Datorbutiken.com i konkurs

Permalänk
Medlem

Returnerade en Q9550 den 4/11 inom ramen för öppet köp. Dagarna gick och inget hände. När DB plötsligt gick i konkurs, gav jag upp hoppet om att se den processorn eller några pengar. Men idag fick jag en avi från posten om att jag kunde hämta ut ett paket från Konkursboet Shoppingsajterna Svenska AB.
Fanskapen som jobbade i Staffanstorp hade inte ens öppnat min försändelse. Surt att behöva betala frakt 3 gånger. Men hellre det än att bli av med varan.
Kan bara hoppas att det ordnar upp sig för er andra med.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER || Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB || AORUS GeForce RTX™ 2080 Ti XTREME WATERFORCE WB 11G || Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL19 Dominator Platinum || Corsair RM850i 850W || 2xSamsung 970 EVO Plus 500GB || Acer 27" Predator X27 4K 144Hz HDR G-Sync Quantum Dot || EK-CoolStream RAD XE (480) Quad || EK-XRES 140 Revo D5 PWM med pump ||8xEK-Furious Vardar EVO 120 BB (1200-3000rpm).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@ange
Fanskapen som jobbade i Staffanstorp hade inte ens öppnat min försändelse.

i det här fallet så är det ju faktiskt din egendom, och om de skulle ta din produkt så vore det stöld.... Jag intalar mig att det är en fundemantal skillnad mot om du skulle ha förskottsbetalt en Q9550 utan att ha fått den. Men jag kan ju ha fel.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

M@ange - Ingenting skickas tillbaka utan att du uttryckligen begär det, och anledningen framgår av det mail du fått i ärendet som också citerats på www.shoppingsajterna.se

"Fanskapen" som du refererar till är tvångskommenderad personal, vanligt folk som förlorat sina jobb i en karg arbetsmarknad, som agerar enligt instruktioner från förvaltaren, tänk på det..

De varor som skickats in på reklamation kan antingen skickas tillbaka på begäran eller tillfalla konkursboet och därmed skrotas. Om varan har ett värde (typ dator som inte fungerar) eller kan reklameras till tillverkare (typ hårddisk) så kan det finnas idé att begära den tillbaka för reklamation på annat sätt.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
M@ange - Ingenting skickas tillbaka utan att du uttryckligen begär det, och anledningen framgår av det mail du fått i ärendet som också citerats på www.shoppingsajterna.se

"Fanskapen" som du refererar till är tvångskommenderad personal, vanligt folk som förlorat sina jobb i en karg arbetsmarknad, som agerar enligt instruktioner från förvaltaren, tänk på det..

De varor som skickats in på reklamation kan antingen skickas tillbaka på begäran eller tillfalla konkursboet och därmed skrotas. Om varan har ett värde (typ dator som inte fungerar) eller kan reklameras till tillverkare (typ hårddisk) så kan det finnas idé att begära den tillbaka för reklamation på annat sätt.

Det kan inte vara kul att behöva ha hundhuvudet när det är ledningen som kört det åt pipsvängen.
Att rensa upp i skiten som en gång var ens arbete kan inte vara kul.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Konkurser är reglerade enligt lagar och paragrafer. Advokaten som är förvaltare försöker få in så mkt som möjligt för att betala ev skulder.

Bankerna är ingen prioriterad "kund" mera utan först får staten sedan får resten dela på det som blir över.

Personal på golvet får ofta inget veta för att plötsligt en dag får veta "Idag blev det inlämnat en konkursansökan" ..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vilka får skydd? Företagen som sålt saker till datorbutiken? Där företagen varken har pengar eller varan kvar. Ja, de står först i kö att få tillbaka pengar från konkursboet för att konkursen inte ska drabba andra företag.
Tänk själv ifall datorbutiken var skyldig 20 miljoner till sin största grossist utan att betala ett öre. Då skulle grossisten troligen gå på knäna eller gå omkull. Vilket i sin tur påverkar flera andra företag och människor.

Visst. Vi kan se till att kunderna får tillbaka sina pengar först och skapa en stor kedja av konkursbon. Problemet är att företagens pengar som saknas är de pengar de lever på. Pengarna som konkursboet är skyldiga det ursprungliga företagets kunder är inte livsnödvändiga.

Hade de varit skillnaden mellan liv och död för privatpersonen så hade han/hon garanterat inte beställt datordelar och betalt i förskott.

Du kan gärna länka till lite information om hur det fungerar i Danmark så jag får lära mig något nytt och kanske ändra min ståndpunkt.

Hej Mortifer,
Det finns med i Købeloven.
Lagtexten:
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/

§ 12. Er tid for købesummens betaling eller salgsgenstandens levering ikke bestemt, og fremgår det ikke af omstændighederne, at opfyldelse skal ske snarest muligt, skal den ske ved påkrav.

Jag skall översätta så gott jag kan. Om det inte finns leveransdatum eller betalningsdatum, läs varen är inte i lager. SKALL betalning ske pr. efterkrav.

De får inte ta betalt tills de har levererat, när har de levererat?

§ 11. Skal sælgeren besørge genstanden sendt til noget inden pladsens grænser beliggende sted, anses levering ikke at være sket, forinden genstanden er kommet i køberens besiddelse.

Leverans har skett när kunden har fått sin vara.

Sen skall jag lägga till att en butik kan kräva förskottsbetalning, dock är det en absolut gråzon att göra så. Jag alla schyssta Danska företag fakturerer i efterhand.

Permalänk
Medlem

Shoppingsaijterna. Härlig stavning från konkursförvaltaren.
Stog i mailet och står även i länkarna på hemsidan.

Läste att några tidigare anställda köper stora delar av allt och även domänen för att starta upp igen.
Ny verksamhet då förstås.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Hej Mortifer,
Det finns med i Købeloven.
Lagtexten:
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/

§ 12. Er tid for købesummens betaling eller salgsgenstandens levering ikke bestemt, og fremgår det ikke af omstændighederne, at opfyldelse skal ske snarest muligt, skal den ske ved påkrav.

Jag skall översätta så gott jag kan. Om det inte finns leveransdatum eller betalningsdatum, läs varen är inte i lager. SKALL betalning ske pr. efterkrav.

De får inte ta betalt tills de har levererat, när har de levererat?

§ 11. Skal sælgeren besørge genstanden sendt til noget inden pladsens grænser beliggende sted, anses levering ikke at være sket, forinden genstanden er kommet i køberens besiddelse.

Leverans har skett när kunden har fått sin vara.

Sen skall jag lägga till att en butik kan kräva förskottsbetalning, dock är det en absolut gråzon att göra så. Jag alla schyssta Danska företag fakturerer i efterhand.

Nackdelen är att svenska shoppingsajterna ab hade det inte som krav utan som en service. Ett bankgironummer man kunde betala till. Det är där de flesta förlorade sina pengar.

Det är inte olagligt för ett företag att säga att kunden kan få skicka pengarna i ett vitt kuvert och att de skickar varorna när pengarna är framme.

Hade företaget krävt förskottsbetalning däremot så hade jag hållit med om att de gjort fel. Men står någon och väljer mellan att vänta 3 extra dagar och spara mellan 55 och 95 kr eller att använda postförskott så är det lite snålheten som bedrar visheten tyvärr.

Tack för översättningen Ankhati, finns nog en del som kan behöva den även om jag själv förstod. (född i Malmö )

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ni som bor i Malmö med omnejd kan ju spana in utförsäljningen av grejer på Mobilia imorgon.

www.datorbutikenkonkurs.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Ni som bor i Malmö med omnejd kan ju spana in utförsäljningen av grejer på Mobilia imorgon.

www.datorbutikenkonkurs.se

OT: Har man lite mer bråttom så finns även Datalätts utförsäljning i Lund

http://utforsaljning.nu/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Ni som bor i Malmö med omnejd kan ju spana in utförsäljningen av grejer på Mobilia imorgon.

www.datorbutikenkonkurs.se

Fan att man bor så långt borta...

Hade ingen aning om att Db hade konkat förrän nyss, när jag läste det!
Ofattbart, dom har ju alltid funnits där lixom, precis som jme, som dom köpte upp.

Köpte min första dator från JME, efter det är det bara Db som gällt. Dom har aldrig krånglat, o alltid kompenserat förseningar/felleveranser/trasig hårdvara så gott dom kunnat...

Hoppas någon går in och tar över o fortsätter driva Db vidare! komplett o co. behöver den konkurrensen...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk

Någon som var där idag och kan säga hur det var där? mycket folk? försvann allt?

Permalänk

Tänkte bara säga att i fredags den 11/12 Fick jag tillbaka alla mina pengar efter att jag reklamerat mitt köp hos Nordea. Tog mellan 2-3 Veckor. Summan låg på 7,466kr.

Kan bara säga att jag är väldigt väldigt glad:)

Permalänk
Medlem

Tjenare.

Måste bara säga att detta har varit by far den sämre dagen denna vecka BY FAR.

Sätter klockan på 06:30. Polarna kommer på och ringer på klockan vid strax efter 07:00. Vi åker de 2 timmarna från Karlshamn till Malmö/Mobilia.

09:00 anländer vi och ser att det är ganska mycket folk som redan står i kö. Vi tänker, äh vi tar och går en sväng sen ställer vi oss vid kön framåt 10 snåret där istället.

10:00 - ställer oss i kön.
10:30 - kön rör sig fruktansvärt sakta
11:00 - några regndroppar faller och man förbereder sig på det värsta
11:30 - inget regnt, men står vidare i kylan och huttrar
12:00 - glider över till köpcentret och fixat lite mat
12:30 - byter av folk och står återigen i denna jävla kö
13:00 - efter nu 3 timmar och en förflyttning av 100 meter börjar man bli
RÄTT frustrerad kan jag lova
13:30 - snacket om att skita i allt och sticka går på högvarv, irritationen
smyger sig på sakta men säkert
14:00 - ser ingången men inser samtidigt att det lär dröja nån timma till
innan man väl kommer in
14:30 - står 3-4 meter ifrån dörren och väntar i vår ilska över att vi snart
ska få komma in
15:00 - blir insläppta till butiken. EFTER 5 TIMMAR I KÖ!

Går in direkt till höger och kollar upp lite Siberia produkter samt lite Logitech ljud man kunde skymta ifrån fönstret utanför. Tittar på prislappen och håller på att EXPLODERA AV PRISET...

Ska bara tillägga här att det är 20-80% på HELA utbudet i butiken. Ingen prislapp gäller 30% av orginalpris.

Går vidare och kollar runt, munnen är vidöppen för jag kan inte tro på de priser jag ser. Försöker inbilla mig om att något grovt misstag har skett, detta kan bara inte stämma.
Värre också är att jag ser hur människor runt omkring mig plockar på sig varor för tusentals kronor och ser stolta ut.

Vad kostar 1st Logitech MX518 idag? Svar: 250-300kr stockpris
Datorbutikens pris: 499kr - 30% rabatt. MUSJÄVELN TOG DOM ca 350kr för.

!! TREHUNDRAFEMTIO SPÄNN, INKLUSIVE RABATT !!

För i helvete Datorbutiken... detta är den absolut sämsta REA-försäljningen jag har upplevt i hela mitt liv... Patetiskt.

På varje prislapp kunde man se andra prislappar under. Undra vad det stod på dessa prislappar. Kanske kan vara orginalpris? Oja, helt klart ett orginalpris. Måste vara orginalpris ifrån nu här nyligen va? Nej nej, priset är också det GAMMALT!

Deras pris på MX518kr var orginal 399kr sen PÅ den prislappen satt det en ny lapp med 499kr sen 30% rabatt på det. Ja menar... KOM IGEN!
Dom blåste varenda människa som handlade på deras "REA" idag. jag tycker det är pinsamt och fruktansvärt dålig stil att ta gamla orginalpris och sen sätta NYA pris som sedan ska reas ut. Dvs dom fick i snitt 7-15% mindre per orginalpris på varje såld vara i runda slängar. Detta är då ett konkurslager som REAS UT, get the fucked up picture here.

En Western Digital 500GB Extern HDD - 1099kr (REA inkluderad!!)
En Western Digital 1TB Extern HDD från komplett idag = 1325kr!

Ni fattar hur detta fortsatte genom resten av butiken.
Jag var så otroligt arg när jag gick ut att vi stod och pratade med massa folk i kön som stod förväntansfulla och väntade på att komma in.
Efter vi pratat ett par minuter fick vi en hel del människor att vända om och inse att deras misstag ännu inte var gjort.

FYFAN FÖR ATT BLÅSA SINA "NYA" KUNDER... detta är något jag verkligen tycker var ordentligt dåligt gjort, rent utan patetiskt.

Det ENDA som de hade "bra" priser på var sladdar, resten kan dra åt helvete, tro mig.

Till er som tänkt dra dit nån dag, lyd mitt råd, GÖR INTE DET. Köp skiten ifrån vilken annan sida som helst på nätet och förlora mindre pengar än att handla på Datorbutiken.

Hade själv tänkt kolla på:
Ny mus
tangentbord
musmatta
hörlurar
ljudsystem
wacom
skicor
etc... lite småsaker med andra ord. Trodde man kunde göra sig ett ordentligt kap men icke...

Förtroende för Datorbutiken.se framöver? Skulle inte tro det, inte på ett bra jäkla tag iaf.

/Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osi
text

Hej IQ Fiskmås, det var en konkursutförsäljning. Tror priserna var satta av konkursförvaltaren. Datorbutiken har gått i konkurs vet du ju...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hej IQ Fiskmås, det var en konkursutförsäljning. Tror priserna var satta av konkursförvaltaren. Datorbutiken har gått i konkurs vet du ju...

Nej. Det har köpts upp av någon som körde utförsäljning för att få pengar till att starta upp igen. Det var väl av JME's grundare om jag inte minns fel. Han ska starta något nytt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hej IQ Fiskmås, det var en konkursutförsäljning. Tror priserna var satta av konkursförvaltaren. Datorbutiken har gått i konkurs vet du ju...

Har du ens läst vad som händer egentligen? Annars kan jag rekommendera det nästa gång.

http://www.idg.se/2.1085/1.198256/tokrea-nar-datorbutiken-sta...

"...Men först slumpas konkurslagret bort av de nya ägarna. Med start den 13 december reas datorutrustning till ett värde av nästan 8 miljoner kronor ut, då enbart från JME-butiken vid shoppingcentret Mobilia i Malmö. Prissänkningar på upp till 90 procent utlovas.

– Det är allt från bärbara datorer, stationära skärmar, tangentbord, möss och så vidare. Vi börjar den 13 december och håller på i minst en vecka, säger Jacob Mårtensson.

Lagret säljs ut för att finansiera den nya butiksverksamhet Jacob Mårtensson nu planerar att dra igång. Han har inte bestämt sig för om varumärket JME-data kommer att leva vidare.

– Det blir en ny verksamhet med försäljning av datorer och datortillbehör men det är oklart i exakt vilken omfattning. Vi kommer ha Malmö som bas, säger han. ..."

Smart grabben, smart

/robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osi
Har du ens läst vad som händer egentligen? Annars kan jag rekommendera det nästa gång.

http://www.idg.se/2.1085/1.198256/tokrea-nar-datorbutiken-sta...

"...Men först slumpas konkurslagret bort av de nya ägarna. Med start den 13 december reas datorutrustning till ett värde av nästan 8 miljoner kronor ut, då enbart från JME-butiken vid shoppingcentret Mobilia i Malmö. Prissänkningar på upp till 90 procent utlovas.

– Det är allt från bärbara datorer, stationära skärmar, tangentbord, möss och så vidare. Vi börjar den 13 december och håller på i minst en vecka, säger Jacob Mårtensson.

Lagret säljs ut för att finansiera den nya butiksverksamhet Jacob Mårtensson nu planerar att dra igång. Han har inte bestämt sig för om varumärket JME-data kommer att leva vidare.

– Det blir en ny verksamhet med försäljning av datorer och datortillbehör men det är oklart i exakt vilken omfattning. Vi kommer ha Malmö som bas, säger han. ..."

Smart grabben, smart

/robin

Ja? Alltså kan du inte räkna med att "orginalpriser" är de som fanns i butiken förut. Deras priser är ju de nya prislapparna. Går du på rea hos NK är det klart att de inte har samma priser som HM. DET ÄR TVÅ OLIKA BOLAG. De har köpt in inventarier till ett pris som en konkursförvaltare bestämt, detta är deras inköpspris. Därefter måste de sätta ett orginalpris som de sedan rear ut.

Men du kanske tycker att en processor bör kosta lika mycket oavsett butik?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja? Alltså kan du inte räkna med att "orginalpriser" är de som fanns i butiken förut. Deras priser är ju de nya prislapparna. Går du på rea hos NK är det klart att de inte har samma priser som HM. DET ÄR TVÅ OLIKA BOLAG. De har köpt in inventarier till ett pris som en konkursförvaltare bestämt, detta är deras inköpspris. Därefter måste de sätta ett orginalpris som de sedan rear ut.

Men du kanske tycker att en processor bör kosta lika mycket oavsett butik?

Jag tänker inte ens kommentera det du skriver, kan inte mer än le när du skriver något sånt haha.

Ha en bra kväll, det kommer jag självklart ha nu iaf när man kan sitta här med ett leende på läpparna, tack tack!

/Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osi
Jag tänker inte ens kommentera det du skriver, kan inte mer än le när du skriver något sånt haha.

Ha en bra kväll, det kommer jag självklart ha nu iaf när man kan sitta här med ett leende på läpparna, tack tack!

/Robin

Jag har också ett leende på läpparna. Inser vilka problem människor verkar ha att förstå enkla saker i sin vardag. Alla kunde ju fattat att det inte var de gamla priserna som gällde. Tror du att de kommer köpa upp det gamla lagret för att sedan sälja allt avsevärt billigare? Visst att de förmodligen fick det till hyffsat lägre priser, men knappast så att de gör sig besväret för att tjäna någon procent.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Hehe spännande historia. Vad hade du förväntat dig att spara? En femhundring? Fem timmars kö för det? Hade lätt betalat mer för att slippa köa och förstöra en hel lördag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hehe spännande historia. Vad hade du förväntat dig att spara? En femhundring? Fem timmars kö för det? Hade lätt betalat mer för att slippa köa och förstöra en hel lördag

Hehe vet faktiskt inte. Tänkte mer också att det var en lite kul grej. Hade aldrig trott det skulle vara så otroligt segt med den kö'n som blev.

Men men, man lär sig av sina misstag.

/rob

Permalänk

Första inlägget , Blev precis medlem efter att idag(igår) ha stått i kö i ca: 3,5 timme endast för att bli besviken (va på plats en timme innan de öppnade). Finns en hel del att säga men jag tänkte göra detta inlägget kort. "osi" har HELT rätt när de gäller priserna, är riktigt förbannad på hur de hanterade försäljningen är förvånad att folk gick ut glada i hågen med stora kassar när de faktiskt hade smyghöjt alla priserna för att sedan rea dom. tex DVD- rw skivorna tog de 180 spänn för, i vanliga fall 99. Va samma sak med en massa varor fast de var noga med att sätta de nya prislapparna så de dolde de gamla så att illusionen skulle uprätthållas, det där me psykologi är här en viktig faktor. gick in på El- giganten efteråt och kollade runt, jovisst både högtalare, moderkort, dvd-skivor va billigare där. vid en konkurs-utförsäljning är detta inget man förväntar sig, att deras priser ska vara så pass högt satta, riktigt dålig stil.

( Tänkte bara lägga till att på de varor jag kollade priset på när jag kom hem var konkurslagrets-varor runt 40% dyrare med rabatt än tex komplett, har dock ingen koll på va de tog för chassin.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adampolis
Tänkte bara säga att i fredags den 11/12 Fick jag tillbaka alla mina pengar efter att jag reklamerat mitt köp hos Nordea. Tog mellan 2-3 Veckor. Summan låg på 7,466kr.

Kan bara säga att jag är väldigt väldigt glad:)

Betalade du med bankkort eller kreditkort? Jag väntar också nämligen på beslut från banken. Hoppas jag får tillbaks mina pengar innan julafton!

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk

osi m.fl - Konkursutförsäljningen på Mobilia har inte någonting med varken konkursförvaltaren gamla datorbutiken.com eller nya datorbutiken.com att göra. Jacob Mårtensson, grundare till JME Data, köpte lager och inventarier och säljer i huvudsak ut allt som fanns i lager från samtliga tre butiker från Mobilia de närmaste dagarna. Som säljare av detta står förmodligen "Datorfyndet i Malmö AB" eller något av Jacobs andra bolag.

Jag är inte förvånad över strategin att först sätta normala butikspriser på grejerna, därefter sänka dem 30% eller mera, och med tanke på både kön utanför och att det mesta sålts slut vill jag nog påstå att denna strategi lyckats ganska väl. Att den första dagens prissättning därmed skulle vara mycket lägre än nätbutikers ordinarie priser har nog aldrig varit tanken, snarare att sälja ut hela lagret med förtjänst i syfte att använda som startkapital vid uppstarten av den nya verksamheten.

Jacob har dock sagt något om att priserna kommer att sänkas successivt under utförsäljningen i syfte att sälja ut precis allt innan utförsäljningen är över. Alla "uddasaker" som ingen visat intresse för så långt kan man säkert göra en riktigt bra affär på, och på det som ligger kvar nu och framåt skulle det förvåna mig mycket om man inte kan pruta lite om man anser att priset är fel...

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osi
Jag tänker inte ens kommentera det du skriver, kan inte mer än le när du skriver något sånt haha.

Ha en bra kväll, det kommer jag självklart ha nu iaf när man kan sitta här med ett leende på läpparna, tack tack!

/Robin

Osi rätt intressant är du är så smart att du går o rycker upp prislapparna för att se vad som är under. och du hittar lägre priser säger du? konstigt tycker jag.
/ironi

Som FD anställd så måste jag säga att prisjusteringar är något som sker varje dag i en detaljbutik som datorbutiken.com var, upp o ner.

De var inte helt ovanligt att ena veckan hade vi en western digital 500gb för 549kr och veckan därefter låg den på 699kr eller 799

Detsamma gäller CD/dvd skivorna. Tex när vi hade utförsäljningar, storhelgsförsäljning samt "rea" så sänkte vi ibland dvd-r skivorna till 49 kr för att veckan efter ha dem för 150kr.-

Kan de vara så att iom att de började gå dåligt för datorbutiken att man höjde priserna på produkterna i butik för att få in mer marginal?
Sen när de konkade så fanns de många produkter med ett billigare "sommarpris" än "konkurspris" (sommar och vår perioderna var mindre marginal än höstperioden)

För mig veterligen har inga priser höjts innan utförsäljningen i lördes.
Dels för att de gamla prissystemet inte finns. och dels för att prisetikett skrivaren inte fungerar utan prissystemet.. som inte är igång eller befintligt längre. därför de slog ut produkterna på så gamla kassor.

Om du dock ryckte loss KK prislapparna.. dvs de röda o de var ett lägre pris därunder. då hade jag bara gått till kassan med ett annat sorts leende. och försökt gulla med de mysiga pojkarna där.. för de är jävligt lättcharmade. speciellt han långe med håret bakåtfällt.

Tycker de är shysst att du är prismedveten på mx518 mössen. själv hade jag med min telephon o körde prisjakt på allt.. förstår att du är bitter över kön. men sen samtidigt kan de nog inte göra som wallmart o låta folk dö i trängseln där inne?

Själv så fyndade jag moderkort, processor och minnen för riktigt bra pengar. ´Även en skärm som idag kostar 4300kr på komplett kostade mig 3000kr på datorbutiken.. så mitt leende var äkta.

Sen vill jag säga till alla er som har förlorat pengar på konkursen att jag sörjer med er, jag vet hur surt de känns.

Det är i min åsikt att ni är dem som är värst drabbade..

Visa signatur

om 3 år är jag 2 år äldre .. kunskap slår pennan på skaftet där bladet från svärdet har smygrökt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Titus^
Betalade du med bankkort eller kreditkort? Jag väntar också nämligen på beslut från banken. Hoppas jag får tillbaks mina pengar innan julafton!

Jag betalade med mitt bankkort Visa:)

Permalänk
Medlem

Måste nog hålla med osi här, den rean var rena bluffen, hittade själv en massa produkter som var dubbelmärkta med ett betydligt lägre pris på den gamla lappen.
Hittade också ett antal produkter som var mer än dubbelt så dyra på "rean" än i vilken annan data butik som helst.

SaYn-

Att du som fd. anställd gjorde fynd förvånar mig inte, alla fd. anställda fick ju handla redan på fredagen och förmodligen till betydligt lägre priser på lappen samt större rabatt.

Men åter till ämnet, atta kalla det REA när man trotts rabbat kan hitta (sakerna som är ngt att ha) billigare på andra ställen anser jag vara att lura folk.
Sen att det är den förra JME killen som ligger bakom förvånar mig inte heller, JME var nog en av de sämsta affärerna att handla gällande bmötande och priser framför allt.

Permalänk

@db-mannen
@sayn
om man lockar folk med utförsäljning till lågt pris och rabatter, men i själva verket sätter priserna över de aktuella marknadspriserna - så är det rent lurendrejeri!

jag såg ett 88gts320 för hela 2k på inet's "lagerrensning". när jag handlade hos dom i fredags påpekade jag detta och erbjöd 500 för det. Dom sa nej, och nu läser jag att dom sänkt priset till 1k.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAllan

SaYn-

Att du som fd. anställd gjorde fynd förvånar mig inte, alla fd. anställda fick ju handla redan på fredagen och förmodligen till betydligt lägre priser på lappen samt större rabatt.

Det stämmer inte att de var större rabatt för någon FD anställd, vad jag vet så gällde 30% för mig och de andra som jag känner därifrån. (självklart försökte jag pruta)

Angående fredagen kan jag inte kommentera för jag var inte bjuden på någon förtur. Jag var där på lördagen och slogs.. har en bruten nagel som bevis..

Priserna gäller de ju som alla vet på en kk-utförsäljning att vara riktigt nogrann med. Själv körde jag iphone o prisjakt. funkade utmärkt. somsagt. De som jobbar där idag kan ju inte gå igenom så många produkter som där var, inte på den lilla tiden de hade. Samt uppdatera dem till konkurenskraftiga priser för att sen sänka dem 30%.
Vad de gjorde var ju bara att dem lät de gamla prislapparna vara kvar för att sen dra 30% på det. Samtidigt måste man inte vara rädd för att diskutera om en vara är dubbelt så dyr på en utförsäljning. kan ju inte stå o vara sur i ett hörn bara.. då får man inte dansa med tjejjen man vill ha!

Somsagt! Prisjusterings systemet är offline! vilket inte gör de lättare för de som är anställda idag.

Jättebra exempel: Jag köpte en Roccat Mus för 675:- drar man minus 30% så blir det 475:- komplett säljer samma mus för 699.. altså butikspriset var billigare än kompletts internett pris.. innan rabatt dvs.

Det fanns guldkorn. De ville inte lura oss...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av duck_the_hitman
@db-mannen
@sayn
om man lockar folk med utförsäljning till lågt pris och rabatter, men i själva verket sätter priserna över de aktuella marknadspriserna - så är det rent lurendrejeri!

jag såg ett 88gts320 för hela 2k på inet's "lagerrensning". när jag handlade hos dom i fredags påpekade jag detta och erbjöd 500 för det. Dom sa nej, och nu läser jag att dom sänkt priset till 1k.

Skrev något annat först läste fel
500kr var nog inte helt okej för de kortet.. 1000kr är ganska shysst. du får lära dig pruta rätt! säljaren vill ha pengar. du vill inte ge han pengar.. en balans! kasta in ett trevligt smile och en kommentar om frisyren så har du fått dina prylar till kompispris. lovar!

Varför gjorde du inte så i lördes? lättare att åka hem besviken o gnälla här? Charma dem i kassan så tror jag att grabbarna hade fixat.

Du jämför med komplett och andra NÄTbutiker när du säger "aktuella marknadspriser" ?

Köpte ingen av er som skrivit "negativt" här någonting då? gick ni ut tomhänta efter 3-4 timmar i kön?

Visa signatur

om 3 år är jag 2 år äldre .. kunskap slår pennan på skaftet där bladet från svärdet har smygrökt..