Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

- The Settlers - Heritage of Kings

Permalänk
Avstängd

- The Settlers - Heritage of Kings

Hejsan, installerade och körde igång detta efterlängtade spelet. Fyfan vilket spel asså, detta är verkligen ett spel man ska kalla strategi. Asså utvecklarna har tänkt på ALLT! Allt är så underbart, "grafiken" "musiken" "stämningen" "sakerna man kan göra" asså herregud vilket spel. KÖP DET ! Skitbra spel.

*BILD* "Lite kass kvalité, kör JPG"

***********MUSIK***********

http://medlem.spray.se/xarphan/02_MainTheme2.mp3 HÖGERKLICKA SEN "SPARA MÅL"

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

såg det hos en polare.. såg väl okej ut.. men det är inte längre settlers

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Nej inte längre settlers nu när man kan strida och ha sig som i andra Strategi spel.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

håller med föregående, det är ett riktigt snyggt stretegispel, men dom har pajjat det som gjorde settlers-spelen riktigt roliga, resurshanteringen nu är det som vilket annat strategispel känns det som..

Visa signatur

Jag ja

Permalänk
Medlem

Jag var mycket skeptisk åt Settlers 5 för man hade inte dom typiska settlers elementen, men när jag spelade demot så blev jag positivt överraskad. När jag får pengar skall jag köpa spelat.

Permalänk
Medlem

Settlers 5 var ett helt ok spel, men tyvärr har den inte samma känsla som föregående spel. Denna känns som ett helt nytt spel. Jag saknar när man skickar ut en prospector upp bland bergen för att leta efter naturresurser.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

*Minns Settlers I och II*

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Detta är ett roligt spel, men det är inte settlers längre som sagt, går nog inte att njuta av det om man försöker se det som ett settlers spel heller.
Men mycket bra!

ZD: Det var tider det

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Jag spelade Settlers 1 till Amiga 500, jag var så inne i spelet att jag missade OS-finalen mellan Sverige och Kanada i ishockey, i Lillehammer

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk

hört att det inte ska var nått som ens liknar dom gammla settlers spelen och enligt mej är det då skit.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spelet är faktiskt väldigt bra, men det liknar inte de tidigare settlers spelen, lite mer åt warcraft 3 hållet, de borde bytt titel på spelet istället, mer folk skulle köpa det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pada
men det liknar inte de tidigare settlers spelen, lite mer åt warcraft 3 hållet,

exactly my point;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

settlesgubbarna ska ju vara SÖTA.. ne 5:an kanske är "bra".. men det är inte settlers..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Jag drog fram Settlers 4 vid nyår när jag hade testat demot på HoK.

Är väldigt sugen på den andra expansionen, Die Neue Welt.
http://www.bluebyte.net/siedler4/products/missioncd2.asp?id=

Nya fräscha miljöer och förbättrad grafik, låter inte "Freuen Sie sich auf saftiges Gras, humusbraunen Boden, Atolle und Lava." trevligt?

Tyvärr släpptes det bara i Tyskland, så det är inte särskilt lätt att få tag på.

Angående HoK så verkar det väl helt okej, att bara köra demot i 60Hz gav inte någon större inblick i hur det är...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag har spelat settlers sen det kom ut till amiga. Jag var princip den enda svensk som spelade settlers 4 online. Efter jag blev världsmästare i settlers 4 singleplayer blev jag invald att göra kartor för andra tävlingar i settlers. Jag total bojkottar Heritage of Kings. Ubi soft lovade mycket men gav inget. Settlers är det då inte. De började på settler 5 men böt ut det mot något som liknar stronghold eller age of empire. Så här såg de första bilderna ut av vad som skulle varit settlers 5.

Det blev tyvärr inte så. Jag gör nu sista kartorna för en online campaign för settlers 4 sen tar jag farväl av mitt kära settlers.

Kolla in deras forum, fansen är inte direkt imponerade.

http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=frm&s=400102&f=340109713

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
*Minns Settlers I och II*

Mmm, och red alert 1

Permalänk
Avstängd

Red Alert 95, fyfan vad man satt och lirade för ett par år sedan.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Det är uppenbart att BlueByte har sneglat på Blizzards Warcraft 3.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Skit spel detta, inget med settlers att göra, en blek AoE wanabe.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Jag har spelat settlers sen det kom ut till amiga. Jag var princip den enda svensk som spelade settlers 4 online. Efter jag blev världsmästare i settlers 4 singleplayer blev jag invald att göra kartor för andra tävlingar i settlers. Jag total bojkottar Heritage of Kings. Ubi soft lovade mycket men gav inget. Settlers är det då inte. De började på settler 5 men böt ut det mot något som liknar stronghold eller age of empire. Så här såg de första bilderna ut av vad som skulle varit settlers 5.

http://www.bluebyte.net/settlers4/graphics/bakery_concept.jpg

Det blev tyvärr inte så. Jag gör nu sista kartorna för en online campaign för settlers 4 sen tar jag farväl av mitt kära settlers.

Kolla in deras forum, fansen är inte direkt imponerade.

http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=frm&s=400102&f=340109713

Tragisk läsning på forumet. Jag hade planerat att köpa det här spelet. Har precis som många andra spelat Settlers sedan 1:an på Amiga. Allt de roliga med skapa bra vägar och se till godset kommer fram snabbt är slut. Nej, tyvärr kommer jag inte köpa spelet.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

De som gillar detta spelet gillar det inte för att det är settlers, de gillar det för att de gillar spel som AoE. Snart kommer Anno 3 ut, det får jag sukta efter i stället, där har vi af en serie som inte verkar gå mot AoE!

Har lite tvivel över Heroes 5 med, att även det skall gå mera åt krig o mindre åt micro manage ment/rpg. Hoppas inte det

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Vad är Anno 3 för typ av spel? Står det för nånting?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
De som gillar detta spelet gillar det inte för att det är settlers, de gillar det för att de gillar spel som AoE. Snart kommer Anno 3 ut, det får jag sukta efter i stället, där har vi af en serie som inte verkar gå mot AoE!

http://images.3dgamers.com/screenimages/games/anno3/scr_50075...
http://images.3dgamers.com/screenimages/games/anno3/scr_anno_...

Har lite tvivel över Heroes 5 med, att även det skall gå mera åt krig o mindre åt micro manage ment/rpg. Hoppas inte det

Anno3 ser bra ut. Jag blir väldigt besviken när jag läser att Settlers inte är Settlers längre Hade själv demot till amigan, det gick ju inte och spara så jag lät amigan stå på dygnet runt.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Lite off-topic: Jag spelade lite Settlers I via en emulator på PC:n för ett tag sedan. Jag kommer dock inte ihåg hur man skickade ut geologerna. Någon som kommer ihåg hur man gjorde på Amigan?

Hade på datorn dygnet runt för att du inte kunde spara? Jag har för mig att man fick koder för varje bana man klarade, sedan angav man koden så fick man börja där man var??

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Lite off-topic: Jag spelade lite Settlers I via en emulator på PC:n för ett tag sedan. Jag kommer dock inte ihåg hur man skickade ut geologerna. Någon som kommer ihåg hur man gjorde på Amigan?

Hade på datorn dygnet runt för att du inte kunde spara? Jag har för mig att man fick koder för varje bana man klarade, sedan angav man koden så fick man börja där man var??

Koder??? Det minns jag inte.

Klickade man inte på en vägflagga och ledde geologen dit? sen gick han upp på berget j'mte flaggan och började leta efter mineraler?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Har lite tvivel över Heroes 5 med, att även det skall gå mera åt krig o mindre åt micro manage ment/rpg. Hoppas inte det

Heroes V, Heroes II + Heroes III.
Något annat får de inte göra efter misslyckandet med fyran.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

jag hoppades mycket på detta spel, men när jag väl instalerade och spelade så blev jag besviken men ändå fastnade jag i spelet, spelade lite mot en kompis i lan och tyckte det var väldigt mycket detaljer och så. mycket såna saker som man i vanliga fall tänker "tänk om gubbarna gjort så om..." låter lite luddigt men hoppas ni förstår.

det som gör mest ont i hjärtat efter att ha suttit o spelat 2:an och 3:an intensivt i höstas är att de totalt kasserat systemet med att man inte kunde kontrolera arbetarna förr och att de stod o väntade mellan flaggorna.

nu känns dem mer som "byggare" i vilket strategispel som helst

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Koder??? Det minns jag inte.

Klickade man inte på en vägflagga och ledde geologen dit? sen gick han upp på berget j'mte flaggan och började leta efter mineraler?

Jag får geologerna att gå till berget men de hackar inte, inge JIIIPIE! heller Har för mig att man höll ner någon tangent och klickade eller nå´t.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

assså dessa settlers spelen asså....
Jag kom ihåg den första när man letade guld i bergen... Settlers 2 var ok men sen dess har settlers serien förlorat känslan

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Koder??? Det minns jag inte.

Lite Off-topic:

Klickade man inte på en vägflagga och ledde geologen dit? sen gick han upp på berget j'mte flaggan och började leta efter mineraler?

Lyckades hitta det I manualen står "Special Click and choose geologist". Special Click innebar att man skulle hålla ner höger musknapp på flaggan och sedan klicka med vänster musknapp, då kom menyn upp.

Jag kanske bodde i grotta på den tiden men inte visste jag att Settlers1 släpptes på PC. Hittade en demoversion på nätet. Musiken var inte riktigt lika bra men man kunde köra i SVGA-läge. Skönt att slippa emulera.

Det gick att spara men man får en kod för varje mission man klarar. Tex password till mission 2 är STATION

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319