Permalänk
Medlem

Sweclockers RSS?

Undrar om det är någon som vet om det går att få tag på sweclockers RSS feed?
Som t.ex. http://www.optihack.se/rss.php

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Permalänk

Det finns ingen RSS med senast aktiva trådar från forumet va? Det skulle vara nice.

EDIT: menade senast aktiva trådar såklart.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

IoR_Kongo: Jo, verkligen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

Vad har man RSS till?

Permalänk
Hedersmedlem

Mod_Mannen: Iaf om du kör Firefox och går till Sweclockers startsida så kommer en liten ikon nere i högra hörnet som gör att du kan lägga till en "mapp" i bokmärken och på så sätt följa nyheterna på första sidan, den mappen uppdateras nämligen med nyheterna.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Permalänk
Testpilot

En RSS med senaste inläggen skulle nog inte funka så bra eftersom det kommer flera nya inlägg i minuten.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Senaste trådarna kanske (en fil per rum?)?

Permalänk

Kennel, om du läser det här. Är det inte möjligt att fixa en extern.php som du har gjort i PunBB?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

IoR_Kongo: Jo, men det känns lite meningslöst med tanke på den mängd inlägg som postas och den mängd nya trådar som skapas (~6500 inlägg och ~500 trådar varje dag). RSS lämpar sig inte så väl för saker som uppdateras så ofta.

Permalänk
Medlem

En rss över citeringar skulle vara bekvämt

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Det är ju upp till RSS-klienten hur ofta den uppdaterar. Ser inte problemet, för mig gör det inget om de trådar man ser inte är de som är mest aktuella några minuter senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IoR_Kongo
Det är ju upp till RSS-klienten hur ofta den uppdaterar. Ser inte problemet, för mig gör det inget om de trådar man ser inte är de som är mest aktuella några minuter senare.

RSS-filen uppdateras ju även om din klient inte uppdaterar den

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
RSS-filen uppdateras ju även om din klient inte uppdaterar den

Inte nödvändigtvis; det beror på om den skrivs om för varje nytt inlägg, eller om den genereras dynamiskt varje gång den efterfrågas.

Permalänk
Medlem

sant, det tänkte jag inte på

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
En rss över citeringar skulle vara bekvämt

Ja exakt. Snälla moderatörer kan ni inte fixa en rss feed på citat? Våre så kanon

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Ang. Sweclockers nyhets-RSS, varför visas bara rubrikerna till nyheterna?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Inte nödvändigtvis; det beror på om den skrivs om för varje nytt inlägg, eller om den genereras dynamiskt varje gång den efterfrågas.

Med tanke på hur många som skulle använda den funktionen kan man nog nästan räkna det som kontinuerlig uppdatering.

Men å andra sidan - det är antagligen inte mycket tyngre än en vanlig refresh, eller sökningen "se nya inlägg".

Permalänk
Medlem

Det lär bli lättviktigare än "se nya inlägg". Formatet blir ju betydligt enklare än alla tabeller och inline-CSS och så på den sidan, plus att RSS väl enligt någon standard brukar begränsas till 15 senaste posterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Ja exakt. Snälla moderatörer kan ni inte fixa en rss feed på citat? Våre så kanon

Åh, det hade varit så skönt. Jag röstar för!

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Medlem

Nu när jag börjat använda RSS lite mer igen tycker jag verkligen detta vore bra. För min del skulle jag vilja få en feed över alla nya trådar i en viss forumdel (denna), tror jag. Eller helst över dels alla nya trådar, och dels alla nya inlägg i trådar jag bevakar - hur man nu skulle lösa knytningen till användarspecifik data.

Det går ju att scrapa, men det är ju enklast och bandbreddsmässigt billigast om någon med tillgång till databasen gör det.

Permalänk

Jag håller på med en RSS-Klient i Asp.net som är i tidig version. Den är ganska buggig och funkar för närvarande bara i firefox och den externa programet som hämtar ny feeds(ska bort i slutversionen) krashar konstant. Men om ni är nyfikna så finns den på

http://kims.ath.cx/starsster

Och kommer att vara betydlig bättre i slutet av sommaren, när jag har slutat på mitt sommarjobb och får lite tid över. Linan kan vara lite slö. Då den sitter på en 0.5 lina och jag tankar ständigt anime ;).

På min reader så har jag bla sweclockers rss-feed som finns här.

Min

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ::]jazzil
Jag håller på med en RSS-Klient i Asp.net som är i tidig version. Den är ganska buggig och funkar för närvarande bara i firefox och den externa programet som hämtar ny feeds(ska bort i slutversionen) krashar konstant. Men om ni är nyfikna så finns den på

http://kims.ath.cx/starsster

Och kommer att vara betydlig bättre i slutet av sommaren, när jag har slutat på mitt sommarjobb och får lite tid över. Linan kan vara lite slö. Då den sitter på en 0.5 lina och jag tankar ständigt anime ;).

På min reader så har jag bla sweclockers rss-feed som finns här.

Min

Ganska intressant projekt.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.