Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

för att citera trådskaparen: "Efter någon minuts letande kunde jag inte hitta någon tråd där vi delar våra roliga/coola/häftiga/tråkiga/lessna/as balla screenshots så här kommer den, Sweclockers egna screenshots tråd!"

Tråden är till för alla slags screenshots. Jag vet inte vem ni tror ni är som alltid ska säga till folk vad dom ska göra men ni är fan med patetiska. Om folk vill posta sådana bilder i den här tråden så har dom all rätt i världen att göra det. Ni å andra sidan får helt enkelt ignorera sånt ni inte tycker om. Sist jag kollade så heter tråden "Visa dina screenshots" inte Tråden som gör dig glad.

Permalänk

Seriöst Kan ni för i helvete sluta posta så gigantiska stora bilder så man behöver en projektor på 200" för att kunna se vad det är för bilder ni länkar?

Gör en förminskining 800x600 elelr nått Det är max 1024pix i bredd som tillåts med IMG taggar vill ni visa större bilder så får ni ta och ladda upp det som en länk utan img taggar. Vi som sitter på lite mindre skärmar o laptops tycker inte det är så kul att scrolla i sidled och ladda tungladdade bilder! Fy skäms!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

ångrade mig

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Seriöst Kan ni för i helvete sluta posta så gigantiska stora bilder så man behöver en projektor på 200" för att kunna se vad det är för bilder ni länkar?

Gör en förminskining 800x600 elelr nått Det är max 1024pix i bredd som tillåts med IMG taggar vill ni visa större bilder så får ni ta och ladda upp det som en länk utan img taggar. Vi som sitter på lite mindre skärmar o laptops tycker inte det är så kul att scrolla i sidled och ladda tungladdade bilder! Fy skäms!

Är det så att det är bara Opera som förminskar ner bilderna rätt så att foromsbredden bibehålls?

Kanske ni borde ta och skicka lite mail till dom som gör FF och IE att dom programmerar rätt webbläsaren...
För jag har inte några problem med dessa stora bilder ni pratar om, vill jag se bilden i helhet får jag högerklicka på bilden och välja "öppna" för att se bilden i originalstorlek.

EDIT:
HA HA, kollade i IE nu, så ja förstår varför folk klagar nu.
Hela jäkla bilden förstör ju forumets bredd. Och väljer jag fastbredd som man kan göra så bli bilderna ihop pressade med bibehållen höjd.

Ja, jag kommer fortsätta med Opera, det enda vettiga alternativet.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Använd en vettig webbläsare istället om du har sådana jävla problem. Här, jag lade till och med ned tid på att klistra in länken till dig. Hoppas att den får plats på din 7" skärm.

http://www.opera.com/browser/download/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Skaffa bättre skärm?
Du måste heller inte titta på alla bilder.

Detta är ju trotsallt en Screenshot tråd.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Skaffa bättre skärm?
Du måste heller inte titta på alla bilder.

Detta är ju trotsallt en Screenshot tråd.

Vaddå skaffa bättre skärm?

Alla kanske inte kan det och dessutom har vi en regel,. posta inte större bilder än 800x600..

Permalänk
Medlem

800x600 suger k*k, inse

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vi har gått igenom det där förut. Moderator har tillåtit stora bilder.
Så tyst nu ;P

Permalänk
Medlem

Tycker ju inte att Dragon Age är så värstans fult ärligt talat:

EDIT: Gah! Blev ju inga tumnaglar alls där Ni får helt enkelt klicka på dem. De är inte helt svarta

Permalänk

Gruppfotot från dagens SSG-lir! Inte jag som har tagit dock, för jag står i mitten mellan buskarna

Och lite färskt från Oblivion-tråden när man ändå håller på;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Är det så att det är bara Opera som förminskar ner bilderna rätt så att foromsbredden bibehålls?

Kanske ni borde ta och skicka lite mail till dom som gör FF och IE att dom programmerar rätt webbläsaren...
För jag har inte några problem med dessa stora bilder ni pratar om, vill jag se bilden i helhet får jag högerklicka på bilden och välja "öppna" för att se bilden i originalstorlek.

EDIT:
HA HA, kollade i IE nu, så ja förstår varför folk klagar nu.
Hela jäkla bilden förstör ju forumets bredd. Och väljer jag fastbredd som man kan göra så bli bilderna ihop pressade med bibehållen höjd.

Ja, jag kommer fortsätta med Opera, det enda vettiga alternativet.

Hehe,

jo de ser förjävligt ut i IE

Kan tipsa om Google Chrome, den webbläsaren styr också upp så bilderna är ok

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

För mig så krymps bilderna automatiskt i IE så att de får samma förhållande men bara mycket mindre, föredrar dock Firefox för jag vill se hela bilden när det faktiskt är bilder av spel.

http://pici.se/pictures/fyEvscDRF.jpg

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilden till en länk eftersom den var så bred att den förstörde forumets utseende.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Haha, gjorde du en extra stor bild för att retas eller? xD

Permalänk
Medlem

I ren protest tänker jag posta lite mer högupplösta bilder, i mindre format dock då jag är snäll.

NSFW:

http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/6daaed0fa02313...

Hehe

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Haha, gjorde du en extra stor bild för att retas eller? xD

Jag tycker att den var lagom, thihihi

Har lirat lite Battlefield 1942 dem senaste dagarna, grymt underhållande imo.
Favoriten, flygplan, är som en ninja i skyarna. Tyvärr offline mot bottar nu men relativt roligt att kötta på :). Måste rota fram min nyckel.

Hinner se min död komma mot mig, fick smaka på min egen medicin.

Har inte lyckats ta några episka skärmskott, är alltid så inne i actionen när det väl händer att jag glömmer bort.

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilden/bilderna till en länk/länkar eftersom den/de var så bred/breda att den/de förstörde forumets utseende.
Inlägget redigerat av str8forthakill. Tack för att svaret är spikat nu även om jag inte håller med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Gruppfotot från dagens SSG-lir! Inte jag som har tagit dock, för jag står i mitten mellan buskarna

http://i971.photobucket.com/albums/ae198/carlbark/arma22009-1...

Framstår väl som dum när jag frågar men vad är SSG?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Det står för Särskillda skyddsgruppen en hemlig elit grupp i Sveriges "Arme/försvar"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

UNLIMITED POWAAAAAAAAAAARR!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ni vänligen undvika att använda [img]-taggar för bilder som är bredare än ca 1000 pixlar? Forumets utseende blir förstört av sådana bilder.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Kan ni vänligen undvika att använda [url]-taggar för bilder som är bredare än ca 1000 pixlar? Forumets utseende blir förstört av sådana bilder.

Varför diskuteras detta om och om?

En moderator har redan godkänt att man postar stora bilder i en bildtråd.

Fast vi kanske borde använda jätteliten text, i och med att det är ett textforum också?...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Varför diskuteras detta om och om?

En moderator har redan godkänt att man postar stora bilder i en bildtråd.

Fast vi kanske borde använda jätteliten text också, i och med att det är ett textforum också?...

Nu har en forumledare gett ett klart svar och det ska vi respektera

Permalänk
Medlem

Så kan vi även använda oss utav 256 färger i denna tråd så att de med win 3.11 kan kolla på bilderna också?

Edit: Svar till str8forthakill; Eh nej. Vi måste följa reglerna, men jag kommer då inte respektera detta och det genom att strunta i att posta bilder. Ingen kommer gråta en tår, jag vet, men men.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni synpunkter, får ni gärna höra av er till mig via albert@sweclockers.com eller pm. Låt oss koncentrera oss på bilder i den här tråden.

Permalänk
Sötast

För att följa reglerna så har jag bestämt mig för att skala ner bilden för de med 7" netbooks.

Och för de med 10" laptops från 1968 så har jag även bestämt mig för att använda mig av 16färger.

Och för er stackare som fortfarande sitter på 14.4modem så har jag valt enorm komprimering med jpg med 100% kompression!

Tack, men nejtack, purpose of thread = defeated.

Permalänk
Medlem

denna tråd kan stängas ner nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HAHAHAHAH bra gjort Allexz

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----bild2.jpg
För att följa reglerna så har jag bestämt mig för att skala ner bilden för de med 7" netbooks.

Och för de med 10" laptops från 1968 så har jag även bestämt mig för att använda mig av 16färger.

Och för er stackare som fortfarande sitter på 14.4modem så har jag valt enorm komprimering med jpg med 100% kompression!

Tack, men nejtack, purpose of thread = defeated.

Extremt bra bild, man ser verkligen vilket spel det är och hur snygg grafiken är -.-

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Tusen pixlar? Är inte det typ 100x100?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200