta det?
Jag antar att du har alla strömkablar i kortet korrekt?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Prova Vista och kom tillbaka sen, jag hade också problem med mitt grafikkort i Windows 7

Sitter med vista x64 nu precis samma problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Jag skulle dock pröva med kortet i en annan pci-e slot, helt klart värt ett försök. En hel del kort som är kinkiga med det. Får du inte rum med en sata kabel till OS disken?

ska göra det lite senare isf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Du har inte något annat nätagg att testa med för att utesluta det?
Jag antar att du har alla strömkablar i kortet korrekt?

tyvärr har jag inte det men ska kolla en extra gång så allt sitter riktigt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Mitt fungerade med bra med fläkten på max.. så då är det antagligen kylningen som är problemet???

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune
Mitt fungerade med bra med fläkten på max.. så då är det antagligen kylningen som är problemet???

som sagt redan provat det utan resultat tidigare men har där emot lyckats med något annat.

har idag löst problemet TROR jag.

tog och provade i andra pcix porten utan resultat.

efter det satte jag tebax gfx i första sen ringde jag inet fick prata med en Anderas eller Anders som sa till mig att prova med 1 sticka i taget. (2gb)

3dmark vantage och 06 fungerade utan problem. då satte jag tebax alla ramen och provade igen WIPS så fungerade allt... (8gb)

kan det vara så? ska iaf prova mer i kväll körde furmark i ca 20 min på stresstest och inga problem där. innan jag tog ur och in stickorna så blinkade skärmen där.

tycker ni att jag ska lämna in datorn ändå? eller tycker ni att jag ska låta det vara om det har fixat sig?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

På grafikforumet förutsätter man nästan att andra komponenter fungerar stabilt, annars lär man inte få mycket hjälp här först testar man stabilitet med prime, memtest osv, dom brukar ge visa fel... om det ger fel så kollar man spänningar, timings, testar olika minnen... sen kollar man grafikforumet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
som sagt redan provat det utan resultat tidigare men har där emot lyckats med något annat.

har idag löst problemet TROR jag.

tog och provade i andra pcix porten utan resultat.

efter det satte jag tebax gfx i första sen ringde jag inet fick prata med en Anderas eller Anders som sa till mig att prova med 1 sticka i taget. (2gb)

3dmark vantage och 06 fungerade utan problem. då satte jag tebax alla ramen och provade igen WIPS så fungerade allt... (8gb)

kan det vara så? ska iaf prova mer i kväll körde furmark i ca 20 min på stresstest och inga problem där. innan jag tog ur och in stickorna så blinkade skärmen där.

tycker ni att jag ska lämna in datorn ändå? eller tycker ni att jag ska låta det vara om det har fixat sig?

missade visst de..

men iallafall, jag kör med 4 gb i ram (2 stickor) eftersom jag har hört att det strular endel med 8 gb.. min polare kör med 8 gb och det stänger ner spelet lite då och då?? så de hade ju gott testa med två stickor om det strular mer.. annars tycker jag du ska köra på så länge det funkar.. man har ju ändå garanti i tre år eller nått?? kan ju bara varit något glapp eller inte riktigt på plats så att säga...

håller tummarna!!!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är väldigt tydligen att det är ett värmeproblem.
Hur är lådtemperaturen?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
På grafikforumet förutsätter man nästan att andra komponenter fungerar stabilt, annars lär man inte få mycket hjälp här först testar man stabilitet med prime, memtest osv, dom brukar ge visa fel... om det ger fel så kollar man spänningar, timings, testar olika minnen... sen kollar man grafikforumet

körde memtest 3 gånger när jag byggde datorn och inga fel där. samt att det bara har blivit fel efter jag har bytt gfx. tycker det är väldigt konstigt.

byter man dvd-brännare räknar man inte med att cpun ska gå sönder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune
missade visst de..

men iallafall, jag kör med 4 gb i ram (2 stickor) eftersom jag har hört att det strular endel med 8 gb.. min polare kör med 8 gb och det stänger ner spelet lite då och då?? så de hade ju gott testa med två stickor om det strular mer.. annars tycker jag du ska köra på så länge det funkar.. man har ju ändå garanti i tre år eller nått?? kan ju bara varit något glapp eller inte riktigt på plats så att säga...

håller tummarna!!!

Med mitt gamla gfx ett 3870 512 fungerade allt perfekt så jag trodde inte att byta gfx skulle påverka datorn.

kan vara glapp men datorn har oftast varit igång 1-2 månader utan omstart så tycker det låter konstigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Jag tycker att det är väldigt tydligen att det är ett värmeproblem.
Hur är lådtemperaturen?

det är ett antec p182 med 4st 120mm fläktar 3 original och en bra mins inte märke.

har för mig att chassit ligger runt 30 c och cpu runt 40c

hdd runt 25-35.

är tyvärr inte hemma just nu men ni får gärna tipsa på program som kan testa stabiliteten mellan ram och gfx och cpu som går ha igång under natten.

vågade inte lämna furmark på i flera timmar då jag inte vet hur mycket det nya gfx påverkar chassi tempen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

allt kan hända när man byter grejjer i datorn eftersom du belastar allt på ett nytt sätt som du inte gjort innan... själv bytte jag cpu och det krabbade jäkligt först fast börjar få ordning på saker och ting.. bara de att spel har förmåga att stänga ner sig ibland, tror det är grafik drivrutinerna eftersom alla tester och temp funkar fel fritt...

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

tänkte om någon kan visa en printscreen från furmark och hur länge vågar man ha det igång? samt kan man köra prime och furmark samtidigt?

+ tycker 10 k för mitt system är dåligt.

q9450 @ 2,66 Ghz
8Gb ram
4870x2 @original

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

memtest från igår kväll 2 rundor.

ca 8 timmar orthos lr vad det nu heter på alla 4 kärnor.

nu verkar datorn vara stabil men kan jag testa med furmark länge?

samt att har någon printscreen hur "ringen" ska se ut.

ny orb länk.

till 06an, tycker det är lite dåligt?

http://service.futuremark.com/home.action;jsessionid=16334D39...

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.